Hoofdmenu

Watchlist 2021-22

Gestart door Jef400, jun 01, 2021, 10:36:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DanielsenAxedal

Citaat van: Joep2002 op dec 23, 2021, 10:18:28
Gaaf! Bevalt het tot nu toe een beetje? Ik ga volgend jaar een minor doen en zit er ook over na te denken om een half jaartje naar het buitenland te gaan

Heel erg! Ik zou Wrocław eenieder aanraden.
Voor een minor is het ideaal want er zijn heel veel internationale studenten en evenementen die hiervoor worden georganiseerd.

Aan voetbal in Wrocław en omstreken is ook geen gebrek zoals je aan mijn lijst kan zien.
Betreffende Covid zijn er eigenlijk vrijwel geen restricties tot twee weken terug, maar eigenlijk gingen toen alleen de nachtclubs dicht.
Nu ik voor even terug ben in Nederland is het dus weer even wennen met al die inperkingen.
Als je ooit een keer de richting van Wrocław op komt, laat het me gerust weten.
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

Joep2002

Citaat van: DanielsenAxedal op dec 24, 2021, 10:24:16
Heel erg! Ik zou Wrocław eenieder aanraden.
Voor een minor is het ideaal want er zijn heel veel internationale studenten en evenementen die hiervoor worden georganiseerd.

Aan voetbal in Wrocław en omstreken is ook geen gebrek zoals je aan mijn lijst kan zien.
Betreffende Covid zijn er eigenlijk vrijwel geen restricties tot twee weken terug, maar eigenlijk gingen toen alleen de nachtclubs dicht.
Nu ik voor even terug ben in Nederland is het dus weer even wennen met al die inperkingen.
Als je ooit een keer de richting van Wrocław op komt, laat het me gerust weten.

Komt goed! Veel succes en (vinck)plezier nog!

Nort

Het vinckjaar zit er al even op en met het naderen van 31 december eens tijd om terug te blikken. Ik heb even getwijfeld om corona helemaal buiten beschouwing te laten, aangezien we volgens mij allemaal corona moe zijn. Echter is het onmogelijk om het te negeren. Simpelweg, omdat het juist bij vincken de boventoon voert. In ieder land hebben ze hun eigen regels en maatregelen en dat maakt het er niet makkelijker op...

Zoals men dat in Brabant zegt kwam het jaar langzaam op gang met slechts twee wedstrijden in de eerste 150 dagen waarbij er ook nog allerlei restricties golden. Bij NEC – De Graafschap moest de test stok zelfs drie keer in mijn neus. Het was echter voor een hoger doel, want als de testen goed verliepen zou er spoedig weer fans toegelaten worden. Althans dat was de belofte, maar de politiek besloot anders...

Het was een voorbode op wat zou volgen. Veel onzekerheid en constant veranderende spelregels om landen en stadions binnen te mogen. Het werd ook een beetje de sport om de landen te vinden die wél toeschouwers binnen lieten. Zo werden in de zomermaanden Luxemburg (1x), Hongarije (Nederland – Tsjechie), Oostenrijk (twee wedstrijden) en Denemarken (6 wedstrijden) aangedaan, waarna er op steeds meer plekken toeschouwers binnen gelaten werden.

Uiteraard nog wel met maatregelen die zelfs in dezelfde regio's anders geïnterpreteerd werden. Zo was op Sicilie bij Palermo de horeca 'gewoon' geopend, maar bij Catania gesloten. En werd een amateurwedstrijd in Taormina op het laatste moment zonder publiek gespeeld, terwijl een eindje verderop er wel toeschouwers welkom waren.

En toen besloot Nederland vanaf eind september de quarantaine verplichting voor reizigers uit de UK te schrappen. In een tijdsbestek van twee maanden maakte ik vijf trips (4x Engeland, 1x Schotland) naar het Verenigd Koninkrijk en steeds waren de regels rondom het reizen weer iets anders. Wat wel hetzelfde bleef, was de desinteresse van de Britse en Nederlandse douane. Ondanks allerlei verplichte formulieren, vaccinatie bewijzen en/of testbewijzen waren de douanes enkel geïnteresseerd in je paspoort. Daarmee degradeerde de verplichte formulieren en bewijzen slechts tot een bureaucratische rondslomp.

Bij laatste trip naar Engeland, en tevens de leukste trip van het jaar, zagen we vanuit de kroeg de Omikron variant oprukken en schoten de overheden massaal weer in de paniekstand. Na twee jaar covid kunnen ze deze gezondheidscrisis nog steeds niet op waarde schatten en was het wachten op maatregelen waarin de sport en het voetbal weer onnodig hard getroffen zou worden.

Terwijl in Nederland er nergens meer toeschouwers welkom waren, maar we nog wel gewoon met z'n allen in de kroeg naar Verstappen mochten kijken, maakte ik nog een laatste trip maken naar Spanje. Daar kon en mocht alles gelukkig nog wel. Zij het met een mondkapje op, maar in de blessuretijd van een 2e corona jaar is dat niet meer zo erg.

Tot slot de cijfers en wetenswaardigheden
-   55 wedstrijden
-   43 stadions (38 nieuw)
-   11 landen (2 nieuw, Denemarken & Hongarije)
-   Er waren 12 covid testen nodig om te kunnen reizen/wedstrijden te bezoeken (ondanks een vaccinatie)
-   Voor het eerst werd er geen wedstrijd in Duitsland bezocht
-   Ik zag PSV vaker in het buitenland op verplaatsing voetballen dan in eigen land
-   57/92, ik kon dit jaar 9 clubs/stadions bijschrijven richting de befaamde 92

rogo_breda

Klinkt toch echt als een topjaar, Nort! Welke wedstrijden heb je in de UK allemaal gezien?

Nort

Citaat van: rogo_breda op dec 30, 2021, 11:45:30
Klinkt toch echt als een topjaar, Nort! Welke wedstrijden heb je in de UK allemaal gezien?
1.   24-09-2021 Arbroath 0-0 Kilmarnock
2.   25-09-2021 Forfar Athletic 3-1 Albion Rovers
3.   08-10-2021 Tranmere Rovers 2-0 Colchester United
4.   09-10-2021 Rochdale 0-1 Crawley Town
5.   22-10-2021 Arsenal 3-1 Aston Villa
6.   23-10-2021 AFC Wimbledon 0-2 Wigan Athletic
7.   26-10-2021 Aldershot Town 0-2 Weymouth
8.   06-11-2021 Fleetwood Town 1-2 Burton Albion
9.   06-11-2021 Blackpool 1-1 QPR
10. 07-11-2021 Everton 0-0 Tottenham Hotspur (revisit)
11. 26-11-2021 Colchester United 1-1 Newport County
12. 27-11-2021 Norwich City 0-0 Wolves
13. 28-11-2021 Ipswich Town 2-1 Crewe Alexandra

Qua sfeer was Blackpool - QPR met afstand de beste, Goodison Park was uiteraard het mooiste stadion en van de nieuw bezochte stadions kon Portman Road mij het meest bekoren. En zoals gezegd, de laatste trip was de leukste overall. Leuk gezelschap, mooie mix van stadions én niveau. En Colchester is legendarisch geworden om andere redenen en zo blijft het lelijkste stadion en saaiste League club van Engeland me toch altijd bij :)

jdebruin96

Citaat van: Nort op dec 30, 2021, 13:51:21
En Colchester is legendarisch geworden om andere redenen

Zoals het vallen van de hamburgers ;)?

hgrm

Ik vrees dat dit een gevalletje "What was in Colchester, stays in Colchester" is....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ALenstra

Dat nieuwe stadion van Colchester United heb ik (nog) niet afgevinkt. Het vorige Layer Road wel.

FCT1980

Citaat van: ALenstra op jan 03, 2022, 18:23:44
Dat nieuwe stadion van Colchester United heb ik (nog) niet afgevinkt. Het vorige Layer Road wel.

Daar ben ik jaloers op Abe.
Ik heb die nieuwe bak gezien op weg naar Ipswich. Niet te doen.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Jef400

Als de gates zelf dan ook maar op 2.500 gemiddeld liggen. In zo'n modern nieuw stadion van 10.000 zitplaatsen. Lijkt me de gruondhoppinghel.