Opmerkelijke berichten: Litmanen

Gestart door hgrm, jan 22, 2008, 12:20:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Het boekje "sympathieke oud-Ajacieden" is dun. Erg dun. Met Dennis Bergkamp en Robbie Alflen hebben we al bijna de hele inhoud al gehad. Maar er staat nog een naam in, met gouden letters gescheven: Jari Litmanen.

De sympathieke Fin heeft het in zijn carrière niet makkelijk gehad. Blessures, blessures en nog eens blessures. Tussen de lappenmanden door was hij echter een geweldige voetballer. Vorig jaar leek het hoofdstuk Litmanen te eindigen, als een nachtkaars met een blessure bij een obscure Zweedse club.

Wat schetste vanochtend mijn verbazing toen ik las dat Jari aan een comeback werk. Niet bij Eendracht Aalst in de Belgische derde klasse en ook niet als redder in nood bij IJsselmeervogels, maar op het hoogste niveau. Jari staat op het punt te tekenen bij Fulham. Hopelijk komt hij door de keurig heen en kunnen we nog een half jaartje genieten van Litmanen.

Wat overigens niet wegneemt dat ik Fulham van harte toewens dat ze over drie jaar in League One spelen. Want dat hoort bij die club. De hausse heeft lang genoeg geduurd, het is weer tijd voor een diep dal daar bij Putney Bridge aan de Thames.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Stefan Petterson en Dean Gorre vond ik ook altijd prima kerels. Verder ben ik het van harte met je eens dat Fulham op z'n hoogst in League One thuishoort. Kunnen de provisorische zittribunes weer afgebroken worden. Lijkt me wel aardig, op de putney end genieten van een Litmanen die scoort tegen Brentford in League Two.

Joost

Litmanen is ooit afgetest door Roda.

Verder snap ik het niet, iemand die breekt als je er heen blaast gaat in een van de meest fysieke competities ter wereld spelen.

Stadionhopper

Heb hem nog zien spelen voor Hansa Rostock.
26.02.2005 Hansa Rostock - Borussia Mönchengladbach
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Ici c est Paris

Overigens vind ik dat het lijstje sympathieke oud-Ajacieden wel wat langer is dan hgrm hier neerzet. Sneijder, Kanu, Babangida, Dave van den Bergh, Wim Jonk, Jan Wouters...

spons

het lijstje sympathieke ( oud ) ajacieden is wat mij betreft helemaal leeg
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

TeeZee

Citaat van: spons op jan 10, 2009, 09:32:32
het lijstje sympathieke ( oud ) ajacieden is wat mij betreft helemaal leeg
Wim Jansen?

spons

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen