FC Bleid-Molenbeek & BX Brussels

Gestart door Breda, sep 03, 2012, 00:46:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Saltacampos

Benieuwd hoe lang dit gaat blijven duren...
Over land and sea

Joost

Citaat van: rrcg1899 op sep 09, 2013, 15:23:55
Benieuwd hoe lang dit gaat blijven duren...

Zal er aan liggen of ze zich dit jaar kunnen handhaven. Ik denk dat het project BX Brussels op de lange termijn best kan werken maar wanneer ze na 1 seizoen al afzakken naar Provinciale verliest het project de focus.

Verwijderd lid

Leuk om de foto's op het blog van Breda te zien.
Persoonlijk is het verder naar onder in de voetbalpiramide van België.

rwdm

Gisteren speelde BX Brussels thuis 1-1 gelijk tegen koploper Wolvertem ! Puik resultaat !

wekke

Citaat van: rwdm op sep 22, 2013, 12:56:03
Gisteren speelde BX Brussels thuis 1-1 gelijk tegen koploper Wolvertem ! Puik resultaat !

En BX had eigenlijk vlak voor de gelijkmaker op 2-0 moeten komen, maar de ingevallen Chairi trapte op de paal. Nu, Wolvertem had over de ganse match bekeken wel de beste kansen.

Is het trouwens altijd zo dat er bij BX de inkom gratis is? Was er een speciale reden om de match op zaterdagmiddag te spelen?

rwdm

Ik volg BX niet meer . Volgens mij is het eerder gebakken lucht dan een professionele structuur ..

RWDM is back ! RWDM doet het met 20 op 30 en een 6 de plaats in het klassement zeker niet slecht . Ik zie terug de echte RWDM-supporters ! Mensen die in 10 jaar niet meer had gezien... ;-)

wekke

Citaat van: rwdm op okt 09, 2013, 13:48:53
Ik volg BX niet meer . Volgens mij is het eerder gebakken lucht dan een professionele structuur ..

RWDM is back ! RWDM doet het met 20 op 30 en een 6 de plaats in het klassement zeker niet slecht . Ik zie terug de echte RWDM-supporters ! Mensen die in 10 jaar niet meer had gezien... ;-)

Dan is de publiciteitsstunt van Johan Vermeersch dan toch gelukt?! Eerst RWDM uit de naam weren en nu terug krabbelen...

Voetbalman

Citaat van: Breda op jun 12, 2014, 22:58:20
Voordat we het vergeten: Vincent Kompany mag nog heel vaak gaan zeggen dat het hem alleen maar om de jeugd van Brussel gaat... want BX is met een onevenwichtige spelersgroep (men haalde lopende het jaar nog wel oudgediende Oleg Iachtchouk) en een Noorse clown als trainer gedegradeerd uit nationale en speelt volgend jaar dus met het gekochte stamnummer in P1.

Het gaat bij BX meer dan om de jeugd. Het is het sociale project dat Kompany eraan vasthangt. Dat ze zakken naar provinciale bewijst toch jouw punt niet? Integendeel, Kompany kan gemakkelijk een zak geld neerploffen om in de reeks te blijven of te promoveren. Dat doet hij niet, ik snap jouw kritiek daarom niet goed.

Voetbalman

Citaat van: Breda op jun 13, 2014, 07:37:14
Ik snap wat je bedoelt te zeggen, maar die hele propaganda over 'Starting from scratch' staat haaks op het kopen van een stamnummer van een derdeklasser. Als je echt van nul wilt beginnen, is het van geen belang op welk niveau je eerste elftal speelt en begin je dus eenvoudig in 4e provinciale, dunkt me. En ga je niet met een dure publiciteitscampagne eromheen een eerste elftal bij elkaar kopen. Ik ben een paar keer bij BX geweest dit seizoen, uit en thuis, en geloof me: hun uitgesproken doel was om kampioen te spelen en naar 3e klasse te promoveren. "Hoogmoed komt voor de val", heet dat dan.

De keren dat ik wou gaan kijken was ik verhinderd, dus heb ze nog niet gezien. Uitgesproken doel, door de supporters dan? Ik kan me vanuit de club zelf geen communicatie hierover herinneren, integendeel zelfs.

Wat je zegt over 'starting from scratch' klopt uiteraard wel. Vind ik ook jammer. Het had een veel mooier en inderdaad geloofwaardiger verhaal geweest als ze gewoon in vierde provinciale gestart zouden zijn. Idem voor de bloedzuigers van Beerschot. De zoveelste fusie maakt hen er niet mooier op. Als ze een verhaal konden schrijven zoals bv. Austria Wien, AFC Wimbledon of United of Manchester zou dat vele malen aantrekkelijker geweest zijn dan het goedkope en relatieve succes waarop ze nu meedrijven.

Heel dat overkopen van stamnummers, het is belachelijk.

rwdm

R.W.D.M is dood, en dat al sinds 2002.

Dat is het enige wat ik onthoud van al die miserie.

Zoals ik het reeds zij is BX Brussels meer een soort opvang voor probleemjongeren dan een voetbalploeg.

Bij R.W.D.M is het even tristig en naar WS Brussels gaan kijken heeft ook geen zin.

Enfin, Nog een goede avond hier!