KNVB-beker 2015-2016

Gestart door Voetbalman, jul 02, 2015, 12:08:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robbie

Citaat van: spons op feb 04, 2016, 09:46:51
Lag het er van de keeper van Den Bosch niet een beetje te dik bovenop ?

Gevalletje matchfixing ?

Ik moest er eerlijk gezegd ook aan denken. Afgelopen weekend zag ik ook zo'n geval op TV, het was geloof ik bij een eredivisiewedstrijd, waarbij de keeper de bal wel heel onhandig uit z'n handen liet vallen.
Ik heb het niet snel over scheidrechters, maar van het begin af aan floot de scheids vrijwel altijd in het voordeel van VVSB. Ik denk wel dat je niet bij elke fout direct aan matchfixing moet denken, maar hier zat mogelijk wel een luchtje aan.

Nort

Ik heb redelijk veel boeken/studies over matchfixing gelezen en als er daaruit één ding geconcludeerd mag worden is dat men voornamelijk op de favoriet inzet en dus de tegenstander omkoopt. Het winst percentage ligt dan wel een stuk lager, maar de verdenkingen veel minder groot. Ter voorbeeld. Indien de doelman van VVSB nu deze blunders had begaan, dan was de algemene opinie waarschijnlijk dat dit nu eenmaal bij amateurkeepers gebeurd.


ðe waan

Plus dat er vooral onopvallende zaken worden gefixt. Eerste corner, eerste gele kaart. Dingen die niet opvallen. Dus als iedereen "matchfixing" roept, kun je er al wel bijna vanuit gaan dat het dat niet is. 

Joost

Als keeper van de Den Bosch zou de sportieve eer van het spelen van een halve finale KNVB Beker ook altijd prevaleren boven het eventueel fixen van een nederlaag. Wedstrijden in eerdere rondes en vooral de competitie zijn veel vatbaarder.

spons

Citaat van: Joost op feb 04, 2016, 14:08:21
Als keeper van de Den Bosch zou de sportieve eer van het spelen van een halve finale KNVB Beker ook altijd prevaleren boven het eventueel fixen van een nederlaag.

Jij gelooft ook nog in clubliefde bij spelers ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Koning Kriel

Citaat van: spons op feb 04, 2016, 14:48:40
Jij gelooft ook nog in clubliefde bij spelers ?

Heeft niets met clubliefde te maken, ik denk dat geen van de 22 (of meer) spelers op het veld nogmaals de kans krijgt een halve finale KNVB beker te spelen. Zo'n kans laat je als echte sportman niet snel lopen.

spons

Citaat van: Koning Kriel op feb 04, 2016, 15:27:55
Heeft niets met clubliefde te maken, ik denk dat geen van de 22 (of meer) spelers op het veld nogmaals de kans krijgt een halve finale KNVB beker te spelen. Zo'n kans laat je als echte sportman niet snel lopen.

Spelers kiezen meestal voor het geld die interesseert een halve finale van een beker ( of sportieve eer ) waarschijnlijk helemaal niets. Als spelers voor het sportieve gedeelte zouden gaan zou er toch nooit meer iemand in Qatar gaan voetballen.

En zeker als je zoals een keeper van FC Den Bosch met een foutje misschien wel vijf jaarsalarissen kunt verdienen is de verleiding erg groot
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Nort

Citaat van: spons op feb 04, 2016, 15:35:49
Spelers kiezen meestal voor het geld die interesseert een halve finale van een beker ( of sportieve eer ) waarschijnlijk helemaal niets. Als spelers voor het sportieve gedeelte zouden gaan zou er toch nooit meer iemand in Qatar gaan voetballen.

En zeker als je zoals een keeper van FC Den Bosch met een foutje misschien wel vijf jaarsalarissen kunt verdienen is de verleiding erg groot

Dat is het juist. Waarom zou je dat bij een 1/4 finale van de KNVB beker doen die ook nog eens op tv uitgezonden wordt. Dan kun je toch veel beter een gewone Jupiler League wedstrijd pakken, waarvan enkel de hoogtepunten op zaterdmiddag bij Fox Sports 3 te zien zijn.

Jeje

Citaat van: ðe waan op feb 04, 2016, 13:49:44
Plus dat er vooral onopvallende zaken worden gefixt. Eerste corner, eerste gele kaart. Dingen die niet opvallen. Dus als iedereen "matchfixing" roept, kun je er al wel bijna vanuit gaan dat het dat niet is.

Vooral dit inderdaad, ik heb ook behoorlijk wat boeken over matchfixing gelezen. Het echte geld wordt gemaakt door weddenschappen op wie pakt de eerste gele kaart, hoeveel corners in de 1e helft etc. De quotes zijn hier soms behoorlijk hoog in, als je gokt dat een aanvaller een gele kaart pakt kan de quote soms wel eens 8,00 of hoger zijn.

Nort

Citaat van: Jeje op feb 04, 2016, 16:48:39
Vooral dit inderdaad, ik heb ook behoorlijk wat boeken over matchfixing gelezen. Het echte geld wordt gemaakt door weddenschappen op wie pakt de eerste gele kaart, hoeveel corners in de 1e helft etc. De quotes zijn hier soms behoorlijk hoog in, als je gokt dat een aanvaller een gele kaart pakt kan de quote soms wel eens 8,00 of hoger zijn.

Dat is onwaar en een misvatting. Wedden op een eerste hoekschop, gele kaart of ingooi  brengt risico's met zich mee. Wat nu als de aftrap (50% kans) wordt verloren en de tegenstander de bal als eerste over de zijlijn schopt. Weg miljoenen.

Fixers zoeken zekerheid en kopen het liefst een aantal spelers van de underdog om. 

Jeje

Citaat van: nort op feb 04, 2016, 16:55:58
Dat is onwaar en een misvatting. Wedden op een eerste hoekschop, gele kaart of ingooi  brengt risico's met zich mee. Wat nu als de aftrap (50% kans) wordt verloren en de tegenstander de bal als eerste over de zijlijn schopt. Weg miljoenen.

Fixers zoeken zekerheid en kopen het liefst een aantal spelers van de underdog om.

En jij denkt dat de tos bij de aftrap altijd eerlijk verloopt?

Jehoentelaar

Zo kun je alles wel in twijfel blijven trekken.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

John Sleeuwenhoek

Citaat van: nort op feb 04, 2016, 16:55:58
Dat is onwaar en een misvatting. Wedden op een eerste hoekschop, gele kaart of ingooi  brengt risico's met zich mee. Wat nu als de aftrap (50% kans) wordt verloren en de tegenstander de bal als eerste over de zijlijn schopt. Weg miljoenen.

Fixers zoeken zekerheid en kopen het liefst een aantal spelers van de underdog om.

Met inplay betting, heel populair in the UK vooral, kun je afwachten wie er aftrapt en daarop inspelen.

Zo heb ik afgelopen augustus een aardig bedrag binnen geharkt door op Astra Giurgiu te wedden toen ze thuis op 1-0 achterstand kwamen tegen een B-elftal van WHU.

spons

Citaat van: Jehoentelaar op feb 04, 2016, 17:21:28
Zo kun je alles wel in twijfel blijven trekken.

Ik heb ook ernstige twijfels over de overwinning van ADO afgelopen zondag :-)
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Jehoentelaar

Geen vuiltje aan de lucht. ;-)
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar