Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

jona93

Citaat van: 3434 op aug 23, 2015, 12:54:26
Gisteren Waterloo - nieuw RWDM bezocht. Klein terrein, geimproviseerde tribune en gescheiden vakken. Enorm veel politie voor deze afdeling (4de klasse), gok zo'n 40tal agenten waarvan een deel in 'robocop-modus', alsook paarden etc etc.

In totaal zo'n 4à 500 fans van de bezoekers tegenover een 200tal thuisfans (afgaand op het gejuich wanneer RWDM scoorde vs de thuisploeg).

Ben zelf geen fan van stamnummerwissels of verkoop maar toch altijd aangenaam om een ploeg met een mooie aanhang te zien, zeker op verplaatsing.
volgens de fb pagina van RWDM waren er 1000 bezoekende fans aanwezig
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Defender

Vandaag terug naar mijn vaste club geweest..
Anderlecht

Rare sfeer met het VDBorre incident en dan voetbal om van te janken !!
Hopelijk volgende thuismatch iets betere prestatie van die 'janetten' zoals VDBorre zou zeggen
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

mike_t

Citaat van: Jeje op aug 22, 2015, 22:18:25
Dat mensen niet zelf gaan betekent niet dat ze het kaartje maar weggooien he. Die verkopen ze echt wel door.

Die kwamen ze ook aan de straatstenen niet kwijt....

Jef400

Citaat van: Jeje op aug 22, 2015, 22:18:25
Dat mensen niet zelf gaan betekent niet dat ze het kaartje maar weggooien he. Die verkopen ze echt wel door.
Hmm, dat denk ik dus niet. Vergeet niet dat 1 op de 5 lege stoeltjes nauwelijks opvalt als je verder van een tribune afzit Jeje. Dan kan het goed vol zijn. Maar toch minder man aanwezig zijn dan dat er gezegd wordt en voor je gevoel aanwezig zijn.

Jeje

Citaat van: Jampot op aug 23, 2015, 21:00:45
Hmm, dat denk ik dus niet. Vergeet niet dat 1 op de 5 lege stoeltjes nauwelijks opvalt als je verder van een tribune afzit Jeje. Dan kan het goed vol zijn. Maar toch minder man aanwezig zijn dan dat er gezegd wordt en voor je gevoel aanwezig zijn.

Ja oke dat is waar. Bij een competitiewedstrijd zou ik er ook niet tegen in gaan maar een wedstrijd waar je geld betaald voor een kaartje verwacht ik toch wel 99% van de kaarten die verkocht zijn in het stadion.

Maar misschien was het veel minder kan natuurlijk, heb de beelden op tv nog niet gezien.

@mike_t Werden nog heel wat kaarten weggegeven inderdaad via de SV Ajax. Maarja de  teleurstelling was groot na de nederlaag tegen Rapid dus zou inderdaad best kunnen dat mensen gewoon niet gaan. Al vind ik dat raar, als je een kaartje hebt ga je gewoon, hoe de prestaties op het veld ook zijn.



Koning Kriel

Citaat van: Jeje op aug 23, 2015, 21:24:02
Ja oke dat is waar. Bij een competitiewedstrijd zou ik er ook niet tegen in gaan maar een wedstrijd waar je geld betaald voor een kaartje verwacht ik toch wel 99% van de kaarten die verkocht zijn in het stadion.

Maar misschien was het veel minder kan natuurlijk, heb de beelden op tv nog niet gezien.

@mike_t Werden nog heel wat kaarten weggegeven inderdaad via de SV Ajax. Maarja de  teleurstelling was groot na de nederlaag tegen Rapid dus zou inderdaad best kunnen dat mensen gewoon niet gaan. Al vind ik dat raar, als je een kaartje hebt ga je gewoon, hoe de prestaties op het veld ook zijn.

Bij een competitiewedstrijd heb je toch ook geld betaald voor een kaartje. Het probleem van de no shows bij de grotere clubs heeft ook veel te maken met reistijd. Bij kleinere clubs kunnen de meeste fans op de fiets of met de bus komen terwijl de grotere clubs hun toeschouwers uit heel het land trekken.

mike_t

Citaat van: Koning Kriel op aug 24, 2015, 08:11:26
Bij een competitiewedstrijd heb je toch ook geld betaald voor een kaartje. Het probleem van de no shows bij de grotere clubs heeft ook veel te maken met reistijd. Bij kleinere clubs kunnen de meeste fans op de fiets of met de bus komen terwijl de grotere clubs hun toeschouwers uit heel het land trekken.

Interessante opmerking... zou zoiets gemeten kunnen worden, en wordt het ook gemeten? Is de no-show bij afstand xx km of hoger groter dan bij minder grote afstand?

Joost

Citaat van: mike_t op aug 24, 2015, 10:31:00
Interessante opmerking... zou zoiets gemeten kunnen worden, en wordt het ook gemeten? Is de no-show bij afstand xx km of hoger groter dan bij minder grote afstand?

Het zal niet gemeten worden maar aangezien alles digitaal gaat tegenwoordig kunnen ze bij Ajax en Feyenoord precies zien welke postcode hoort bij de seizoenkaarten die niet gebruikt zijn.

Je kunt ook zonder problemen stellen dat bij clubs die wekelijks uitverkopen de no show altijd veel hoger is dan bij clubs die geen vol stadion hebben. Als je zonder moeite altijd een ticket kunt kopen ga je geen seizoenkaart aanschaffen. Als dat wel een probleem is en je kunt hooguit 10 van de 17 duels dan is de overweging een seizoenkaart te kopen veel groter.

FCT1980

Citaat van: Joost op aug 24, 2015, 12:44:39
Het zal niet gemeten worden maar aangezien alles digitaal gaat tegenwoordig kunnen ze bij Ajax en Feyenoord precies zien welke postcode hoort bij de seizoenkaarten die niet gebruikt zijn.

Je kunt ook zonder problemen stellen dat bij clubs die wekelijks uitverkopen de no show altijd veel hoger is dan bij clubs die geen vol stadion hebben. Als je zonder moeite altijd een ticket kunt kopen ga je geen seizoenkaart aanschaffen. Als dat wel een probleem is en je kunt hooguit 10 van de 17 duels dan is de overweging een seizoenkaart te kopen veel groter.

Dat is ook niet helemaal waar. Twente verkoopt inmiddels niet meer uit maar als ik in VAK-P wil zitten/staan moet ik wel een scc kopen aangezien deze vakken wel altijd vol zijn. Dat zal bij andere clubs ook vast spelen.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Niels_Zitterd

#3279
Fortuna's eerste overwinning van het seizoen leverde mooie taferelen op in Helmond.











Jehoentelaar

Goede hoeveelheid meegereisde fans!
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

spons

Citaat van: Joost op aug 24, 2015, 12:44:39
Het zal niet gemeten worden maar aangezien alles digitaal gaat tegenwoordig kunnen ze bij Ajax en Feyenoord precies zien welke postcode hoort bij de seizoenkaarten die niet gebruikt zijn.

Je kunt ook zonder problemen stellen dat bij clubs die wekelijks uitverkopen de no show altijd veel hoger is dan bij clubs die geen vol stadion hebben. Als je zonder moeite altijd een ticket kunt kopen ga je geen seizoenkaart aanschaffen. Als dat wel een probleem is en je kunt hooguit 10 van de 17 duels dan is de overweging een seizoenkaart te kopen veel groter.

Ik weet niet in hoeverre dat bij andere clubs ook het geval is maar als je bij Feyenoord 11 van de 17 competitiewedstrijden bent geweest ben je al goedkoper uit dan 11 losse kaartjes

Bovendien krijg je een vriendschappelijke wedstrijd ( dit jaar Southampton ) , de eerste wedstrijd in de KNVB beker ( indien van toepassing, dit jaar wel want we hebben thuis geloot tegen PEC Zwolle ) en de eerste wedstrijd in de Europacup ( ook indien van toepassing, dit jaar vervangen door een tweede "gratis"vriendschappelijke wedstrijd, Olympiakos ) gratis

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Langemannetje

Zaterdagochtend om 05.30 werd mijn diepe nachtrust ruw verstoord door het geluid waar iedereen een hekel aan heeft, de wekker. Een kleine 5 seconden later was die frustratie als sneeuw voor de zon verdwenen, London calling! Eindelijk weer eens alleen met een backpack de hort op, vind ik heerlijk zo nu en dan. Snel de slee gestart en een kleine 3 kwartier later gearriveerd op Weeze. Een voorspoedige heenreis zorgde ervoor dat ik om half 10 in een broeierig heet Stratford de Subway met een bezoekje vereerde, want reizen, daar krijgt de man honger van.

Nadat het bodempje gelegd was, was het tijd om even uit te buiken in een koffietent, snel even online checken of er een bed oid voor een fatsoenlijke prijs te huren was in de buurt van Upton Park. Dat viel vies tegen waarop ik mijn kop in het zand stak en besloot de reis richting Upton Park voort te zetten. Iets na 12en deed ik een traditioneel rondje om het stadion, die niet geheel verrassend een klein half uur later eindigde in de Boleyn Tavern. En daar begon het feest want in krap 2 uur had ik naar schatting 18 nieuwe vrienden, £ 50 weggezopen, 5 x een liter urine doorgetrokken en had ik nog 3 rondjes Fosters tegoed. Leuke club wel, dat West Ham.

Bij binnenkomst op de kleine, maar fijne East Stand viel me gelijk op dat bijna iedereen een shirtje van de club aan heeft. Ik zat op rij 1 wat de beleving aanmerkelijk ten goede kwam, door de brandende zon werd het een ouderwets middagje bakken langs de krijtlijn. Het volk om mij heen was behoorlijk fanatiek, mooi om te zien. WHU opende tam en liet Bournemouth het initiatief. Rising star Callum Wilson strafte zwak verdedigen af met 2 goals binnen een half uur. West Ham probeerde het wel, maar zonder overtuiging zodat de rust bereikt werd met een 0-2 stand. Voor mij het sein om even over de Stand te wandelen. Ik vind het een indrukwekkend stadion, eeuwig zonde dat het er straks niet meer is. Begin tweede helft begon het thuispubliek te morren en dat miste zijn uitwerking blijkbaar niet want 10 minuten na rust stond het alweer gelijk. Het geloof was terug bij de Hammers maar amper 10 minuten later schoot Pugh the Cherries weer op voorsprong; 2-3. Beide ploegen gingen er bij tijd en wijle keihard in, schitterend om zo'n Engelse zaagpartij eens van dichtbij mee te maken. Zorgde er wel voor dat Jenkinson met een directe rode kon inrukken. Callum Wilson maakte via een pingel zijn 3e van de middag en schoot Bournemouth zo in veilige haven. Toch kwam er nog een 7e goal, West Ham maakte de 3-4 en dan weet je dat het nog 10 minuten pompen of verzuipen wordt. Het mocht niet baten, Bournemouth won in mijn ogen verdiend. Mooi debuut in Londen voor mij persoonlijk, hopen dat de zondag net zo zou worden.

Na de wedstrijd een kuthotel (vies, waanzinnig dunne matras en een douche die ongeveer 5 liter koud water per tien minuten produceerde) voor £ 42 in de buurt van het stadion geboekt en teruggegaan naar de Tavern waar nog enkele diehards over waren. Met enkele van de jongens die ik ontmoette voor de wedstrijd besloten we naar Fabric te gaan. Joris Voorn draaide en een lekker nachtje pompende techno in een vreemde stad/bunker sla ik nooit af. Helaas gingen er way too much pints in en werd ik zondag 09.00 wakker met een enorme koppijn, gelegen naast de wasbak. Het mooie was dat er een vrouw in mijn 1persoons bed lag, geen idee hoe we daar waren gekomen. Na wederom een korte kennismaking begon ik me af te vragen hoe ik in deze staat nog een dagje op stap moest. Ik besloot het mijn laatste verovering te vragen en die kwam dan weer met een geniaal idee; Get yourself a full-English and leave me alone, please?

Ze had gelijk, nadat ik de traditionele Engelse caloriënbom had verorberd was de ergste storm in mijn hoofd gaan liggen en was ik klaar om naar Vicarage Road af te reizen... Het was alleen gaan hozen zoals dat alleen in the UK kan. Met een zeiknat pak de trein naar Watford Junction gepakt en na een kwartiertje stappen werd het stadion bereikt. Geen haar op mijn hoofd die dacht aan een biertje of iets in die trand dus werd het rondje om het stadion voltooid met een Sprite en pie in mijn hand, ook een prima voorbereiding. Bij de warmingup viel me op hoe mateloos populair Troy Deeney en Fernando Forestieri zijn. Links van me zag ik de oudere Graham Taylor Stand, rechts de vernieuwde Elton John Stand. Gek genoeg was het niet helemaal uitverkocht, Southampton is in mijn ogen toch een aantrekkelijke tegenstander. Helaas werd dit een bloedeloze 0-0, beide teams speelden om niet te verliezen in plaats van om te winnen. Halverwege de 2e helft werd het donkerder en de floodlights gingen aan, voer voor mooie foto's. Na afloop met enkele Watford lads een kleine pubtour in het centrum van Watford gedaan, alvorens ik diezelfde tour alleen voortzette in de buurt van Liverpool Street. Op zondagavond lekker onderuit in een oude Chesterfield in de pub buitenlands voetbal kijken is bijna zaligmakend.

Vanwege het debacle in Disaster Hotel besloot ik gisteravond maar eens een hostel te proberen. Voor £ 22 een korte maar goede nacht gehad op een veel beter bed in een gemengde slaapzaal, zo'n backpackerhostel vind ik niet eens zo slecht, mits je een beetje vast slaapt. Helaas voltrok zich s'ochtends vroeg hetzelfde ritueel met de wekker, als waar ik mijn verslag mee startte en zette ik iets na 10en alweer voet op Duitse bodem, 1001 ervaringen rijker.
Natuurlijk was ik het parkeerkaartje in een aangeschoten toestand verloren, geen idee waar en wanneer. Dan maar even bellen met de servicebalie. What day did you park your car? Sonntag Mein herr, Sie können auch Deutsch reden, kein Problem! En ik betaalde maar 12 euro :)
London was geslaagd, voor herhaling vatbaar maar ook ronduit duur in vergelijking met Budapest, Berlijn, Praag etc. Maar goed daar heb je dan weer niet het niveau en de entourage die Londen wel kan bieden!
73 grounds in 14 verschillende landen

FC_Emmen

Mooi verslag! Door zulk soort verhalen ook altijd zin om weer naar Londen te gaan.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Langemannetje

Thanks, zal morgen eens researchen hoe ik mijn foto's hier ga krijgen. For now, goodnight!
73 grounds in 14 verschillende landen