023 On Tour

Gestart door Olav, okt 01, 2015, 19:41:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Olav

Op bezoek Groningen, voor mij een van de langst mogelijke reizen in Nederland!

FC Groningen - FC Twente: https://023ontour.wordpress.com/2018/10/01/fc-groningen-fc-twente/

Ruudjeee

Citaat van: Olav op okt 02, 2018, 07:31:54
Op bezoek Groningen, voor mij een van de langst mogelijke reizen in Nederland!

FC Groningen - FC Twente: https://023ontour.wordpress.com/2018/10/01/fc-groningen-fc-twente/


Die tribunes, zo leeg...

Nort

Ik vind dat in deze foto nog wel meevallen. Bovendien betrof het een 1ste ronde bekerwedstrijd om 18:30.

Olav

Een van de bijzondere bezoeken in de Eerste Divisie.

Jong AZ - Helmond sport: https://023ontour.wordpress.com/2018/10/11/jong-az-helmond-sport/

Saltacampos

Leuk om te lezen, het is in elk geval interessanter om Jong AZ daar af te turven dan in een nagenoeg leeg groot stadion waar normaal het eerste elftal speelt. Lijkt me ook misschien wel leuk voor de lokale in voetbal geïnteresseerde bevolking om een club van niveau 2 vlakbij te hebben.
Over land and sea

Hugo

Citaat van: Saltacampos op okt 14, 2018, 11:40:49
Leuk om te lezen, het is in elk geval interessanter om Jong AZ daar af te turven dan in een nagenoeg leeg groot stadion waar normaal het eerste elftal speelt. Lijkt me ook misschien wel leuk voor de lokale in voetbal geïnteresseerde bevolking om een club van niveau 2 vlakbij te hebben.

Daarom is men in Oostakker ook zeer verheugd over de komst van de resereves van AA Gent.

Jef400

Bij AZ II speelt ook nog eens mee dat het een verzadigde omgeving is. AZ speelt in Alkmaar, Volendam ligt om de hoek, Ajax ligt om de hoek. Utrecht en Telstar binnen het halfuur en dan zwijgen we nog over de semiprofclubs in o.a. Haarlem.

Nort

Citaat van: Jef400 op okt 14, 2018, 20:28:35
Bij AZ II speelt ook nog eens mee dat het een verzadigde omgeving is. AZ speelt in Alkmaar, Volendam ligt om de hoek, Ajax ligt om de hoek. Utrecht en Telstar binnen het halfuur en dan zwijgen we nog over de semiprofclubs in o.a. Haarlem.
Geldt dat niet voor heel Nederland? Met 36 profclubs heeft bijna elke inwoner wel 2-5 profclubs op 30min rijden...

Saltacampos

Citaat van: Hugo op okt 14, 2018, 13:05:36
Daarom is men in Oostakker ook zeer verheugd over de komst van de resereves van AA Gent.
Wel, Oostakker is een deelgemeente van Gent, dus daar is men al ruim bediend. Er komt dan ook doorgans geen hond kijken naar de reserves van AA.
Ik dacht dat waar AZ II speelde een gebied was zonder club.
Over land and sea

Jef400

Citaat van: Nort op okt 14, 2018, 20:52:27
Geldt dat niet voor heel Nederland? Met 36 profclubs heeft bijna elke inwoner wel 2-5 profclubs op 30min rijden...
We zitten er tegenwoordig op 34. 18+6+4 Ii teams. Maar je hebt wel een legitiem punt, er is overal wel wat te doen. Zelfs in Oost-Brabant zit je in die tijd in Helmond, Eindhoven, Nijmegen en Venlo

Olav

Er kwam zo'n 500 man op deze pot af, prima aantal. Jong Ajax en Jong PSV hadden dacht ik ook zoiets toen de resultaten nog niet zo waren.

Toch zijn er ook een hoop mensen die het AFAS Stadion juist interessanter vinden. Kaarten zijn goedkoop en dan heb je mooie plekken op de hoofdtribune. Zo werd Jong AZ - Telstar vorig seizoen door 1600 man bezocht en Jong AZ - Jong Ajax zelfs door 2471 supporters.