Ik houd het niet bij mij, maar ik kan me van de afgelopen jaren niet meer herineren dat ik bij een 0-0 aanwezig was.
Echter vorige week dinsdag was ik met een vriend vanuit werk naar Kortrijk gereden voor de bekerwedstrijd Kortrijk - KV Mechelen.
Kortrijk begon fel aan de wedstrijd wat direct kansen opleverde, KV Mecehelen had de eerste 25 minuten weinig te vertellen en kon alleen maar verdedigen. Hierna zakte Kortrijk wat in en ging het spel iets meer over en weer, maar een doelpunt van Kortrijk hing toch meer in de lucht dan een goal van KV Mechelen. De ploegen gingen met een stand van 0-0 de kleedhokken in. De tweede helft startte net als de eerste, Kortrijk speelde op de aanval en KV Mechelen ging in handbalopstelling rond het doel staan. Het felle begin van Kortrijk resulteerde bijna in een strafschop, echter liet de scheidsrechter doorspelen. Na een 20 minuten te hebben aangevallen in de tweede helft weet Kortijk het niet meer en hanteerd vaker en vaker de lange bal, hierdoor komt KV Mechelen wat meer in balbezit en ze krijgen zowaar zelfs kansen. Het laatste kwartier van de wedstrijd gaat over en weer, door beide ploegen wordt de lange bal gehanteerd, echte kansen levert dit niet op, maar het houdt de spanning in de wedstrijd. Met de nog 5 minuten te spelen komt Kortrijk met een slotoffensief, KV Mechelen neemt de verdedigende stelling weer in en Kortrijk probeert met hoge ballen nog iets te forceren. Kortijk blijft ervoor gaan inde wetenschap dat 1 doelpunt genoeg is voor een verlenging, in de laatste minuut krijgt de Kortrijk nog een kans, helaas naast.
Een spannendere en vermakelijker 0-0 heb ik nog niet meegemaakt.