Terugblik seizoen 2013/2014

Gestart door hgrm, jun 09, 2014, 23:40:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spons

#15
Citaat van: wekke op jun 10, 2014, 22:56:27
Jij bent naar Estland-Nederland gaan kijken, niet? Hoe beviel je dat? Toen ik de beelden van die wedstrijd zag, leek het me daar een sfeervolle boel.

Ja ik ben daar bij Estland - Nederland geweest.

Sfeer tijdens de wedstrijd was uitstekend mede door het scoreverloop dat Estland na een 1-0 achterstand op 2-1 voor kwam en het pas in de blessuretijd gelijk werd.

Voor de wedstrijd was er op een paar groepjes Nederlanders na aan niets in de stad of op weg naar het stadion ( is lopend goed te doen ) te merken dat er een wedstrijd aan kwam.

Sfeer in het stadion was zeer fanatiek maar niet aggressief of intimiderend. Kon voor de wedstrijd en in de rust in het stadion overal vrij rondlopen ook naar het fanatiekste gedeelte van het thuispubliek.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

wekke

Citaat van: spons op jun 11, 2014, 00:04:27
Ja ik ben daar bij Estland - Nederland geweest.

Sfeer tijdens de wedstrijd was uitstekend mede door het scoreverloop dat Estland na een 1-0 achterstand op 2-1 voor kwam en het pas in de blessuretijd gelijk werd.

Voor de wedstrijd was er op een paar groepjes Nederlanders na aan niets in de stad of op weg naar het stadion ( is lopend goed te doen ) te merken dat er een wedstrijd aan kwam.

Sfeer in het stadion was zeer fanatiek maar niet aggressief of intimiderend. Kon voor de wedstrijd en in de rust in het stadion overal vrij rondlopen ook naar het fanatiekste gedeelte van het thuispubliek.

Leuk om horen! Heel af en toe stoot ik dankzij luttele tv-beelden wel eens op een land/club waarbij ik denk "tiens, dat ziet er leuk uit om te bezoeken'. De beelden van Estland-Nederland zijn daar een voorbeeld van. Toch maar eens een bezoekje brengen aan Estland als België er nog eens speelt.

spons

Citaat van: wekke op jun 11, 2014, 15:50:35
Leuk om horen! Heel af en toe stoot ik dankzij luttele tv-beelden wel eens op een land/club waarbij ik denk "tiens, dat ziet er leuk uit om te bezoeken'. De beelden van Estland-Nederland zijn daar een voorbeeld van. Toch maar eens een bezoekje brengen aan Estland als België er nog eens speelt.

Stadion op zich is niets bijzonders hoor en staat in een omgeving waar voor de rest weinig tot niets te beleven is maar het publiek en de stad Tallin zelf maakte het voor mij toch de moeite waard
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

ALenstra

Heb dit seizoen 14 wedstrijden bezocht in 3 landen:

Engeland 10 wedstrijden:
3 League Cup
3 FA Cup
2 Emirates Cup
1 Premier League
1 Championship
1 League Two

Duitsland 3 wedstrijden:
2 Audi Cup
1 2.Bundesliga

Frankrijk 1 wedstrijd:
1 Coupe De La Ligue (finale)

Jehoentelaar

Citaat van: spons op jun 11, 2014, 16:15:57
Stadion op zich is niets bijzonders hoor en staat in een omgeving waar voor de rest weinig tot niets te beleven is maar het publiek en de stad Tallin zelf maakte het voor mij toch de moeite waard
Mwah, het ligt naar mijn herinnering toch niet gek ver van het centrum vandaan. :)
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

spons

Citaat van: Jehoentelaar op jun 15, 2014, 20:53:33
Mwah, het ligt naar mijn herinnering toch niet gek ver van het centrum vandaan. :)

Ik schat dat het ( oude ) centrum ongeveer een half uur lopen was. Met directe omgeving bedoel ik omliggende straten
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Jehoentelaar

Niet zo gek zo tussen de spoorlijnen. :)
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Bier und Bratwurst

Eigenlijk was ik van plan om mijn seizoen dit weekend af te sluiten. Maar omdat er niks bijzonders meer in de buurt te vinden was heb ik besloten vandaag niet te gaan. Zo heb ik vorige week in Duitsland mijn laatste potje voetbal van dit seizoen gezien. 

Met 86 wedstrijden in 4 landen heb ik minder voetbal gezien dan vorig jaar. Toen stond de teller op 101.
De diversiteit aan landen was dit jaar ook niet groot. Dit komt mede doordat Twente geen Europees speelde.

In Nederland zag ik 48 wedstrijden , Duitsland 29 wedstrijden ,België 4 en Engeland 5.

Het ene stadion is het andere niet!

HRM1880

Zoals elk jaar sluit ik af op 30 juni.
Afgelopen seizoen zag ik 73 wedstrijden in 6 landen. Zag deze wedstrijden in 36 nieuwe stadions en dit brengt de teller in totaal op 171 bezochte stadions.