Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robbie

Citaat van: hgrm op jul 01, 2019, 23:47:41
Volgens jaar komt het hele circus weer terug, met de Diamondbacks tegen de Cubs.

Ik dacht Cardinals vs Cubs gehoord te hebben.

Joost

Citaat van: hgrm op jul 02, 2019, 23:02:33
Klopt. En ik vraag me af of ze die serie weer gaan uitverkopen. Het nieuwe is er af en de clubs die komen spreken toch een stuk minder tot de verbeelding. Ik vind het een denkfout. Als ze dit jaar de Cardinals vs. Cubs hadden gehad, was het ook uitverkocht geweest en als ze dan volgend jaar Yankees vs Red Sox zouden doen, zou het weer uitverkopen.

De NHL komt ook al een aantal jaar achtereen en blijft goed scoren.

FCT1980

Die Cubs hebben toch zo'n apart stadion met tribunes op flatgebouwen?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

ALenstra

Citaat van: Robbie op jul 02, 2019, 23:17:36
Ik dacht Cardinals vs Cubs gehoord te hebben.
In de war met Arizona Cardinals?

Robbie

Citaat van: ALenstra op jul 03, 2019, 08:43:25
In de war met Arizona Cardinals?
De St Louis Cardinals bedoel ik.

Jarowi

Ongeregeldheden in centrum Heerenveen gelukkig gemist gisteren. Daarna wel genoeg sfeer en een redelijke pot in het (halflege) Abe Lenstra stadion.

https://www.ticketsandmatches.nl/toen-niet-nu-wel/


HeroBero

Bijdeze mijn eerste verslag, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden :)

Afgelopen zondag ben ik samen met een maat afgereisd naar Keulen. De bedoeling was om daar het jeugdcomplex van Bayer Leverkusen om het eerste elftal te zien oefenen tegen Vitesse. Echter, omdat uitsupporters niet welkom waren, en er geen deurverkoop moesten we het doen met een duel dat voor ons eigenlijk het voorgerecht was: het eerste profduel in eigen huis van Viktoria Köln, tegen mede-promovendus Chemnitzer FC.

Na ruim anderhalf uur rijden kwamen we aan op Sportpark Höhenberg, waar er parkeerruimte in overvloed is. Aangekomen bij het 'stadion' was het duidelijk dat de club niet gewend is om op dit niveau te acteren. Er heerste de nodige chaos bij de stewards en het was niet duidelijk waar welke supporters naar binnen moesten. Al snel werden supporters met tickets voor de staantribune doorverwezen naar een andere ingang. Eenmaal daar aangekomen bleek het te gaan om een hek waar een steward voorstond, echt een ingang was het niet. Ook het fouilleren kwam weinig professioneel over, we kregen ernstig het gevoel dat ze maar wat deden. Onze rugzakken werden niet gecontroleerd.

De staantribune is een houten noodtribune, die is neergezet om de minimale capaciteit die vereist is om in de 3. Liga te spelen: 10001 plekken. Die 10001 man waren er overigens bij lange na niet. Op de staantribune stonden naast de fanatiekelingen van Viktoria verrassend veel aanhangers van FC Köln, te herkennen aan de Effzeh-merchandise.

De lange zijde rechts van ons was volledig bestemd voor uitsupporters, er waren er rond de 200 vermoed ik. Ze waren de hele wedstrijd verbaal zeer aanwezig.

Dan de wedstrijd. Viktoria was de gehele eerste helft veel beter dan de bezoekers, en scoorden dan ook vlug. Helaas voor Viktoria, werd de goal wegens buitenspel afgekeurd. Veel kansen volgden, maar een goal viel er niet. Tot dat de spits van Viktoria opeens een kans krijgt die niet te missen is. 1-0! De goal gaf de ploeg vleugels, want niet veel later lag ook al de tweede in het mandje.

In de tweede helft leek Viktoria Köln de wedstrijd snel te beslissen, door de 3-0 te maken. Maar toen begon het te regenen, en begon Chemnitz beter in de wedstrijd te komen. Al snel kwam er een offensief, en de uitsupporters gaven er nog een klap op. Met nog ongeveer 20 minuten te gaan had het effect: Chemnitz kreeg een strafschop. Deze werd benut en zo was de spanning terug in de wedstrijd. Niet veel later kreeg het slofoffensief helemaal vorm wanneer Chemnitz ook de 3-2 op het bord zette. De comeback was echter te laat, en Viktoria Köln won zodoende voor het eerst een wedstrijd op het 3e niveau.

Aan alles merk je dat Viktoria Köln een kleine club is. De geïmproviseerde ingang, de noodtribune, maar ook de aanhang is klein en niet heel luid. Desondanks heb ik een gezellige middag gehad, en heb ik ook een aantal medehoppers ontmoet. Of ik er nog eens terugkom is een tweede, maar Viktoria Köln heeft deze middag mijn sympathie gewonnen.

Bier und Bratwurst

Vind de hoofdtribune wel mooi daar! En 1 FC Köln en Viktoria kunnen wel goed met elkaar. Ze hebben het beide niet op Fortuna Köln.
Het ene stadion is het andere niet!

Kölsche Bosschenaar

Citaat van: Bier und Bratwurst op jul 30, 2019, 21:37:06
Vind de hoofdtribune wel mooi daar! En 1 FC Köln en Viktoria kunnen wel goed met elkaar. Ze hebben het beide niet op Fortuna Köln.
Tussen 1. FC Köln en Fortuna Köln heerst al heel lang geen rivaliteit meer (mocht er al ooit echt sprake van zijn geweest). Zijn genoeg fans die beide clubs regelmatig bezoeken. Onlangs hebben fans van 1. FC Köln nog een petitie opgestart om Fortuna te steunen tegen een eventuele sloop van het Südstadion.
FC Den Bosch
1.FC Köln

jona93

Afgelopen zaterdag toen ik op reis was in Bulgarije de wedstrijd OFC Pomorie-FC Kiarana bezocht in de Bulgaarse 2e klasse. Doordat het veld van Pomorie er slecht bij ligt en geen geld hebben voor te herstellen wijken ze uit naar Nessebar 20km verder. Leuke ground voor te bezoeken als je in de buurt bent









laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Jehoentelaar

Citaat van: HeroBero op jul 30, 2019, 19:15:02
Na ruim anderhalf uur rijden kwamen we aan op Sportpark Höhenberg, waar er parkeerruimte in overvloed is. Aangekomen bij het 'stadion' was het duidelijk dat de club niet gewend is om op dit niveau te acteren. Er heerste de nodige chaos bij de stewards en het was niet duidelijk waar welke supporters naar binnen moesten. Al snel werden supporters met tickets voor de staantribune doorverwezen naar een andere ingang. Eenmaal daar aangekomen bleek het te gaan om een hek waar een steward voorstond, echt een ingang was het niet. Ook het fouilleren kwam weinig professioneel over, we kregen ernstig het gevoel dat ze maar wat deden. Onze rugzakken werden niet gecontroleerd.

Ik was ook bij Viktoria die dag en kwam inderdaad bij de verkeerde ingang naar binnen. De stewards hadden grotendeels geen flauw idee wat ze met ons aan moesten en een paar wisten überhaupt niet dat die nieuwe tribune er stond. Uiteindelijk moesten we bij het genoemde hek wachten tot de betreffende stewards van z'n collega groen licht kreeg en mochten we de juiste tribune op.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Van pogo tot popo

De stewards hebben van jullie geleerd. Wij warden netjes geweigerd toen we de verkeerde kant op liepen. Dat ze niet weten met grote(re) aantallen supporters om te gana was wel duidelijk. De vollzahler en kortingskaarten moetsen woensdag tegen Hallescher FC aan twee verschillende loketten worden opgehaald. Waren 3.100 mensen aanwezig, waarvan naar schatting 400 uitsupporters.

Zag idd veel 1. FCK merchandise en tattoages. Al zag ik die eerder dit jaar bij Fortuna K"oln tegen Kaiserslautern ook.

Prima om te bezoeken als je in de buurt bent!

ALenstra

Vandaag bij Spurs-Inter Milan geweest. Het nieuwe White Hart Lane is een wereld van verschil vergeleken met het oude stadion. Vanaf elke plek goed zicht. Bij de ingangen staan metaalpoortjes. Bij de verkooppunten lange en langzame rijen. In en rond het stadion kan je alleen cashless betalen. Zelfs programma-verkopers hebben pinautomaatjes bij zich. Er kwamen bijna 59.000 toeschouwers af op de ICC-wedstrijd die in 1-1 eindigde en door Inter met strafschoppen gewonnen werd.

De publiekswissel

Naast Sarajevo is Graz een stad waar ik graag kom. Ook deze zomer deden wij de stad weer aan. De plaatselijke SK krijgt dan wel een bezoek omdat wij dan heel toevallig daar zijn als ze thuis of in de buurt spelen. "Kijk schat, ze spelen thuis" ;-)
Een bezoek aan de Europese wedstrijd tegen Haugesund kon ik vergeten vanwege de straf die de UEFA had opgelegd. Wel bezocht ik een paar dagen later de uitwedstrijd tegen Wolfsberger AC met de ultras van Sturm Graz. In een uitverkocht uitvak met duizend schwoarzn was het genieten. Een corteo vanaf het kleine centrum van Wolfsberg (die speciaal voor deze dag een paar cafés hadden geopend voor de fans uit Graz), zicht op de prachtige Oostenrijkse bergen, een vol en knus stadion en een 0 - 1 overwinning van Sturm. Mijn vrouw lag in het zwembad naast het stadion en ik in het uitvak, beter kon het niet. Mooi begin van het seizoen!
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Jehoentelaar

Gisteravond voor het eerst sinds mei 2017 een competitieduel gezien van FC Groningen in de Euroborg. Nooit zo'n bizarre pot voetbal meegemaakt als deze. Vuurwerk buiten het stadion, gemiste strafschoppen, twee rode kaarten en gekkies op het veld - en dat allemaal nog voor rust. Uitvak van FC Twente was wel lekker bezig.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar