Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.


ricodejong4

Zeker interessante affiches! Cappellen - Union staat hier op de shortlist om bezocht te worden als de tijden gunstig uitvallen.

Robin

Zaterdag 5 november staat er een bezoekje aan België op de planning. Iemand nog tips voor een leuke dubbel die dag? We dachten zelf aan het volgende.

16.00 uur KV Mechelen - Zulte Waregem
19.30 uur KFC Zwarte Leeuw - Esperanza Pelt

Aangezien ik nog wat onervaren ben (Vorig jaar KV Kortrijk bezocht) zijn leuke tips graag welkom.

ricodejong4

Citaat van: Robin op okt 21, 2022, 11:03:19
Zaterdag 5 november staat er een bezoekje aan België op de planning. Iemand nog tips voor een leuke dubbel die dag? We dachten zelf aan het volgende.

16.00 uur KV Mechelen - Zulte Waregem
19.30 uur KFC Zwarte Leeuw - Esperanza Pelt

Aangezien ik nog wat onervaren ben (Vorig jaar KV Kortrijk bezocht) zijn leuke tips graag welkom.

Leuke dubbel! Je zou ook de Mechelse dubbel kunnen doen. RC Mechelen speelt namelijk om 20:00 thuis die dag, dus perfect te combineren met de KV om 16:00.

syntric

Citaat van: ricodejong4 op okt 21, 2022, 11:11:28
Leuke dubbel! Je zou ook de Mechelse dubbel kunnen doen. RC Mechelen speelt namelijk om 20:00 thuis die dag, dus perfect te combineren met de KV om 16:00.

Ik krijg dit weekend een Engelse groundhopper op bezoek die dat exact gaat doen deze zaterdag (22/10), sterker nog, hij pikt vooraf ook nog een reservematch bij KSC Mechelen mee, heeftie meteen de drie Mechelse clubs gevinckt :-) Dat gaat trouwens ook op 5 november, dan zijn er 's morgens en 's middags jeugdwedstrijden bij KSC. Het is een gezellige familieclub, met een nog recent gebouwd modern clubhuis.
Groundhopper for life :-)

wekke

#2480
Citaat van: Robin op okt 21, 2022, 11:03:19
Zaterdag 5 november staat er een bezoekje aan België op de planning. Iemand nog tips voor een leuke dubbel die dag? We dachten zelf aan het volgende.

16.00 uur KV Mechelen - Zulte Waregem
19.30 uur KFC Zwarte Leeuw - Esperanza Pelt

Aangezien ik nog wat onervaren ben (Vorig jaar KV Kortrijk bezocht) zijn leuke tips graag welkom.

Mooie dubbel, maar je maakt het jezelf wel niet makkelijk. De aftrap van Zwarte Leeuw halen lijkt me erg nipt. Met KRC Mechelen, Heist, Houtvenne, Betekom en Lyra-Lierse zijn er makkelijkere combinaties mogelijk.

Ik weet niet hoe het tegenwoordig op de KV is, maar parkeren was er vroeger een ramp. Wij parkeerden altijd in de straat van het uitvak, naast het kerkhof. Dan ben je nog vrij snel weg na de wedstrijd.

Zwarte Leeuw is qua stadion wel geweldig en parkeren is er zeer makkelijk. Qua publieke belangstelling gaat dat wel amper iets voorstellen. Sportief waarschijnlijk ook niet. Ik zag ze voor de beker spelen en volgens mij gaan ze degraderen. Zwak team dit seizoen

Als ik in je plaats was, combineerde ik KV en Racing Mechelen. Zeker als je nog nooit in het Oscar Vankesbeeckstadion bent geweest.

Robin

#2481
Dank voor jullie reacties, nemen we mee in de overweging! Zwarte Leeuw stond al een tijdje op de lijst, en dan zijn we alvast een uurtje dichterbij huis. Maar een avondwedstrijd in Mechelen is dus zeker te overwegen. Twee maanden geleden was ik voor werk in de buurt en ben toen al even in het Oscar Vankesbeeck Stadion naar binnen gelopen. Mooie bak. Maar zal gok ik niet meer sfeer hebben dan Zwarte Leeuw?

Verder zag ik nog dat Waasland Beveren thuis speelt om 20.00 uur. Iemand daar ervaring? Aan te raden?

Saltacampos

Citaat van: Robin op okt 24, 2022, 13:34:35
Dank voor jullie reacties, nemen we mee in de overweging! Zwarte Leeuw stond al een tijdje op de lijst, en dan zijn we alvast een uurtje dichterbij huis. Maar een avondwedstrijd in Mechelen is dus zeker te overwegen. Twee maanden geleden was ik voor werk in de buurt en ben toen al even in het Oscar Vankesbeeck Stadion naar binnen gelopen. Mooie bak. Maar zal gok ik niet meer sfeer hebben dan Zwarte Leeuw?

Verder zag ik nog dat Waasland Beveren thuis speelt om 20.00 uur. Iemand daar ervaring? Aan te raden?
Zwarte Leeuw is zeker de moeite om te bezoeken, erg leuk stadionnetje, maar Racing Mechelen is wel van een ander niveau hoor, die fenomenale hoofdtribune met een fanatieke aanhang, zou ik zeker aanbevelen.
Beveren vind ik ook een leuk stadion en heeft zeker een vrij ruime supportersschare, dus als je er nog niet geweest bent, doen. De U23 van Genk is wel niet de meest interessante tegenstander, alle andere clubs die geen "B"-team zijn meer de moeite. Beerschot, Lierse K. en RWDM zeker de mooiste, maar dan heb je vaak gedoe met veiligheidsbeperkingen.
Over land and sea

Joost

De ruime supportersschare van Beveren is ook maar zo'n 3000 toeschouwers.

Dit lijkt mij echt een no-brainer; KV & Racing combineren en niet eens aan iets anders denken.

Saltacampos

Citaat van: Joost op okt 29, 2022, 21:22:16
De ruime supportersschare van Beveren is ook maar zo'n 3000 toeschouwers.
Enkel Beerschot, RWDM en Lierse K. doen momenteel beter in de reeks, er komt nu eenmaal niet zo veel publiek in 1B en met die B-teams er nog eens bij is het helemaal een ramp.
Over land and sea

Jef400

Met de huidige competitieindeling komt bijna helemaal niemand meer naar de Belgische stadions.

Saltacampos

#2486
Citaat van: Jef400 op okt 30, 2022, 11:23:03
Met de huidige competitieindeling komt bijna helemaal niemand meer naar de Belgische stadions.
Dat is behoorlijk overdreven, er zijn best ook clubs waar wel veel publiek komt.
Er zijn gewoon te veel kleine clubs in 1A die eigenlijk niet in het profvoetbal thuishoren qua entourage.
Als voetbalpurist zeg ik dit niet graag, maar 10 of 12 clubs in de hoogste afdeling die 4 keer tegen elkaar spelen lijkt me het meest logische.
België is veel te klein voor 18 clubs in de hoogste afdeling.
Vijf clubs uit West-Vlaanderen in 1A, dat is toch te gek voor woorden ?
Oost-Vlaanderen, dat 300.000 inwoners meer heeft, heeft er maar 1, slecht en goed gewerkt wellicht, maar je moet wel mensen hebben om het stadion te vullen.
België is ook geen echt voetballand, het leeft volgens mij enkel echt als de nationale ploeg een groot tornooi speelt (en dat interesseert mij dan nauwelijks) en lokaal nog her en der, maar verder is er niet de beleving die je in landen als Spanje, Italië, Duitsland of Engeland hebt.
Veel bedrijfsleiders en lokale politici halen hun neus op voor deze rauwe volkssport en de VRT prijst het oersaaie wielrennen de hemel in omdat ze de uitzendrechten hebben en die voor voetbal niet kunnen betalen. Hierdoor verdwijnt voetbal steeds meer achter de decoder, wordt er vaak op onmogelijke uren gespeeld en krijg je de samenvattingen pas veel later te zien, op termijn is dat nefast voor de populariteit van deze sport.
Ook zijn te veel clubs in handen van allerlei makelaars en internationale investeringsgroepen waardoor de band tussen de club en de gemeenschap kleiner wordt.
Over land and sea

Robin

Goed geluisterd naar de mede leden op dit forum ; morgen KV Mechelen en Racing Mechelen op het programma. Parkeer en eet tips altijd welkom.

Joost

Citaat van: Saltacampos op okt 30, 2022, 12:18:34
Dat is behoorlijk overdreven, er zijn best ook clubs waar wel veel publiek komt.
Er zijn gewoon te veel kleine clubs in 1A die eigenlijk niet in het profvoetbal thuishoren qua entourage.
Als voetbalpurist zeg ik dit niet graag, maar 10 of 12 clubs in de hoogste afdeling die 4 keer tegen elkaar spelen lijkt me het meest logische.
België is veel te klein voor 18 clubs in de hoogste afdeling.
Vijf clubs uit West-Vlaanderen in 1A, dat is toch te gek voor woorden ?
Oost-Vlaanderen, dat 300.000 inwoners meer heeft, heeft er maar 1, slecht en goed gewerkt wellicht, maar je moet wel mensen hebben om het stadion te vullen.
België is ook geen echt voetballand, het leeft volgens mij enkel echt als de nationale ploeg een groot tornooi speelt (en dat interesseert mij dan nauwelijks) en lokaal nog her en der, maar verder is er niet de beleving die je in landen als Spanje, Italië, Duitsland of Engeland hebt.
Veel bedrijfsleiders en lokale politici halen hun neus op voor deze rauwe volkssport en de VRT prijst het oersaaie wielrennen de hemel in omdat ze de uitzendrechten hebben en die voor voetbal niet kunnen betalen. Hierdoor verdwijnt voetbal steeds meer achter de decoder, wordt er vaak op onmogelijke uren gespeeld en krijg je de samenvattingen pas veel later te zien, op termijn is dat nefast voor de populariteit van deze sport.
Ook zijn te veel clubs in handen van allerlei makelaars en internationale investeringsgroepen waardoor de band tussen de club en de gemeenschap kleiner wordt.

Als ik beelden zie van Lommel in een vol stadion in de jaren 90 of terugdenk aan Lokeren in een vol stadion tegen Club Brugge dan moeten die mensen toch ergens gebleven zijn?
Voetbal is haast populairder dan ooit maar in de Belgische stadions zie je dat gewoonweg niet terug.

Zoals je zelf al zegt; veel te veel clubs zijn eigendom van investeerders die de voordelen van het Belgische systeem uitbuiten.
Maar ook grotendeels is het competitieformat er debet aan.

Met het oude systeem van 1e, 2e, 3AB, 4ABCD, provincialen was echt helemaal niets mis.

Joost

Citaat van: Robin op nov 04, 2022, 22:28:23
Goed geluisterd naar de mede leden op dit forum ; morgen KV Mechelen en Racing Mechelen op het programma. Parkeer en eet tips altijd welkom.

Veel plezier, daar ga je geen spijt van krijgen.
Ik zou parkeren bij de Racing, na afloop moet je daar vandaan ook weer naar huis.

Verder is Mechelen een stad met genoeg culinairs om uit te kiezen.