Superleague Formula

Gestart door Stadionhopper, okt 01, 2008, 19:27:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadionhopper

Dit seizoen is begonnen met de Superleague Formula. Een autorace waar clubteams hun naam hebben verbonden aan een bolide. Het kost de clubteams geen cent, behalve dat ze de naamsrechten hebben gegeven. PSV doet als enig Nederlands team mee. Andere clubs zijn o.a.: AC Milan, FC Porto, Liverpool FC, Borussia Dortmund, Corinthians, AS Roma. Voor PSV zit Yelmer Buurman achter het stuur. Voor AC Milan zit Robert Doornbos achter het stuur.

Zondag is de 3e race, deze wordt gehouden in het Belgische Zolder. PSV heeft de 2e race gewonnen op de Nürburgring en staat 2e in het algemeen klassement.

Officiele website: http://www.superleagueformula.com/
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Houseman

Sorry dat ik het zeg, maar wat een achterlijk idee is dit.. Verwachten ze dat voetbalfans massaal overstappen van hun club naar een race-auto? Als ik onderstaande quote lees ben ik bang van wel.

CiteerWhile other motor sports are dominated by technology, the spirit behind Superleague Formula is about feeling the pride and the passion ... and getting closer to the action.

Kortom, bij de Formule 1 is er te weinig binding tussen raceteam en publiek en dat denken ze op te lossen door het slaafse voetbalvolk naar de racebaan te trekken. Zoals jij al aangeeft is er nul connectie met de voetbalclub behalve de naam, en dus zal er voor de huidige fans ook nauwelijks binding met dit raceteam zijn.

Er zijn weinig grotere marketingblunders gemaakt denk ik... want dit gaat natuurlijk floppen.

Stadionhopper

In Nederland zijn clubs afhankelijk van het geld, alle extra inkomsten zijn belangrijk. Als dit de club niets kost en het levert geld op, kan ik alleen maar zeggen dat het een slimme zet is van PSV.

Tijdens de race op de Nürburgring zaten er PSV supporters. Onderzoek heeft aangetoond dat Voetballiefhebbers ook houden van wielrennen en van autoracen.

Voor supporters kost het weinig geld om een race te bezoeken, in de prijs zit zelfs de toegang tot de paddock erbij inbegrepen.

Het moet nog uitwijzen of dit een flop gaat worden, iedereen dacht dat de A1 Grand Prix ook een flop zou gaan worden, maar het is een succes. Ik kijk tegenwoordig liever naar een A1 race dan naar een Formule 1 race (terwijl ik enkele jaren geleden nog helemaal fan was van Formule 1).

En als je ziet dat PSV op het podium staat en clubs als Liverpool, AC Milan en Juventus achter zich laat is dat een mooi gezicht.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Ici c est Paris

Ik moet al lachen bij het idee dat er fans van die ploegen massaal gaan zitten zingen daar, waar je toch geen reet van hoort door de herrie.

Stadionhopper

Zondag op Zolder kan het best weleens druk gaan worden. Voor zowel Anderlecht als PSV is het een thuisrace. Anderlecht heeft al aangekondigd om met spelers en staf erheen te gaan.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Hugo

Citaat van: Dennis1981 op okt 01, 2008, 20:17:49
Zondag op Zolder kan het best weleens druk gaan worden. Voor zowel Anderlecht als PSV is het een thuisrace. Anderlecht heeft al aangekondigd om met spelers en staf erheen te gaan.

Hoe druk was het op Zolder en ben jij ook geweest? Kun je ook vertellen wat de stand is?

In de tijd dat de Formule 1 nog wel eens op Zandvoort kwamen werd ik nog wel eens meegesleurd naar het circuit in de duinen door mijn vader. Later bleek dat die andere sport mij meer aansprak. Er zijn overigens veel meer goede tijdschriften over auto's dan over voetbal. Als ik bij mijn ouders ben blader ik wel eens door de stapel autotijdschriften van mijn vader, vreemgenoeg kunnen enkel de reisverslagen in de Autovisie mij boeien.

Stadionhopper

De eindstand dit jaar was:

1  Beijing Guoan  413 
2  PSV Eindhoven  337 
3  AC Milan  335 
4  Liverpool FC  325 
5  AS Roma  307 
6  RSC Anderlecht  303 
7  FC Porto  277 
8  Galatasaray SK  277 
9  Corinthians  264 
10  Sevilla FC  262 
11  Tottenham Hotspur  257 
12  Al-Ain  244 
13  Rangers FC  227 
14  BVB Borussia Dortmund  218 
15  FC Basel  205 
16  Flamengo  189 
17  Olympiacos  161 
18  Atlético de Madrid  132 

Hoeveel toeschouwers er op Zolder zijn geweest kan ik nergens terugvinden. Ik ben er zelf niet meer geweest. De laatste race in Jerez werd bijgewoond door 32.000 toeschouwers.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper