Promotie/degradatie België 2023/2024

Gestart door Joost, feb 26, 2024, 10:53:36

Vorige topic - Volgende topic

Saltacampos

Citaat van: Joost op mei 16, 2024, 00:02:09Ik bedoelde het ook vooral als extra bijkomstigheid.
Het is echt heel raar dat die eindronde al van start is terwijl de licenties niet zeker zijn. Krijgt Aalst er geen dan zou Ninove officieel promoveren en had Harelbeke mee mogen doen aan de eindronde.

Mocht Aalst vrijdag geen licentie krijgen dan zakken ze officieel naar 1e Amateur voor zover ze daar aan de licentieeisen voldoen. Gezien de situatie vermoed ik dat ze automatisch naar 1e provinciaal moeten wegens het niet bekomen van welke licentie dan ook. Als ik het goed zie dan levert dat geen extra dalers uit 1e provinciale West-Vlaanderen op.
Het is elk jaar een circus, dus gaan ze maar van start omdat het anders te lang duurt, zeker ?
Harelbeke zal al blij zijn dat ze niet zijn gedegradeerd dit seizoen.
We zullen vandaag zien wat er gebeurt, geen idee of Aalst wel een licentie voor Tweede Amateur zou krijgen in geval 1 niet doorgaat.
Wat Merelbeke in godsnaam in 1 Amateur moet gaan uitrichten zal mij een raadsel zijn, maar goed, Sint-Eloois-Winkel speelde daar ook.
Wat ik niet snap is wat West-Vlaanderen hiermee te maken zou hebben, op Harelbeke na allemaal Oost-Vlaamse clubs.
Over land and sea

Joost

Citaat van: Saltacampos op mei 16, 2024, 11:38:48Het is elk jaar een circus, dus gaan ze maar van start omdat het anders te lang duurt, zeker ?
Harelbeke zal al blij zijn dat ze niet zijn gedegradeerd dit seizoen.
We zullen vandaag zien wat er gebeurt, geen idee of Aalst wel een licentie voor Tweede Amateur zou krijgen in geval 1 niet doorgaat.
Wat Merelbeke in godsnaam in 1 Amateur moet gaan uitrichten zal mij een raadsel zijn, maar goed, Sint-Eloois-Winkel speelde daar ook.
Wat ik niet snap is wat West-Vlaanderen hiermee te maken zou hebben, op Harelbeke na allemaal Oost-Vlaamse clubs.

Dat heeft te maken met het domino-effect. Als KV Oostende geen licentie krijgt voor 1B dan degraderen ze automatisch naar 2e amateur mits ze daar wel aan de licentievoorwaarden voldoen. Ik betwijfel dat ten zeerste. 1e provinciaal is het hoogste niveau waarin ze terecht zouden komen waarvoor geen licentie noodzakelijk is.

Maar waar Aalst stond moest Oostende staan.

Saltacampos

Citaat van: Joost op mei 16, 2024, 13:14:06Dat heeft te maken met het domino-effect. Als KV Oostende geen licentie krijgt voor 1B dan degraderen ze automatisch naar 2e amateur mits ze daar wel aan de licentievoorwaarden voldoen. Ik betwijfel dat ten zeerste. 1e provinciaal is het hoogste niveau waarin ze terecht zouden komen waarvoor geen licentie noodzakelijk is.

Maar waar Aalst stond moest Oostende staan.
OK, duidelijk.
Als Oostende geen proflicentie meer krijgt en ook een amateurlicentie moeilijk wordt, zullen ze wel één of ander bestuur van een andere club bereid vinden om hun licentie te verkopen zoals al eerder is gebeurd met Lokeren en Temse bijvoorbeeld. 
Over land and sea

watergatehopper

Zoals bijna ieder jaar snap ik er geen reet van. Ik zie wel wie waar speelt en welke competities er zijn met met hoeveel ploegen.
Dat wil niet zeggen dat ik de ontwikkelingen die hier gepost worden niet leuk vind om te lezen. Ik ervaar het alleen ieder jaar weer als één grote legpuzzel. Misschien is het een idee om de verschillende nationale competities te posten met de clubs daarin vermeld. Eventueel later aangevuld met de resultaten van de promotie/ degradatie wedstrijden, faillissementen/ licenties, uitkomsten BAS?
Futbology : watergatehopper .nl
Website : www.watergatehopper.nl

🇧🇪 Challenger Pro League (2) ✅

Saltacampos

KV Oostende mag je al van het lijstje schrappen, over en uit volgens dit artikel:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240516_95687590
Over land and sea

Joost

Er is begin deze week ook nog geloot voor de tour final ACFF 2 montee.

Tournai-Binche, zaterdag 20:00
Rochefort-Tubeke, zondag 15:00

De winnaars spelen tegen elkaar, evenals de verliezers.

RTBF had nog wat nieuws want er zou voor Vise zich alsnog een koper hebben gemeld. Er is tot dinsdag om dat af te ronden. Dan moet ook Binche nog naar het BAS.

ACFF D1 komend seizoen
- Standard B (al trekken zij zich wellicht terug)
- Charleroi B
- Union Namur
- Virton (kreeg positief licentienieuws)
- Olympic Charleroi
- Mons
- Rochefort
- Doornik (kreeg positief licentienieuws)
- Binche
- Tubeke

En dan aangevuld met 2 clubs uit D2 die een licentie hebben;

- Stockay-Warfusee
- La Louviere Centre

Daarbij nog de aantekening dat er ook geluiden zijn die zeggen dat Union B een plek in D1 heeft gekregen.

In ieder geval, totaal zinloze eindronde die ACFF heeft geloot.

Joost

En ik vond nog dit bericht;

CiteerSTVV moést daarom mee op de kar kunnen springen en een U23-ploeg in de amateurreeksen onderbrengen. Van de vijf kandidaten - Westerlo, Oostende, STVV, Deinze en Lommel SK - mochten de drie best geklasseerde belofte-elftallen naar derde amateur. Opdracht volbracht voor de Kanaries, want ze hielden Deinze en Lommel SK achter zich.

Saltacampos

Licentie 1ste Amateur is binnen voor Merelbeke:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240517_93679152

Aalst krijgt uitstel, maar lijkt ook in orde te komen:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240516_96857033

Over land and sea

watergatehopper

Dus Merelbeke - Lyra/ Lierse van komende donderdag is overbodig geworden en beide promoveren naar 1e nationaal?
Futbology : watergatehopper .nl
Website : www.watergatehopper.nl

🇧🇪 Challenger Pro League (2) ✅

Joost

Eindronde 2e amateur Voetbal Vlaanderen;

Donderdag;
Om plek 1 t/m 4
Cercle B - Hasselt
Lyra-Lierse - Merelbeke

Om plek 5 t/m 8
Zulte-Waregem B - Ninove
KV Mechelen B - Rupel-Boom
Deze duels werden niet meer gespeeld omdat er via de verliezersronde geen plekken meer te vergeven zijn in 1e Amateur.

Interprovinciale Eindronde Voetbal Vlaanderen

Zondag
Plek 1/2 De Kempen - Koersel 1-0
Plek 3/4 Vlaamse Ardennen - Rumbeke 0-2

De Kempen promoveert, Koersel is 1e reserve, Rumbeke 2e en Vlaamse Ardennen 3e.

Joost

Interprovinciale Eindronde ACFF

Provinciale finales, zondag
Namen Loyers - Condruzien 1-0
Luxemburg Oppagne - Libramont 1-4
Henegouwen Pont-a-celles Buzet - Ransart 2-0
Brabant Genappe - Everois 1-3

Eerste ronde
1 17-mei 15:00 Pont-a-Celles-Buzet - Libramont 1-0

Tweede ronde
2 26-mei 15:00 Everois - Tilff
3 26-mei 15:00 Pont-a-Celles-Buzet - Loyers

Derde Ronde
4 2-jun 15:00 Winnaar duel 2 - Winnaar duel 3
5 2-jun 15:00 Verliezer duel 2 - Verliezer duel 3

De duels zijn afgelast omdat alle teams promoveren.
Ook Libramont volgens de krantenberichten.

Joost

Naast Oostende heeft ook Visé geen overnemer kunnen vinden en gaat het faillissement aanvragen.

Saltacampos

Citaat van: Joost op mei 19, 2024, 20:40:47Interprovinciale Eindronde ACFF

Provinciale finales, zondag
Namen Loyers - Condruzien 1-0
Luxemburg Oppagne - Libramont 1-4
Henegouwen Pont-a-celles Buzet - Ransart 2-0
Brabant Genappe - Everois 1-3

Eerste ronde
1 17-mei 15:00 Pont-a-Celles-Buzet - Libramont 1-0

Tweede ronde
2 26-mei 15:00 Everois - Tilff
3 26-mei 15:00 Pont-a-Celles-Buzet - Loyers

Derde Ronde
4 2-jun 15:00 Winnaar duel 2 - Winnaar duel 3
5 2-jun 15:00 Verliezer duel 2 - Verliezer duel 3

De duels zijn afgelast omdat alle teams promoveren.
Ook Libramont volgens de krantenberichten.
Die van 26 mei staan zo te zien nog steeds aangekondigd op de websites van de KBVB.
Over land and sea

Joost

SudInfo meldt na het nieuws over Vise dat Aywaille is gepromoveerd naar D2.
Dat is ook conform wat ik zelf had becijferd;

Plek 1/2 Raeren-Eynatten - Crossing Schaerbeek 0-1
Plek 3/4 Habay-la-Neuve - Manage 0-1
Plek 5/6 Aywaille - Ostiches-Ath 3-2
Plek 7/8 Elsautoise - Brainois 1-4

Omdat Vise een Luikse ploeg is komt de vervanger ook uit Luik en niet via de Interprovinciale eindronde. En dat zou dan Aubel moeten zijn. En dat is vreemd.
Aubel werd 3e achter Geer en FC Eupen. In de eindronde deed Eupen niet mee en verloor Aubel de halve finale.

Ik snap er echt geen bal meer van...