Footballromantic

Gestart door Footballromantic, mrt 28, 2016, 20:52:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Footballromantic

Citaat van: syntric op okt 07, 2016, 15:27:31
En 'de oude, donkere' straten ga je toch meer rond de Grote Markt vinden, de wijken rond het Antwerpstadion zijn van de jaren '60 en '70 denk ik :-)

Misschien een waarheid! Misschien heeft de ijzige koud mijn gedachten iets wat gekleurd!:)

Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Footballromantic

Zo, het heeft even geduurd, maar ik heb mijn trip naar Istanbul ook bijgewerkt!

http://footballromantic.jouwweb.nl/fenerbahce
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Footballromantic

Quick Boys, 3 weken terug heb ik hem eindelijk kunnen afvincken!
http://footballromantic.jouwweb.nl/quick-boys


Tevens ook nog naar VVSB geweest als toetje. Uiteindelijk, door 8 doelpunten en pyro, een mooie wedstrijd gezien.
http://footballromantic.jouwweb.nl/vvsb
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Footballromantic

Gisteren een drukke dag gehad met 2 wedstrijden, maar vandaag stond er niets op het programma. Ik had dus de tijd om de 2 wedstrijdverslagen te uploaden. Bovendien heb ik de homepage en wat van het design aangepast!

Het zou leuk zijn als jullie je op-/aanmerkingen plaatsen :)

http://footballromantic.jouwweb.nl/
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Footballromantic

Zaterdag 12 november - Het groundhoppen zal vandaag de gehele dag in beslag gaan nemen. Om half 9 vertrokken Danny en ik richting het drielandenpunt. Vandaag stonden twee wedstrijden en meerdere lostgrounds op het programma. De eerste wedstrijd stond om 14:00 op het programma. In de Duitse Regionalliga West speelt Alemannia Aachen tegen Köln II. Om 19:30 speelt in het Belgische Nijlen de plaatselijke KFC tegen de buren uit Houtvenne. Een lekker druk en vol programma dus.

De eerste stop is ruim 2,5 uur rijden verderop. Al vroeg haal ik Danny op in Schiedam, waarna we vol het gaspedaal indrukken richting Limburg. De eerste stop is de lostground Kaldeborn, in Heerlen. Er valt niet heel veel geschiedenis over dit sportterrein te vinden. Door meerdere (misgelopen)fusies heeft er echter nooit een profclub in het grote stadion gespeeld.


Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Han

Prachtige fotografie. Chapeau!
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Footballromantic


Vanaf Lost Ground Kaldeborn in Heerlen is het twee keer schakelen en je bent in Kerkrade. Daar staat het oude stadion van S.V. Roda JC. Het nieuwe stadion staat er ook, natuurlijk. Het oude stadion, de Kaalheide, bevindt zich in een groene woonwijk. Tegenwoordig is het een heel sportcomplex, waar de jeugd van Roda JC traint en speelt.

Nog nooit had ik ook maar één (bewegend) beeld van dit stadion gezien. Slechts het adres had ik opgezocht. Ik was dus zeer verbaasd toen we het stadion betraden. Buiten een grote hoeveelheid, goed bijgehouden, terracing, heeft het stadion ook een mooie hoofdtribune. Helaas ontbreken alleen de lichtmasten. Die zijn, lees ik achteraf, in 2013 wegens slecht onderhoud gesloopt. Jammer. Op de hoofdtribune zijn de ''vrienden-van-Roda JC-stoeltjes'' onder gescheten door vogels.

Ook hier leveren de herfstbladeren weer mooie beelden op, in dit toch al zo fotogenieke stukje historische grond.

Tussen de Lost Ground Kaalheide en de wedstrijd in Aachen hadden we 2,5 uur de tijd. We besloten om ons plan om naar Düren te gaan. Daar stonden twee ''aardige'' tribunes, aldus een forumlid.




Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Footballromantic

Voor de derde keer dit seizoen stapte ik op het vliegtuig voor een voetbaltrip. Begin augustus stond de derby van Kopenhagen op het programma. Ruim een maand later vloog ik Feyenoord naar Istanbul achterna. Een trip die, vooraf, niet te evenaren is.

Op woensdagochtend stapte een vliegtuig vol Feyenoorders uit op het vliegveld van Manchester. Snel stapten we in de trein. Het plan was, uiteraard, om onze koffers zo snel mogelijk in het hotel te dumpen en naar de kroeg te gaan. Ons hotel bleek op vijftien minuten afstand van "het" plein te liggen, midden in dé homowijk van de grauwe industrie stad.


In het hotel werden we geholpen door de broer van Ricky Karsdorp. Ook hier was de rage van het mannelijke knotje doorgedrongen. Onze koffers stonden inmiddels in het hotel, waardoor we koers konden zetten naar de kroeg.
In het begin van de middag was het nog wat stil, waardoor we eerst maar eens het Football Museum besloten te bezoeken. Het museum was het toonbeeld van de Engelse voetbalsfeer. Oude programmaboekjes, vaantjes en tickets stonden tentoongesteld. Ook werd er stil gestaan bij de verschillende voetbalrampen die de Engelse hebben gekend.

Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Saltacampos

Wat zijn die geel-zwarte blikjes op de tafel, lijkt wel verf of zoiets ?
Over land and sea

Footballromantic

Citaat van: rrcg1899 op nov 30, 2016, 11:18:55
Wat zijn die geel-zwarte blikjes op de tafel, lijkt wel verf of zoiets ?

Rookpotten!:)
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Footballromantic

Op zaterdag 10 december staat er een onvervalste dubbel op het programma. Vitesse Delft - SV Nootdorp is de eerste wedstrijd van de dag. Op een regenachtige en mistige dag troffen de twee middenmoters elkaar op Sportpark Tanthof. Vitesse Delft heeft een ouderwets amateurcomplex. Het hoofdveld bestaat, zoals het hoort, uit echt gras. Er staat een kleine tribune voor de toeschouwers die graag willen zitten. Voor de 'fanatiekere' fans heeft de club een soort keet neer gezet. Daar wordt slechte Nederlandse muziek gedraaid, maar bovenal wordt er bier geschonken.

Lees verder: [/url]http://footballromantic.jouwweb.nl/vitesse-delft-sv-nootdorp


Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Footballromantic

Met verhoogde hartslag neem ik de afslag Molenbeek. Vandaag is het Derbyday in de Belgische hoofdstad, dat zorgt dus sowieso voor spanning. Echter vindt vandaag de wedstrijd plaats in Molenbeek. De Brusselse gemeente kwam vorig jaar wereldwijd in het nieuws door de aanslagen in Parijs. Het zou een terroristenbolwerk zijn. Vandaag staat de derby tussen RWD Molenbeek en Royale Union St. Gilloisse op het programma. Vandaag, is het Derbyday!

Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Footballromantic

2017 is ook op gebied van voetbal weer begonnen. Na de laatste wedstrijd van 2016 in Molenbeek, is het na twee weken weer tijd voor voetbal. Waar een groot aantal groundhoppers de zee oversteken voor de prachtige FA Cup, ga ik naar de Franse equivalent. Ook dit toernooi mag oprecht bijzonder genoemd worden. Ten eerste mogen zo goed als alle teams aangesloten bij de Franse bond mee doen. Dit betekent dat ook clubs van de voormalige koloniën mee mogen doen. Een awayday van meer dan 8.000 KM is dan niet uitgesloten. Ten tweede doen er verschrikkelijk veel teams mee. Zo was er in de vorige ronde een derby tussen een club van het tiende niveau en een club van het tweede niveau.

Lees hier het uitgebreide verslag

Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Footballromantic

Na de wedstrijd RC Lens - FC Metz scheurde ik direct door naar Lille. In het Grand stade Metropole Lille neemt Iris Club de Croix het op tegen het grote AS Saint Etienne. Een merkwaardig affiche in een stadion met een even merkwaardig geschiedenis. Als één van de weinige amateurclubs bereikte Iris Club de Croix deze ronde waar de Ligue 1 teams ook instromen. IC club de Croix kent geen hele grote geschiedenis. Het terrein lijkt op dat van een gezellige, grote dorpsclub. Helaas was er door de zeer dichte mist geen normale foto's mogelijk. De geschiedenis van het stadion waar vandaag gevoetbald wordt is een stuk groter.  Als groundhopper loop je warm voor dit soort grounds. Het grote LOSC Lille, dat nu op slechts 3 punten boven een directe degradatieplek staat, speelde hier in 2012 nog wedstrijden in de groepsfase van de Champions League. Onder andere Bayern München kwam hier op bezoek. De reden dat Lille hier speelde, is ook merkwaardig te noemen. De club wilde een nieuw stadion op de plek van hun toenmalige thuishaven. Tijdelijk verhuisde Lille naar dit stadion, waarna het oude stadion afgebroken zou worden en een nieuw stadion zou herrijzen. Het stadion werd gesloopt, maar het nieuwe stadion kwam er niet. Tot 2 jaar terug speelde de kampioen van 2011 in dit atletiekstadion.

Lees hier het uitgebreide verslag


Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Footballromantic

#44
Een schreeuw van verbazing. Handen in het haar. Ogen vol ongeloof. Een vloekende moeder staat naast mij.  Het zal toch niet? Derijck loopt aan en scoort. Tranen in de ogen van de zestigjarige vrouw naast me. Het uitvak ontploft.

Om half vier parkeren we de auto in het centrum van Kortrijk. Althans, dat is de bedoeling, want een parkeerplek vinden is zo simpel nog niet. Na tien minuten vinden we dan eindelijk een parkeerplaats. We stappen een verschrikkelijk koude parkeerplaats op. Vanaf hier is het vijf minuutjes lopen naar het café waar we samen met de De Twaalfde Man hebben afgesproken met een aantal fanatieke KV Kortrijk supporters. Vandaag staat de derby tussen KV Kortrijk en SV Zulte Waregem op het programma.
Bij Cafe 56 wordt langzaam aan de sfeer opgevoerd. Er wordt, uiteraard, veel bier gedronken. Knalvuurwerk wordt afgestoken. Ook worden er een aantal preien overgegooid. De preien zouden we de gehele avond nog voorbij zien vliegen. Na een PMDS van een uur is het voor de fanatieke supporters tijd om onder luid gezang en uiteraard de nodige pyro in een corteo naar het stadion toe te trekken. Het is geen grote corteo, slechts een paar honderd mensen lopen er mee. Wél is het uiterst ontspannen en sfeervol. Onder minimale politiebegeleiding komen we na een goed half uur wandelen bij het Guldensporenstadion aan.



Lees hier het uitgebreide verslag
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam