023 On Tour

Gestart door Olav, okt 01, 2015, 19:41:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Olav

Wat ik al eerder in 'Hoe het was' postte, alle Italiaanse wedstrijden die ik heb bezocht in februari staan online: https://023ontour.wordpress.com/2016/03/22/on-tour-in-italie/

Uitgelicht:

BRESCIA - ASCOLI (2-2)








FIORENTINA - INTERNAZIONALE (2-1)


Jeje

Mooie foto's en ook een mooie trip zag ik!

Ik vind trouwens wel dat de plek waar je bij Fiorentina zat echt heel slecht zicht heeft, in de zin van dat je enorm ver van het veld af zit. Hoeveel meter tot de achterlijn zou jij schatten?

Olav

Citaat van: Jeje op mrt 22, 2016, 15:20:03
Mooie foto's en ook een mooie trip zag ik!

Ik vind trouwens wel dat de plek waar je bij Fiorentina zat echt heel slecht zicht heeft, in de zin van dat je enorm ver van het veld af zit. Hoeveel meter tot de achterlijn zou jij schatten?

Dankjewel man! Op de foto lijkt het verder dan het is. Er was wel een overloop waardoor ik niet dichtbij zat, maar het veld was wel gewoon te zien! Ik ben niet goed in schatten maar het was wel ver weg, dat wel..

Footballromantic

Voor volgend seizoen staat Brescia hoog op mijn lijstje! Toffe foto's!
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Olav

Citaat van: StefanFR010 op mrt 30, 2016, 18:59:03
Voor volgend seizoen staat Brescia hoog op mijn lijstje! Toffe foto's!

Bedankt man! Zeker aan te raden en na wat research blijkt het ook niet de eerste keer te zijn dat de Curva Nord in brand staat :)

Olav

Polen, 20 t/m 28 april 2016
https://023ontour.wordpress.com/2016/05/02/on-tour-in-polen-part-ii/

Vorige week was ik een week lang in Polen en vooraf wist ik dat er onder andere play-offs werden gespeeld. Ik had een lijst met beschikbare wedstrijden en heb zo vijf wedstrijden kunnen uitkiezen! Via de links vind je meer foto's.

vrijdag 22 april: Legia Warschau - Cracovia Krakow (4-0) [Ekstraklasa (hoogste divisie), play-offs groep 1 (de top 8)]
Legia ging als koploper de play-offs in en kreeg Cracovia op bezoek. Dit was mijn tweede bezoek aan Legia maar dat maakte het niet minder leuk. De sfeer bij Legia is in mijn ogen één van de beste van Europa. Het stadion is niet heel groot, maar het geluid dat je hoort laat je denken dat er minstens 30.000 mensen achter het doel zit. De wedstrijd was ook prima, bij rust stond het al 3-0!


zaterdag 23 april: Radomiak Radom - ROW Rybnik (1-1) [II Liga (derde divisie)]
Ik was van plan om naar Korona Kielce te gaan, maar een Poolse vriend vertelde me dat ze allemaal niet gingen, vanwege een boycot. Dus zocht ik gauw een plan B en dat werd Radomiak. Ik kwam op tijd aan in Radom, maar liep vervolgens naar het verkeerde stadion (zie mijn volgende post). Bij aankomst bij het nieuwe en juiste stadion (overigens ook veel lelijker dan het oude stadion) was het al 30 minuten aan de gang en kon ik geen kaartje meer kopen. Deze wedstrijd heb ik dus door een hek moeten volgen, samen met twintig anderen zonder kaartje. De sfeer was goed, Rybnik had ook een mooi uitvak mee. Dat Radomiak in de laatste minuut nog de gelijkmaker scoorde maakte het alleen maar beter.


zondag 24 april: Garbarnia Krakow - Sola Oswiecim (1-4) [III Liga (regionale vierde divisie)]
Deze wedstrijd werd om 11:00 gespeeld en kon dus makkelijk meegenomen worden. Na berichten van OldGround en AthleticHolanda was ik wel benieuwd hoe het er nu uitzag, aangezien ik in video's zag dat alle tribunes er niet meer waren. Bij aankomst bleek er nauwelijks meer iets over te zijn van wat OldGround in zijn verslag had. Koploper Garbarnia ging voor ongeveer 80 toeschouwers onderuit tegen de derde plaats. Op een nat veld, wat na 90 minuten wat weg had van een modderpoel, was het een mooie typische voetbalwedstrijd.


zondag 24 april: Piast Gliwice - Lechia Gdansk (3-0) [Ekstraklasa (hoogste divisie), play-offs groep 1 (de top 8)]
In de middag vertrok ik met de bus naar Katowice, om zo naar Gliwice te gaan. Ik was best op tijd, gelukkig, want ik stond 35 minuten in de rij voor een kaartje die is gebonden aan je naam en BSN-nummer. Ik had onbewust een kaart bij de harde kern gekocht wat resulteerde in een mooie ervaring. Piast Gliwice speelt in de play-offs van de top-8 mee, dus het seizoen kon al niet meer stuk. Op dit moment staan ze zelfs tweede. Ook Lechia Gdansk werd verslagen. In het laatste kwartier werd de wedstrijd beslist en de ontlading was geweldig.


maandag 25 april: Wisla Krakow - Nieciecza (2-2) [Ekstraklasa (hoogste divisie), play-offs groep 2 (plek 9 t/m 16)]
Op de maandagavond, wat ook in Polen niet erg in trek is, stond de laatste wedstrijd van mijn reis op het programma. Wisla speelde een slecht seizoen en moest nu meedoen met de 'degradatie play-offs'. Het stadion zat niet vol maar de steun was er wel. Zoals bij veel clubs in Polen is het vak van de harde kern het best gevuld. Wisla kwam onterecht op voorsprong, de 1-1 werd gemaakt, maar in de blessuretijd van de tweede helft maakte ze toch nog de 2-1. Hiermee was het niet geëindigd, want in de allerlaatste minuut kreeg Nieciecza nog een corner. De keeper ging mee en zo zag ik voor het eerst in mijn leven een keeper een doelpunt maken. De keeper van Nieciecza kopte de corner in en zo werd er toch nog een terecht punt behaald.



Olav

Afsluiting seizoen  2015-2016. Ik heb een top-5 gemaakt van de buitenlandse wedstrijden die ik dit jaar heb mogen meemaken.
https://023ontour.wordpress.com/2016/07/04/top-5-seizoen-2015-2016/


Olav

De eerste buitenlandse wedstrijd is bezocht dit nieuwe seizoen. Lille OSC - Dijon (1-0): https://023ontour.wordpress.com/lille-osc-stade-pierre-mauroy/


Olav

Update

Vandaag tijd genomen om twee oude westrijden te uploaden. Twee bekerfinales:

AZ - PSV, 2013:


PEC - Ajax, 2015


voor meer foto's: https://023ontour.wordpress.com/2016/11/04/bekerfinales/



Olav

Afgelopen weekend in Frankrijk geweest. De volgende wedstrijden staan erop:

-
PSG - Bastia (7-0) foto's


- RC Lens - FC Metz (2-0) foto's

Olav

Foto's van de wedstrijd MTK Budapest - Budapest Honvéd toegevoegd. Komende tijd helaas geen planning!

Olav

Foto's van AS Monaco - Lille van dit weekend toegevoegd. Ook een overzicht van Frankrijk de afgelopen twee seizoenen gemaakt! https://023ontour.wordpress.com/2017/05/16/frankrijk-in-2016-en-2017/

Dit was de laatste buitenlandse trip van het seizoen. Wie weet waar volgend jaar mij brengt..


Olav

Momenteel in Slowakije. Niet alleen voor het voetbal maar vandaag naar Nitra - DAC. Gisteren Zilina - Spartak Trnava bezocht. Na deze reis de site updaten met alles van seizoen 2017-2018, waaronder Utrecht - Lech Poznan en een reis naar Polen met onder andere Wisla Krakow - Cracovia Krakow! Even de tijd er voor nemen, nu het seizoen al in volle gang is.

Olav

De site een nieuwe update gegeven! Up to date en klaar voor seizoen 2017-2018.

Aangepast:
Een licht nieuw uiterlijk met een duidelijker menu
Seizoen 2017-2018 in een pagina gezet die ik makkelijk per wedstrijd kan updaten
Aantrekkelijkere links, veel overzichtelijker

Toegevoegd:
On Tour in Polen Part III, de afgelopen reis.
Stadionlijst bijgewerkt met nieuwe stadions, teller staat op 47!

Binnenkort:
Foto's van twee wedstrijden in Slowakije (MSK Zilina en FC Nitra)
Oude bezoeken die ik nog eens moet uploaden erop zetten
Verder wil ik hem langzaam gaan 'internationaliseren', aangezien ik ook actief ben op buitenlandse groepen op Facebook en andere sites wel eens berichten deel.

Ik hoor graag als er nog tips zijn! Als er iets niet klopt, of andere aanmerkingen, laat het weten via een pb.