Wekke in Nederland

Gestart door wekke, jan 26, 2009, 11:48:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wekke

Fortuna Sittard-VVV Venlo 0-1; Wagner & Partners Stadion; 20/03/2009

Wegens weinig inspiratie zijn het deze keer enkel wat foto's.













AthleticHolanda

De wedstrijd was inderdaad dramatisch, de manier waarop de goal viel zegt eigenlijk al genoeg...

Met bijna 7000 toeschouwers bewijst Fortuna wederom meer dan genoeg draagvlak te hebben om in het betaald voetbal te kunnen blijven, hopelijk redden ze het.

Heb je ook een foto van de hele korte zijde waar wij op zaten tijdens de wedstrijd?

wekke

Nee het viel me daarnet ook op dat ik geen foto heb met het hele uitvak op, zeer dom van me

AthleticHolanda

Citaat van: wekke op mrt 22, 2009, 21:45:07
Nee het viel me daarnet ook op dat ik geen foto heb met het hele uitvak op, zeer dom van me

Een beetje meer moeite doen doet wonderen, hehe.



Vroeg het omdat ik het vreemd vond dat niet gewoon de hele tribune werd open gegooid maar dat er twee 'buffervakken' waren.

wekke

Vond het ook maar niets die tussenstukken. De opkomst uit Venlo was zeer mooi, maar verwachtte wel iets meer decibels/sfeer van hen.

AthleticHolanda

Citaat van: wekke op mrt 22, 2009, 22:06:21
Vond het ook maar niets die tussenstukken. De opkomst uit Venlo was zeer mooi, maar verwachtte wel iets meer decibels/sfeer van hen.

Tja dat heeft VVV niet en zullen ze waarschijnlijk ook nooit hebben, tenminste niet vergelijkbaar met De Graafschap, Twente, NAC etc. etc. Wat ik dan wel weer een mooi vind is dat er ook gewoon hele families in het uitvak kunnen staan dat kan niet overal in Nederland, maar bevorderlijk voor de sfeer is dat natuurlijk niet.
Heb trouwens de goal gefilmd voor de liefhebbers -->

http://www.youtube.com/watch?v=xeIHT1QfWdQ

Joost

Citaat van: wekke op mrt 22, 2009, 22:06:21
Vond het ook maar niets die tussenstukken. De opkomst uit Venlo was zeer mooi, maar verwachtte wel iets meer decibels/sfeer van hen.

Vergeet niet dat die tribune al jaren niet meer is gebruikt. Misschien was de keer dat ik er met Roda was op de slotdag van Fortuna's laatste eredivisieavontuur tot op heden wel de laatste tot vrijdag. Het buffervak naast het uitvak, daar mogen van de polite geen supporters in, daarom ook buffervak. Het andere, daar liggen reclamedoeken en tja die sponsor heeft ook betaald.

wekke

Bezoekje aan FC Eindhoven en Helmond Sport 11/04/2009

Zaterdag stond Schalke 04-Karslruhe op het programma. Op weg naar Duitsland kom ik een pak stadionnetjes tegen, ideaal dus om er snel een paar te bezoeken.





De eerste stop vond plaats in Eindhoven, niet het Philips Stadion maar het kleinere maar gezellig ogende Jan Louwers Stadion stond op de planning. Na men auto geparkeerd te hebben, ging ik rond het stadionnetje. Ik had geluk, er stond een poortje open en kon dus makkelijk enkele foto's nemen. Enkele jongeren waren de tribunes aan het opruimen.





Fc Eindhoven had vrijdag zijn wedstrijd afgehaspeld tegen Go Ahead Eagles. De match eindigde in een gelijkspel, een score waar de Eindhovenaren niets mee opschieten. Het stadion straalt iets gezelligs uit: twee gewone tribunes (ene langs de zijkant, de andere achter het ene doel) en een enig mooie hoofdtribune die uit drie delen lijkt te bestaan. Achter het andere doel staan enkel reclamepanelen.





