Volledig gevaccineerden mogen weer naar Engeland

Gestart door red28, jul 28, 2021, 11:16:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robin

Is er bij terugkomst op Schiphol nog controle op de quarantaineverklaring?

red28

Citaat van: Robin op jan 20, 2022, 23:58:04
Is er bij terugkomst op Schiphol nog controle op de quarantaineverklaring?

Bij mij niet. Ik heb wel de automatische paspoortcontrole gepakt (robot). Wellicht als je bij een fysiek loket komt dat er naar gevraagd word.

FCT1980

Citaat van: red28 op jan 21, 2022, 01:00:26
Bij mij niet. Ik heb wel de automatische paspoortcontrole gepakt (robot). Wellicht als je bij een fysiek loket komt dat er naar gevraagd word.

Had je wel negatieve test bij je?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

red28

Citaat van: FCT1980 op jan 21, 2022, 14:45:20
Had je wel negatieve test bij je?

Ja! Voor het boarden op Luton om richting Nederland te vliegen werd hier streng op gecontroleerd. Zorg dus dat je een afspraak maakt voor test zo snel mogelijk na landen in het VK.

FCT1980

Citaat van: red28 op jan 21, 2022, 14:49:57
Ja! Voor het boarden op Luton om richting Nederland te vliegen werd hier streng op gecontroleerd. Zorg dus dat je een afspraak maakt voor test zo snel mogelijk na landen in het VK.

Ok dankjewel.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Robin

Een 48 uur geldige PCR die in Nederland is afgenomen is ook geldig toch om terug te gaan?

FCT1980

Citaat van: Robin op jan 21, 2022, 16:13:41
Een 48 uur geldige PCR die in Nederland is afgenomen is ook geldig toch om terug te gaan?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

red28

Citaat van: Robin op jan 21, 2022, 16:13:41
Een 48 uur geldige PCR die in Nederland is afgenomen is ook geldig toch om terug te gaan?

Ja. Weet alleen niet of er wordt gekeken naar moment van afname of moment van uitslag. Bij het eerste gaat de teller van 48 uur dus al lopen in Nederland en kun je korter in de VK blijven.

Robin

Vrijdag 17.45 uur - PCR test gedaan (geldig tot zondag 17.45 uur)
Zaterdag 10.00 uur - Uitslag binnen - negatief
Zaterdag 13.00 uur - Heenvlucht -> PLF en QR moeten laten zien bij boarden.
Zondag 15.00 uur - Terugvlucht -> PCR test bewijs laten zien, quarantaine verklaring had ik uitgeprint bij me maar is nergens om gevraagd.

FCT1980

Citaat van: Robin op jan 24, 2022, 09:53:25
Vrijdag 17.45 uur - PCR test gedaan (geldig tot zondag 17.45 uur)
Zaterdag 10.00 uur - Uitslag binnen - negatief
Zaterdag 13.00 uur - Heenvlucht -> PLF en QR moeten laten zien bij boarden.
Zondag 15.00 uur - Terugvlucht -> PCR test bewijs laten zien, quarantaine verklaring had ik uitgeprint bij me maar is nergens om gevraagd.

Dat is top. Van waar en naar welke stad ben je gevlogen?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

watergatehopper

Zojuist op Nu.nl

Engeland schrapt testplicht voor volledig gevaccineerde reizigers
De Britse premier Boris Johnson maakt bekend dat Engeland de testplicht schrapt voor inkomende reizigers die volledig zijn gevaccineerd. De versoepeling geldt alleen voor Engeland. Schotland, Wales en Noord-Ierland beslissen over hun eigen inreisbeperkingen, maar volgen doorgaans het voorbeeld van de regering in Londen.

Momenteel moeten volledig gevaccineerde reizigers naar Engeland zich binnen twee dagen laten testen. Eerder deze maand werd al besloten dat volledig gevaccineerden geen negatieve testuitslag nodig hebben om Engeland binnen te komen.

Ongevaccineerde reizigers moeten vlak voor vertrek naar Engeland wel een coronatest laten afnemen en bij aankomst direct tien dagen in quarantaine. Zij moeten zich daarnaast aan het begin en het einde van de quarantaineperiode laten testen.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

ricodejong4

Opzich goed nieuws. Engeland lijkt het probleem niet meer. Alleen bij terugkomst in Nederland moet je alsnog 10 dagen in quarantaine toch? Zelfs als je gevaccineerd bent.

Nort

Citaat van: ricodejong4 op jan 24, 2022, 17:18:01
Opzich goed nieuws. Engeland lijkt het probleem niet meer. Alleen bij terugkomst in Nederland moet je alsnog 10 dagen in quarantaine toch? Zelfs als je gevaccineerd bent.
Ja of 5 dagen na een negatieve test op de 5e dag.

rogo_breda

Citaat van: ricodejong4 op jan 24, 2022, 17:18:01
Opzich goed nieuws. Engeland lijkt het probleem niet meer. Alleen bij terugkomst in Nederland moet je alsnog 10 dagen in quarantaine toch? Zelfs als je gevaccineerd bent.
En ook nog steeds een negatieve test hebben voor de terugreis, zie voorgaande berichten.

red28

Bovenstaande klopt. Nederland is nu het probleem. De controle is streng maar als je je zaakjes op orde hebt is er niets aan de hand!