Promotie/degrdatie België 2021-2022

Gestart door Joost, feb 05, 2022, 19:42:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: wekke op mei 23, 2022, 15:25:14
Welkom :-)

Dank! Ik zal hoi zeggen als ik je tegenkom en nog herken :)

Heb er best wel zin in eindrondewedstrijdjes zijn altijd de moeite waard

wekke

Citaat van: Joost op mei 23, 2022, 15:50:05
Dank! Ik zal hoi zeggen als ik je tegenkom en nog herken :)

Heb er best wel zin in eindrondewedstrijdjes zijn altijd de moeite waard

Idem. Is alweer een goeie tien jaar geleden ofzo.
Zo'n eindronde is eigenlijk het mooiste dat er is. Zeker na zo'n mak seizoen zoals het onze.

Joost

Sommige soaps zie al van ver aankomen. De kwestie tussen Dender en Luik is er zo eentje.

De casus; 27 maart speelden RFC Liege en Dender tegen elkaar in Luik. De thuisploeg won met 3-0. RFC Liege bleek slechts 1 onder-21 speler te hebben ingeschreven op het wedstrijdblad.
De zaak is zo klaar als een klontje en het Sportcomité stuurt een schikkingsvoorstel aan RFC Liege op 1 april. RFC Liege weigert en op 4 april wordt een tuchtdossier opgemaakt. Op 8 april wordt RFC Liege uitgenodigd voor een hoorzitting op 13 april, vlak voor de hoorzitting stuurt RFC Liege wat documenten in. Het sportcomité beslist dan geen sanctie te geven aan RFC Liege. Dender komt nu in beeld en gaat daar tegen in beroep. 2 mei zou het beroep zijn, precies voor het begin van de finaleronde op 8 mei. Maar om onbekende reden wordt het uitgesteld naar 16 mei. Maar ook nu laat de uitspraak op zich wachten, pas 23 mei volgt die; de wedstrijd wordt omgezet in een 0-5 zege voor Dender.

Gevolg;
Dender eindigt de reguliere competitie met 49 punten.
RFC Liege eindigt met 47 punten.
Na de resultaten in de play-offs zou dan dit de stand zijn;
Dender 36,5 punt
RFC Liege 35,5 punt

Gelukkig heeft RFC Liege aangekondigd direct in beroep te gaan.

Op de eerste speeldag kreeg juist Dender een forfaitnederlaag te slikken wegens het opstellen van een niet-speelgerechtigde speler.
En ook La Louviere-Centre kreeg drie forfaitnederlagen aan de broek wegens het opstellen van een niet speelgerechtigde speler.

Saltacampos

Citaat van: Joost op mei 24, 2022, 00:00:51
Sommige soaps zie al van ver aankomen. De kwestie tussen Dender en Luik is er zo eentje.

De casus; 27 maart speelden RFC Liege en Dender tegen elkaar in Luik. De thuisploeg won met 3-0. RFC Liege bleek slechts 1 onder-21 speler te hebben ingeschreven op het wedstrijdblad.
De zaak is zo klaar als een klontje en het Sportcomité stuurt een schikkingsvoorstel aan RFC Liege op 1 april. RFC Liege weigert en op 4 april wordt een tuchtdossier opgemaakt. Op 8 april wordt RFC Liege uitgenodigd voor een hoorzitting op 13 april, vlak voor de hoorzitting stuurt RFC Liege wat documenten in. Het sportcomité beslist dan geen sanctie te geven aan RFC Liege. Dender komt nu in beeld en gaat daar tegen in beroep. 2 mei zou het beroep zijn, precies voor het begin van de finaleronde op 8 mei. Maar om onbekende reden wordt het uitgesteld naar 16 mei. Maar ook nu laat de uitspraak op zich wachten, pas 23 mei volgt die; de wedstrijd wordt omgezet in een 0-5 zege voor Dender.

Gevolg;
Dender eindigt de reguliere competitie met 49 punten.
RFC Liege eindigt met 47 punten.
Na de resultaten in de play-offs zou dan dit de stand zijn;
Dender 36,5 punt
RFC Liege 35,5 punt

Gelukkig heeft RFC Liege aangekondigd direct in beroep te gaan.

Op de eerste speeldag kreeg juist Dender een forfaitnederlaag te slikken wegens het opstellen van een niet-speelgerechtigde speler.
En ook La Louviere-Centre kreeg drie forfaitnederlagen aan de broek wegens het opstellen van een niet speelgerechtigde speler.
Wat een zootje weer bij die prutsers bij de KBVB.
Er is toch een reglement ?
Pas dat dan gewoon toe en dan zijn al dit soort procedures toch gewoon niet nodig ?
Over land and sea

Joost

Citaat van: Saltacampos op mei 24, 2022, 08:57:10
Wat een zootje weer bij die prutsers bij de KBVB.
Er is toch een reglement ?
Pas dat dan gewoon toe en dan zijn al dit soort procedures toch gewoon niet nodig ?

Het reglement is veel te uitgebreid en de doorlooptijd is veel te lang.


Saltacampos

#140
Citaat van: Joost op mei 24, 2022, 11:25:46
Het reglement is veel te uitgebreid en de doorlooptijd is veel te lang.
En het is weer geheel toevallig een Waalse club, die mogen toch altijd net iets meer...
Btw: Interprovinciale eindronde ACFF is op zondag
Over land and sea

Joost

Dender is toch een Vlaamse club?

De krokodillentranen van Luik zijn wel hilarisch.

Saltacampos

Citaat van: Joost op mei 24, 2022, 20:06:04
Dender is toch een Vlaamse club?

De krokodillentranen van Luik zijn wel hilarisch.
Het gaat mij net om de reactie van Club Luik.
Over land and sea

Joost

RFC Liege kan haar beroepsprocedure in de onderste lade van de kast stoppen.

Knokke versloeg Liege met 2-1 terwijl Dender wel won van Dessel.
Zelfs zonder de forfaitnederlaag van Liege is Dender dus kampioen en promoveert naar 1B.

Joost

Citaat van: Joost op mei 24, 2022, 11:25:46
Het reglement is veel te uitgebreid en de doorlooptijd is veel te lang.

Ter vergelijk.
Bij OSS 1920 v Hercules van afgelopen zondag (6-1) stond een niet speelgerechtigde speler op het veld. Vanavond (dus 3 dagen later) heeft de tuchtcommissie besloten dat het duel op 1 juni wordt ingehaald.

Saltacampos

Citaat van: Joost op mei 25, 2022, 23:00:37
RFC Liege kan haar beroepsprocedure in de onderste lade van de kast stoppen.

Knokke versloeg Liege met 2-1 terwijl Dender wel won van Dessel.
Zelfs zonder de forfaitnederlaag van Liege is Dender dus kampioen en promoveert naar 1B.
Wel, dat is dan mooi door de sportieve realiteit opgelost.
De KBVB kan weer verder knoeien in de toekomst.
Over land and sea

Saltacampos

Laatste wedstrijd interprovinciaal (in Vlaanderen, Franstalig België heeft zondag nog zijn finales):
Rumbeke-Linden 2-1
Rumbeke grijpt het laatste promotieticket.
Linden blijft in Eerste Provinciale.
Over land and sea

Joost

Citaat van: Saltacampos op mei 26, 2022, 17:29:41
Laatste wedstrijd interprovinciaal (in Vlaanderen, Franstalig België heeft zondag nog zijn finales):
Rumbeke-Linden 2-1
Rumbeke grijpt het laatste promotieticket.
Linden blijft in Eerste Provinciale.
Ik heb het gisteren proberen uit te vinden maar ik snap niet helemaal waar het promotieticket voor deze wedstrijd vandaan komt, morgen eens een nieuwe poging wagen.

Joost

Eendracht Aalst v Mandel United 0-0
Lyra-Lierse v Tubize-Braine 0-1 nv

De finale gaat tussen Mandel en Tubize-Braine.

Wekke heb ik niet gespot tussen de ongeveer 1200 supporters in Berlaar, een heel matige wedstrijd zag ik wel. Zeker de eerste helft was bijzonder armoedig met weinig tempo en bijzonder veel balverlies. Er was maar één moment van opwinding; Tubize scoorde maar dat werd afgevlagd voor buitenspel, de doelman nam de vrije trap heel snel en in de counter scoorde Lyra-Lierse maar ook dit was (ruim) buitenspel. Binnen 10-15 seconden twee buitenspelgoals. Ik denk zelfs dat het de enige doelpogingen voor rust waren.

Tubize was de tweede helft wel echt wat beter en een aantal keer gevaarlijk maar scoren deed ze niet. Voor Lyra-Lierse leek het enkel zaak te overleven totdat zij in de laatste tien minuten plotseling een aantal kansen kreeg.

In de extra tijd gebeurde wat opmerkelijks. De keeper van Lyra-Lierse pakt de bal op en ik kijk even richting de wisselspeler. Plots hoor ik rechts van me BUT, BUT en zie ik een paar juichende witte shirts. Om me heen kijkt iedereen elkaar wat glazig aan want niemand had gezien wat er toch gebeurd was. Navraag bij langslopende stewards leverde op dat de doelman een vrije trap dacht te mogen nemen en de bal voor zich uit rolde maar dat er geen vrije trap was en Tubeke de bal in doel schoot.

In de tweede helft van de verlenging, voetballend richting eigen spionkop, probeerde Lyra-Lierse van alles mar het geloof en de overtuiging ontbrak dus met bleef bij 0-1.

De Doelvelden is een ruim opgezet complex met grote hoofdtribune en aan alle zijden staantreden met op diverse plaatsen overkappingen.
Wat me wel opviel was de deplorabele staat van het complex, staantredes waren overwoekerd, beton op de tribune leek door te zakken en een van de reclamewanden was omgevallen.

wekke

Ik stond schuin achter doel. Het was nog eens druk aan de Doelvelden. Al enige tijd geleden dat we nog eens zoveel toeschouwers mochten verwelkomen. De vele toeschouwers kregen een wedstrijd voorgeschoteld zoals ik die verwacht had. Tubize had zondag al laten zien dat ze over veel meer power en duelkracht beschikten dan ons én dat ze dat die hoge pressing quasi een hele wedstrijd kunnen volhouden. Tachtig minuten lang werd ons gebrek aan tactisch vernuft, power en leiderschap onderstreept. Lyra-Lierse maakte al die tijd geen aanspraak op een kans, laat staan een goal. Tubize ondanks zijn overwicht eigenlijk ook niet. De laatste tien minuten van de reguliere speeltijd staken de pallieters dan toch eindelijk eens een paar keer de neus aan het venster. Tubize leek even vermoeid en zoals zo vaak dit seizoen komt Lyra-Lierse dan nog met een eindsprint. De bal ging er niet in en we mochten ons opmaken voor verlengingen.

Ik had er eindelijk wel een goed oog in door de vermoeidheid die Tubize beetje bij beetje begon parten te spelen. En net dan doet onze keeper iets ongelooflijk doms. Een duidelijke handsbal wordt niet afgevlagd én niet gefloten, maar toch dacht onze doelman dat het vrije trap was. Hij rolde de bal voor zich uit en eentje van Tubize was bij de pinken om het leer binnen te leggen. Een slag die we niet meer te boven kwamen. Met de moed der wanhoop, maar zonder strijdplan werd er nog geprobeerd. Tevergeefs.

Het was onverwacht een sportief mooi seizoen en ik denk dat niemand bij ons er rouwig om is om de promotie te mislopen. We zijn sportief én extra-sportief niet klaar om te promoveren.

Over de Doelvelden. Dat is inderdaad aan vervanging toe. Er zijn grootste plannen via de gemeente Berlaar (een sporthal, komende zomer een kunstgrasveld, ...), maar een verbouwing zit daar niet bij in. In onze club is er even de afweging gemaakt om het op eigen kosten te verbouwen omdat het dossier rond De Hoge Velden muurvast zit. Ondertussen is dat dossier rond en gaan we verhuizen. Voor ons is de verloedering verhelpen dan ook geen prioriteit.