Jouw seizoen 2023-2024

Gestart door Olav, jun 13, 2023, 22:23:25

Vorige topic - Volgende topic

Olav

Ik vind het altijd leuk om een samenvatting van het afgelopen voetbalseizoen te lezen.

Wat heb je allemaal gezien? Hoogtepunten? Tegenvallers? Mooiste herinneringen? Kan een Top-10 zijn, maar een leuk verhaal met wat foto's en statistieken spreekt ook aan!

Robin

Door prive omstandigheden een wat rustiger groundhop seizoen voor mij. Toch wat fijne momenten meegemaakt. Met Ajax naar Liverpool en Berlijn geweest. Resultaat beide wedstrijden niet goed maar het waren mooie tripjes. Daarnaast zag ik 1 pot in de KKD en dat was toevallig precies PEC Zwolle - FC Den Bosch met een uitslag van 13-0. Verder in het uitvak aanwezig geweest van Manchester United, uit bij Arsenal. Grote wedstrijd, aangezien Arsenal op 1 stond en United heel lekker begon te draaien. Wisten daar helaas niet te winnen (3-2) maar de goal van oud Ajacied Martinez, die het doelpunt op een meter voor m'n neus kwam vieren, leverde mooie beelden op. Daarnaast ook blij Royal Antwerp voor het eerst bezocht te hebben, in hun kampioensjaar.

WATP

Hoogtepunten:
- Hamburg derby in het uitvak met HSV bij St. Pauli.
- Wederom winst bekerfinale met PSV.
- Nantes in de europa league tijdens de vakantie. Heerlijke sfeer.
- Bodø away. Noorderlicht en Europese uitwinst.

Tamelijk bizar:
- Vol veld bij Wehen Wiesbaden ivm promotie, bleek toch even niet door te gaan door twee late goals van Osnabruck.
- Harelbeke - Oudenaarde op een bevroren veld met -6 als temperatuur.

Lijstjestechnisch
HHC - Scheveningen. 2e divisie compleet gemaakt.
Bonnyrigg bezocht met wedstrijd. Scottish 2nd division compleet.
Meadowbank Stadium bezocht met wedstrijd. Scottish first division compleet.

Gemiste kansen:
- Rangers uit, viel te dicht na mijn vakantie en kwam met werk daardoor totaal niet uit. Later in het jaar toch nog Ibrox bezocht voor de old firm voor b teams. 
The Quintessential British club

Saltacampos

Het was een geslaagd seizoen dat begon in Sint-Genesius-Rode in juli en gisteren eindigde met België-Oostenrijk. Met 87 wedstrijden verbeterde ik mijn persoonlijke record (76 in 2021-2022).
Hoogtepunten waren: Rayo Vallecano, CF Estrela (Amadora), Bordeaux, Saarbrücken en PSG. Verder vond ik ook MVV, Troyes, Leganés, Volendam en Auxerre erg leuk.
In eigen land leuke stadions en wedstrijden bij o.a. Patro, Francs Borains, Braine en Visé.
Ik werkte 1 Amateur en 2 Amateur (beide reeksen) Vlaanderen volledig af en ga me volgend seizoen wellicht toeleggen op 2 Amateur (ACFF) om de eerste vier niveaus in België af te werken. Verder zien wat er op het pad komt in binnen-en buitenland en de thuiswedstrijden van Cercle.
Het zal voor 2023-2024 wachten worden op de start in 1A eind juli en de eerste bekerrondes, want vriendschappelijke wedstrijden doe ik niet.
Over land and sea

Rob1977_PSV

Genoten van dit seizoen; het begon met een aantal wedstrijden in Frankrijk, met onder andere een thuiswedstrijd van Stade Rennes. Met de eigen auto moet je daar even weten waar te parkeren, maar de ground zelf is een absolute aanrader.
Kort daarna gevolgd door de domper van het seizoen, de uitschakeling van PSV tegen de povere Rangers. Verder in de eerste seizoenshelft nog een paar nederlagen in Enschede en Groningen meegepakt en een verrassend mooie awayday in Zürich. De eerste seizoenshelft verder afgesloten met louter potjes van PSV.

Na de winterstop meer gehopt; o.a. nieuwe ground Westerlo gedaan, jaarlijks BVB uitje en het einde van het seizoen was het mooiste. Eerst de bekerfinale tegen ajax, vervolgens Antwerp in een idiote laatste speelronde kampioen zien worden bij het "zich 5 minuten kampioen wanende Genk", de tweede plaats veilig gesteld in Alkmaar en gisteren een fantastische Kroatische supportersschare van maar liefst 35/40k in de Kuip Modric in de voetsporen zien treden van onze Arjen Robben en co...ofwel stranden in het zicht van de haven. Same old, same old wat het prijzen verdelen betreft.

Kortom, teleurstellingen, vreugde en heel veel pure passie gezien en meegemaakt dit seizoen. Voetbal beleef je in het stadion, niet voor de tv!!
Altijd in voor een mooie Europese trip met PSV of een ordinaire groundhop ergens in het wilde weg!

jdebruin96

Het seizoen 2022-2023 was prachtig.

Hoogtepunten:
- Kampioenschap Feyenoord
- Ajax - Feyenoord
- Luton Town - Watford
- Coventry City - Luton Town
Daarnaast m'n ouders, broers & zus meekunnen nemen naar Millwall. Ook aanwezig geweest bij de derby van Mechelen waarbij Racing met 10 man stuntte en was ik aanwezig bij 1 van de spaarzame overwinnningen van Seraing in een zeer vermakelijke wedstrijd

Tegenvallers:
Elk seizoen komen de tegenvallers eigenlijk altijd uit Duitsland...
- Arminia Bielefeld - Sandhausen. Een degradatiepot met een troosteloze sfeer. Leek wel alsof het niemand boeide dat Bielefeld op dat moment op degraderen stond.
- Mainz - Wolfsburg. Zonder enige verwachting gingen wij naar Mainz. Dus tegenvallen kon het niet, helaas kon het dus wel. Hoewel de 1ste helft leuk was, was de sfeer niet best. Daarnaast waren er géén curryworsten aanwezig.
- Preussen Munster - BMG II. Ook nu zonder verwachtingen. Bij aankomst in Münster werden we aangenaam verrast. Héél veel mensen voor een pot op het 4e niveau. Uiteindelijk bleken er ongeveer 5000 man te zijn, maar deze aantallen waren bezig met hun eigen showtje. Wel moet ik nageven dat ik in Münster mijn lekkerste curryworst ooit op heb.

Cyclebob

Mooi seizoen voor mij en uiteindelijk op 62 wedstrijden uitgekomen in 11 landen. In Nederland alleen amateurvoetbal bezocht op gisteren de Nations League finale na. De meest bijzondere dit seizoen qua beleving    Jong KV Mechelen - RC Mechelen met de late 0-1 en de verplichte buscombi. 1. Het kampioenschap RWDM tegen Beveren, en de meest obscure: Cetinkaya - Dogan Türk in Noord-Cyprus en Vaduz 2 - Ems in Liechtenstein. 
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland:  31-8: Tongeren - RC Mechelen 1-2, Nederland: 21-9: Bolnes - SVV 0-4. Futbology: Bob Vellinga

DanielsenAxedal

Na een heel seizoen in Polen, heb ik dit seizoen doorgebracht in Hongarije. Hier heb ik van alle clubs op het hoogste niveau minimaal één thuisduel kunnen bezoeken. Het meeste heb ik Ferencváros gezien (12x thuis), mede omdat zij de groepsfase van de Europa League overtuigend pdoorkwamen. Daarnaast zes keer een bezoek gebracht aan Honvéd, Ùjpest, MTK en de Puskás Aréna voor het nationale elftal.

In Budapest raad ik op lager niveau de authentieke stadions van BVSC Zugló, Csepel FC en Elöre aan. Buiten de hoofdstad heb ik Siófok BFC, Diósgyőri VTK en Győr ETO FC ervaren als speciale clubs met een interessant verhaal. Opvallend is op het hoogste niveau dat er een paar clubs zijn uit dorpen met vrijwel geen support. Dit komt omdat parlementsleden van Fidesz eigenaren zijn en via links met sponsoren (TAO-regeling) fors geld kunnen pompen. Hier profiteren Mezőkövesd-Zsóry (door András Tállai), Kisvárda (Miklós Seszták), Paksi FC (János Süli) en Puskás Akádemia (Lőrinc Mézszáros) van.

Links met de overheid zijn sowieso erg aanwezig, want Ferencváros (vice-president van Fidesz Gábor Kubatov als eigenaar), MOL Fehérvár (Staatsbedrijf MOL), Honvéd (Zoltán Bozó) vallen ook in de kring. Kortom, de competitie is vooral een spelletje tussen parlementsleden. Recent nieuws is dat MOL haar banden met Fehérvár verbreekt en interesse heeft om Újpest over te nemen, de enige grote club die juist geen affiniteit (NER-kring) met de overheid heeft. Trieste ontwikkelingen allemaal. Dat een 2de divisionist (Budafoki MTE) de bekerfinale haalde maakt het allemaal nog gekker.

Het leuke aan het bezoeken van de kleine dorpen was om het oude Hongarije te zien, weg van de moderniteit in Budapest. Daarbij heb ik de Hongaren zelf als erg behulpzaam en vriendelijk ervaren. Ook een paar mooie trips in het buitenland kunnen combineren met een wedstrijd: Arad & Cluj in Roemenië, Standard Luik, Čukarički in Belgrado, Banská Bystrica & Bratislava in Slowakije. Een mooi afsluiting was de Europa League finale tussen AS Roma en Sevilla in de Puskás Aréna.

Al met al een schitterend seizoen gehad: 102 wedstrijden in 54 stadions (waarvan 43 nieuwe) Als iemand een keer van plan is om naar Hongarije te reizen en tips nodig heeft help ik heel graag. De verslagen die ik dit jaargang voor IndeHekken heb geschreven kunnen ook helpen, hier duik ik in bekende en minder bekende Hongaarse clubs: https://www.indehekken.net/author/danielsenaxedal/
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

ricodejong4

Citaat van: DanielsenAxedal op jun 19, 2023, 14:11:13Na een heel seizoen in Polen, heb ik dit seizoen doorgebracht in Hongarije. Hier heb ik van alle clubs op het hoogste niveau minimaal één thuisduel kunnen bezoeken. Het meeste heb ik Ferencváros gezien (12x thuis), mede omdat zij de groepsfase van de Europa League overtuigend pdoorkwamen. Daarnaast zes keer een bezoek gebracht aan Honvéd, Ùjpest, MTK en de Puskás Aréna voor het nationale elftal.

In Budapest raad ik op lager niveau de authentieke stadions van BVSC Zugló, Csepel FC en Elöre aan. Buiten de hoofdstad heb ik Siófok BFC, Diósgyőri VTK en Győr ETO FC ervaren als speciale clubs met een interessant verhaal. Opvallend is op het hoogste niveau dat er een paar clubs zijn uit dorpen met vrijwel geen support. Dit komt omdat parlementsleden van Fidesz eigenaren zijn en via links met sponsoren (TAO-regeling) fors geld kunnen pompen. Hier profiteren Mezőkövesd-Zsóry (door András Tállai), Kisvárda (Miklós Seszták), Paksi FC (János Süli) en Puskás Akádemia (Lőrinc Mézszáros) van.

Links met de overheid zijn sowieso erg aanwezig, want Ferencváros (vice-president van Fidesz Gábor Kubatov als eigenaar), MOL Fehérvár (Staatsbedrijf MOL), Honvéd (Zoltán Bozó) vallen ook in de kring. Kortom, de competitie is vooral een spelletje tussen parlementsleden. Recent nieuws is dat MOL haar banden met Fehérvár verbreekt en interesse heeft om Újpest over te nemen, de enige grote club die juist geen affiniteit (NER-kring) met de overheid heeft. Trieste ontwikkelingen allemaal. Dat een 2de divisionist (Budafoki MTE) de bekerfinale haalde maakt het allemaal nog gekker.

Het leuke aan het bezoeken van de kleine dorpen was om het oude Hongarije te zien, weg van de moderniteit in Budapest. Daarbij heb ik de Hongaren zelf als erg behulpzaam en vriendelijk ervaren. Ook een paar mooie trips in het buitenland kunnen combineren met een wedstrijd: Arad & Cluj in Roemenië, Standard Luik, Čukarički in Belgrado, Banská Bystrica & Bratislava in Slowakije. Een mooi afsluiting was de Europa League finale tussen AS Roma en Sevilla in de Puskás Aréna.

Al met al een schitterend seizoen gehad: 102 wedstrijden in 54 stadions (waarvan 43 nieuwe) Als iemand een keer van plan is om naar Hongarije te reizen en tips nodig heeft help ik heel graag. De verslagen die ik dit jaargang voor IndeHekken heb geschreven kunnen ook helpen, hier duik ik in bekende en minder bekende Hongaarse clubs: https://www.indehekken.net/author/danielsenaxedal/

Leuke samenvatting Daniël! Ik heb je avonturen dit seizoen met veel plezier gevolgd, zowel hier als op Twitter. Dit mede omdat ik zelf in 2017 ook 4 maanden in Boedapest heb gewoond en veel mij bekend voor kwam. Het enige wat mij niet helemaal bekend voor kwam was de vriendelijkheid en behulpzaamheid. Ik heb in mijn periode in Boedapest vrij weinig contact met de Hongaren kunnen krijgen welke ik vaak erg nors vond en weinig tot geen Engels spraken. Dit kan echter ook komen doordat ik juist niet de dorpen ben ingetrokken en vooral in de hoofdstad ben gebleven.

Blijf je voorlopig in Nederland of heb je voor komend (studie)jaar weer een trip op de planning staan?

Ici c est Paris

Het afgelopen seizoen bracht me op heel veel plekken waar ik nog niet geweest was. Uiteindelijk stokte de teller op 92 wedstrijden, in 15 landen, een mix van werk en privé. Hier zaten heel wat dingen bij die hoog op m'n verlanglijst stonden. Mijn hoogtepunten:

FC Kopenhagen - Brøndby IF, de Slag om Kopenhagen. Sowieso een derby waar ik graag eens naartoe wilde (de toffe beelden kennen we allemaal wel denk ik), en daar mocht ik nu heen, en bovendien tussen de fotografen aan het veld zitten. Heel bijzonder om eens te mogen ervaren als je dat niet gewend bent, het geluid van enerzijds het fanatieke publiek achter je, en anderzijds woord voor woord horen wat er op het veld gezegd word. De derby overtrof al m'n verwachtingen, een aanrader voor iedereen.

Last minute kon ik aan een kaart komen voor Napoli - Liverpool. Ik was al weleens in Napels geweest, maar zonder wedstrijd en bovendien was het stadion toen hermetisch afgesloten.Het werd een legendarische avond op de Curva B, in een geweldige sfeer speelde Napoli het grote Liverpool van de mat: toen dachten we nog dat het een incident was.

Een mooie trip naar Noord-Europa mogen maken: ik mocht naar Zweden voor Djurgården - AIK, en besloten werd om dat met de trein te doen. Onderweg nog naar St. Pauli - HSV gegaan, waarbij met name de away support indruk op me maakte, niet in de laatste plaats door een geweldige mars van ze over de Reeperbahn. En bijzonder hoe die buurt 's avonds uitpuilde met fans van beide clubs, met ieder hun eigen zones. Vervolgens met de nachttrein door naar Zweden, nog een korte stop gemaakt in Göteborg bij aanstaand kampioen Häcken. Djurgården - AIK was fantastisch, met van elke club een ramvolle korte zijde inclusief pyro en geweldige vocale support.

Absoluut hoogtepunt was dat ik de Old Firm voor het eerst in m'n leven mocht gaan bezoeken, op 2 januari op Ibrox. Alle clichés zijn waar, en dit was hoe dan ook de mooiste van dit seizoen. Onderweg (we waren met de auto) ook nog naar Birmingham City - Hull City en Wolves - Man United geweest.

Een trip naar Portugal, waar ik nog nooit geweest was. Begonnen in Spanje, waar ik op vrijdagavond naar Celta de Vigo - Villarreal ging, en vervolgens door naar Noord-Portugal voor Braga en Porto. Door de vele clubs daar ook nog naar Vizela en Gil Vicente kunnen gaan, een mooie kennismaking met de Portugese (voetbal)cultuur.

1. FC Union Berlin - Ajax. Eindelijk eens naar de Alte Försterei kunnen gaan. Ik was bij een vriend in Leipzig voor RB Leipzig - Manchester City (geen club die me aanspreekt, maar wel een goed excuus om af en toe die kant op te gaan) en toen kon ik op het laatste moment nog aan een kaart komen. Geweldige ervaring, al wil ik het ook graag nog eens ervaren als ik er neutraal in sta (was als Hollander toch wel op de hand van Ajax).

Het voltooien van de Jupiler Pro League met een bezoek aan Kortrijk (en Harelbeke) en Sint-Truiden - Genk. Bovendien met mijn werk nog een reis georganiseerd naar Club Brugge en Anderlecht (met bovendien een meet & greet met Jan Boskamp), waarbij ik als reisleider mocht fungeren en een groep gelijkgestemden mee op sleeptouw mocht nemen. Ontzettend leuk om te doen.

De derby van Rome stond al jaren op m'n verlanglijst, en nu kwam het er eindelijk van. Kon bovendien de dag ervoor nog naar Salernitana - Bologna, een fantastische ervaring. Een klassieke Italiaanse bak, een lekker sinister Zuid-Italiaans sfeertje en een geweldige stad. En Lazio tegen Roma was ook verschrikkelijk indrukwekkend.

Door een samenloop van omstandigheden kon ik enkele weken later terug naar Rome voor Roma - Feyenoord, een bizarre ervaring in alle opzichten. Ik ging erheen voor werk, wat inhield dat ik enkele mensen naar de wedstrijd mocht begeleiden, tot aan het veld aan toe, en we nog een kwartiertje tussen het doel en de Curva Sud hebben mogen kijken. Bijzonder intimiderend om als zes Nederlanders in zo'n vijandig Olimpico te mogen zijn. Jammer van het resultaat, maar super om mee te maken, en ook de Feyenoorders in het gezelschap genoten toch stiekem wel heel erg van de ambiance.

In mei stonden de Alpenlanden op het programma. Onder andere bij FC Basel - FC Zürich en Austria Wien - Rapid Wien geweest, waarbij met name die laatste derby geweldig was. Ik had zowel in Zwitserland als in Oostenrijk nog nooit een wedstrijd bezocht, dus dat zijn altijd mooie kennismakingen met een nieuw voetballand.

De Europa League-finale was verschrikkelijk lelijk en lag meer stil dan dat er gevoetbald werd, maar met Sevilla tegen Roma had je in Boedapest wel twee geweldige supportersschares tegen elkaar. Het voetbal was matig, maar de sfeer was fantastisch.

Gisteren het seizoen afgesloten tussen de Kroaten bij de Nations League Finale. Heel leuk om de Kuip eens op een totaal andere manier dan normaal te zien kolken.

Voor nu eventjes rust, maar stiekem natuurlijk wel alweer aan het uitkijken naar het nieuwe seizoen. De eerste plannen zijn alweer gemaakt. De laatste jaren ben ik niet zo actief meer op het forum, maar ik lees nog altijd zeer aandachtig mee en laat me zeker inspireren door de mensen hier!

jdebruin96

Citaat van: Ici c est Paris op jun 19, 2023, 19:39:02Het afgelopen seizoen bracht me op heel veel plekken waar ik nog niet geweest was. Uiteindelijk stokte de teller op 92 wedstrijden, in 15 landen, een mix van werk en privé. Hier zaten heel wat dingen bij die hoog op m'n verlanglijst stonden. Mijn hoogtepunten:

FC Kopenhagen - Brøndby IF, de Slag om Kopenhagen. Sowieso een derby waar ik graag eens naartoe wilde (de toffe beelden kennen we allemaal wel denk ik), en daar mocht ik nu heen, en bovendien tussen de fotografen aan het veld zitten. Heel bijzonder om eens te mogen ervaren als je dat niet gewend bent, het geluid van enerzijds het fanatieke publiek achter je, en anderzijds woord voor woord horen wat er op het veld gezegd word. De derby overtrof al m'n verwachtingen, een aanrader voor iedereen.

Last minute kon ik aan een kaart komen voor Napoli - Liverpool. Ik was al weleens in Napels geweest, maar zonder wedstrijd en bovendien was het stadion toen hermetisch afgesloten.Het werd een legendarische avond op de Curva B, in een geweldige sfeer speelde Napoli het grote Liverpool van de mat: toen dachten we nog dat het een incident was.

Een mooie trip naar Noord-Europa mogen maken: ik mocht naar Zweden voor Djurgården - AIK, en besloten werd om dat met de trein te doen. Onderweg nog naar St. Pauli - HSV gegaan, waarbij met name de away support indruk op me maakte, niet in de laatste plaats door een geweldige mars van ze over de Reeperbahn. En bijzonder hoe die buurt 's avonds uitpuilde met fans van beide clubs, met ieder hun eigen zones. Vervolgens met de nachttrein door naar Zweden, nog een korte stop gemaakt in Göteborg bij aanstaand kampioen Häcken. Djurgården - AIK was fantastisch, met van elke club een ramvolle korte zijde inclusief pyro en geweldige vocale support.

Absoluut hoogtepunt was dat ik de Old Firm voor het eerst in m'n leven mocht gaan bezoeken, op 2 januari op Ibrox. Alle clichés zijn waar, en dit was hoe dan ook de mooiste van dit seizoen. Onderweg (we waren met de auto) ook nog naar Birmingham City - Hull City en Wolves - Man United geweest.

Een trip naar Portugal, waar ik nog nooit geweest was. Begonnen in Spanje, waar ik op vrijdagavond naar Celta de Vigo - Villarreal ging, en vervolgens door naar Noord-Portugal voor Braga en Porto. Door de vele clubs daar ook nog naar Vizela en Gil Vicente kunnen gaan, een mooie kennismaking met de Portugese (voetbal)cultuur.

1. FC Union Berlin - Ajax. Eindelijk eens naar de Alte Försterei kunnen gaan. Ik was bij een vriend in Leipzig voor RB Leipzig - Manchester City (geen club die me aanspreekt, maar wel een goed excuus om af en toe die kant op te gaan) en toen kon ik op het laatste moment nog aan een kaart komen. Geweldige ervaring, al wil ik het ook graag nog eens ervaren als ik er neutraal in sta (was als Hollander toch wel op de hand van Ajax).

Het voltooien van de Jupiler Pro League met een bezoek aan Kortrijk (en Harelbeke) en Sint-Truiden - Genk. Bovendien met mijn werk nog een reis georganiseerd naar Club Brugge en Anderlecht (met bovendien een meet & greet met Jan Boskamp), waarbij ik als reisleider mocht fungeren en een groep gelijkgestemden mee op sleeptouw mocht nemen. Ontzettend leuk om te doen.

De derby van Rome stond al jaren op m'n verlanglijst, en nu kwam het er eindelijk van. Kon bovendien de dag ervoor nog naar Salernitana - Bologna, een fantastische ervaring. Een klassieke Italiaanse bak, een lekker sinister Zuid-Italiaans sfeertje en een geweldige stad. En Lazio tegen Roma was ook verschrikkelijk indrukwekkend.

Door een samenloop van omstandigheden kon ik enkele weken later terug naar Rome voor Roma - Feyenoord, een bizarre ervaring in alle opzichten. Ik ging erheen voor werk, wat inhield dat ik enkele mensen naar de wedstrijd mocht begeleiden, tot aan het veld aan toe, en we nog een kwartiertje tussen het doel en de Curva Sud hebben mogen kijken. Bijzonder intimiderend om als zes Nederlanders in zo'n vijandig Olimpico te mogen zijn. Jammer van het resultaat, maar super om mee te maken, en ook de Feyenoorders in het gezelschap genoten toch stiekem wel heel erg van de ambiance.

In mei stonden de Alpenlanden op het programma. Onder andere bij FC Basel - FC Zürich en Austria Wien - Rapid Wien geweest, waarbij met name die laatste derby geweldig was. Ik had zowel in Zwitserland als in Oostenrijk nog nooit een wedstrijd bezocht, dus dat zijn altijd mooie kennismakingen met een nieuw voetballand.

De Europa League-finale was verschrikkelijk lelijk en lag meer stil dan dat er gevoetbald werd, maar met Sevilla tegen Roma had je in Boedapest wel twee geweldige supportersschares tegen elkaar. Het voetbal was matig, maar de sfeer was fantastisch.

Gisteren het seizoen afgesloten tussen de Kroaten bij de Nations League Finale. Heel leuk om de Kuip eens op een totaal andere manier dan normaal te zien kolken.

Voor nu eventjes rust, maar stiekem natuurlijk wel alweer aan het uitkijken naar het nieuwe seizoen. De eerste plannen zijn alweer gemaakt. De laatste jaren ben ik niet zo actief meer op het forum, maar ik lees nog altijd zeer aandachtig mee en laat me zeker inspireren door de mensen hier!

Héél gaaf!!

ricodejong4

Hele toffe samenvatting. Ga zo door Jean-Paul. Ik volg je verhalen en podcasts met plezier.

FCT1980

Citaat van: Ici c est Paris op jun 19, 2023, 19:39:02Het afgelopen seizoen bracht me op heel veel plekken waar ik nog niet geweest was. Uiteindelijk stokte de teller op 92 wedstrijden, in 15 landen, een mix van werk en privé. Hier zaten heel wat dingen bij die hoog op m'n verlanglijst stonden. Mijn hoogtepunten:

Gaaf seizoen hoor. Wel een vraag. Hoe regel je de kaarten voor die grote wedstrijden? Via tickets bureaus?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

ALenstra

Mijn voetbalseizoen 2022-23 omvatte slechts 10 wedstrijden waarvan de eerste 8 in de eerste week van augustus. Toen heb ik een mooi tripje door Engeland gemaakt met 8 dagen lang elke dag een wedstrijd. Ik had mazzel met de tv-wedstrijden, zo was de maandagwedstrijd al vroeg bekend. WBA-Watford vanwege de Commonwealth Games in Birmingham. In die week deed ik ook Blackpool en Port Vale aan. Met name Vale Park was wel leuk. Ook de stad Blackpool is wel bijzonder. Mijn laatste wedstrijd Wimbledon-Doncaster Rovers was afzien aangezien het buiten 35 graden was! Klein dieptepuntje was een dag eerder het provocerende gedrag van een aantal tokkies van Burnley die op straat Watford fans uitdaagden.

Begin januari was de 3e ronde FA -Cup. Dit bleef bij Brentford-West Ham United met een late kick off. Ik had Spurs-Portsmouth met een early kick off ook willen bezoeken maar er was geen vrije verkoop en aan mijn orderhistory had ik ook niks. Maar toch het nieuwe stadion van Brentford kunnen afvinken. Moest wel een hele lange wandeling maken naar een metrostation aangezien het naastgelegen treinstation vanwege een staking niet beschikbaar was.

Afgelopen weekend nog de kleine finale van de Nations League bezocht. Een revisit van de Grolsch Veste na 18 jaar.

Mijn meest bijzondere voetbal-ontdekking deed ik met pinksteren in Finland. Ik bezocht in Tampere het WK ijshockey en tijdens een wandeling in de stad vielen me opeens lichtmasten in de verte op. Ik liep er naar toe en het bleek een stadion in aanbouw te zijn, ingeklemd tussen de flats. Het Tammelan stadion of zoiets. Een dag later zag ik een grotere stadion in het centrum. Volgens mij het stadion van Ilves Tampere.

Ici c est Paris

Citaat van: FCT1980 op jun 20, 2023, 10:52:43Gaaf seizoen hoor. Wel een vraag. Hoe regel je de kaarten voor die grote wedstrijden? Via tickets bureaus?

Dat verschilt. Naar een paar wedstrijden ging ik echt via werk (Old Firm, EL-finale bijvoorbeeld) en was ik er via een sponsor, maar voor pakweg Napoli - Liverpool en Lazio - Roma heb ik weer gewoon kaarten gekocht in de reguliere verkoop. Ticketbureaus gebruik ik eigenlijk nooit, alleen voor St. Pauli - HSV was Groundhopticket zo vriendelijk om me een handje te helpen.