18 steden, de keuze is aan jou

Gestart door Jeje, jan 16, 2016, 19:05:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HRM1880

Ik zou jezelf om te beginnen niet zo veel druk opleggen. Het moet allemaal nog plezant blijven en vooral jouw eigen hobby. Zodat je niet het gevoel krijgt dat het gedwongen is. Het is nog maar vijf jaar geleden dat ik zelf gestopt ben met school. En dat bezoeken van wedstrijden groeit echt gaandeweg.
Nu om toch even on topic te gaan hier een paar steden waar ik zelf al geweest ben en die in mijn ogen ideaal zijn om voetbal te kijken: Berlijn, Madrid, Praag, Budapest, Belgrado, Wenen, Stockholm, Warschau, Krakow,...

Jeje

Gedwongen zal ik me zeker niet voelen. Mocht ik de 18 niet halen is het geen drama voor mij. Maar wil dmv dit project zorgen dat ik actief op zoek ga naar mooie tripjes en deze dan ook uitvoer :)

Jef400

Wat denk jij dat er voor zorgt dat je het met het project wel doet, en zonder het project niet?

FCT1980

Citaat van: HRM1880 op jan 17, 2016, 12:58:23
Ik zou jezelf om te beginnen niet zo veel druk opleggen. Het moet allemaal nog plezant blijven en vooral jouw eigen hobby. Zodat je niet het gevoel krijgt dat het gedwongen is. Het is nog maar vijf jaar geleden dat ik zelf gestopt ben met school. En dat bezoeken van wedstrijden groeit echt gaandeweg.
Nu om toch even on topic te gaan hier een paar steden waar ik zelf al geweest ben en die in mijn ogen ideaal zijn om voetbal te kijken: Berlijn, Madrid, Praag, Budapest, Belgrado, Wenen, Stockholm, Warschau, Krakow,...

Ik zou hier Birmingham en Sheffield aan toe willen voegen.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Jeje

Citaat van: Jampot op jan 17, 2016, 15:15:40
Wat denk jij dat er voor zorgt dat je het met het project wel doet, en zonder het project niet?

Als je een doel heb zal je toch bepaalde tripjes sneller doen dan anders. En ook als je tips krijgt van mensen hier op het forum, die ervaring hebben spoort je toch net dat tikkeltje meer aan denk ik.

Jehoentelaar

Een plan als dit is op zich leuk om jezelf een bepaalde richting in te sturen. Er is in Europa zoveel te zien dat ik - als ik de wil ertoe had - niet zou weten waar ik zou willen beginnen met groundhoppen op grotere afstand van huis. Een reeks steden c.q. clubs door anderen laten aanwijzen en aan de hand daarvan een aantal keer op pad gaan kan wat meer structuur aanbrengen. Als het vervolgens in pakweg Tsjechië of Schotland heel erg bevalt kan dat een trigger zijn om juist meer die kant op te gaan ten faveure van andere landen.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Voetbalman

Altijd leuk om mensen hun passie te zien concretiseren!

Je kan inderdaad perfect landen combineren, al denk ik dat je niet over een auto beschikt?

Neem het vliegtuig naar Dublin, bekijk een vrijdagavondwedstrijd (keuze te over aangezien vrijdag de standaard voetbaldag is in Ierland) en spring zaterdagochtend de trein op richting Belfast. Ook daar clubs en mogelijkheden genoeg. Heb je én Ierland én Noord-Ierland in 1 weekend, dat klinkt toch echt wel lekker lijkt me :)

En kom je richting België, Luxemburg of Frankrijk, geef je maar een seintje.

Los daarvan, probeer ook te genieten van Nederland. Ik vind de Eerste Divisie net heel gezellig. Altijd raar dat mensen de parels in eigen land volledig links laten liggen :)

Succes JeJe!


hgrm

Leuk plan!

Welke steden de moeite waard zijn, vind ik lastig; er is bijna overal wel wat te zien.

Wel een andere tip: ga langs bij stadions die op de nominatie staan te verdwijnen of verbouwd te worden. Dat heb ik in mijn begintijd als groundhopper (2001) te weinig gedaan, waardoor ik bijvoorbeeld The Dell, Filbert Street en Boothferry Park maar ook het Parkstadion en het Olympiastadion gemist heb.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jeje

@FCT1980, Thanks voor de tips, ga er naar kijken :)

@Jehoentelaar, ik heb inderdaad zoveel verslagen gelezen van hoppers waarvan ik dacht: " Daar wil ik ook heen" dat de keuze inderdaad moeilijk is :P Vandaar dat ik advies inwin en ook de keuze aan de forumleden hier overlaat. En mocht er een bepaald land uitspringen is dat inderdaad mooi meegenomen :)

@Freebird, tegen die tijd heb ik mijn rijbewijs wel, ik zal dan vast wel een keer de auto van mijn vader of moeder mogen lenen, althans daar hoop ik op ;)

Dublin staat persoonlijk hoog op mijn verlanglijstje ja, lijkt me een erg gave stad. De tip om naar Belfast te gaan, mocht Dublin aan bod komen,  is alvast mooi meegenomen, dank daarvoor!

@hgrm Bedankt voor de tip, zal daar zeker op letten!

FCT1980

Citaat van: Freebird op jan 17, 2016, 19:19:32
Altijd leuk om mensen hun passie te zien concretiseren!

Je kan inderdaad perfect landen combineren, al denk ik dat je niet over een auto beschikt?

Neem het vliegtuig naar Dublin, bekijk een vrijdagavondwedstrijd (keuze te over aangezien vrijdag de standaard voetbaldag is in Ierland) en spring zaterdagochtend de trein op richting Belfast. Ook daar clubs en mogelijkheden genoeg. Heb je én Ierland én Noord-Ierland in 1 weekend, dat klinkt toch echt wel lekker lijkt me :)

En kom je richting België, Luxemburg of Frankrijk, geef je maar een seintje.

Los daarvan, probeer ook te genieten van Nederland. Ik vind de Eerste Divisie net heel gezellig. Altijd raar dat mensen de parels in eigen land volledig links laten liggen :)

Succes JeJe!

Eigenlijk doe ik dat zelf ook. Als ik in Nederland een wedstrijd bezoek is dat eigenlijk altijd met Twente. Zijn een paar uitzonderingen op maar dat is idd wel heel vreemd want je plant wel een weekend weg om in Engeland of elders wat te zien terwijl het hier ook mooi kan zijn. Goed om eens over na te denken. Thnx  ;)
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

spons

Citaat van: FCT1980 op jan 17, 2016, 20:57:34
Eigenlijk doe ik dat zelf ook. Als ik in Nederland een wedstrijd bezoek is dat eigenlijk altijd met Twente. Zijn een paar uitzonderingen op maar dat is idd wel heel vreemd want je plant wel een weekend weg om in Engeland of elders wat te zien terwijl het hier ook mooi kan zijn. Goed om eens over na te denken. Thnx  ;)

Doe eens een gezellig weekendje Rotrerdam FCT1980 :-)
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

FCT1980

Krijg ik een rondleiding van je?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

ALenstra

Heb al sinds 1998 geen wedstrijden in de ere- en eerste divisie bezocht.

spons

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Mar

Sarajevo vond ik wel de moeite om af te vinken.