Commerciële benamingen stadions

Gestart door KRCM1904, aug 05, 2014, 23:26:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KRCM1904

Ik erger me tegenwoordig steeds meer aan het vaak veranderen van de benaming van een stadion, enkel omwille van het commerciëel oogpunt.
Ik merk dat FC Dordrecht vanaf dit seizoen niet meer in het GN Bouw Stadion speelt, maar in het Riwal Hoogwerkers Stadion.
Zijn er nog zo'n recente naamswijzigingen?
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

Ici c est Paris

We zijn inmiddels in Nederland op het punt dat erg veel stadions uit de laatste 10/15 jaar komen. Die stadions dragen vaak al vanaf het begin een commerciële naam. Maar om je te helpen:

ADO Den Haag: ADO Den Haag Stadion > Kyocera Stadion
AZ: DSB Stadion > AZ Stadion > AFAS Stadion
Excelsior: Woudestein heeft in het verleden ook Stadion Stad Rotterdam Verzekeringen geheten
NAC: Positieve ontwikkeling, na het Fujifilm Stadion en het MyCom Stadion spreken ze nu van het Rat Verlegh Stadion, naar een clubheld
FC Twente: Arke Stadion > Grolsch Veste

FC Den Bosch: De Vliert > Ecco Stadion > Brainwash Stadion de Vliert
FC Emmen: Stadion Meerdijk > Univé Stadion > Jens Vesting
Fortuna Sittard: Wagner & Partners Stadion > Trendwork Arena > Offermans Joosten Stadion
Helmond Sport: De Braak > Lavans Stadion
NEC: Goffertstadion > McDos Gofferstadion
FC Oss: TOP Oss Stadion > Heesen Yachts Stadion > Frans Heesen Stadion
RKC Waalwijk: Sportpark Olympia > Mandemakers Stadion
SC Telstar: Sportpark Schoonenberg > TATA Steel Stadion
VVV Venlo: De Koel > Seacon Stadion
FC Volendam: Veronica Stadion > Kras Stadion

Joost

Fortuna heeft tussendoor ook nog gewoon Fortuna Stadion geheten en VVV heet officieel Seacon Stadion de Koel.


Nort


cafebac

Philips Sportpark heet alweer een tijdje Philips Stadion en sinds vrij kort hoef je niet meer voor Philips te werken om hier te mogen voetballen.

smitswessel

Citaat van: cafebac op aug 06, 2014, 17:36:49
Philips Sportpark heet alweer een tijdje Philips Stadion en sinds vrij kort hoef je niet meer voor Philips te werken om hier te mogen voetballen.

Vind ik leuk!
Maar natuurlijk is deze club wel op een andere manier verbonden met de naamgever van haar stadion dan een de andere voorbeelden zoals Polman Stadion of Lavans Stadion