World-wide Saturday 2008

Gestart door TeeZee, jul 04, 2008, 15:53:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

World-wide Saturday 2008

DE BASIS
* We spelen een hele competitie tegen elkaar (een even aantal deelnemers is dus gewenst)

* Iedere speler kiest een club die op de komende zaterdag speelt, uitkomend in een divisie waaruit je nog niet eerder gekozen hebt. De uitslag van de wedstrijd die de gekozen club speelt moet verifieerbaar zijn. Bekertoernooien en internationaal voetbal doen niet mee.

* De confrontatie bestaat uit het tegen elkaar zetten van de beide gekozen clubs, iedere club scoort een aantal punten op basis van de wedstrijd die ze in het echt spelen (zie verder in dit topic).

* De winnaar van een onderlinge confrontatie krijgt 3 punten, de verliezer 0. Een gelijkspel levert beide deelnemers 1 punt op. Het doelsaldo wordt bepaald door de punten die beide gekozen clubs halen.

VOORBEELD
Pietje kiest Chelsea, Pietje mag de rest van het seizoen dus geen club meer kiezen uit de Premier League.
Klaasje kiest Anderlecht, Klaasje mag de rest van het seizoen geen club meer kiezen uit de Belgische Eerste Klasse.

Chelsea speelt die zaterdag thuis tegen een tegenstander die er niet toe doet. Chelsea wint met 5-0.
Anderlecht speelt die middag uit tegen een tegenstander die er verder niet toe doet. Anderlecht speelt 3-3 gelijk.

Hoe scoren de clubs punten?
3 punten voor een overwinning
1 punt voor een gelijkspel
1 punt per gescoord doelpunt als thuisspelend
2 punten per gescoord doelpunt als uitspelend
-1 punt per tegendoelpunt

Chelsea, en dus Pietje, scoort in bovenstaand voorbeeld 3 + 5 = 8 punten.
Anderlecht, en dus Klaasje, scoort in bovenstaand voorbeeld 1 + 3x2 -  3 = 4 punten.

Uitslag van de onderlinge confrontatie Pietje v Klaasje 8-4. Ofwel, in de competitie staat Pietje nu op drie punten met een doelsaldo van 8 voor en 4 tegen. Klaasje doet het heel wat minder en staat op nul punten met een doelsaldo van 4 voor en 8 tegen.

WIE DOEN ER MEE?
Lijkt het je leuk, meld je dan in dit topic aan.
Start: 12 juli 2008
Eind: 27 december 2008

In het geval iemand een paar weken op vakantie is, mag hij natuurlijk voor een paar weken vooruit clubs aanwijzen waarmee hij wil gaan spelen. Is er geen club opgegeven dan volgt er een reglementaire 0-1 nederlaag, bij de tweede keer 0-2 nederlaag, bij de derde keer 0-3, enfin, je snapt 'm (al hoop ik dat het niet nodig is).

hgrm

Is het niet handig om het hele weekend te pakken, te beginnen bij de vrijdagavond (dan doet de Jupiler League ook mee, bijvoorbeeld).

In dat geval zijn mijn nominaties voor de komende weken:

weekend 11-13 juli:

13 juli: Strömsgodset IF  (Noorse Tippeligaen)

weekend 18-20 juli:

20 juli: Vejle BK (Deense SAS Ligaen)

weekend 25-27 juli:

26 juli: Degerfors IF (Zweedse Superettan)

weekend 1-3 augustus:

3 augustus: Eintracht Braunschweig (Duitse 3. Liga)
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Citaat van: hgrm op jul 04, 2008, 16:07:19
Is het niet handig om het hele weekend te pakken, te beginnen bij de vrijdagavond (dan doet de Jupiler League ook mee, bijvoorbeeld).
Zit wat in, ik had me even niet gerealiseerd dat er hele competities niet op zaterdag gespeeld worden. Dan gaat het vanaf nu om vrijdag, zaterdag en zondag.

Citaat van: Denniz1974Ik doe mee; ik wil alleen even weten hoe het competitieschema wordt bepaald en wat er gebeurt als je beiden toevallig hetzelfde team hebt uitgekozen voor die speelronde ...
Het competitieschema is afhankelijk van het aantal deelnemers. Iedereen speelt een keer tegen iedereen, en dat twee keer.

Bij dezelfde keuzes volgt automatisch een gelijkspel.

Ici c est Paris

Ik wil wel meedoen ja. Sluit me verder bij Denniz1974 m.b.t. het competitieschema.

TeeZee

Citaat van: Ici c est Paris op jul 04, 2008, 16:32:21Sluit me verder bij Denniz1974 m.b.t. het competitieschema.
Ik snap deze vraag geloof ik niet. Iedere week speelt er iemand tegen iemand anders. Of dat past in het tijdslot dat ik in de openingspost noemde zien we pas als het aantal deelnemers bekend is. Is het aantal groter dan het aantal speelrondes/2 dan zal het langer moeten doorlopen of gaan we in meerdere klasses spelen.

Ici c est Paris

Citaat van: TeeZee op jul 04, 2008, 16:40:11
Citaat van: Ici c est Paris op jul 04, 2008, 16:32:21Sluit me verder bij Denniz1974 m.b.t. het competitieschema.
Ik snap deze vraag geloof ik niet. Iedere week speelt er iemand tegen iemand anders. Of dat past in het tijdslot dat ik in de openingspost noemde zien we pas als het aantal deelnemers bekend is. Is het aantal groter dan het aantal speelrondes/2 dan zal het langer moeten doorlopen of gaan we in meerdere klasses spelen.

Ik bedoel eigenlijk vooral, en misschien heb ik Denniz1974 dan ook wel verkeerd begrepen, maar welke competities er allemaal mee mogen doen zegmaar. Ik denk namelijk niet dat iedereen de knowhow heeft over bijvoorbeeld het Zweedse en Noorse voetbal zoals de voorbeelden van hgrm. Of snap ik nu iets niet?

TeeZee

Alle competities doen mee, vandaar het world-wide. Je bent helemaal vrij in je keuze, met de beperking dat je uit iedere divisie maar 1x kunt kiezen.

Maroboduus

Grappig initiatief, maar wie gaat de puntentelling bij houden?

TeeZee

Citaat van: Maroboduus op jul 04, 2008, 17:42:10
Grappig initiatief, maar wie gaat de puntentelling bij houden?
Ondergetekende.

Stadionhopper

Ik doe mee.

Ik neem aan dat er nog een aparte topic geplaatst gaat worden waar alleen de confrontaties en de gekozen clubs te zien is?
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

TeeZee

Citaat van: Denniz1974 op jul 04, 2008, 18:36:18Tijd te veel ?  :-)
Ik heb jarenlang iets soortgelijks georganiseerd en dat kostte veel meer tijd dan dit zal kosten. Het aantal puntenberekeningen is nu gelijk aan het aantal deelnemers, terwijl ik toen iedere keer 116 clubs moest uitrekenen.

Citaat van: Dennis1981Ik neem aan dat er nog een aparte topic geplaatst gaat worden waar alleen de confrontaties en de gekozen clubs te zien is?
Komt allemaal goed.

Deelnemers op dit moment zijn:

1) TeeZee
2) hgrm
3) Denniz1974
4) Ici c est Paris
5) Maroboduus (alhoewel nog niet bevestigd volgens mij)
6) Dennis1981

Dat zijn al 10 speelrondes!



Maroboduus

CiteerDeelnemers op dit moment zijn:

1) TeeZee
2) hgrm
3) Denniz1974
4) Ici c est Paris
5) Maroboduus (alhoewel nog niet bevestigd volgens mij)
6) Dennis1981

Dat zijn al 10 speelrondes!

Wil hierbij gaarne mijn deelname bevestigen, lijkt mij een erg leuk initiatief.

Joost


Daffy


TeeZee

1) TeeZee
2) hgrm
3) Denniz1974
4) Ici c est Paris
5) Maroboduus
6) Dennis1981
7) Joost
8) Daffy

Vanavond om 23:59:59 sluit de inschrijfperiode en gaan we gewoon van start.