Nadat ik mijn laatste foto had genomen, naderde een man op me die vroeg wat ik kwam doen. Hij vond mijn hobby best interessant, maar wees me erop dat de jongeren die aan het opruimen waren, een taakstraf hadden en het niet apprecieerden dat iemand foto's kwam nemen. Hij verzocht me uiterst vriendelijk om het stadion te verlaten. Tijd dus om terug mijn autotje op te zoeken.





Normaal reed ik nu verder door naar de Koel in Venlo, het eerste divisie stadion dat me het meeste aanspreekt. Onderweg kwam ik echter Helmond tegen op de wegwijzers. Ik was best eens nieuwsgierig naar De Braak en dus werd het een bezoekje aan Helmond Sport.





Op het moment dat ik er aankwam, waren er verscheidene jeugdteams aan het voetballen. Een groot verschil met in België is dat teammedewerkers scheidrechters zijn en er zelfs met grensrechters gewerkt wordt.



Na vijf minuutjes kijken, ging ik dan maar een ommetje maken rond de braak. Langs buiten kon ik niets uitmaken hoe het eruit zag. Mijn nieuwsgierigheid werd steeds groter, maar alle ingangen waren gesloten. Ook over de hekken klimmen was geen optie aangezien er veel te veel mensen het konden zien. En dus zijn de foto's over een hek en op goed geluk genomen. Zeer jammer dat een doorgang niet mogelijk was, aan de foto's te zien kon dit stadion me wel bekoren.



Terug naar de auto, waar ik constateerde dat er veel tijd verloren was gegaan aan dit bezoekje. Onmiddelijk naar Gelsenkirchen rijden leek me het beste en dus wordt een bezoekje aan Venlo bewaard voor later....

wekke

Fortuna Sittard-MVV 3-2; Wagner & Partners Stadion; 01/05/2009

Enkele foto's




Schandalig trouwens hoe sommigen een minuut stilte zien als hun minuutje van aandacht trekken.




wekke

Pinkstermaandag: een dagje niet werken, verder geen verplichtingen en dus werd het tijd om een klein tripje richting Dordrecht te ondernemen.
Er waren meerdere opties om te bekijken op mijn weg richting stadion Reeweg in Dordrecht. Het was echter veel te warm om echt lang in de auto te vertoeven en bleef het bij deze 5 terreinen (enkel die van Baronie en stadion Reeweg kon ik betreden).

K. Wijnegem VC





Hoogstraten VV; Seminarie







Baronie; De Blauwe Kei













Dordrecht; Stadion Reeweg









FC Dordrecht; GN Bouw Stadion






wekke

09/08/2009 VVV Venlo - ADO Den Haag 2-2



Het nieuwe seizoen is inmiddels van start gegaan en dus werd het nog eens tijd voor een tripje naar Nederland. Een bezoekje aan de Koel stond al langer op het programma, maar door tijdsgebrek was dit er nog niet van gekomen. Om tickets te bemachtigen moest je beschikken over een clubcard. Toch was men in Venlo zo vriendelijk om "een eenmalige uitzondering" te maken.



Het stadionnetje heeft toch wel iets unieks. Achter het ene doel en langs de ene lange zijde staan twee simpele/saaie tribunes die me doen denken aan die van Westerlo. De andere twee tribunes zijn veel mooier. De onoverdekte zitplaatsen met daartussen een grasperkje en dan overdekte zitplaatsen. Het geheel achter het andere doel vind ik persoonlijk schitterend. Jammer is wel dat de bezoekers daarboven worden weggezet als een bende wilde beesten in een kooi. Ook langs de zijde achter de dugouts vind je dat stramien terug: over de hele lengte een 6-tal rijen zitplaatsen, daartussen de grasperkjes en daarboven de overdekte zitplaatsen.





Het wordt tijd voor de wedstrijd. Al vraag ik me nog steeds af waar mijn zitplaats is. Ik heb een kaartje voor de lange zijde achter de dugouts op rij 7, terwijl er slechts 6 rijen zijn. Ach dan maar gewoon ergens plaatsnemen. Terwijl de spelers het terrein opkomen, wordt er een kleine Tifo-actie gehouden voor sterspeler Honda. Er werden ook van die klappertjes uitgedeeld. Het is de eerste keer dat ik er mee te maken kreeg en hopelijk ook de laatste keer!



De wedstrijd zelf begint aardig voor ADO. Al na 7minuten trapte Wesley Verhoek de bal tegen de netten. De bezoekers hadden wat ze wilden en lieten het spel rustig aan de Venlonaren. De thuisploeg kon echter z'n overwicht niet omzetten in kansen en doelpunten. Integendeel... het was ADO dat een strafschop kreeg na hands van Calabro. Van den Bergh trapte die binnen, 0-2 voor de bezoekers. De thuisploeg leek wakker geschud en onder leiding van een sterk spelende Viana kwamen ze meer en meer dreigen. Het was de tot dan onzichtbare Honda die met 1 flits vlak voor rust de match weer openbrak door de bal snoeihard tegen de touwen te schieten.





Na de pauze ging VVV, onder een laaiend enthousiast publiek, op zoek naar de gelijkmaker en eventueel zelfs de overwinning. Het was wel Van den Bergh die de wedstrijd bijna besliste. Zijn vrije trap belande op de paal. Geen 1-3 en de thuisploeg drukte ADO steeds meer weg. De wedstrijd werd bitsiger en dat resulteerde in een tweede gele kaart voor Hagenees Soltani. Met een mannetje meer ging Venlo constant op de helft van de bezoekers kamperen. Iets na een uur spelen werd dat beloond. Honda kopte de bal in de armen van de ADO-doelman waarna ik mijn hoofd even naar de andere kant draai. Plots een trillend net en gejuich want de bal zit er in. Ik snap er zelf niets van want heb de fase gemist. Later wou ik de fase nog herbekijken op tv, maar dat is me niet gelukt. Terug naar de wedstrijd dan. Het vurige enthousiasme waarmee VVV speelde was mooi om te zien. Ze gingen vol voor de overwinning terwijl ADO fout na fout moest maken om hen af te stoppen. Doelpuntenmaker Van den Bergh pakte zo ook zijn tweede gele kaart en kon gaan douche. Op een tergend trage manier wandelt hij richting de kleedkamers. Honda gaat hem even aanmanen en dan is het hek van de dam. Als een stel pubers gaan de twee ploegen amok maken. Een ellelang geduw, getrek en gediscussieer resulteren uiteindelijk in een gele kaart voor Honda en Derijck. VVV was niet uit zijn lood geslagen en ging nog steeds op zoek naar de overwinning. Tevergeefs uiteindelijk.



Het was een aangename wedstrijd met een gezellige sfeer. Zeker de moeite waard om eens terug te komen.


Hielke

Leuk om de Nederlandse stadions door buitenlandse ogen te zien, op deze manier.

Zijn die hekken om het uitvak heen permanent, of speciaal voor onze Haagse vrienden? Dat laatste, mag ik hopen. Het uitvak op zich vind ik prima. Lekker gehorig koekblik met onder je het thuispubliek. Heeft wel wat.

wekke

Afgaande op enkele foto's op andere sites, denk ik dat die hekken er permanent staan. De plaats van het uitvak is inderdaad niet zo erg, maar die hekken zijn gewoonweg afschuwelijk. Al heb ik het sowieso niet begrepen op hoge hekken, plexi glas en andere dergelijke.

Lek11

Volgens mij is het permanent inderdaad.

Han

Citaat van: wekke op jun 07, 2009, 20:32:45
Dordrecht; Stadion Reeweg



Tijdens het EK Voetbal 2000 heb ik met Paul Claydon en Vince Taylor, de spiritual fathers van GroundTastic, een klopjacht gehouden op Nederlandse velden. We deden voor die gelegenheid tal van clubs aan, waaronder De Baronie, Willem II, UVS, DHC, Hermes DVS, SVV, Sparta, Unitas, QuickBoys, VUC, Elinkwijk.

Deze prachtige tribune met pagodedak is een 'spitting image' van het exemplaar dat op het Gemeentelijk Sportpark in Zwolle, aka De Ceintuurbaan en Oosterenk, ooit in vlammen opging en werd vervangen door de Johan Cruijff tribune.


Strangely Devoted or Mentally Disturbed