Groundhop-hopper

Gestart door DannyH79, jun 27, 2020, 01:05:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DannyH79

Citaat van: FCT1980 op jun 28, 2020, 11:17:29
Mooi verhaal. Wordt tijd dat je de Grolsch Veste eens komt bekijken.

Vorig jaar al wel al aan de buitenkant gezien en foto's gemaakt. Was volgens mij op de dag dat AZ Europees speelde daar. Binnenkant moet ik inderdaad nog bekijken, wat dat betreft heb ik nog een hoop te bezichtigen.
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

Joost

Citaat van: spons op jun 27, 2020, 23:39:34
Ik alleen als ik binnen ben geweest bij een wedstrijd maar dat is voor iedereen verschillend

Volgens mij zeg ik niets geks als de consensus hier is dat je een stadion pas 'telt' als je er een wedstrijd hebt gezien of in ieder geval onderscheid maakt tussen wel/geen wedstrijd..

spons

Citaat van: Joost op jun 28, 2020, 20:22:08
Volgens mij zeg ik niets geks als de consensus hier is dat je een stadion pas 'telt' als je er een wedstrijd hebt gezien of in ieder geval onderscheid maakt tussen wel/geen wedstrijd..

Als er geen wedstrijd is ga ik sowieso nooit ( op een heel enkele uitzondering na ) naar een stadion. Rondleidingen, open dagen, eerste trainingen e.d. zijn ook niet aan mij besteed
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

hgrm

Voor het bezoeken van een wedstrijd heb ik wel eens de term 'groundspotting' gehoord.

Het "nadeel" van het bezoeken van een stadion met wedstrijd vind ik dat je de tijd niet vrij kunt kiezen, vaak niet vrij kunt rondlopen en twee uur onder de pannen bent.

Dat is natuurlijk een beetje gekscherend bedoeld maar wat ik wil zeggen: een stadion zonder wedstrijd bezoeken als je (vanwege een wedstrijd of iets anders) toch in de buurt bent, geeft je vaak wel de mogelijkheid om bijzondere stadions te bezoeken die je anders niet zou zien.

Soms is zo'n bezoekje aanleiding om nog eens terug te keren voor een wedstrijd, soms heb je het wel gezien na vijf minuten rondlopen en soms is het de laatste kans om een stadion nog in oude vorm te zien. Zo ben ik erg blij dat ik nog heb kunnen rondlopen in de stadions van Hermes DVS, SV Alsenborn of Union Solingen voordat er gesloopt of gemoderniseerd werd.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

FCT1980

Het liefste zie ik een stadion met wedstrijd maar wanneer we naar Engeland gingen werden ook altijd een paar kleinere stadions bezocht op de weg er naartoe. Ik vind het heerlijk om in een leeg stadion van bijv. Aldershot, Gillingham of Ebbsfleet te lopen. Als het lekker weer is dan is dat prima om een beeld van zo'n club te krijgen.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

DannyH79

Bedankt voor alle reacties. Leuk om te horen hoe iedereen er op zijn manier ermee bezig is. Een wedstrijd bezoeken is inderdaad wel het meest ultieme, dan proef je echt de sfeer in zo'n stadion. Toch vind ik het ook mooi om een stadion van binnen te zien, zelfs dan maakt het een mooie indruk. Ik denk dat ik sowieso wedstrijden en stadions ga bijhouden, al zijn de wedstrijden welke ik in het verleden heb bezocht niet allemaal meer in mijn geheugen.

Hoe houden jullie het bij waar je geweest bent? Ik heb zelf een excel lijstje gemaakt en gebruik natuurlijk mijn blog, maar is hier wellicht een makkelijkere manier voor?
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

Freekos79

Citaat van: DannyH79 op jun 28, 2020, 23:21:20
Bedankt voor alle reacties. Leuk om te horen hoe iedereen er op zijn manier ermee bezig is. Een wedstrijd bezoeken is inderdaad wel het meest ultieme, dan proef je echt de sfeer in zo'n stadion. Toch vind ik het ook mooi om een stadion van binnen te zien, zelfs dan maakt het een mooie indruk. Ik denk dat ik sowieso wedstrijden en stadions ga bijhouden, al zijn de wedstrijden welke ik in het verleden heb bezocht niet allemaal meer in mijn geheugen.

Hoe houden jullie het bij waar je geweest bent? Ik heb zelf een excel lijstje gemaakt en gebruik natuurlijk mijn blog, maar is hier wellicht een makkelijkere manier voor?

Futbology app
Volgende wedstrijd: ?

FCT1980

There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

DannyH79

Ik ook.......heb nu de betaalde versie gedaan, dan kan ik wedstrijden uit het verleden ook toevoegen......
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

Nort

In mijn 'begin' jaren bezocht ik best vaak stadions zonder wedstrijd, naar verloop van tijd ben ik dit steeds minder gaan doen en tegenwoordig doe ik dit helemaal niet meer (uitzonderingen daargelaten). Sterker nog, tegenwoordig wil ik zo min mogelijk van een stadion weten/zien om het verrassingselement zo veel mogelijk intact te houden en bepaal ik op basis van 5-10 seconden op Google of een stadion/terrein interessant genoeg is en vaak weet ik dat al wel.

wekke

Citaat van: Nort op jun 29, 2020, 12:01:43
In mijn 'begin' jaren bezocht ik best vaak stadions zonder wedstrijd, naar verloop van tijd ben ik dit steeds minder gaan doen en tegenwoordig doe ik dit helemaal niet meer (uitzonderingen daargelaten). Sterker nog, tegenwoordig wil ik zo min mogelijk van een stadion weten/zien om het verrassingselement zo veel mogelijk intact te houden en bepaal ik op basis van 5-10 seconden op Google of een stadion/terrein interessant genoeg is en vaak weet ik dat al wel.

Idem. Ik merk dat ik alles heel anders ben gaan beleven naar mate ik ouder werd. De kwantiteit heeft plaats gemaakt voor kwaliteit. Vroeger ging ik voor de hoeveelheid aan wedstrijd en stadions. Tegenwoordig zijn een leuke stad, cultuur en lekker gaan eten belangrijker dan de geplande wedstrijd. Ik lees eerder een stadsgids dan dat ik informatie opzoek over de stadions en clubs. Op vlak van (profesioneel) voetbal heb ik te vaak een "been there, done that" gevoel.

DannyH79

Wat zijn hier binnen Nederland nou mooie aanraders qua oude terreinen of oude stadions welke vrij te bezoeken zijn?
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

hgrm

Citaat van: DannyH79 op jun 29, 2020, 15:08:02
Wat zijn hier binnen Nederland nou mooie aanraders qua oude terreinen of oude stadions welke vrij te bezoeken zijn?

Ken je het boek "het stadioncomplex" van Reurink? Daar staan alle terreinen in waar ooit betaald voetbal is gespeeld. Veel daarvan zijn inmiddels verdwenen maar er zijn er nog een aantal die in de één of andere vorm nog bestaan.Het is zeker de moeite waard om de nog bestaande terreinen af te gaan.
Een aantal zijn natuurlijk overbekend (zoals de Esserberg (Groningen), Brasserskade (Delft) of de Wageningse Berg die je zelf al noemde. Er zijn ook nog terreinen die wat minder bekend zijn, maar wel de moeite waard. Zwartemeer, ONA (Gouda), EDO (Haarlem) bijvoorbeeld.

Verder is er nog een hele serie clubs uit het zondagvoetbal die in 1954 de overstap naar de profs niet hebben gemaakt en nog spelen op het terrein uit die tijd. Bij de zaterdagamateurs zijn het vaak wat modernere terreinen. Aanraders zijn bijvoorbeeld LSC (Sneek), VUC (Den Haag) of Quick'20 (Oldenzaal).

Tenslotte vind je bij amateurclubs her en der in het land nog leuke tribunes of andere interessante dingen. Variërend tot opvallend veel terracing bij Leeuwarder Zwaluwen tot een mooie Elascon-tribune bij Rotterdam United of houten tribune bij Saenden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

DannyH79

Dank je wel voor de tips. Ik had het boek al in een van de topics voorbij zien komen.
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

DannyH79

Ik heb mijn blog even geupdate, ik heb een oude trip naar Newcastle erop gezet en ik heb geprobeerd zondag bij Sportpark Berg en Bos foto's te maken, maar alles was afgesloten. Ik heb wel een paar foto's van de buitenkant kunnen maken en ik had nog een paar foto's van een sneeuw wedstrijd uit de 2e klasse Oost zaterdag.
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper