Wekke - foto's en verslagen

Gestart door wekke, jan 16, 2012, 20:27:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wekke

KSK Bree - 4e Klasse C





Jammer van de slechte kwaliteit door de zon

wekke

#61
Bocholter VV - Damburgstadion - 3e Klasse B



25-03-2012 Bocholter VV - Dessel Sport 1-3, 3e Klasse B

Bocholter VV versus Dessel Sport oftewel dé topper in 3e klasse B. Dessel Sport stond nagenoeg gans de competitie aan de leiding tot enkele speeldagen geleden toen Bocholt de koppositie overnam. Dessel heeft het moeilijk met de druk die de strijd om promotie met zich meebrengt. De eerste twee periodetitels zag men telkens op het nippertje door de neus geboord. De eerste werd verspeeld in een testwedstrijd met Bocholt en bij de tweede periode hadden ze genoeg aan 1 punt maar verkwanselde de groen-witten het door een nederlaag tegen Kelmis. Het was duidelijk dat het jonge elftal moeite had om het af te maken. De laatste weken werd de druk hen teveel en volgde er meermaals punten verlies tegen laag geklasseerde teams. Trainer Meseure werd zelfs verrassend bedankt voor bewezen diensten. Bocholt daarentegen ziet zijn lange jacht op die eerste plaats eindelijk beloond en was natuurlijk vast besloten om die ook vandaag te behouden en zo een ferme stap richting de titel te zetten.



Een wedstrijd met veel belangen dus en dat brengt natuurlijk de nodige toeschouwers met zich mee. Het damburgstadion was zeer goed gevuld en maakte zich in de voorjaarszon klaar voor de topper. In de openingsfase werd duidelijk dat beide teams zeer nerveus acteerden en dat kwam het spel niet ten goede met veel slechte intercepties, controles,... tot gevolg. Toch werd er al snel gescoord. Bocholt kwam op zetten en dankzij een knappe doorsteekpas werden twee spelers alleen voor doel gezet. Stieners kon nog afgeblokt worden, maar good old Jochen Janssen was er als de kippen bij om de 1-0 binnen te leggen. De bezoekers waren van slag en de bezoekers probeerden hen onder druk te zetten. Echte kansen leverden dat nauwelijks op. Op het half uur besloot Bocholt dan maar om Dessel een handje te helpen. Een zeer slechte terugspeelbal werd onderschept en Melkert kon makkelijk binnenleggen. Nu was het aan Dessel om het spel in handen te nemen, maar net als hun tegenstanders konden ze weinig tot geen kansen afdwingen. Vlak voor rust toch nog opschudding in het Damburgstadion. Bilican van Bocholt werd door de buitenspelval geloodst. Keeper Burhan stopte de aanvaller tussen de grote rechthoek en de zijlijn foutief af. De Bocholtse supporters schreeuwden om een rode kaart, maar ref. Collements hield het, in mijn ogen terrecht bij een gele kaart. De vrije trap leverde geen doelgevaar op en bij de omschakeling was het Dessel dat kwam opzetten. Hun aanval werd vlak voor het zestienmeter gebied afgestopt. Melkert zette zich klaar achter de bal en trapte deze feilloos binnen. De bezoekers konden gaan rusten met een voorsprong.
In de tweede periode probeerde de thuisploeg het tij te keren. Het zette Dessel onder druk en kreeg een uitstekende mogelijkheid maar de kopbal van Stieners belandde op de deklat. Daar zou het bij blijven. Hoe hard Bocholt ook probeerde, het kreeg nauwelijks een uitstekende kans bij elkaar gespeeld. Telkens was het de laatste pas die er niet uitkwam. De bezoekers zetten daar in eerste instantie weinig tegenover, maar daar kwam verandering in. Hun counters werden scherper en vooral Omar Bennassar kreeg enkele kansen. Eerst trapte de spits in het zijnet, daarna trapte hij rakelings voorlangs. Bij zijn derde poging was het wel raak. De zoveelste lange bal in zijn richting nam hij feilloos aan, kapte naar binnen en trapte enig mooi overhoeks binnen: 1-3 met nog tien minuten te spelen. Vlak na de treffer had de Desselse doelman Burhan nog een fraaie redding in huis op een kopbal, maar dichter zou Bocholt niet meer komen. Winst voor Dessel Sport dat voetbalde vanuit een sterke organisatie en ook de meeste kansen afdwong. Het komt nu samen met Bocholt aan de leiding in 3e klasse B. Het belooft daar nog een spannende ontknoping te worden.




georgesv

Citaat van: wekke op mrt 25, 2012, 19:40:56
K. Peerder Sportvrienden - 3e Provinciale - Limburg



Op de achtergrond zie je de indoor skipiste van Peer.
Jammer van de slechte kwaliteit door de zon


nice!
die ga k missch ooit wel s bezoeken

hgrm

Quizvraag: wat hebben Peer en Huizen (Nederlandse hoofdklasse A zaterdag) gemeenschappelijk?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ðe waan

Een skipiste in de achtertuin?

hgrm

klopt.
Ik vermoed dat het overigens ook geldt voor veel grounds in Oostenrijk en Zwitserland.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

georgesv


3434

#67
Waren er echt meer dan 1000 toeschouwers (aldus TVLimb) in Bocholt? Het zal best wel druk zijn geweest maar ik geloof nooit in 1000+.  6-700 lijkt in dat stadion ook al gigantisch.

Hechtel en Wijchmaal mogen gerust nationaal spelen met zo'n stadion. Zondag wacht weer de leuke trip naar Kelmis. Niet echt iets om vrolijk van te worden, zeker niet voor de 3de keer.

Klein detail: 3 de klasse B, C bestaat niet. Typefoutje waarschijnlijk ;-)
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

wekke

Citaat van: 3434 op mrt 26, 2012, 18:50:56
Waren er echt meer dan 1000 toeschouwers (aldus TVLimb) in Bocholt? Het zal best wel druk zijn geweest maar ik geloof nooit in 1000+.  6-700 lijkt in dat stadion ook al gigantisch.

Hechtel en Wijchmaal mogen gerust nationaal spelen met zo'n stadion. Zondag wacht weer de leuke trip naar Kelmis. Niet echt iets om vrolijk van te worden, zeker niet voor de 3de keer.

Klein detail: 3 de klasse B, C bestaat niet. Typefoutje waarschijnlijk ;-)

1.000 toeschouwers lijkt me ook wat overdreven. Ik schat tussen de 700 en 800.
En inderdaad een klein typfoutje in de tekst :-)

Nico1880

Een ploeg als Bocholt kan Antwerp toch nooit ontvangen?

Joost

Citaat van: Nico1880 op mrt 27, 2012, 20:03:26
Een ploeg als Bocholt kan Antwerp toch nooit ontvangen?
Veel verschil met Heist is er eigenlijk niet.

Eigenlijk hoop ik wel dat het lukt voor Bocholt.

Nico1880

Het was maar een vraag hoor.

En wat dat uit de hoogte doen betreft. Ik mag dat als ik dat wil. Ik kom uit Antwerpen.

wekke

Citaat van: Nico1880 op mrt 27, 2012, 20:03:26
Een ploeg als Bocholt kan Antwerp toch nooit ontvangen?

Ik stelde me ook die vraag afgelopen zondag en ik denk dat het perfect mogelijk is. Het aantal zitplaatsen is natuurlijk miniem en achter de beide doelen zijn er geen rijen staanplaatsen aan gebracht zoals dat het geval is aan de zijkanten, maar dat moet te doen zijn. Indien ze om veiligheidsredenen de supporters toch gescheiden willen houden, dan kunnen ze perfect de zijkant met de rijen staanplaatsen helemaal aan de bezoekers geven. Bovendien is daarachter een parking dus daar zit het probleem ook niet.

Als het Antwerp legioen zich fatsoenlijk kan gedragen (al is dat precies al verbeterd?) dan hoeven dergelijke provincieclubjes helemaal geen aanpassingen te doen en kan iedereen samen genieten van voetbal, drank en een versnapering ;-)

wekke

K. Bevel FC - 4e Provinciale, Antwerpen




wekke

KFC Tongerlo - 4e Provinciale, Antwerpen