Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Saltacampos

Citaat van: Nort op feb 27, 2019, 13:14:57
Bij beide clubs is het aanbod van kaarten veel schaarser en tref je naar verhouding ook veel minder landgenoten. Natuurlijk, je hoort (en ziet) ze wel maar het is niet zo erg als bij Gladbach.

Hoewel ik niets heb met Borussia Dortmund wil ik daar nog wel eens komen, omdat het stadion me gewoon heel erg bevalt en het natuurlijk erg dicht bij is.
Absolute aanrader, de eventuele overlast moet je echt voor lief nemen.
Schalke moet ik nog doen, zatlappen gaan me niet afschrikken, die heb je in België in elk stadion ruim op voorraad...
Over land and sea

Jef400

Citaat van: Sebastiaan_W op feb 27, 2019, 13:05:51
Als dat je reden is om niet te gaan, dan kan je toch nergens meer naar het voetbal gaan?
Bij elke club komen wel tokkies.

Ik heb zelf totaal geen problemen gehad bij Schalke of Dortmund. Alleen dat onze taxi na de wedstrijd bij toeval omsingeld was door tientallen Dortmund hooligans. Maar verder zelf geen hinder van ondervonden.
Dat is ook helemaal waar. Maar ja, ambitie om de Bundesliga te voltooien heb ik niet echt. Ik wil me meer gaan focussen op Engeland, lijkt mij een stuk leuker. Van de zomer maar de eerste vincks plegen.

hgrm

Citaat van: Jef400 op mrt 02, 2019, 12:04:47
Dat is ook helemaal waar. Maar ja, ambitie om de Bundesliga te voltooien heb ik niet echt. Ik wil me meer gaan focussen op Engeland, lijkt mij een stuk leuker. Van de zomer maar de eerste vincks plegen.

Ik weet ook niet of je de ambitie zou moeten hebben om iets te voltooien. Zelf had/heb? ik de ambitie om de 92 te voltooien. Maar naarmate je verder komt, blijven er steeds minder leuke clubs over en blijven de vervelende clubs liggen. En om nou een week Engeland te vullen met Sunderland, Middlesbrough, MK en andere oninteressante bakken, vind ik zonde. Dan pak ik liever wat leuks in de non-league.

Uiteindelijk zal het er wel een keer van komen, maar een doel/ambitie is het niet echt meer.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Olav

Die mening deel ik hgrm. Sommige zien het als een must om alles te bezoeken, maar dan bezoek je dus waarschijnlijk ook wedstrijden waar je geen plezier had en dergelijke. Voor mij is dat niet de hobby. Dat merkte ik ook toen ik als 'doel' had om Eredivisie en Jupiler League te voltooien. Ik wacht nu tot een mooi moment/wedstrijd om te bezoeken i.p.v. er heen gaan omdat het moet. Of liever een revisit dan zo nodig ergens heen te moeten waar ik nog niet ben geweest. Zo bezocht ik vorig seizoen Willem II - Feyenoord, maar was ik niet echt onder de indruk. Afgelopen week ondanks dat Willem II - AZ bezocht en deze keer was dan weer onvergetelijk.

Van pogo tot popo

Je kunt competities ook afmaken met mooie kansjes. Mk dons noem je als voorbeeld. Die zet ik op m'n lijstje voor volgend jaar, mocht afc wimbledon degraderen of mk dons promoveren. Of clubs in de 3. Liga vincken als bijvoorbeeld Kaiserslautern langs komt. Dan duurt het wel wat langer om een competitie vol te maken, maar heb je wel minder kans op 'slechte' vincks.

Joost

Wat is een slechte Vinck?

Uiteindelijk draait het ook om de wedstrijd en de garantie op een leuke wedstrijd heb je nooit.

Appie

Van dinsdag 26 februari tot en met zondag 3 maart Belgrado bezocht. Hoofddoel was de Eternal Derby welke door de Servische voetbalbond enkele dagen van tevoren werd verplaatst van 27-2 naar 2-3. Door de oorspronkelijke trip ietwat te verlengen en terug te vliegen met WizzAir i.p.v. Transavia konden we hier alsnog bij zijn.

Omdat de gehele speelronde verplaatst werd naar het weekend bleef er doordeweeks enkel een wedstrijd in de Prva Liga (1e divisie) tussen Sinđelić Beograd vs Novi Pazar over. Echter, toen wij aankwamen bij het aangegeven stadion bleek dat deze wedstrijd kort van tevoren was verplaatst naar een ander stadion. "Only in Serbia" werd ons hier medegedeeld. De wedstrijd werd nu gespeeld in het stadion van Voždovac, een kilometer of 3 verderop. Opvallend aan dit stadion is dat het speeldveld op een winkelcentrum van 3 etages ligt. Na een fietstochtje (als echte Nederlander vonden wij dit het makkelijkst vanwege de stadions die wij wilden bezoeken) slingerend tussen het Servische verkeer kwamen wij aan en wist uiteraard niemand waar de ingang nu was. Via via (er liepen meerdere groepjes te zoeken) heeft een beveiliger ons kunnen helpen. De wedstrijd zelf? Koud, guur en een typische 0-0.

Op zaterdag was het dan zo ver, Rode Ster - Partizan. Op weg naar het stadion vanaf de Sava kerk viel ons de enorme politiemacht al op. Bij iedere bus/tramhalte stonden er mensen en naarmate het stadion dichterbij kwam werd dit alleen maar meer. In het stadion vielen de 3 uitvakken van Partizan op. Ook op de lange zijde was nog een apart gecreeerd. Op de hoofdtribune waren ook veel Partizan fans aanwezig. Vanaf de tribune was vooral de keeper van Partizan het mikpunt van de Rode Ster aanhang. Dit vanwege zijn verleden bij Rode Ster. Na de aftrap kwamen wij echter ogen tekort om alles te volgen. Constant gezang, spandoeken, fakkels en vuurwerk. Na beide goals ontplofte de hele boel zowel letterlijk als figuurlijk. Prachtig!

Al met al een tripje om nooit meer te vergeten. Ik denk dat ik de derby in het andere stadion volgend seizoen maar ga bezoeken.

Koning Kriel

Traditioneel staat op zondagmiddag de carnavalsoptocht op de planning, buiten dat geef ik verder zelf niets om carnaval. Omdat mijn vrouw carnaval wilde ontvluchten werd gezocht naar een alternatief. Al snel kwamen we uit op een dagje Ieper en omgeving met als afsluiting Roeselare - Westerlo. Een direct duel om niet naar de degradatiepoule (POIII) te hoeven maar ook voor volgend seizoen veilig te zijn. Dat moest wel spektakel worden.

Allereerst naar Ieper gereden een mooi oud plaatsje dat in het hart van het gebied ligt waar in WOI erg hard gevochten is. Daarom is op de grote markt van Ieper ook het In Flanders Fields museum. Hoewel ik dacht redelijk wat te weten over WOI heb ik aardig wat bijgeleerd. Ook worden er heel veel mooie verhalen verteld die het hele gebeuren allemaal wat persoonlijker maken. Na een hapje gegeten te hebben zijn we naar de grootste geallieerde begraafplaats gereden (Tyne Cot). Deze begraafplaats ligt op de plaats van een van de grootste slagen en het geeft je een beeld van hoe mensen letterlijk als kanonnenvoer behandeld werden in die tijd. Een bizar beeld om zoveel witte graven te zien staan waarbij op de meeste 'a soldier of the great war' staat omdat ze geen idee hebben wie er eigenlijk ligt. Nog ingrijpender is de lijst met namen achter op de begraafplaats met 35.000 namen van soldaten waarvan het lichaam nooit gevonden is. Als afsluiting ook nog naar de grootste Duitse begraafplaats geweest, deze is gesitueerd op de locatie van de eerste gifaanval ooit en ook hier onnoembaar veel namen. Al met al een erg indrukwekkende en ook aangrijpende middag. Ik raad iedereen die naar Roeselare (of Kortrijk of Zulte Waregem) gaat en tijd heeft vooraf aan dit te bezoeken.

Na de heftige ochtend tijd voor wat luchtig vermaak, tijd voor voetbal. Roeselare was de laatste club uit het Belgische betaalde voetbal die nog niet door mij bezocht was en dus had ik erg veel zin in de wedstrijd. Roeselare moest winnen anders zou Westerlo naar POII gaan dus ik verwachtte een spektakelstuk op het veld. Te laat was ik er achtergekomen dat in de voorverkoop de kaartjes aan 1 + 1 gratis waren maar dat zou wel zorgen voor redelijk wat support. We zochten een parkeerplaatsje en liepen naar het stadion. Daar stonden wat mannen van de harde kern hun gratis kaartjes uit te delen en zo konden we niet voor de helft van de prijs maar zelfs helemaal gratis naar binnen. Het Schierveldestadion is een leuk stadion met vier verschillende tribunes. Onze kaartjes waren voor het staanvak op de lange zijde, daar waar ook de fanatieke supporters staan. Omdat het dus ook voor Westerlo een belangrijke wedstrijd was hadden zij ook redelijk wat volk (350 man gok ik) meegenomen. En toen de wedstrijd, het duurde tot de 40e minuut voordat we een schot op goal kregen in wat een zeer matige wedstrijd was. Ook de support vanuit de kant van Roeselare was maar zeer matig. Nergens leek het er op dat er iets op het spel stond deze wedstrijd. De tweede helft begon niet beter. Pas nadat Westerlo op 0-1 gekomen was kwam er een klein beetje beleving in het spel. Toen in de 80e minuut de 1-1 tegen het net geschoten werd ontplofte de fans voor de eerste keer. Wat volgde waren 10 heerlijke minuten voetbal waarbij Roeselare alles op alles zette, zowel op het veld als op de tribunes. Dit was waarvoor we gekomen waren en dit was waar we 90 minuten lang op gehoopt hadden. Aan het begin van de extra tijd pakte Roeselare echter een oliedomme rode kaart waarna het wel gespeeld was. Westerlo naar POII en Roeselare naar POIII. Wij zochten een frituur op voordat we de tocht naar huis gingen maken. Moe maar voldaan kwamen we thuis na een mooie dag. En nu maar hopen dat mijn vrouw de volgende keer iets meer spektakel krijgt te zien zodat ze nog veel vaker mee wil ;-).

ALenstra

Gisteren een voetbal en ijshockey dubbel gedaan in Dresden. In de middag naar Dynamo Dresden-VfL Bochum. Het was behoorlijk druk in het stadion met ruim 28000 toeschouwers die behoorlijk fanatiek waren. Dat stadion ziet er van buiten uit als een ufo. Ook veel politie op de been. Uitvak was niet echt vol. Het was de enige plek in de stad waar ik uitfans zag. In de binnenstad en op het station geen uitfans gezien. Met name de harde kern van de thuisclub liet zich horen en toonden regelmatig spandoeken tegen een nieuwe politiewet. Op een van de spandoeken stond "Honecker en Mielke zouden trots zijn!". Het publiek bleef ook fanatiek nadat de gasten binnen een kwartier met 0-2 voorstonden. Maar de thuisclub wist in de 2e helft de stand gelijk te trekken en 2-2 was ook de eindstand.

In de avond naar ijshockey. Dresdner Eislowen tegen Tolzer Lowen in een vrij nieuwe ijshal dat zich acher het stadion van Dresdner SC bevindt. Het was de laatste speeldag van de reguliere competitie. Ook hier ultras die een spandoek tegen de nieuwe politiewet ontrolden en tijdens de wedstrijd luidruchtig waren. Er waren ruim 3000 toeschouwers waaronder 5 of 6 man uit Bad Tolz. De thuisclub won met 6-2 en plaatste zich voor de pre-playoffs.

Van pogo tot popo

Citaat van: Joost op mrt 04, 2019, 00:22:30
Wat is een slechte Vinck?

Uiteindelijk draait het ook om de wedstrijd en de garantie op een leuke wedstrijd heb je nooit.

Voor mij nooit vooraf. Ik heb hooguit clubs waar ik zo weinig mee heb dat ik wacht op een wedstrijd met een uitclub waar ik sympathie voor heb of die veel uitfans meenemen.

FCT1980

Citaat van: Joost op mrt 04, 2019, 00:22:30
Wat is een slechte Vinck?

Uiteindelijk draait het ook om de wedstrijd en de garantie op een leuke wedstrijd heb je nooit.

Dat heb ik niet. Gaat me ook om het stadion, de fans en alles er omheen. Soms is een wedstrijd maar bijzaak.
Ze zullen mij bijvoorbeeld niet snel bij Paderborn, Bolton of Colchester zien. Bolton dan enkel als bijvoorbeeld Villa er speelt.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Saltacampos

Citaat van: Appie op mrt 04, 2019, 06:56:21
Van dinsdag 26 februari tot en met zondag 3 maart Belgrado bezocht. Hoofddoel was de Eternal Derby welke door de Servische voetbalbond enkele dagen van tevoren werd verplaatst van 27-2 naar 2-3. Door de oorspronkelijke trip ietwat te verlengen en terug te vliegen met WizzAir i.p.v. Transavia konden we hier alsnog bij zijn.

Omdat de gehele speelronde verplaatst werd naar het weekend bleef er doordeweeks enkel een wedstrijd in de Prva Liga (1e divisie) tussen Sinđelić Beograd vs Novi Pazar over. Echter, toen wij aankwamen bij het aangegeven stadion bleek dat deze wedstrijd kort van tevoren was verplaatst naar een ander stadion. "Only in Serbia" werd ons hier medegedeeld. De wedstrijd werd nu gespeeld in het stadion van Voždovac, een kilometer of 3 verderop. Opvallend aan dit stadion is dat het speeldveld op een winkelcentrum van 3 etages ligt. Na een fietstochtje (als echte Nederlander vonden wij dit het makkelijkst vanwege de stadions die wij wilden bezoeken) slingerend tussen het Servische verkeer kwamen wij aan en wist uiteraard niemand waar de ingang nu was. Via via (er liepen meerdere groepjes te zoeken) heeft een beveiliger ons kunnen helpen. De wedstrijd zelf? Koud, guur en een typische 0-0.

Op zaterdag was het dan zo ver, Rode Ster - Partizan. Op weg naar het stadion vanaf de Sava kerk viel ons de enorme politiemacht al op. Bij iedere bus/tramhalte stonden er mensen en naarmate het stadion dichterbij kwam werd dit alleen maar meer. In het stadion vielen de 3 uitvakken van Partizan op. Ook op de lange zijde was nog een apart gecreeerd. Op de hoofdtribune waren ook veel Partizan fans aanwezig. Vanaf de tribune was vooral de keeper van Partizan het mikpunt van de Rode Ster aanhang. Dit vanwege zijn verleden bij Rode Ster. Na de aftrap kwamen wij echter ogen tekort om alles te volgen. Constant gezang, spandoeken, fakkels en vuurwerk. Na beide goals ontplofte de hele boel zowel letterlijk als figuurlijk. Prachtig!

Al met al een tripje om nooit meer te vergeten. Ik denk dat ik de derby in het andere stadion volgend seizoen maar ga bezoeken.
Klinkt fantastisch. Zeer benieuwd naar dat stadion van Vozdovac ook, heb je geen foto's gemaakt ?
Eternal derby staat bij mij ook met stip genoteerd, liefst in combinatie met een freaky wedstrijd in lagere afdelingen de dag ervoor of erna.
Over land and sea

De publiekswissel

Dit weekend stond ik in het uitvak van Griffin Park. Onderweg naar het stadion zagen wij het geraamte van het nieuwe stadion van Brentford al staan. Ze gaan hard en volgend seizoen is het laatste op Griffin Park. De locatie van het nieuwe stadion is overigens vlakbij het oude stadion. De bedoeling was om in alle pubs een pint te doen, maar de eerste zijn we niet meer uitgekomen tot vlak voor de aftrap. Met in totaal 3.000 Super Hoops, die voor de sfeer zorgden, zagen wij een lamlendig en slecht Queens Park Rangers. In de 90ste minuut, toen het al 3 - 0 voor Brentford stond, schoten ze voor het eerst op doel. "We've got a shot!" klonk het cynische gezang richting de eigen spelers.

Brentford tegen Queens Park Rangers was zo een mooie Londense derby. Voor Brentford is het een belangrijke wedstrijd, vanuit QPR is die haat wat minder. 
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Appie

Citaat van: Saltacampos op mrt 04, 2019, 10:20:11
Klinkt fantastisch. Zeer benieuwd naar dat stadion van Vozdovac ook, heb je geen foto's gemaakt ?
Eternal derby staat bij mij ook met stip genoteerd, liefst in combinatie met een freaky wedstrijd in lagere afdelingen de dag ervoor of erna.

Ja dat was het ook! Heb wel wat foto's gemaakt op mijn telefoon. Zal kijken of ik ze deze week kan toevoegen.

Jehoentelaar

Citaat van: hgrm op mrt 03, 2019, 22:08:59
Ik weet ook niet of je de ambitie zou moeten hebben om iets te voltooien. Zelf had/heb? ik de ambitie om de 92 te voltooien. Maar naarmate je verder komt, blijven er steeds minder leuke clubs over en blijven de vervelende clubs liggen. En om nou een week Engeland te vullen met Sunderland, Middlesbrough, MK en andere oninteressante bakken, vind ik zonde. Dan pak ik liever wat leuks in de non-league.

Uiteindelijk zal het er wel een keer van komen, maar een doel/ambitie is het niet echt meer.

Mijn enige ambitie is het Nederlandse profvoetbal, het gebrek aan degradatie naar de amateurs maakt er een mooi afgebakend geheel van. Bij de amateurs houd ik het wel enigszins bij welke competities ik wat meer gevinckt heb, maar dat varieert per seizoen nogal sterk dus iets voltooien is eigenlijk niet te doen - dat zou meer een toevalligheid zijn.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar