Doing the liga's

Gestart door watergatehopper, okt 08, 2019, 11:24:25

Vorige topic - Volgende topic

Nort

Ik was bijna vergeten dat Duitsland nog bestaat. Al bijna 1,5 jaar heb ik geen wedstrijd in Duitsland gezien.

1. Bundesliga 9/18
2. Bundesliga 7/18
3. liga 7/20

Regionalliga Nord 0/18
Regionalliga Nord-Ost 2/18
Regionalliga West 6/20
Regionalliga Sud-West 2/19
Regionalliga Bayern 1/20

Arjen

Bundesliga 7/18
2. Bundesliga 6/18
3. Liga 1/20
Oberliga Rh/Pf/S 1/12

Luccie

1. Bundesliga 9/18
2. Bundesliga 8/18
3. liga 9/20

Regionalliga Nord 1/18
Regionalliga Nord-Ost 2/18
Regionalliga West 14/20
Regionalliga Sud-West 3/19
Regionalliga Bayern 0/20

DannyH79

Leuk, mag ik ook mee doen?
1. Bundesliga 0/18
2. Bundesliga 0/18
3. liga 1/20

Regionalliga Nord 0/18
Regionalliga Nord-Ost 0/18
Regionalliga West 1/20
Regionalliga Sud-West 0/19
Regionalliga Bayern 0/20

Niet zoveel dus maar wel alle 2 dit seizoen, dat dan weer wel.
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

rogo_breda

1. Bundesliga 9/18 (-1)
2. Bundesliga 5/18 (+1)
3. Liga 5/20

Regionalliga Nord 0/18
Regionalliga Nord-Ost 0/18
Regionalliga West 11/18 (+2)
Regionalliga Sud-West 3/18
Regionalliga Bayern 0/18

Weinig verschil met 3 jaar geleden. In totaal nu 43 wedstrijden.

hgrm

1. Bundesliga 15/18
2. Bundesliga 12/18
3. Liga 11/20

Regionalliga Nord 4/21
Regionalliga Nord-Ost 5/20
Regionalliga West 11/20
Regionalliga Sud-West 5/21
Regionalliga Bayern 7/20

Oberliga Bayern 3/37
Oberliga Ba-Wü 0/20
Oberliga Bremen 1/18
Oberliga Hamburg 0/19
Oberliga Hessen 0/22
Oberliga Mittelrhein 1/18
Oberliga Niederrhein 4/23
Oberliga Niedersachsen 0/20
Oberliga Nordost 1/38
Oberliga Rheinland-Pfalz/Saar 3/24
Oberliga Schleswig-Holstein 0/17
Oberiga Westfalen 5/21
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

dinkelburg19

Net voor corona begon ik met vincken, en heb toen gelukkig een aantal clubs gezien in Duitsland, alleen toen ik pas echt merkte dat ik verslaafd raakte aan Duitsland kwam corona ...

1. Bundesliga 4/18
2. Bundesliga 2/18
3. liga 2/20

Wil weer heel graag weer wat tripjes naar Duitsland gaan maken, ooit is me doel om minimaal de hoogste 3 competities uit te spelen, en wellicht een mooi aantal amateur clubs erbij :)
Beginnende groundhopper. 93 grounds. Eredivisie uitgespeeld.

https://www.instagram.com/footballonly19/

Nort

Citaat van: dinkelburg19 op mrt 29, 2022, 19:56:16
Net voor corona begon ik met vincken, en heb toen gelukkig een aantal clubs gezien in Duitsland, alleen toen ik pas echt merkte dat ik verslaafd raakte aan Duitsland kwam corona ...

1. Bundesliga 4/18
2. Bundesliga 2/18
3. liga 2/20

Wil weer heel graag weer wat tripjes naar Duitsland gaan maken, ooit is me doel om minimaal de hoogste 3 competities uit te spelen, en wellicht een mooi aantal amateur clubs erbij :)
Als je andere landen ontdekt, dan zal Duitsland snel naar de achtergrond verdwijnen.

dinkelburg19

Citaat van: Nort op mrt 29, 2022, 21:36:31
Als je andere landen ontdekt, dan zal Duitsland snel naar de achtergrond verdwijnen.

Ben nog best een beginnende vincker,

Wedstrijden buiten Nederland:

2 in Engeland
3 in Frankrijk
3 in Belgie
1 in Rusland
en dan 9 in Duitsland

Vind het nu nog lastig te zeggen wat ik van Duitsland vind vs andere landen alleen vind ik het tot nu toe echt een heerlijk land om in te vincken, maar landen die je zeker zou aanraden die mogelijk Duitsland naar de achtergrond zal brengen?
Beginnende groundhopper. 93 grounds. Eredivisie uitgespeeld.

https://www.instagram.com/footballonly19/

Nort

Citaat van: dinkelburg19 op mrt 29, 2022, 23:06:21
Ben nog best een beginnende vincker,

Wedstrijden buiten Nederland:

2 in Engeland
3 in Frankrijk
3 in Belgie
1 in Rusland
en dan 9 in Duitsland

Vind het nu nog lastig te zeggen wat ik van Duitsland vind vs andere landen alleen vind ik het tot nu toe echt een heerlijk land om in te vincken, maar landen die je zeker zou aanraden die mogelijk Duitsland naar de achtergrond zal brengen?
Het is vooral dat het professionele voetbal in Duitsland veel van hetzelfde is. Moderne stadions, monotoon gezang door de ultra's en de rest van het publiek dat hun klep dicht houdt. En dan maakt het niet uit of het om een derby gaat of dat de koploper verslagen wordt.

In het buitenland heb je zoveel moois. Persoonlijk ben ik een liefhebber van het Britse voetbal, maar in Italië, Spanje kun je een fijne combi maken van goed voetbal, klassieke stadions en ongedwongen sfeer in de wat lagere reeksen.

hgrm

Helemaal eens.

Ten eerste wat betreft de ultra's. Die cultuur is doorgeschoten en de sfeer wordt er niet beter op. Niet alleen monotoon gezang, maar ook continu zwaaien met vlaggen waardoor je de helft van het veld niet kan zien. En dat leidt weer tot irritaties op de tribunes want de ultra's denken de baas te zijn. Bovendien heeft het ultra-gedrag de laatste tijd geleid tot ongeregeldheden (vuurwerk op het veld, zelfs een gestaakte wedstrijd) dus de politie en stewards worden ook weer strenger.
Daarentegen was ik een tijd geleden bij Wuppertal waar de ultra's om de één of andere reden weer eens een boycot hadden (prima, mee doorgaan, de rest is jullie dankbaar) waardoor er geen hele wedstrijd monotoon gezang was, maar het publiek zoals vanouds reageerde op de wedstrijd. Een verademing.

Overigens is het ultra-probleem niet iets typisch Duits; het breidt zich uit als een veenbrand en je komt het ook tegen in bijvoorbeeld de Alpenlanden (Oostenrijk is misschien nog erger dan Duitsland), Oost-Europa en Scandinavië en in mindere mate Frankrijk en België. Gelukkig is het het Kanaal (nog) niet overgestoken.

Ten tweede moet je je niet blindstaren op het "voltooien van competitie". In elke competitie heb je interessante clubs/grounds/wedstrijden en minder interessante. Zelf had ik ooit als doel de 92 in Engeland te voltooien (en op de achtergrond is dat er nog steeds), maar op een gegeven moment heb je de meest interessante wel gehad en dan blijven de 13-in-een-dozijn-opties over (zoals in mijn geval clubs als Middlesbrough) en je horizon verleggen. Die clubs die missen, komen nog wel een keer als je toch in de buurt bent en nog dag vrij hebt wanneer die club toevallig speelt.

Stadiontechnisch is er in de Bundesliga nog veel moois te zien; de nieuwere stadions liggen vaak op de plaats van de oude stadions (Keulen, Hamburg, Frankfurt, Stuttgart, Leipzig) en zijn qua design ook nog wel wat verschillend. Ook zijn er nog een aantal oude of wat oudere stadions. Er zijn er echter ook bij die je gerust kunt overslaan.

Overigens zijn er buiten de profiliga's (misschien wel juist buiten de profliga's) in Duitsland nog een hele boel pareltjes te vinden. Clubs die ooit hoger gespeeld hebben en waar dat nog duidelijk te zien is aan de entourage. En bij dat soort clubs heb je meestal niet zoveel last van ultra's. Daar zijn ze met z'n zessen en zijn ze vooral lachwekkend.

Ergo: ga naar VfR Mannheim in plaats van Hoffenheim, ga naar Wuppertaler SV in plaats van Leverkusen, ga naar Dresdner SC in plaats van Dynamo, ga naar Victoria in plaats van St Pauli.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jobo

Citaat van: hgrm op mrt 30, 2022, 09:34:26
Helemaal eens.

Ten eerste wat betreft de ultra's. Die cultuur is doorgeschoten en de sfeer wordt er niet beter op. Niet alleen monotoon gezang, maar ook continu zwaaien met vlaggen waardoor je de helft van het veld niet kan zien. En dat leidt weer tot irritaties op de tribunes want de ultra's denken de baas te zijn. Bovendien heeft het ultra-gedrag de laatste tijd geleid tot ongeregeldheden (vuurwerk op het veld, zelfs een gestaakte wedstrijd) dus de politie en stewards worden ook weer strenger.
Daarentegen was ik een tijd geleden bij Wuppertal waar de ultra's om de één of andere reden weer eens een boycot hadden (prima, mee doorgaan, de rest is jullie dankbaar) waardoor er geen hele wedstrijd monotoon gezang was, maar het publiek zoals vanouds reageerde op de wedstrijd. Een verademing.

Overigens is het ultra-probleem niet iets typisch Duits; het breidt zich uit als een veenbrand en je komt het ook tegen in bijvoorbeeld de Alpenlanden (Oostenrijk is misschien nog erger dan Duitsland), Oost-Europa en Scandinavië en in mindere mate Frankrijk en België. Gelukkig is het het Kanaal (nog) niet overgestoken.

Ten tweede moet je je niet blindstaren op het "voltooien van competitie". In elke competitie heb je interessante clubs/grounds/wedstrijden en minder interessante. Zelf had ik ooit als doel de 92 in Engeland te voltooien (en op de achtergrond is dat er nog steeds), maar op een gegeven moment heb je de meest interessante wel gehad en dan blijven de 13-in-een-dozijn-opties over (zoals in mijn geval clubs als Middlesbrough) en je horizon verleggen. Die clubs die missen, komen nog wel een keer als je toch in de buurt bent en nog dag vrij hebt wanneer die club toevallig speelt.

Stadiontechnisch is er in de Bundesliga nog veel moois te zien; de nieuwere stadions liggen vaak op de plaats van de oude stadions (Keulen, Hamburg, Frankfurt, Stuttgart, Leipzig) en zijn qua design ook nog wel wat verschillend. Ook zijn er nog een aantal oude of wat oudere stadions. Er zijn er echter ook bij die je gerust kunt overslaan.

Overigens zijn er buiten de profiliga's (misschien wel juist buiten de profliga's) in Duitsland nog een hele boel pareltjes te vinden. Clubs die ooit hoger gespeeld hebben en waar dat nog duidelijk te zien is aan de entourage. En bij dat soort clubs heb je meestal niet zoveel last van ultra's. Daar zijn ze met z'n zessen en zijn ze vooral lachwekkend.

Ergo: ga naar VfR Mannheim in plaats van Hoffenheim, ga naar Wuppertaler SV in plaats van Leverkusen, ga naar Dresdner SC in plaats van Dynamo, ga naar Victoria in plaats van St Pauli.

Goed verwoord, kan me er helemaal in vinden!
Regionalliga en Oberliga zijn vaak veel leuker. Gemoedelijker ook.

watergatehopper

Misschien ben ik dan de vreemde eend in de bijt, maar ik ben het hier totaal niet mee eens. Ik denk dat afwisseling alles leuk houdt. Zowel qua landen als niveau en stadion capaciteit. Als je 10 wedstrijden achter elkaar in de 1. Bundesliga ziet dan zie je wel veel overeenkomsten natuurlijk en ik zal ook niet snel weer naar een schalke gaan, maar als je net begint is dat prachtig denk ik.
Afwisseling is de sleutel.
Futbology : watergatehopper .nl
Website : www.watergatehopper.nl

🇧🇪 Challenger Pro League (2) ✅

Semper Fidelis

Moet zeggen dat ik hoppen in Duitsland meer dan prima vindt, ook omdat ik binnen 1,5 uur een hele rits clubs kan bezoeken. Qua sfeer vermaak ik me ook wel, al kan ik me wel storen aan een capo die de liedjes voorzegt en de rest het na moet zingen. Het haalt alle spontaniteit weg en er is 0,0 interactie met wat er op het veld gebeurt.

fcbisart

Snap ook niet goed waarom iedereen hier opeens een afkeur gekregen heeft van Duits voetbal. Clubs als pakweg Bielefeld, Bochum, Mannheim , Werder, zijn toch een aanrader voor iedere groundhopper. Ik vermaak me telkens in Duitsland en dit van de Bundesliga tot Regionalliga