Hoofdmenu

Jaaroverzicht 2022

Gestart door Nort, dec 29, 2022, 17:00:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nort

Het jaar is bijna ten einde en dat brengt ons bij het jaaroverzicht van 2022. Mede door de geboorte van ons eerste kind, drukte op het werk en het voorzitterschap van de lokale FC werd er een stuk minder gevinckt dan in andere jaren.

Wedstrijden: 59
Nieuwe stadion: 21
Landen: 7 (Noorwegen nieuw)

Top-5

5. Rangers 2-2 PSV 16-08-2022
Je twee favoriete clubs tegen elkaar zien voetballen in een van de mooiste stadions ter wereld is een top-5 plek waardig. Met vrienden van Rangers de dag doorgebracht in Glasgow en gezamenlijk richting het stadion gegaan. Zij naar binnen via de home turnstiles en wij via de poortjes voor de bezoekers. De Champions League hyme en de sfeer waren op momenten echt geweldig. Het resultaat bood perspectief voor de return, maar dat mocht helaas niet baten. En na vier maanden ben ik nog steeds niet over deze nederlaag heen.


4. Aston Villa 1 – 0 Southampton 16-09-2022
De Europa League loting bracht ons naar London en om niet alleen voor een revisit naar het Emirates stadion te gaan, besloten we er een weekend van te maken. Door de dood van de Queen ging er een streep door Arsenal – PSV en werd de donderdag besteed aan kroeghangen. Buiten London werd wel gevoetbald en daar stonden de wedstrijden vooral in het teken van de Queen. Een met kunstlicht verlicht Villa Park bezorgde mij een kippenvel moment nadat de minuut stilte overging in het 'God save the Queen', voor de allerlaatste keer.


3. Grimsby Town 2–1 Stockport County 15-04-2022
Wij blijven op het Britse eiland, waar met de Pasen de traditionele Paastrip op het programma stond. Ditmaal wel een korte variant in verband met finale verplichtingen op zondag (zie hieronder). Met een ervaren gezelschap is het passen, meten en vooral heel goed zoeken op een gezamenlijke nieuwe vinck. Die werd dan ook niet gevonden en met drie man trokken we richting de Oostkust van het land.


De reisgenoot (hier bekend als Koning Kriel) had z'n huiswerk keurig gemaakt en kon ons verblijden met kaartjes op de hoofdtribune die uitzicht gaf op de zee, de woonwijken van Cleethorpes en beide fanatieke supportersgroepen. Met bijna 8.000 toeschouwers was het stadion uitverkocht en leek koploper Stockport een voorschot te nemen op de titel door de leiding te nemen. Niets was minder waar. Onder genot van een heerlijk Engels sfeertje ging Grimsby er met de winst vandoor.. Mede door deze drie punten bereikte Grimsby de play-offs om in mei, net als Stockport, te promoveren naar de Football League.

2. PSV 2-1 Ajax 17-04-2022
Doordat PSV de bekerfinale haalde, vloog ik een dag eerder terug dan gepland. Nadeel was dat het vliegtuig al om 06:00 vertrok. Normaal al vroeg, maar helemaal als je om 02:00 nog met Koning Kriel in de kroeg ergens in Altrincham staat. De kater loog er dan ook niet om en de enige oplossing om er vanaf te komen was om nog een biertje te pakken.

Buiten het stadion liepen de PSV en de Ajax fans door elkaar en heerste er echt een finale sfeertje. Binnen de stadionmuren was het vooral PSV dat zich liet gelden (op een positieve manier) met een fraaie sfeeractie, een goede vocale support en het belangrijkste een sterke wedstrijd. Ajax liet het afweten, bracht Ihattaren (wie?) om de PSV'ers te jennen en een paar bivakmutsen uit Amsterdam bestormde een gedeeltelijk kindervak om vervolgens keihard door de ME van het vak afgeslagen te worden. Persoonlijk was het ook een hoogtepunt, want het was mij voor de eerste keer dat ik PSV de beker zag winnen. Dat staat in schril contrast met de zevenkampioenschappen die ik al in een stadion heb mogen vieren.

