Hoofdmenu

Stadions top 3

Gestart door Arjen, apr 03, 2013, 21:35:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jona93

belgie

1. bosuil/antwerpen
2. Stade du Pays/charleroi
3. den dreef/ leuven (klein maaar gezellig stadion)

buitenland
1. St. Andrews Stadium/birmingham
2. mestella/valencia
3. Bonifika Stadium/koper vorig jaar er geweest maar spijtig genoeg geen wedstrijd zou er graag eens een wedstrijd willen zien
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

FCT1980

Citaat van: spons op apr 04, 2013, 11:55:49
Vind dat er iets mis is als je De Kuip niet het mooiste stadion van Nederland vind laat staan als je hem zelfs niet in de top 3 hebt opgenomen :-)

Kan me voorstellen dat je dat als Feyenoord supporter vindt.
Echter hou ik niet zo van ovale stadions. De tennistribunes geven het originele stadion wat extra's maar zonder is het natuurlijk niet heel erg spannend. Ben meerdere keren in de kuip geweest en natuurlijk is het een mooi stadion (mede doordat die tennistribunes het aanzicht bepalen). Echter geen top 3 notering voor mij.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nort

Nederland
1. De Kuip (vanwege het totaal plaatje)
2. Philips Stadion (dicht op het veld en mooi dat ze hier sinds hun bestaan spelen, natuurlijk is dit wel een gekleurd beeld)
3. Abe Lenstra stadion (jammer van de supporters gleuf)

Ik kan het niet begrijpen dat voetbalsupporters De Kuip niet in hun 'top3' opnemen. Dan kun je niet van ovale stadions houden, maar het blijft toch een geweldig stadion.

Buitenland
1. Upton Park (dicht op het veld, ligging in de wijk)
2. Westfalen stadion (reusachtig stadion en dicht op het veld)
3. Vele kanshebbers

3434

Ik heb de Kuip niet in mijn top 3, so what? Ik vond en vind het nog altijd een prachtig stadion maar geen top 3, het blijft een subjectief gegeven hè.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

headout

Een top 3? Lastig.

Voor Nederland:
1) De Kuip.
2) Philipsstadion. Mooie steile tribunes. Jammer van de lokatie van het uitvak, doodzonde.
3) Het Oosterparkstadion.
En smokkelen:
4) De Berg, in Wageningen, en dan met name de sta-tribune lange zijde. Dat vind ik genieten, om daar naar te staren.

Buitenland:
1) Goodison park
2) Bernabeu
3) Westfalenstadion

Giuseppe Meazza zou er wat mij betreft ook prima in het rijtje passen.

Lastig, lastig....
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog

Bossche Bol

Nederland:
1. De Kuip
2. De Adelaarshorst
3. Grolsch Veste

Buitenland:
1. Highbury
2. Hillsborough
3. Ex aequo Böllenfalltor & Drielindenstadion
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

Dieter

1. Poljud, Hajduk Split: prachtige ligging en meest fanatieke sfeer die ik ooit meemaakte.
2. Westfalen, Dortmund: Die Gelbe Wand, geen extra commentaar nodig.
3. Felix Bollaert, RC Lens: unieke spionkop op de lange zijde, kippenvel toen 'Les Corons' gezongen werd.

Met een eervolle vermelding voor de Galgenwaard in Utrecht ook.

Effzeh

#22
Nederland

1. Koning Willem II Stadion
2. De Adelaarshorst
3. De Kuip

Buitenland

1. Mungersdorfers stadion
2. Dreisamstadion
3. Stade Saint-Symphorien

cafebac

Dit gaat me écht niet lukken.

In Nederland is De Kuip hét stadion, gevolgd door het Philips stadion waar het helaas alleen kan kolken wanneer de meeste seizoenkaarthouders niet hun eigen plek kopen. Ook jammer van het uitvak wat helaas niet bepaald gastvrij is. Anderzijds is bij de kuip de gastvrijheid voor bezoekers buiten het stadion weer ver te zoeken ;) Deze week mag De Langeleegte uit nostalgisch oogpunt mijn top 3 aanvullen.

In het buitenland, pfoe...

Ik heb een aantal van de grote tempels met wedstrijd kunnen zien, maar ook van de bemoste trappen in België of het imposante 'rottende' beton van Trabzon en Florence kan ik genieten.

HRM1880

1. Strahov, Praag
2. Stade de la Licorne, Amiens
3. Stade du Buraufosse, Luik

Han

Citaat van: Arjen op apr 03, 2013, 21:35:40
Ik kon zo geen zelfde topic terugvinden. Als die er wel is, mijn excuses. Ik ben benieuwd naar jullie favoriete stadions, een top 3 van de mooiste of meest indrukwekkende, door jullie bezochte stadions.

Mijn top 3: Elland Road (Leeds United), Ashton Gate (Bristol City), Ewood Park (Blackburn Rovers)

Mooi en indrukwekkend zijn relatieve grootheden en subjectieve begrippen. Toch word je hier ter verantwoording geroepen als De Kuip niet door de ballotagecommissie komt.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Een stadion bottom 3 is ook leuk.

Als we het bij het Nederlandse profvoetbal houden:

1. RKC-stadion
2. ADO-stadion
3. Arena
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

Citaat van: FCT1980 op apr 04, 2013, 11:36:48
Klopt helemaal. Als je daar bent geweest en je vind dat niet het mooiste stadion is er iets mis.

Wat mankeert er aan lieden die het Westfalenstadion niet propageren als 'het mooiste stadion'?
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

FC_Emmen

Citaat van: hgrm op apr 05, 2013, 00:00:54
Een stadion bottom 3 is ook leuk.

Als we het bij het Nederlandse profvoetbal houden:

1. RKC-stadion
2. ADO-stadion
3. Arena
Wat maakt het Almere City stadion volgens jou zo veel mooier dan de Arena?
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

cafebac

Bij Almere komen ze met pijn en moeite nog aan de classificatie 'stadion', dat ding in Abcoude Noord is een sporthal. ;)