Hoofdmenu

Noorwegen

Gestart door Hielke, sep 07, 2012, 18:32:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hielke

Noorwegen is niet echt een veelbezocht groundhopland blijkbaar, aangezien er nog geen topic over is. Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn in dit prachtige land.

Mijn Noorse groundhopdebuut maakte ik onlangs, toen ik Heerenveen achterna reisde voor de Europese uitwedstrijd tegen Molde FK (2-0). Ik heb er een uitgebreid reisverslag over gemaakt. Mijn reisgenoot, die een supporterssite heeft, maakte al eerder een fraaie fotoreportage.

hgrm

Een paar jaar geleden heb ik wel wat research gedaan voor een mogelijke (maar niet doorgegane) groundhoptrip naar Noorwegen. Het viel me toen op dat er wel een aantal leuke oude stadions zijn, maar dat veel grote clubs zijn verhuisd naar moderne stadions.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Verwijderd lid

2 mooie reportages !

LUFC

Mooie reportages wederom. Noorwegen trekt mij eerlijk gezegd niet zo, al zal het best een mooi land zijn, wat ik ook op reisprogramma's heb gezien. Maar ook erg duur (wat ook in dat verslag bevestigd wordt). Zou ik zelf liever naar Zweden of Denemarken gaan, ook duur, maar daar leeft het voetbal wat meer denk ik zelf.

spons

Citaat van: Hielke op sep 07, 2012, 18:32:57
Noorwegen is niet echt een veelbezocht groundhopland blijkbaar, aangezien er nog geen topic over is. Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn in dit prachtige land.

Mijn Noorse groundhopdebuut maakte ik onlangs, toen ik Heerenveen achterna reisde voor de Europese uitwedstrijd tegen Molde FK (2-0). Ik heb er een uitgebreid reisverslag over gemaakt. Mijn reisgenoot, die een supporterssite heeft, maakte al eerder een fraaie fotoreportage.

Mooie reportages en o zo herkenbaar, leuk en gezellig zo'n reisje je komt in streken waar je anders niet zo gauw komt maar die wedstrijd was een vervelende onderbreking.

Lekker een biertje drinken en verhalen ophalen van vorige tripjes die naarmate het langer geleden is steeds mooier worden.

Ben zelf 2 keer in Noorwegen geweest bij Rosenborg - Feyenoord in 1999 en Odd Grenland - Feyenoord in 2004.

De eerste wedtrijd was in het seizoen dat Feyenoord zelf had besloten, nadat een gedeelte van mijn medesupporters zich bij de "vriendschappelijke" wedstrijd tegen Bayer Leverkusen uit in de voorafgaande winterstop weer eens niet hadden weten te gedragen, geen supporters mee te nemen naar europese uitwedstrijden en gedreigt had mensen die dit "reisverbod" zouden overtreden een stadionverbod te geven.

Terwijl vertegenwoordigers van de club in overleg met de politie keek naar de mogelijkheden om de 50 supporters die toch waren op komen dagen buiten te kunnen houden en te indentificeren werden wij met een man of 8 door de voorzitter van Rosenborg in de bestuurskamer allerhartelijkst ontvangen en hebben wij duizend maal excuses in ontvangst moeten nemen dat zijn club het niet met de maatregel eens was maar er ook niets aan kon doen en normaal heel erg gastvrij was voor supporters van de tegenpartij.
Uiteindelijk gingen we ruim een uur en de nodige drankjes verder met 8 van de voorzitter gekregen wedstrijdshirts van Rosenborg weer naar buiten, de wedstrijd hebben we zonder problemen gezien en van een eventueel stadionverbod, net als bij de overige 5 uitwedstrijden dat seizoen, nooit meer iets vernomen

Bij Odd Grenland staat me met name het legandarische spandoek "WE ARE ODD, WHO ARE YOU ? nog helder voor de geest.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

cafebac

Rosenborg lijkt me inderdaad een prachtige club om een keer te bezoeken, al is het volgens mij niet goedkoop om te komen.

Mooie anekdote over Odd Grenland, spandoek is een beetje zelfde niveau als 'No One Can Stop Oss' :)

Hielke

Dank voor de leuke reacties! Heerlijke anekdote over Rosenborg, spons. Dat zijn de mooiste momenten, die maken een tripje onvergetelijk.

Football-Weekends

Ik was vorige week een weekje op vakantie in Noorwegen bij vrienden en ik heb daar 2 stadions kunnen bezoeken en een wedstrijd tussen Lillestrøm en Rosenborg kunnen beleven.

De stadions die ik bezocht zijn zoals vermeld iets moderner maar de beleving in een wedstrijd was toch beter dan ik had verwacht. De Rosenborg fans waren in grote getalen aanwezig in Lillestrøm en zorgden voor een schitterende sfeer.

Ik vind het prijsverschil met Belgie en het "duur" zijn best nog wel meevallen. Als je bv. erg graag cola of alcohol hebt kan je beter naar Belgie of Duitsland gaan (€6-8 per cola/bier) maar over het algemeen valt het mee. Zelf betaalde ik €32 voor het ticket op de hoofdtribune, wat in vergelijking met Belgie ongeveer hetzelfde is.

De wedstrijd op zich was prachtig, van 0-4 naar 3-4 met heel wat scheidsrechterlijke dwalingen..

http://www.football-weekends.com/2016/08/09/lillestrom-sk-rosenborg-bk-06-08-2016/





Favoriete club: KVK Tienen
Recent bezochte wedstrijden: http://www.football-weekends.com/year-2018/
www.football-weekends.com

De Twaalfde Man

Noorwegen lijkt inderdaad niet zo populair hier.

Ik zit er over na te denken om dit jaar een wedstrijd in Noorwegen te gaan bezoeken. Weekendje weg, mooie landschap bekijken en uiteraard een wedstrijd pakken.

Nu kijk ik wat rond en zie ik vooral SK Brann de laatste tijd een fanatieke aanhang hebben, hoewel er sprake is van "legale" pyro en gesponsorde acties.

Maar hoe zit het met de rivaliteit? Brann en Rosenborg lees ik ergens, maar ook Brann en Valerengen IF zouden een rivaliteit hebben?

HRM1880

Citaat van: Vato op jan 04, 2017, 11:30:43
Noorwegen lijkt inderdaad niet zo populair hier.

Ik zit er over na te denken om dit jaar een wedstrijd in Noorwegen te gaan bezoeken. Weekendje weg, mooie landschap bekijken en uiteraard een wedstrijd pakken.

Nu kijk ik wat rond en zie ik vooral SK Brann de laatste tijd een fanatieke aanhang hebben, hoewel er sprake is van "legale" pyro en gesponsorde acties.

Maar hoe zit het met de rivaliteit? Brann en Rosenborg lees ik ergens, maar ook Brann en Valerengen IF zouden een rivaliteit hebben?
Recent gevraagd aan een Engels/Franse groundhopper die in Noorwegen woont.
Grootste rivaliteit is volgens hem Lillestrom-Valerengen of een van de ploegen uit de hoofdsteden tegen Rosenborg.
Brann inderdaad vooral rivaliteit met Rosenborg, maar ook wel Valerengen. Volgens hem is dat ook het echte Noorwegen, veel mooie natuur en fjorden.
Heb Brann-Valerengen reeds met potlood in de agenda staan. Gezelschap is altijd welkom.

De Twaalfde Man

Citaat van: HRM1880 op jan 04, 2017, 16:40:16
Recent gevraagd aan een Engels/Franse groundhopper die in Noorwegen woont.
Grootste rivaliteit is volgens hem Lillestrom-Valerengen of een van de ploegen uit de hoofdsteden tegen Rosenborg.
Brann inderdaad vooral rivaliteit met Rosenborg, maar ook wel Valerengen. Volgens hem is dat ook het echte Noorwegen, veel mooie natuur en fjorden.
Heb Brann-Valerengen reeds met potlood in de agenda staan. Gezelschap is altijd welkom.
Ga je dan alleen voor het voetbal of ook nog voor de omgeving?

HRM1880

Citaat van: Vato op jan 04, 2017, 17:54:51
Ga je dan alleen voor het voetbal of ook nog voor de omgeving?
Mijn bedoeling is ook om het nodige van de omgeving te zien. Wat wandelen, zo'n fjord optrekken,... je kent het wel.

De Twaalfde Man

Citaat van: HRM1880 op jan 04, 2017, 18:32:36
Mijn bedoeling is ook om het nodige van de omgeving te zien. Wat wandelen, zo'n fjord optrekken,... je kent het wel.
Sowieso interesse, had zelf een weekend in mei staan, omdat je dan twee speelronden hebt. Eén in het weekend en eentje op dinsdag doordeweeks. Heb je SK Brann  - Molde FK en dan op dinsdag een thuiswedstrijd van bijvoorbeeld Valerengen. Is weekend van 13/5 - 17/5. Kost je alleen wel een paar vrije dagen. Nadeel voor mij is alleen dat mijn schoonzusje rond die tijd uitgerekend is van d'r eerste kleintje.

HRM1880

Citaat van: Vato op jan 05, 2017, 15:46:08
Sowieso interesse, had zelf een weekend in mei staan, omdat je dan twee speelronden hebt. Eén in het weekend en eentje op dinsdag doordeweeks. Heb je SK Brann  - Molde FK en dan op dinsdag een thuiswedstrijd van bijvoorbeeld Valerengen. Is weekend van 13/5 - 17/5. Kost je alleen wel een paar vrije dagen. Nadeel voor mij is alleen dat mijn schoonzusje rond die tijd uitgerekend is van d'r eerste kleintje.
Dat weekend klinkt ook wel goed. Vrije dagen zijn niet meteen een probleem bij mij.

Matthijs83

In 2010 heb ik Vålerenga IF - Strømsgodset IF (4-1) bezocht, ondanks dat Noorwegen niet bekend staat om zijn voetbal heb ik me prima vermaakt. Prima sfeer, lekkere ren je rot beuk voetbal en betaalbare kaartjes!