Werk in uitvoering

Gestart door Sebastiaan_W, apr 13, 2008, 09:52:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Joost

Ze gingen al een tijdje niet meer aan en ik heb mijn foto's recent al gemaakt. Jammer maar het is niet anders.

ðe waan

Wat is de Noordtribune? De statribune aan de lange zijde?

Terranova

Citaat van: ðe waan op sep 30, 2013, 12:20:07
Wat is de Noordtribune? De statribune aan de lange zijde?

Ja, volgens mij wel (kan bijna niet anders). Is de tribune die al jaren weg is.

Joost

Citaat van: ðe waan op sep 30, 2013, 12:20:07
Wat is de Noordtribune? De statribune aan de lange zijde?
Die inderdaad. Het dak was rot dus die hebben ze helemaal weggehaald.

Het oude hoofdveld wordt alleen nog gebruikt voor trainingen. De wedstrijden van de jeugd worden gespeeld op de velden buiten het stadion. De reserves spelen al jaren bij een amateurclub in de buurt. EHC was een tijd gastheer maar ook Minor in Nuth en nu Schaesberg geloof ik.


Hugo

http://www.lc.nl/friesland/regio/article16354583.ece/Cambuur-wil-nieuw-stadion-voor-%E2%82%AC25-miljoen-

Cambuur maakt vandaag de plannen voor een nieuw voetbalstadion openbaar.

Het moet ongeveer €25 miljoen gaan kosten en in 2016 operationeel zijn. Het stadion, dat bij voorkeur achter het WTC-complex gebouwd moet worden, moet een capaciteit krijgen van 15.000 toeschouwers.

,,Het plan heeft twee pijlers: duurzaamheid met betrekking tot het energievraagstuk en ontwikkeling van commerciële ruimtes'', zegt Ype Smid, voorzitter van de raad van commissarissen van Cambuur.

,,Dit is geen luchtkasteel, maar goed doordacht.''


spons

Citaat van: Hugo op nov 02, 2013, 12:05:11
http://www.lc.nl/friesland/regio/article16354583.ece/Cambuur-wil-nieuw-stadion-voor-%E2%82%AC25-miljoen-

Cambuur maakt vandaag de plannen voor een nieuw voetbalstadion openbaar.

Het moet ongeveer €25 miljoen gaan kosten en in 2016 operationeel zijn. Het stadion, dat bij voorkeur achter het WTC-complex gebouwd moet worden, moet een capaciteit krijgen van 15.000 toeschouwers.

,,Het plan heeft twee pijlers: duurzaamheid met betrekking tot het energievraagstuk en ontwikkeling van commerciële ruimtes'', zegt Ype Smid, voorzitter van de raad van commissarissen van Cambuur.

,,Dit is geen luchtkasteel, maar goed doordacht.''



Heeft het wel uitbreidingsmogelijkheden ? Cambuur moet toch veel groter kunnen worden dan dat dorpsclupje Heerenveen ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

watergatehopper

Citaat van: spons op nov 02, 2013, 12:31:56
Heeft het wel uitbreidingsmogelijkheden ? Cambuur moet toch veel groter kunnen worden dan dat dorpsclupje Heerenveen ?

Ja goeie vraag. Ik snap uberhaubt niet waarom het maar 5 duizend plaatsen (minder nog) groter wordt. Ok ik begrijp dat het commercieel veel meer mogelijkheden zal bieden maar ik vind dit toch wat aan de lage kant. Ik had meer een stadion verwacht als het Rat Verlegh in Breda. Daar passen er 18duizend in ofzo. Desondanks het ziet er wel mooi uit. Niet zo recht toe recht aan in ieder geval.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Hugo

15K lijkt mij prima capaciteit, je moet wel wat schaarste creeren;-) Lokatie vind ik wel okay, wat meer ruimte rondom maar toch dat gevoel van "in de stad". Is natuurlijk prima  aanvulling op bestaande WTC -faciliteiten.

Maar voorlopig spelen we nog wel een paar jaar op het Cambuurplein.

Joost

Op de plaatjes ziet het er goed uit. Ik vind de capaciteit ook uitstekend gekozen. Cambuur kan er in groeien.

Ik herken er wel elementen uit andere nieuwe stadions in zoals het dak van ADO en de twee ringen van Groningen. Ze hebben ook zo lang gewacht dat het makkelijk afkijken.

TeeZee

Het heeft inderdaad veel weg van die lelijke bak van ADO. Alleen is het daarom vreemd dat er 2 ringen in zitten en toch maar 15k aan plaatsen. Ik vind het een vrij steriel en fantasieloos stadion, maar dat is nu eenmaal van deze tijd.

ALenstra

Co Adriaanse zei het ooit heel passend: die nieuwe stadions zijn net schoenendozen.

Joost

Citaat van: TeeZee op nov 02, 2013, 14:57:07
Het heeft inderdaad veel weg van die lelijke bak van ADO. Alleen is het daarom vreemd dat er 2 ringen in zitten en toch maar 15k aan plaatsen. Ik vind het een vrij steriel en fantasieloos stadion, maar dat is nu eenmaal van deze tijd.

De tijd waarin iedere tribune apart onder handen genomen werd is helaas voorbij.

watergatehopper

Werk in uitvoering geldt ook voor de jarige Bosuil (90) van Antwerp. De gemeente heeft het stadion gesloten na het inzakken van een vloerplaat tijdens de laatste thuiswedstrijd. Dit was op tribune 1.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

HRM1880

Citaat van: watergatehopper op nov 02, 2013, 20:51:01
Werk in uitvoering geldt ook voor de jarige Bosuil (90) van Antwerp. De gemeente heeft het stadion gesloten na het inzakken van een vloerplaat tijdens de laatste thuiswedstrijd. Dit was op tribune 1.
Inderdaad, meteen ook de tribune die ze als eerste gaan plat smijten omdat die door en door rot is. Budget zou klaar liggen alleen was er nog niet geweten wanneer de werken zouden starten, maar dit kan nu wel eens versneld worden.