1. Bodø Glimt 1-2 PSV 03-11-2022
Bodø Glimt was de exoot in de Europa League loting en de trip waar ik het meest naar uitkeek. Door een paar kneusjes in London, moest het uitvak van de UEFA verplicht leeg blijven. Al twijfelde ik er eigenlijk niet aan dat ik alsnog binnen zou komen. De oplossing volgde snel, want Bodø ging de oorspronkelijke uitvak kaarten aan de eigen fans verkopen en legde de PSV'ers geen strobreed in de weg om ook een kaart te bemachtigen.

Eenmaal in Noorwegen werden we direct getrakteerd op het noorderlicht en kon er achter het enige hoogtepunt van Bodø een kruisje. Dat werd kroeghangen voor de rest van de dagen. Al moest je daarbij niet te veel nadenken over de kosten van een rondje, want met €15,- voor een halve liter gaat je bankrekening er hard aan. In Bodø was het hebben van een kaartje 'talk of te town' en voelde blijkbaar iedere PSV supporter de noodzaak om dit met iedereen te delen. Het gevolg liet zich raden. De meegereisde journalisten deelden dit nieuwtje maar al te graag en zo kwam het ook de UEFA en de politie ter oren. Met als gevolg dat er een ID controle aan de poort zou volgen.


Onderweg naar het stadion raakten we aan de praat met wat Bodø fans die ons een snelcursus Noors gaven én een geel sjaaltje om de nek deden. Dat resulteerde in een groen vinkje bij de controle, maar een ijverige steward verhinderde mij nét voor de toegangspoort dan toch de ingang. Al snel hadden wij door dat er alleen bij de ingang van het uitvak zeer streng gecontroleerd werd en probeerden wij onze kaarten te ruilen. Maar in Noorwegen moet je voor alles diep in de buidel tasten en was €100,- niet voldoende om mensen over de streep te krijgen. Na letterlijk een uur iedereen te hebben aangesproken, leek het dan toch niet te lukken. Totdat we uiteindelijk een iemand troffen met een 'spare' kaartje, al moest daar dus nog wel even €100,- voor betaald worden. Toen was het wachten op het juiste moment dat een steward bezig was en stonden we tien seconden later aan de goede kant van de omheining. Een aantal PSV supporters volgden de wedstrijd vanuit een boom of vanaf het dak van een huis.

De wedstrijd eindigde in een 1-2 overwinning en bij terugkomst was de bankrekening leeg...



Saltacampos

Wedstrijden: 80
Nieuwe stadions: 58
Landen: 6

Top-5
1 Rayo Vallecano-Cádiz: de unieke sfeer, het geweldige stadion, de fijne locals
2 Borsbeke-Sottegem: ruim 2.000 toeschouwers in een overrompeld stadionnetje in Tweede Provinciale, mooi dat het nog bestaat
3 Toulouse-Quevilly/Rouen: schitterend stadion, heerlijk lenteweer, fijne sfeer, prachtige stad
4 Peterborough-Middlesbrough: eindelijk terug in Engeland, leuke dag zonder meer
5 Volendam-Twente: mooie dag, leuke wedstrijd, speciale plek
Over land and sea

AthleticHolanda

Citaat van: Saltacampos op dec 29, 2022, 20:51:10
Top-5
1 Rayo Vallecano-Cádiz: de unieke sfeer, het geweldige stadion, de fijne locals

Gezien je commentaren eerder op dit forum ben ik toch wel lichtelijk verbaasd dat je deze op nummer een zet. De verhoudingen tussen de fans van Rayo en Cádiz zijn uitstekend en je weet vast ook wel waarom...

DanielsenAxedal

Het groundhoppen in 2022 zit erop. Het is een geweldig jaar geworden met veel wedstrijden in Hongarije (34) en Polen (22). Ook ben ik erg blij eindelijk een wedstrijd te hebben gezien in Servië en Roemenië.

Wedstrijden: 66
Goals: 207
Stadions: 43
Nieuwe stadions: 30
Landen: 9 (Roemenië en Servië nieuw)

Top 5:



5. Győr ETO FC - Mosonmagyaróvári TE
Excentriek stadion van een club met een tragisch verhaal. De Hongaarse landskampioen van 2013 verdween bijna omdat de eigenaar een crimineel bleek te zijn. Het grootste economische strafproces van Hongarije loopt nog steeds tegen hem. Győr is nu sinds vijf jaar een grijze middenmotor in de 2de divisie, het heeft een bizar stadion met een hotel op de korte zijde, twee mega tribunes, een raar uitvak en kolossaal winkelcentrum achter de westtribune.

Meer foto's:
https://twitter.com/DanielsenAxedal/status/1590386720314654720?t=saTOJwP_qlrxPqJZ-F9ZJw&s=19



4. Puskás Akadémia - Ferencváros
Architecturaal hoogstandje in de tuin van de premier. Viktor Orbán heeft van zijn oude amateurclub een topclub zonder supporters gemaakt. De adembenemende Pancho Aréna staat in Felcsút waar nog geen tweeduizend mensen wonen.

De ervaring:
https://www.indehekken.net/puskas-akademia-speeltje-van-premier-viktor-orban/



3. Ruch Chorzów - Motor Lublin
Gevallen topclub Ruch Chorzów is op de weg terug. Promotie festijn in een heerlijk ouderwetse bak.

De ervaring: https://boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website/post/ruch-chorzow-motor-lublin



2. Ferencváros - Crvena Zvezda
Europa League avond, de Hongaren tegen de Serviërs. Gigantische passie en vreugde bij de thuisclub.

De ervaring:
https://www.indehekken.net/drie-europese-avonden-met-ferencvaros/



1. Lech Poznań - Jagiellonia Białystok
Het 100-jarig bestaan van Lech in een kampioensjaar, een bizar spektakel in en om het stadion

De ervaring: https://boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website/post/100-jarig-bestaan-lech-poznan

Vermeldenswaardig:
ŁKS Łódź - Widzew Łodz
Zagłebie Lubin - Śląsk Wrocław
UTA Arad - Rapid București
Újpest FC - Ferencváros
Diósgyőri VTK - Nyíregyháza Spartacus
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

ricodejong4

Leuke updates van iedereen! Leuk om terug te kijken en het jaar op deze manier te evalueren.

Voor mij de volgende statistieken:
51 wedstrijden
29 stadions (22 nieuw)
6 landen

Top-5:
1. AS Roma - Feyenoord. Cliché, maar de hele Tirana-trip was geweldig.
2. Gillingham - Rotherham. Eindelijk weer in Engeland in een klassiek stadion. De thuisclub degradeerde en uitclub promoveerde op dezelfde dag, veel emoties aan beide kanten.
3. Feyenoord - Marseille. Een klassieker in De Kuip. De wedstrijd was zo intens dat ik gesloopt thuis kwam.
4. Raith Rovers - Queen's Park. Saaie wedstrijd maar een schitterend stadion en vriendelijke mensen.
5. Kaiserslautern - Paderborn. Een Duitse wedstrijd mag niet ontbreken in de top-5. Kaiserslautern is een heerlijke voetbalstad met het stadion mooi op een heuvel gelegen.

Saltacampos

Citaat van: AthleticHolanda op dec 29, 2022, 21:36:19
Gezien je commentaren eerder op dit forum ben ik toch wel lichtelijk verbaasd dat je deze op nummer een zet. De verhoudingen tussen de fans van Rayo en Cádiz zijn uitstekend en je weet vast ook wel waarom...
Rayo is gewoon een erg leuke club om naartoe te gaan, wat de politieke voorkeur van de harde kern is, boeit mij eigenlijk niet.
Het gaat mij om het voetbal en de beleving daarvan en dat is daar een heel fijne ervaring geworden, dat de goede verhoudingen tussen de supporters van beide clubs daartoe hebben bijgedragen is uiteraard een feit.

Overigens was bij de laatste verkiezingen in 2021 (voor de regio Madrid) de rechts-liberale Partido Popular de partij met de meeste stemmen in het district Vallecas en het aangrenzende Puente de Vallecas (waar het stadion ligt) met een hoge deelnamegraad bij de bevolking (67%).
Als je Spaans begrijpt, kan je het hier nalezen:
https://www.antena3.com/noticias/espana/resultado-elecciones-madrid-vallecas-2021_20210504608bf086405fd800013d6f49.html
Over land and sea

DannyH79

Voor mij de volgende statistieken:
58 wedstrijden
38 stadions (27 nieuw)
3 landen (Nederland, België en Duitsland

Top-5:
1. Quick Boys - vv Katwijk. Doordeweekse dag en op het moment dat de Katwijk supporters arriveerden werd het onrustig. Veel vuurwerk, grimmig sfeertje met knokpartijen voor- en na de wedstrijd.
2. GVVV - DOVO.  Eindelijk stond deze dorpsderby weer op het programma. Goede sfeer met veel pyro.
3. Longa'30 - rksv Nemelaer op terrein van Alverna. Een wedstrijd voor promotie/degradatie. Knotsgek score verloop en met verlenging. Veel pyro ook.
4. Wuppertaler sv - Rott-Weiss Oberhausen. Niet zozeer van de wedstrijd maar een prachtige ground mede ook door de omgeving.
5. Genk - Sint Truiden. Ook niet zozeer vanwege de wedstrijd zelf, maar leuke sfeer actie vooraf en toch ook weer een wedstrijd in het buitenland kunnen meepakken.

Ook een leuke wedstrijd dit jaar Scherpenzeel - Valleivogels, deze dorpsderby werd eindelijk weer een keer gespeeld, dit keer voor de districtsbeker. Veel pyro vooraf. Ondanks dat Scherpenzeel een dure selectie heeft en hoger speelt hebben onze jongens met veel eigen jongens in het team de schade mooi beperkt gehouden.

Voor komend jaar hoop ik nog wat van de derby's in Veenendaal, Spakenburg en Katwijk te kunnen pakken. Een paar keer de grens over. Cambuur is voor volgend weekend al ingepland, voordat het nieuwe stadion er is. En verder hoop ik toch snel een keer naar Go Ahead, de Graafschap te kunnen.
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

Hunebed on tour

Voor mij de volgende statistieken:
134 wedstrijden
117 stadions (110 nieuw)
10 landen (Zwitersland, Bonaire, Noord-Ierland, Liechtenstein, Griekenland nieuw)

Top 5:
1. Eneregi Cottbus - Werder Breemn
2. Finn Harps - Derry City
3. Lokomotiv Leipzig - Chemie Leipzig
4. Lens - Olympique Lyon
5. Vaduz - Az

Koning Kriel

Vanwege andere verplichtingen (gekozen in de gemeenteraad) is het groundhoppen wat minder geworden. Toch nog:
38 wedstrijden in
4 landen en
27 stadions waarvan
18 nieuw

Top 5
5. De Graafschap - Willem II 0-3 / 16-12-22
Na een sportief gezien rampjaar voor Willem II hadden we eindelijk weer een uitwedstrijd waarin alles op de juiste plek viel. Een prachtige sfeeractie, een uitvak dat 90 minuten lang achter de ploeg stond en een overwinning. Een heerlijke wedstrijd in een fijn stadion om een kutjaar goed af te sluiten.

4. Bristol Rovers - Morecambe 2-2 / 3-9-22
Op vakantie in Engeland in totaal 4 wedstrijden gezien waarbij dit de leukste was, daarom deze in de top 5 gezet. Heerlijk stadion en een prima wedstrijd.

3. VFB Oldenburg - BFC Dynamo 1-2 / 4-6-22
De beslissende wedstrijd voor promotie naar de 3. liga. Oldenburg had de heenwedstrijd met 0-2 gewonnen maar het werd gelukkig toch nog spannend. Ouderwetse Duitse bak die sinds lang weer eens helemaal vol was. Daarbij een lekker weertje (iets te lekker, echt gruwelijk verbrand) om het verhaal compleet te maken. En natuurlijk op het einde even het veld op om de promotie te vieren.

2. Union st Gilloise - Rangers 2-0 / 2-8-22
Helaas werd deze wedstrijd in Leuven gespeeld maar de Union supporters lieten zich 90 minuten lang horen. Ik denk dat dit de wedstrijd met de beste sfeer was waar ik afgelopen jaar bij aanwezig was.

1. Grimsby Town - Stockport County 2-1 / 15-4-22
Zie het verhaal van Nort. Heerlijke pot tussen twee ploegen die uiteindelijk zouden promoveren. Een paar dagen later (Willem II haalde de bekerfinale helaas niet) ging ik nog naar Stockport en hoewel ook die fantastisch was is die net buiten deze top 5 gevallen.

Cyclebob

Mijn samenvatting:
47 wedstrijden in 8 landen, waarvan 17 in België. Top 3:
KV Mechelen U23 - RC Mechelen, wat een ontlading in het uitvak
Pollok -Huntly 6-0, Schotse FA Cup in prachtige setting
Meest obscure: Cetinkaya Lefkosa - Dogan Türk Birligi (Noord Cyprus)
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

FCT1980

Ik heb maar 30 wedstrijden in 18 stadions gezien dit jaar.

Top 5:
1. Sampdoria - Reggina. Prachtig stadion en echte voetbalsfeer voorafgaand aan deze wedstrijd. Was ook leuk om een keer met mijn gezin naar een wedstrijd te gaan in plaats van met vrienden.
2. Aston Villa - Southampton of Aston Villa - Brentford. Beide wedstrijden werden met 4-0 gewonnen. Tegen Southampton vanaf de Holte End gekeken met Engelse vrienden. Tegen Brentford kaarten op de North Stand. Vanaf die tribune heb je echt het mooiste overzicht op Villa Park. Met een najaarszonnetje was dat een perfecte dag. UTV!!!
3. Notts Count - Maidstone United. Prachtig stadion en leuke wedstrijd. Hoop dat County promoveert.
4. Bristol Rovers - Plymouth Argyle. Mooi stadion dat voor deze ''derby'' nokvol zat. Dit kwam de sfeer uiteraard ten goede. Hele leuke middag gehad.
5. VFB Oldenburg - BFC Dynamo. Lekker dagje op pad met vrienden. Stadion zelf was niet speciaal maar de wedstrijd met alles er omheen maakte het wel af die dag.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

KoenvdD

2022 was een jaar waarbij ik dichtbij huis ging hoppen door de geboorte van mijn dochter. Toch mooie potjes kunnen aanschouwen. En ook wat ondernomen...
1. Finallisima Italië - Argentinië. Gemotiveerd door mijn Argentijnse vrouw om er heen te gaan. Maar wat een feest werd het, 45.000 uitzinnige Argentijnen. En een terechte winnaar.
2. Sutton - Tranmere. Na 2 jaar eindelijk weer een wedstrijdje pakken van mijn geliefde Tranmere. Mooie 2-0 overwinning in het zonnetje in het uitvak.
3.  Kolping boys - LSVV. 5-1 Binnen een half uur stond het al 3-0 op een koude zondag in december...
4. SVV Scheveningen - KHFC 0-4. Heerlijke overwinning voor de Haarlemmers. Zonnetje, ouder strijder Immers op het veld. Top middag.
5. Olympia Haarlem - VVSB 4-2. Wedstrijd in de voorbereiding. Ook al was het een oefenwedstrijd, het blijft gaaf als een 3e klasser van een 3e divisie club wint.

Op naar mooie potjes in 2023!

Fijne jaarwisseling allemaal

bagger010

Wedstrijden: 34
Goals: 125
Stadions: 24
Nieuwe stadions: 22
Landen: 6 (Albanië en Luxemburg nieuw)

2022 werd dan eindelijk mijn eerste volledige groundhop jaar. Door het verse ouderschap vallen mijn statistieken nog steeds in het niet in vergelijking met de meeste leden van dit forum, maar al met al ben ik zeer tevreden over dit jaar. De nieuwe vincks waren veelal in nostalgische stadions en natuurlijk was daar een net zo prachtig als onverwachts Europees avontuur van Feyenoord. Mijn top-5 ziet er zo uit:

1. Feyenoord - Olympique Marseille 3-2
Een ware thriller in een kolkende Kuip. De muziek voor de wedstrijd, het doek van 'a Nigtmare on Elm Street' en de pyro bij opkomst van de spelers zorgde in mijn ogen voor de mooiste sfeeractie in de geschiedenis van de club. Daarna volgde er een waar voetbalgevecht waarin Feyenoord zichzelf op alle vlakken overtrof. In mijn top-5 Feyenoord wedstrijden aller tijden laat het zelfs Feyenoord-Dortmund en Feyenoord-Ajax (6-2) achter zich.

2. AS Roma - Feyenoord 1-0
Net als Rico kan de finale van de Conference League ondanks de teleurstelling van het resultaat niet ontbreken in deze top 5. Om samen met mijn twee beste vrienden Feyenoord een Europese finale te zien spelen was een droom en nog steeds ben ik er dankbaar voor dat die is mogen uitkomen. Het toeleven naar deze dag, de net zo zware als ongelooflijke mooie trip en de finalesfeer in de stad en het stadion zal ik nooit meer vergeten.

3. Union St. Gilloise - Anderlecht 3-1
Het Dudenpark is natuurlijk een geweldig stadion dat voetbal ademt. Wat heb ik ervan genoten om onder een heerlijk avondzonnetje met een biertje in de hand naar de voorgevel van de hoofdtribune te kijken. Om vervolgens samen met mijn vader door de oude turnstiles naar die imposante staantribune te lopen. In een uitverkocht en sfeervol Dudenpark was Union heer en meester en trok de Derby meer dan verdiend zich naar toe. Vanaf de aankomst bij het stadion tot het laatste fluitsignaal was het genieten en dat het Dudenpark nogmaals bezocht zal worden staat dan ook vast.

4. Portsmouth - Ipswich Town 2-2
Met 2023 voor de deur stond er nog een heerlijk toetje om 2022 mee af te sluiten op het menu. Samen met mijn twee beste vrienden bezocht ik afgelopen woensdag voor de eerste maal het wk darts en een dag later zaten wij in de trein naar Portsmouth. Na bijna drie jaar bezocht ik eindelijk weer eens een wedstrijd op Engelse bodem en wat heb ik er weer van genoten. Fratton Park is een geweldig stadion op een prachtige locatie middenin een woonwijk. De mock tudor ingang van het stadion is iconisch en een lust voor het oog. Ondanks de recente renovaties heeft het stadion zijn karakter behouden en daarmee bewijzen zij in Portsmouth dat vernieuwing en nostalgie hand in hand kunnen gaan. Een leuke wedstrijd en 4 doelpunten maakte de dag compleet.

