Hoofdmenu

Verlanglijst 24-25

Gestart door Koning Kriel, mei 29, 2024, 11:29:32

Vorige topic - Volgende topic

Hunebed on tour

Net zoals de afgelopen 2 jaar ben ik van plan om het eerste weekend van de DFB Pokal wat wedstrijden te bezoeken.
Twee jaar geleden bracht me dat naar Oost-Duitsland en afgelopen jaar naar de regio Saarland. Benieuwd wat het schema dit jaar in petto heeft.
Daarnaast is het plan om (eindelijk) de Nederlandse 92 te vincken. Nog zo'n 6 te gaan.
Verder vooral tijdens vakanties wat hoppen in het buitenland: Albanië, Kosovo en Montenegro in Oktober en mits het schema het toe laat in Panama in november.
Plus uiteraard de wedstrijden van FC Emmen :)

WATP

Het langverwachte plan om de Bundesliga compleet te maken. Helaas liggen ze allemaal wat behoorlijk uit elkaar. Er missen er nog drie: Freiburg, Heidenheim en Union Berlin. Union Berlin misschien doen met Rangers op 27/7.

België weer compleet maken, zowel 1a als 1b. Dender en La Louvière ontbreken.

Er zullen vast wat verschuivingen gaan plaatsvinden tussen de Nederlandse derde divisies A & B. Laten we zien of een dubbel tussen Harkemase boys en het nieuwe stadion van Cambuur een mogelijkheid gaat zijn.

PSV krijgt 4 uitwedstrijden in de Champions League. Kijken wat daarvan in de agenda past.
The Quintessential British club

Semper Fidelis

- Hajduk Split - Dinamo Zagreb begin mei aankomend jaar. Zonnetje, strandje, biertje en voetbal klinkt goed.
- Rode Ster Belgrado - Partizan Belgrado
- Europees uit met Twente
- Met Schalke uit naar de grote clubs (HSV, Kaiserslautern, Magdeburg oa.)

Jef400

Ik begin nu pas met mijn plannen te maken:

Van 2 t/m 11 augustus ben ik in Duitsland, Frankrijk en Luxemburg te vinden:

Weekend van 2 t/m 4 augustus zit ik in Aachen. Daar verwacht ik weinig te vincken. (Alleen Viktoria Köln - Dynamo Dresden als redelijk affiche)

Weekend van 9 t/m 11 augustus heb ik wel al mijn plannen.
9 augustus: Kaiserslautern - Greuther Fürth
10 augustus: Reis ik langs de rijn richting Köln
11 augustus: Hoop dat Oberhausen - Duisburg naar de zondag gaat.

syntric

Citaat van: Jef400 op jul 10, 2024, 15:38:14Ik begin nu pas met mijn plannen te maken:

Van 2 t/m 11 augustus ben ik in Duitsland, Frankrijk en Luxemburg te vinden:

Weekend van 2 t/m 4 augustus zit ik in Aachen. Daar verwacht ik weinig te vincken. (Alleen Viktoria Köln - Dynamo Dresden als redelijk affiche)

Weekend van 9 t/m 11 augustus heb ik wel al mijn plannen.
9 augustus: Kaiserslautern - Greuther Fürth
10 augustus: Reis ik langs de rijn richting Köln
11 augustus: Hoop dat Oberhausen - Duisburg naar de zondag gaat.

Nou redelijk, Dresden heeft meestal heel veel fans bij en die zijn ook behoorlijk berucht, best checken of er restricties zijn. Ik bezocht afgelopen seizoen een thuiswedstrijd van hen, absoluut de moeite.
Groundhopper for life :-)

ALenstra

Bij uitwedstrijden van Dynamo Dresden zijn inderdaad vaak beperkingen t.a.v. kaartverkoop. Die wedstrijden worden door de politie gezien als hoog-risico.

bunnet

- Cambuur, Helmond
- Derde Divisie A richting compleet (10/18)
- Everton, hopelijk i.c.m. Blackburn
- Sevilla/Real Betis
- Standard Liege

Olav

Sowieso wil ik graag het nieuwe stadion van Helmond Sport en Cambuur zien. Al heeft dit geen haast.

In Nederland wil ik ook een aantal clubs voor de tweede keer zien (heb ik al eerder gezegd). Dit zijn clubs die ik eens heb bezocht, maar waarvan het inmiddels al meer dan vijf of zes jaar terug is. Bijvoorbeeld FC Twente, sc Heerenveen, FC Groningen, VVV, Emmen, GAE en Eindhoven. We zien wel wat er uitkomt, kan altijd later nog!

Eind augustus ga ik waarschijnlijk naar Slowakije en daar heb ik wat wedstrijden op het oog.

Verder hoop ik een trip naar Thessaloniki en/of Macedonië te maken. Ook Sevilla staat met potlood op de planning, waar ik uiteraard een wedstrijdje mee zal pakken (bij voorkeur Sevilla FC).

Ook heb ik dit jaar een doel: wat minder geld uitgeven aan tickets. Heb afgelopen seizoen een paar keer 70€ betaald en een paar keer meer dan 100€, maar ik ga kijken of het lukt om de verleiding te weerstaan als een wedstrijd boven de 50€ is. In de Eredivisie mik ik op maximaal 35€. Leuk en aardig om een wedstrijd te kunnen zien, maar zo'n €1,30 per minuut slaat eigenlijk nergens op.

FCT1980

App me maar voor Twente Olav. Komt goed.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!