TOP 5 Seizoen 2015-2016

Gestart door De publiekswissel, mei 20, 2016, 13:37:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De publiekswissel

Voor mij is het seizoen ten einde en ga ik vast snode plannen maken voor volgend seizoen. De vraag die bij mij boven komt, wat was je top 5 van mooiste voetbalgerelateerde bezoekjes van het seizoen 2015-2016? Hoewel iedereen zijn eigen 'regels' of helemaal geen 'regels' heeft maakt het mij niet uit hoe je het invult. Het liefst natuurlijk met mooie foto's en plaatjes om andere te inspireren voor volgend jaar.

Het is best lastig om 5 top bezoekjes uit te kiezen en ik mis nog veel moois, maar hierbij mijn poging:

1. Sarajevo derby  FK Sarajevo - FK Zeljeznicar 0 - 1

Met een paar duizend man in een uitvak in de stadsderby van Sarajevo. Waar wij, als blauwen, vooral vocaal aanwezig waren, was de Horde Zla vooral bezig met pyro, veel pyro! Voor het eerst sinds 12 jaar won Zeljo en dat maakte de hele trip helemaal compleet. Absolute aanrader!


2.  Belfast derby op Boxing-day   Glentoran FC - Linfield FC 1 - 2

Eén van de oudste stadsderby's in een prachtig stadion dat ook nog eens uitverkocht was (op papier) met een vermakelijke wedstrijd. De hele dag op stap met een Glentoran fan om onverwachts in een privé museum op zolder te staan.
 

3.  Heracles Almelo - FC Twente 2-0

Als geheel een hele mooie avond. Zelf heb ik geen enkele voorkeur, maar ik heb staan genieten tussen de feestende fans uit Almelo. Dit bezoek staat in alles toch wel boven mijn bezoek aan Atletico Madrid.


4.  Devon derby  Exeter City FC - Plymouth 2 - 1

De stad Exeter was de moeite waard voor een bezoek en het zicht vanaf de grote staantribune is prachtig. In de slotminuten de winnende treffer meemaken was helemaal een mooi toetje.


5.  Streekderby tussen KV Kortrijk - Zulte Waregem  1 - 0

Een mooie ludieke derby met prei op het veld. Kortrijk heeft een leuk stadion met een mooie fanzone achter de tribune. Twijfelde lang om te gaan, maar geen moment spijt gehad. Een thuisoverwinning werkte ook zeker mee aan de sfeer.

Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

MichielB

#1
1. PSV - CSKA Moskou 2-1 Champions League (Als PSV'er zijnde een geweldige avond om mee te maken, heerlijke sfeer)
2. Arminia Bielefeld - RB Leipzig 0-1 2de Bundesliga (tussen de harde kern, heerlijk die afkeer tegen alles wat Redbull is)
3. Alemannia Aachen - Victoria Köln 2-0 Regionalliga West (Ook tussen de harde kern, de club is teruggevallen maar de supporters zijn nog even fanatiek)
4. Roda JC - Willem II 2-3 Eredivisie (Ik volg sinds een half jaar Willem II erg intensief, dit omdat ik er op het moment ook zelf stage loop, en het was heerlijk om ze eens een wedstrijd te zien winnen, ook het uitpubliek zorgde voor een goede sfeer)
5. Willem II - NAC Breda 3-1 Jupiler Playoffs (wat een heerlijke sfeer, en wat een climax, ondanks alles wat er met FC Twente is gebeurd in de afgelopen week toch alles gegeven en verdiend gewonnen)

(edit, na gisteren toch mijn top 5 nog eventjes aangepast ;) )

FC_Emmen

Mijn seizoen is nog niet afgelopen dit kan nog geen top 5 posten :)
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

spons

Mijn seizoen is ook nog niet afgelopen dus ik kan ook nog geen top 5 posten maar de nummer 1 zal vast niet meer overtroffen worden

1. Spakenburg - Excelsior Maassluis
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Jesse

mijn nummer 1 staat ook wel vast. 1.fc koln - eintracht frankfurt

John Sleeuwenhoek

Wel fijn om te lezen, Spons en Jesse, waarom jullie het zo geweldig vonden.

spons

Citaat van: John Sleeuwenhoek op mei 20, 2016, 15:24:07
Wel fijn om te lezen, Spons en Jesse, waarom jullie het zo geweldig vonden.

Mijn club kampioen van de topklasse geworden dan is verdere uitleg toch overbodig lijkt me
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Citaat van: spons op mei 20, 2016, 15:27:41
Mijn club kampioen van de topklasse geworden dan is verdere uitleg toch overbodig lijkt me

De Bekerfinale met Feyenoord was minder bijzonder?

spons

#8
Citaat van: Joost op mei 20, 2016, 15:38:18
De Bekerfinale met Feyenoord was minder bijzonder?

