Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

armata en 5 gasten bekijken dit topic.

fcbisart

Website Hannover 96

Jobo

Wat ik begrijp zal er donderdag a.s. rond 11u een overleg plaatsvinden waarbij landelijk besloten gaat worden of er nog publiek aanwezig mag zijn bij wedstrijden.

Appie

Heeft iemand een tip voor een kroeg/sportbar in Wuppertal waar wellicht Eredivisie wordt uitgezonden? Alvast bedankt!

koendd

Geen tip voor een bar, maar wel enkele Drone-beelden van dit prachtige stadion: https://youtu.be/s7fx66vRVcU

Hier een overzichtje van reeds beyochte Stadions in Duitsland:

ricodejong4

Gave beelden zeg!

Appie

Citaat van: Appie op dec 08, 2021, 21:46:37
Heeft iemand een tip voor een kroeg/sportbar in Wuppertal waar wellicht Eredivisie wordt uitgezonden? Alvast bedankt!

Op de weg van stad naar stadion is een wedkantoor die alle wedstrijden die je maar wenst uit kan zenden! Sfeervol is het niet maar je hoeft niet op je telefoon de wedstrijd te kijken.

Jobo

Geruchten gaan dat de club met de 3 u's uit Munchen ( turkgucu) zware financiele problemen heeft.
Eigenaar Kivran zag een beursgang (ter waarde van 30 Miljoen euro) als serieuze optie om geld los te weken, maar er was amper interesse.
Nu wil hij van zijn aandelen af.

De club zit zowel sportief (17e in de 3, Liga) in een mega dip. Diverse spelers moeten transfervrij de club verlaten en ook is men bezig aan de zoveelste trainer dit seizoen.
Diverse media melden een financieel gat van 4 miljoen EUR. Dit is niets nieuws, want in het verleden werden deze financiele gaten door Kivran opgevuld. Maar omdat hij zijn aandelen (Zo'n 90%) wil verkopen is de verwachting dat het dit seizoen niet gaat gebeuren. De club heeft verder hoge kosten en weinig inkomsten, want het heeft maar 600 leden.
Mocht de club komende dagen dit gat niet hebben opgevuld , dan zal de DFB 2 punten in mindering brengen wat de degradatiezorgen nog groter zal maken.
Tevens zullen er problemen ontstaan met de aanvraag van de licentie 2022/2023. 

ricodejong4

Citaat van: Jobo op jan 26, 2022, 08:01:41
Geruchten gaan dat de club met de 3 u's uit Munchen ( turkgucu) zware financiele problemen heeft.
Eigenaar Kivran zag een beursgang (ter waarde van 30 Miljoen euro) als serieuze optie om geld los te weken, maar er was amper interesse.
Nu wil hij van zijn aandelen af.

De club zit zowel sportief (17e in de 3, Liga) in een mega dip. Diverse spelers moeten transfervrij de club verlaten en ook is men bezig aan de zoveelste trainer dit seizoen.
Diverse media melden een financieel gat van 4 miljoen EUR. Dit is niets nieuws, want in het verleden werden deze financiele gaten door Kivran opgevuld. Maar omdat hij zijn aandelen (Zo'n 90%) wil verkopen is de verwachting dat het dit seizoen niet gaat gebeuren. De club heeft verder hoge kosten en weinig inkomsten, want het heeft maar 600 leden.
Mocht de club komende dagen dit gat niet hebben opgevuld , dan zal de DFB 2 punten in mindering brengen wat de degradatiezorgen nog groter zal maken.
Tevens zullen er problemen ontstaan met de aanvraag van de licentie 2022/2023.

Tsja, dit zijn berichten waar je helaas al op kunt wachten bij dit soort clubs.
Het zou wel zonde zijn, aangezien door Turkgucu in ieder geval het Olympiastadion in München nog bespeeld werd.

FCT1980

Dit vind ik juist mooi. Geen enkel bestaansrecht deze club. Als je clubs als RB Leipzig en RB Salzburg gedrochten vindt dan is dit er helemaal 1. Vind het wel lekker voor ze.
En dat ze in het Olympia stadion spelen doet toch helemaal niet ter zake?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

ricodejong4

Zou het Olympia graag eens met een wedstrijd bezoeken, en dankzij Turkgucu is die kans er nu.
Met de club zelf heb ik inderdaad ook niks. Het zou mooi zijn als 1860 er nog eens wedstrijden gaat spelen.

Jobo

Citaat van: ricodejong4 op jan 26, 2022, 10:07:45
Zou het Olympia graag eens met een wedstrijd bezoeken, en dankzij Turkgucu is die kans er nu.
Met de club zelf heb ik inderdaad ook niks. Het zou mooi zijn als 1860 er nog eens wedstrijden gaat spelen.

Dat gaat gebeuren.
Olympia is de aangewezen locatie zodra de modernisering / uitbreiding van het Grunwalder gaat plaatsvinden.
En die verwacht ik eigenlijk deze zomer.

hgrm

Als de club verdwijnt, zal ik er geen traan om laten. En wel om drie redenen.

Ten eerste vind ik dat het niet past in een moderne multiculturele samenleving om (nog) verzuilde clubs te hebben. Dus clubs die zich richten op één bepaalde doelgroep of zich daar heel erg aan verbinden of mee identificeren, daar ben ik geen voorstander van. Een club hoort een vertegenwoordiging te zijn van een bepaald geografisch gebied (wijk, dorp, stad, streek, afhankelijk van de grootte van de club) maar niet van een economische, religieuze of etnische groep.


Ten tweede vind ik clubs die hun niveau hebben bereikt dankzij een investeerder in plaats van dankzij de grootte van het gebied dat ze vertegenwoordigen of dankzij goed beleid, geen goede zaak. Een club moet kunnen draaien op de inkomsten uit contributie, normale sponsoring, mediagelden en eventueel een positief transfersaldo en niet omdat één persoon of bedrijf elk jaar de verliezen aanzuivert.
Enerzijds concurreer je daardoor oneerlijk met clubs die zich drie slagen in de rondte werken om hun zaakjes goed voor elkaar te hebben (concreet: in plaats van Turkugucu had nu ook een "normale"club als Schweinfurt in de 3. Liga kunnen spelen), anderzijds zie je dit soort clubs één voor één als een plumpudding in elkaar zakken als de investeerder wegvalt. Kijk maar naar Uerdingen, Aalen of in het verleden Herne of Salmrohr. Daar komt nog eens bij dat gemaakte clubs nauwelijks aanhang hebben die de traditionele clubs vaak wel hebben.


Tenslotte vind ik dat een club die geen fatsoenlijk eigen stadion heeft, niet in de 3. Liga thuis hoort. De eisen die de bond stelt, zijn te streng (zo vind ik de stadions van Havelse en Verl prima geschikt voor de 3. Liga en is het onzin dat ze in Hannover en Lotte moeten spelen), maar Turkugucu heeft geen eigen terrein dat enigszins in de buurt komt van geschikt. Dat ze in het Olympiastadion spelen is, leuk maar slaat nergens op.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

FCT1980

En als het dan enkel om het Olympiastadion gaat dan wil je dat toch bezoeken in een hele andere ambiance?
Niet met drie man een een paardenkop op de tribune?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Jef400

Capaciteitseis gaat volgend seizoen van 10.000 naar 5.000 in de 3.liga overigens. Kan Verl weer naar huis. Havelse zal dat met degradatie ook weer gaan.

watergatehopper

Citaat van: Jef400 op jan 26, 2022, 14:30:46
Capaciteitseis gaat volgend seizoen van 10.000 naar 5.000 in de 3.liga overigens. Kan Verl weer naar huis. Havelse zal dat met degradatie ook weer gaan.

Dat zou wel goed nieuws zijn. Wil Verl wel bezoeken in het eigen stadion en met 3. Liga voetbal is de publieke belangstelling wat hoger dan regionalliga. Helemaal als een Kaiserslautern op bezoek komt al verwacht ik dat die zal promoveren.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