Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

groundhoppingbreda

Citaat van: FCT1980 op jun 18, 2024, 08:47:12Hebben jullie die kaarten allemaal via de KNVB gekocht?
Ben zelf nu ook maar lid geworden.

Alleen lid worden is niet genoeg voor kaarten helaas. Je zal ook echt naar oefeninterlands en kwalificatie wedstrijden moeten gaan om punten op te bouwen. Hoe meer punten hoe groter de kans op tickets voor eindtoernooi wedstrijden :)
Instagram: groundhoppingbreda
Futbology: groundhoppingbreda

FC_Emmen

Bijna iedereen die ik ken met een Oranje clubcard had kaarten toegewezen gekregen, ook zonder punten.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

spons

Citaat van: ricodejong4 op jun 17, 2024, 11:51:35Gisteren zoals vele Nederlanders aanwezig bij Nederland - Polen in Hamburg. Eigenlijk vrij onverwachts werd het een fantastische middag. De sfeer rondom het stadion was zowel met de Nederlandse als Poolse fans top. Verder viel mij op dat de sfeer in het stadion erg goed was, en er was een flinke ontlading bij de Nederlandse goals. Dit had ik niet verwacht, gezien de sfeer die ik vaak bij kwalificatiewedstrijden heb ervaren. Eindtoernooien lijken toch een iets ander publiek aan te spreken en iets los te maken bij de aanwezige fans. Een topdag gehad en ik kijk uit naar de wedstrijden in Leipzig en Berlijn.

Dat viel mij ook op, het percentage echte supporters ten opzichte van de dagjesmensen en clowns was groter dan normaal bij oranje. Alleen die tietenman nog een levenslang stadionverbod geven, je schaamt je als Nederlander toch kapot voor zo'n idioot
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

KoenvdD

Citaat van: FCT1980 op jun 18, 2024, 08:47:12Hebben jullie die kaarten allemaal via de KNVB gekocht?
Ben zelf nu ook maar lid geworden.

Ja, ik heb ze via de knvb.

FC_Emmen

Op 21 juni jl. bezocht in Nederland - Frankrijk in Leipzig.

We vertrokken 's ochtends met de trein vanuit Leer. Vanaf Leer reed een rechtstreekse trein naar Leipzig. Dankzij de UEFA actie konden we voor 60 eu pp een retourtje kopen.

Na enkele biertjes en wat gegeten te hebben in het, voor mij, verrassend mooie centrum van Leipzig vertrokken we naar het stadion. Mijn verwachtingen van het Leipzig Stadion waren niet hoog, maar vanaf het moment dat ik het stadion zag moest ik concluderen dat het wel degelijk een mooi stadion was. Het is gebouwd in het oude Zentral-stadion en vanuit de buitenkant mooi gelegen in een park. In het stadion waren gelukkig weinig aandachtsgeile figuren zoals de ''tietenman''.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

syntric

Heb vorig jaar RB Leipzig gedaan en is idd prachtig stadion, paar jaar geleden verving men de zitjes, die zagen er niet goed meer uit. En het is niet de meest geliefde club, maar heel vriendelijke mensen en goede support.
Groundhopper for life :-)

ALenstra

Een week Glasgow achter de rug met bezoek aan drie wedstrijden. Zaterdag 3 augustus was ik bij Partick Thistle-Greenock Morton. Jaren geleden was ik daar ook eens en toen viel me op dat er drie tribunes zijn. Die zijn er nog steeds, achter een van de doelen is geen tribune. De thuisclub werd vooral aangemoedigd door een groep ultras terwijl de paar honderd man in het uitvak zich vooral koest hielden. O ja, 0-0   werd het.

Een dag later ging ik naar Paisley voor Saint Mirren-Hibernians. Een plan B aangezien Celtic-Kilmarnock uitverkocht was. Begin dit jaar was ook al bij Saint Mirren. Het uitvak achter doel zat goed vol. Het viel me wel tegen dat velen direct na het derde doelpunt voortijdig weg gingen. De thuisclub won met 3-0. Bij Hibernians speelde trouwens Dylan Vente mee.

Gisteravond was ik bij Kilmarnock-Tromso IL in de Conference League. Het regende behoorlijk toen ik er was. Met het weer tref ik het niet in Schotland. Volgens mij heeft het stadion een authentieke en drie nieuwere tribunes. De Noorse club had ongeveer 30 man meegenomen waaronder een in zwart geklede groepje ultras. Het zou 2-2 worden met in blessuretijd de gelijkmaker voor de thuisclub. De thuisfans waren niet blij met de scheidsrechter die op een gegeven moment een penalty toekende maar dat later weer introk.

bunnet

Vorige week woensdag een bezoek gebracht aan de Hänsch-Arena. Thuisploeg SV Meppen (4) ontving die dag VfL Osnabrück (3), rivaal uit Niedersachsen. De winnaar plaatste zich voor de halve finale van de Landespokal.

Eind van de middag vertrok ik richting Meppen, waar ik anderhalf uur later arriveerde. Het stadion is perfect te bereiken: nog geen kwartier van de grens af en ook vlak bij de snelweg. Zodra je de 402 af bent, kun je direct de auto kwijt langs de weg. Er waren ook diverse parkeerplaatsen, dus daar de auto gedropt en richting het stadion gelopen.

De wedstrijd kon officieel alleen bezocht worden als je lid was van de thuisclub of als je uit de omgeving afkomstig was. Aan geen van deze voorwaarden voldeed ik, maar een clubaccount is zo aangemaakt. Binnenkomen was geen enkel probleem en je kon zo doorlopen.
Het stadion ligt in een kuil en de ligging is daardoor fantastisch. Op de korte zijdes heb je geen dak boven je hoofd en deze twee zijdes bestaan volledig uit staplekken. Nu was het prachtig weer, maar ik kan me voorstellen dat je op sommige herfst- of winterdagen best snakt naar een overdekte tribune, haha. Beide lange zijdes beschikken over zitplaatsen, met onderaan ook nog stehplatz.

Ondanks het tijdstip van 19.00 uur waren er bijna 10.000 supporters op deze bekerkraker afgekomen. Het niveau was niet al te best, al kreeg ik er niet heel veel van mee. Ik heb me vergaapt aan de entourage. Ik wachtte al een tijdje op een leuke wedstrijd en ik ben dan ook blij dat ik gewacht heb op een dergelijk affiche.
SV Meppen is zeker een aanrader!

rogo_breda

Tijdens de zomervakantie mooi drie potjes in drie verschillende landen kunnen zien.

FC Lugano – Servette FC (3-1)

Deze wedstrijd was dichtbij en het waren de nummers 2 en 1 van de Zwitserse competitie. In het Stadio Cornaredo had ik mij niet goed verdiept. Op de foto's zag ik een kleine hoofdtribune en daar tegenover een grote tribune. Bij aankomst bleek de grote tribune te zijn gesloopt en zijn er achter de goals twee tijdelijk gevaartes neergezet. Lugano krijgt een nieuw stadion op dezelfde locatie met daaraan vast een indoor arena.

Aan de lange zijde tijdelijk geen tribune maar een grote bouwput.

Pro Sesto – Villa Valle (2-1)

Dit stadion stond al heel lang op mijn lijstje vanwege de naam: Stadio Ernesto Breda, of kortweg Stadio Breda.

Serie D club Pro Sesto speelde hier een oefenwedstrijd in een pittige onweersbui.

De vrouwen van Inter spelen hier ook regelmatig.

FC Bizau – FC Höchst (1-1)

De laatste stop was in Oostenrijk waar FC Bizau het in de vijfde divisie opnam tegen Höchst in het pittoreske Bergstadion.

Het stadionnetje deed zijn naam eer aan.

FCT1980

Leuk verslag rogo.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Koning Kriel

Vorige week moest ik voor het werk een week naar Geneve. Ik zag dat Servette in de europa league kwalificatie zat en dus hield ik vol spanning de loting in de gaten houden. Als ze Braga zouden verslaan had ik pech, als ze van Braga zouden verliezen zouden ze thuis spelen tegen Chelsea in de conference league. Duimen voor Braga dus, en dat terwijl ik op voetbalgebied een hekel aan Portugal en Portugese ploegen heb. De goden waren mij gelukkig goed gezind en Braga versloeg Servette.

Aangezien Servette echt nooit uitverkocht had ik het vermoeden dat kaarten niet echt een probleem zou worden. Toen de kaartverkoop zonder duidelijke aankondiging begonnen was kon ik echter bij toeval nog net een kaartje voor 40chf op de kop tikken. Verder was alles in die categorie al verkocht (al zouden er later die week nog kaarten online komen waardoor ook Nort nog een kaartje kon krijgen) en om nu 80 of zelfs 160chf neer te leggen voor deze pot vond ik wel gortig. Snel dat kaartje gekocht al wist ik niet eens zeker of ik wel tijd zou hebben. Maar de gedachten dat ik wel tijd maar geen kaartje zou hebben kon ik niet verdragen.

Toen kwam duimmoment nummer twee. De heenwedstrijd was op stamford bridge en het was natuurlijk te hopen dat Chelsea geen oorwassing zou geven aan Servette. Gelukkig bleef het bij 2-0 waardoor er nog echt wat op het spel stond in de return. En toen ergens gedurende de woensdag duidelijk was dat ik op donderdagavond geen verplichtingen had kon de voorpret echt beginnen.

Zoals gezegd was Nort ook naar deze wedstrijd gekomen en ik had met hem afgesproken in een bar voor Chelsea fans. Die lieten al prima van zich horen en ik begon al helemaal in de sfeer te komen. We pakte de tram naar het stadion en in en rondom de tram werd het steeds drukker met voetbalfans. De wedstrijd was uitverkocht (ik denk voor het eerst sinds heel lang) dus het stadion zat met 28.000 bezoekers stampvol. Het stadion is gebouwd voor Euro2008 en dus nog relatief nieuw. Het is niet bijzonder maar ook niet slecht. De sfeer was vooral vanuit de thuisfans prima. Chelsea kwam op 0-1 en toen leek het gespeeld maar Servette wist zich terug te knokken tot 2-1 waardoor de spanning tot aan het laatste fluitsignaal in de wedstrijd bleef. In de 90e minuut werden we ook nog getrakteerd op een flinke pyroshow en al met al was het dus een meer dan geslaagde avond.

FCT1980

There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

jdebruin96

Afgelopen zaterdag ben ik naar Hamburg gegaan voor de wedstrijd van HSV - Paderborn. Het was de 21ste club die ik bezocht van Duitsland, van de Bundesliga tot de regionale. Het was voor mij een tijdje geleden dat ik naar Duitsland ben gegaan voor een groundhop. De reden hiervoor is omdat ik de ultra/voetbal'sfeer' helemaal niks vind. Gesponsorde gele kaarten en corners, dat monotone getrommel en gezang, een kapo die door een micrfooon en de boxen schreeuwt wat ik moet doen terwijl er misschien circa 200 man écht fanatiek meedoen. Naar m.i. spant Duitsland hier de kroon. Bij bijna alle 21 clubs hoor je alleen maar hetzelfde geregisseerde getrommel en gezang en merk je weinig tot niks van spontaniteit. Helaas was dit ook bij HSV hetzelfde geval. De wedstrijd was ansich wel leuk met 4 doelpunten maar sfeer was niet te bekennen. De curryworst was gelukkig wel heel lekker. Het zal nu wel weer een tijdje duren voordat ik weer in een Duits voetbalstadion kom. Ervaren nog meer mensen dit zo?

syntric

Citaat van: jdebruin96 op sep 30, 2024, 11:55:39Afgelopen zaterdag ben ik naar Hamburg gegaan voor de wedstrijd van HSV - Paderborn. Het was de 21ste club die ik bezocht van Duitsland, van de Bundesliga tot de regionale. Het was voor mij een tijdje geleden dat ik naar Duitsland ben gegaan voor een groundhop. De reden hiervoor is omdat ik de ultra/voetbal'sfeer' helemaal niks vind. Gesponsorde gele kaarten en corners, dat monotone getrommel en gezang, een kapo die door een micrfooon en de boxen schreeuwt wat ik moet doen terwijl er misschien circa 200 man écht fanatiek meedoen. Naar m.i. spant Duitsland hier de kroon. Bij bijna alle 21 clubs hoor je alleen maar hetzelfde geregisseerde getrommel en gezang en merk je weinig tot niks van spontaniteit. Helaas was dit ook bij HSV hetzelfde geval. De wedstrijd was ansich wel leuk met 4 doelpunten maar sfeer was niet te bekennen. De curryworst was gelukkig wel heel lekker. Het zal nu wel weer een tijdje duren voordat ik weer in een Duits voetbalstadion kom. Ervaren nog meer mensen dit zo?

Volledig mee eens, ook ik heb helemaal niks met die zoemende muggen genaamd ultras, maar voor 1 of andere reden hou ik toch enorm van Duitsland, vind het een echt voetballand. Dat is Engeland natuurlijk ook, maar het is allemaal relaxter, bier dat gewoon op de tribune verkocht wordt, mooie stadions en goed voetbal, fans die vaak met shirts van de tegenpartij in thuisvakken zitten zonder dat mensen mekaar dan de kop gaan inslaan. Staat toch in mijn top drie van landen.
Groundhopper for life :-)

Joost

Citaat van: jdebruin96 op sep 30, 2024, 11:55:39Afgelopen zaterdag ben ik naar Hamburg gegaan voor de wedstrijd van HSV - Paderborn. Het was de 21ste club die ik bezocht van Duitsland, van de Bundesliga tot de regionale. Het was voor mij een tijdje geleden dat ik naar Duitsland ben gegaan voor een groundhop. De reden hiervoor is omdat ik de ultra/voetbal'sfeer' helemaal niks vind. Gesponsorde gele kaarten en corners, dat monotone getrommel en gezang, een kapo die door een micrfooon en de boxen schreeuwt wat ik moet doen terwijl er misschien circa 200 man écht fanatiek meedoen. Naar m.i. spant Duitsland hier de kroon. Bij bijna alle 21 clubs hoor je alleen maar hetzelfde geregisseerde getrommel en gezang en merk je weinig tot niks van spontaniteit. Helaas was dit ook bij HSV hetzelfde geval. De wedstrijd was ansich wel leuk met 4 doelpunten maar sfeer was niet te bekennen. De curryworst was gelukkig wel heel lekker. Het zal nu wel weer een tijdje duren voordat ik weer in een Duits voetbalstadion kom. Ervaren nog meer mensen dit zo?

Ja, heel erg. Ik ga nog steeds heel graag naar Alemannia toe maar ervaarde in het nieuwe stadion al vrij snel wat jij ook benoemd en dan met name vanuit het uitvak. Op Neu Tivoli heeft die eenheidsworstsfeer ook de ultra-tribune inmiddels bereikt helaas. Op het oude Tivoli was de lange zijde wat kleiner en de tribune achter het doel relatief groot, toch zat het fanatieke deel op de lange zijde. Zelf stond ik achter het doel en door die combinatie van staantribunes ontstond er altijd een spontanere sfeer, niet alles werd geregisseerd.