PS. Heeft er hier ooit wel eens een 5-5 gezien? Mijn "hoogste" gelijkspel is de 4-4 tussen FC Utrecht en Roda JC die zich Ici c est Paris en Joost nog wel zullen herinneren.
De 4-4 in de Galgenwaard, ach wat een avond. Het begon al met het mijns inziens late vertrek vanuit Kerkrade. De regel 'een uur tot Eindhoven en een uur om Eindhoven' ging weer op en na Eindhoven kwamen we in de file. Het aanvangstijdstip naderde en uiteindelijk mochten we over de vluchtstrook om de aftrap te halen. De spelers kwamen al het veld op toen ik de tribune beklom.
De voetbalpot die volgde is een van de meest legendarische die ik ooit gezien heb. In het uitvak hadden we een gigantisch goeie sfeer en aangezien Utrecht toen ook nogal wat kabaal maakte (ik heb er zelf eerlijk gezegd toen weinig van meegemaakt) moet het fantastisch hebben geklonken. Volgens mij stonden we in no-time op 2-0 achter en bij rust 3-1 maar had ik geen moment het idee dat we gingen verliezen.
Wat er achteraf gebeurde met de Utrechtse ME, daar wil ik liever geen woorden meer aan vuilmaken.
Die wedstrijd kan ik me nog wel herinneren ja, al was ik er zelf niet bij. Ik meen dat Roda nog de 4-4 maakte via een lob, die op de lat belandde en via de rug van Wapenaar er nog in ging. Was ook in de periode dat we op de Bunnikside geen dak boven ons hoofd hadden.
Wat hoge uitslagen betreft: Ik ben ooit als 6-jarige verdrietig naar huis gegaan nadat ik mijn clubje met 1-7 vernederd had zien worden door Ajax. Een paar maanden later was ik inmiddels 7, en zag ik Utrecht thuis winnen met 6-1 van RKC en de legendarische 5-3 tegen Vitesse. Legendarisch vanwege de sfeer van Utrecht zijde, veel beetr heb ik het niet vaak meegemaakt, maar ik zat dan ook op het oude vak J tijdens die wedstrijd, min of meer tussen de hooligans en een paar meter van een vol Vitessevak verwijderd.
Verder heb ik Ajax nog eens thuis met 9-0 van Sparta zien winnen, met een geniale Arveladze, van der Gun en van der Meyde. Een 4-3 tussen Jong Utrecht en 'Jong' Ajax (half Ajax 1 deed mee) was ook mooi.