5. Koninklijke Ramsel FC - KVC Booischot 5-3
Een onverwachts hoogtepunt in het jaar was de derby in Ramsel afgelopen oktober. Na mijn eerste 'nebebplatz pech' van een week eerder nam ik contact op met de club of de wedstrijd wel in het oude stadionnetje aan de Schoolstraat gespeeld zou worden. Dit resulteerde erin dat ik bij aankomst al herkend werd en door de technische man binnen de club werd ontvangen met een biertje en aan Jan en alleman werd voorgesteld. Samen met hem bekeek ik een heerlijke wedstrijd (600 toeschouwers) op het 8e niveau van België tussen de fanatieke aanhang van Ramsel (zo'n 40 man). Met veel gezang en pyro zorgde zij voor een heerlijke sfeer bij een zeer leuke wedstrijd om te zien. Het stadionnetje is wat je van een ouderwetse Belgische ground mag verwachten. Ramsel speelt hier al 100 jaar maar helaas zullen zij na dit seizoen verhuizen naar een ander terrein. Mijn advies aan iedere voetbalromanticus is om deze prachtige club aan de Schoolstraat nog snel te bezoeken.

ksclgiov282

#13
25 wedstrijden (zal wel het laagterecord worden hier zo te zien)
78 goals
20 stadions waarvan 15 nieuwe, in 5 landen

Atletico Madrid - Bayer Leverkusen 2-2 26 oktober

Zaten in het uitvak (mijn zoon en enkele van z'n maten zijn mitglied bij Bayer, zodoende) in een bijzonder luidruchtig Metropolitano. Na affluiten kwam er nog een VAR interventie wegens een penaltyfase in de allerlaatste seconden. De spelers, waarvan er sommige al op weg waren naar de spelerstunnel, werden terug het veld opgeroepen. Woede en ongeloof rondom ons. De keeper redt de strafschop, de herneming belandt op de lat, en een derde poging belandt via strafschopnemer Carasco naast, was een zekere goal anders. Zo bleef het alsnog 2-2. Wat een maf einde, absolute scenes.

Olympique Marseille - Racing Strasbourg 4-0 21 mei

Laatste speeldag in Ligue 1. Marseille neemt makkelijk de maat van Strasbourg, enkele minuten voor affluiten een oorverdovend gejuich: Lens heeft gelijk gemaakt tegen Monaco en L'OM springt in extremis nog over de Monegasken voor een rechtstreeks CL ticket. Ongelofelijke sfeer, continu Pyro. In de overvolle straten rondom het Velodrome voor en na de wedstrijd vuurwerk, onverantwoord gevaarlijk eigenlijk maar wel leuk vanop een afstandje. De gekste capriolen met scooters, auto's en steps, wat een gekkenhuis!

Nottingham Forest - West Bromwich Albion 4-0 18 April

Na twee mislukte pogingen (covid in voorjaar 2020 en vertragingen vlucht) eindelijk eens naar het beroemde Forest. Mooie club, prachtig stadion en dito ligging, met nog twee klassieke lichtmasten (voorlopig), goeie sfeer en Forest 'on fire' met een absoluut werelddoelpunt er bovenop. En Derby was gedegradeerd die namiddag, dat vonden ze daar ook leuk. The sheep are going down!

Stockport County - Grimsby Town 1-3 15 oktober

Tranmere Rovers speelde nog eens op vrijdagavond dus kon er een mooie dubbel gemaakt worden. Dat werd dus Edgeley Park op zaterdag, zeer leuk klassiek Brits lower league stadion, zeer goed gevuld ook, een kleine 9500 toeschouwers waarvan een mooie 1300 uit Grimsby. Niet slecht voor het vierde niveau. Voor de wedstrijd nog een ontmoeting gehad met een Italiaanse hopper die de avond ervoor ook bij Tranmere geweest was. Hij was daar als supporter van Venezia midden jaren 90 nog geweest voor een duel om de Anglo Italian Cup (hij had het programmaboekje nog).

MVV - Willem II 3-2 30 september

Willem II kwam al snel op 0-2 en leek lange tijd zijn schaapjes op het droge te hebben, tot MVV in minuut 70 de remontada inzette. In de laatste minuut haalt MVV verdediger Van Helden bij een 2-2 stand de bal van de lijn, om vervolgens in de blessuretijd de 3-2 binnen te koppen. Knotsgekke slotfase!

 

watergatehopper

Nee hoor. Ik bezoek ieder jaar maar 15 tot 20 wedstrijden. Ik tel wel alleen die in het buitenland.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