Ja, absoluut

De bekerfinale komt niet eens in de buurt
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Nort

Citaat van: MichielB op mei 20, 2016, 14:28:38
1. PSV - CSKA Moskou 2-1 Champions League (Als PSV'er zijnde een geweldige avond om mee te maken, heerlijke sfeer)
2. Arminia Bielefeld - RB Leipzig 0-1 2de Bundesliga (tussen de harde kern, heerlijk die afkeer tegen alles wat Redbull is)
3. Alemannia Aachen - Victoria Köln 2-0 Regionalliga West (Ook tussen de harde kern, de club is teruggevallen maar de supporters zijn nog even fanatiek)
4. Roda JC - Willem II 2-3 Eredivisie (Ik volg sinds een half jaar Willem II erg intensief, dit omdat ik er op het moment ook zelf stage loop, en het was heerlijk om ze eens een wedstrijd te zien winnen, ook het uitpubliek zorgde voor een goede sfeer)
5. Borussia Mönchengladbach - Bayern München 0-0 Telekom Cup (weliswaar een vriendschappelijke wedstrijd, maar mijn eerste keer op de staantribune, een beleving opzich :) ).

Ik vond de sfeer juist bij Wolfsburg en Manchester United beter. Hooguit de laatste tien minuten waren qua sfeer vergelijkbaar met de eerdere wedstrijden.

Voor mezelf moet ik nog even bepalen wat de top-5 wordt, wellicht komt die vanavond.

hgrm

Citaat van: spons op mei 20, 2016, 15:44:32
Ja, absoluut

De bekerfinale komt niet eens in de buurt

Kan Excelsior-Lienden (of vv) er nog overheen?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

spons

Citaat van: hgrm op mei 20, 2016, 16:58:51
Kan Excelsior-Lienden (of vv) er nog overheen?

Nee lijkt me sterk, vind die algehele titel toch minder belangrijk

Maar kom er wel eerder voor terug :-)
Zou eerst terug uit Dublin volgende week zaterdag om 16;15 op Schiphol landen maar heb mijn vlucht toch maar omgeboekt naar een ochtendvlucht
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Nort

Het was erg lastig om een top-5 te maken, toch heb ik een poging gewaagd. In deze ranglijst zijn de wedstrijden van PSV buiten beschouwing gelaten.

1.   Omiya Ardija 3-2 Oita Trinita
Voetbal in Japan was al een hele belevenis, maar de wedstrijd maakte het wel erg speciaal. Omiya kwam in de stromende regen van een 0-2 achterstand terug tot 3-2 in de 89ste minuut en pakt daardoor de titel op het 2e niveau.


2.   FC Den Bosch 2-3 VVSB
Voor het eerst in veertig jaar en voor de 2e keer in de historie bereikte een amateurclub de halve finale. De wijze waarop was onwerkelijk, van 2-0 naar 2-3 in 5 minuten en het drama of het wonder van de Vliert was geschied.


3.   Exeter City 2-2 Liverpool
Na het nieuws dat de 90jaar oude mainstand van Exeter zou verdwijnen, was een trip dit seizoen een must-do. Dat deze werd gevinckt in de 3e ronde van de FA cup tegen het roemruchte Liverpool was wel heel erg mooi.


4.   Glentoran 0-1 Crusaders
De uitslag en wedstrijd deden niet ter zake, hoofddoel van deze trip was een bezoek brengen aan The Oval. Een prachtig stadion met een grote diversiteit van uitzichten. Van de houten zitjes op de hoofdtribunes, de klassieke crush barriers met op de achtergrond de grote kranen en natuurlijk mag het schutterhuisje op de top van de heuvel niet ontbreken.


5.   Berchem Sport 2-0 Beerschot/Wilrijk
Voor het eerst in jaren speelde Berchem Sport weer een officiële Antwerpse derby en dat was aan de belangstelling te merken. Het Ludo Coeckstadion was voor deze gelegenheid zelfs uitverkocht en de aanwezigen kregen de verassing van de week te zien. Niet koploper en favoriet Beerschot ging er met de winst vandoor, maar het nietige Berchem.



Drie wedstrijden die het net niet haalden, maar wel een eervolle vermelding verdienen: The North Irish league cup final (@Solitude), de bekerstunt van HHC tegen Eredivisionist NEC en de hoogoplopende emoties bij de East Lancashire 'derby'.

Koning Kriel

Alle vezels in mijn lichaam hopen dat komende zondag mijn hoogtepunt wordt als we de buren uit Breda nog een jaar jupiler league gunnen. Dit samen met de nog komende EK ontgroening zorgen er voor dat ik nog geen top 5 kan maken.

jvdreumel2

1. Schalke 04 - Shaktar Donetsk. De Duitsers werden met prachtige aanvallen compleet weggespeeld.
2.Fc Koln-Bayer Leverkusen. Mooie derbysfeer en prima stadion.
3. De Graafschap-Vitesse. Veel strijd en sfeer en een heerlijk broodje gehakt.
4. Sc Heerenveen - Willem II. Waar de Tilburgers na 20 minuten een ruime voorsprong verdiende werden  ze na rust compleet weggespeeld.
5. Achilles 29 - Jong PSV. Terug naar de basis... alles kon en alles mocht.