Zo weinig tijd om updates te voorzien, plannen te delen of gewoon 'hoe het was'-verhalen neer te pennen. Twitteraccount is het laatste van m'n zorgen, ook al krijg ik van velen de goedbedoelde raad om dit medium goed te gebruiken om zo een 'maximalisatie aan exposure' voor mijn 'Honderd dagen voetbal' te verkrijgen. De woorden alleen al .. Nou, dat is dan buiten de waard gerekend.
Natuurlijk is het enorm leuk om te zien dat je project door een relatief mooi aantal mensen gevolgd wordt, dat het positieve commentaren krijgt en dat het mensen inspireert. Zeker in België is het groundhoppen een relatief nieuw fenomeen. In Nederland staan ze op dat vlak beduidend verder, wat dan weer resulteert in hele leuke nieuwe kennismakingen. Maar het is en blijft een project dat ik wars zie van het commerciële. Neen, ik zoek geen sponsors. Neen, ik kick niet op aandacht. Neen, ik mik niet stiekem op een plaatsje naast Jeroen Meus op de Antwerpse Boekenbeurs. Honderd dagen voetbal is mijn project. Kleinschalig voor 95% van de wedstrijden. Gewoon auto in en rijden maar. Dat het me een (hopelijk) leuk artikel bij Panenka Magazine heeft opgeleverd vind ik vooral voor mezelf mooi. Een jaar geleden zat ik nog met de handen in het haar bij de (bevallige) dame van 'Loopbaanbegeleiding'. Ja natuurlijk, toen ik klein was schreef ik wel graag, en zag ik me al op de perstribune zitten van Anderlecht, Real Madrid en Fiorentina, maar dat was nu toch écht onhaalbaar geworden. En 'Dromen zijn bedrog' was niet voor niets één van de grootste Nederlandstalige hits in België. Een 35-jarige cipier met een burn-out, ik lachte net mezelf niet uit. Daarom is het artikel in Panenka voor mezelf een mooie verwezenlijking. Of het nu mooi, slecht, saai of grappig geschreven is, een verwezenlijking waar ik toch trots op ben. Maar het dan gaan cultiveren is weer wat anders, dat hoeft voor mij niet. Of het moest zijn om alsnog een ticket voor de East Lancashire derby te scoren, dan weer wel natuurlijk.
In december komt er een baby aan ten huize Freebird. De kinderkamer staat er nog net bij als 5 jaar geleden, toen we de verbouwing 'even' lieten voor wat het was. Nog heel wat werk voor de boeg. De vriendin heeft last van de typische zwangerschapskwaaltjes. Weinig energie, heel veel last van rug en bekken, slapeloosheid en deze week zijn we beiden nog eens ziek geworden. Ik een sloot aan medicatie, zij .. niets. Wat een beer!
Daar de drukte enorm toeneemt, ik gewoon een full time job heb waar ik bijkomend 1 weekend op 2 moet werken en ik het voetbal kijken nog serieus moet intensifiëren om m'n 100 wedstrijden te halen, probeer ik met een 'subdoel' de Honderd dagen toch nog spannend te maken. Naarmate de bevalling dichterbij komt kan ik natuurlijk de trips naar Italië, Hongarije, Polen en Spanje schrappen. Relatief dichtbij in de tribune zitten wordt het doel. Ik ga binnen mijn project een poging doen om alle Nederlandse profclubs af te vincken in 2015. Momenteel sta ik op 19 stadions van de 35. Jong Ajax en Jong PSV gaan niet mee in de pot, de Amsterdam Arena bezocht ik begin dit jaar in de dramatische wedstrijd tegen de Turken. Een gevecht tegen clubkaarten en het iDeal banksysteem voor de boeg, maar daar komen we wel uit met de hulpvaardigheid van mijn noorderburen die ik reeds vele malen mocht ondervinden.
Verder ga ik deze maand nog genieten van Charlton Athletic en vooral van een weekend vol derbyplezier:
- Rotherham United v Sheffield Wednesday
- Blackburn Rovers v Burnley
- Accrington Stanley v Dagenham & Redbridge
- Sunderland v Newcastle United
Misschien plan ik nog een mooie afsluiter voor het project, een 'match 100' die nog eens mag opvallen of misschien wordt het een wedstrijd op mezelf zoals velen onder ons geregeld op weg zijn. Daar maken we nog werk van. Time will tell.
Momenteel staat de teller op 69 wedstrijden. Eind oktober zou dat getal de 82 moeten benaderen. Een beetje druk op de ketel, maar eigenlijk .. eigenlijk heb ik niet liever.
Ik probeer vandaag nog een update van wedstrijden te plaatsen die eraan komen, tips zijn ook altijd van harte welkom!
Peace out!