Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Joost

Het is gewoon een smerige hobby die je vooral alleen moet uitvoeren als anderen er geen last van hebben, dus niet op een tribune.

Jef400

Ben ik niet per se met je eens Joost. Ik zie het als eigen keuze als je op een rooktribune plaats neemt. Als je daar gaat zitten kies je dan met het volle verstand voor.

Nort

Citaat van: Jampot op jan 28, 2016, 14:09:23
Ben ik niet per se met je eens Joost. Ik zie het als eigen keuze als je op een rooktribune plaats neemt. Als je daar gaat zitten kies je dan met het volle verstand voor.

Ik heb nog nooit over een rooktribune gehoord. Het meest irritante is dat de roker de sigaret buiten zijn lichaam houdt en dat de omstanders (buren en bovenburen) letterlijk in de rook zitten. Zo zit er schuin voor me een man die nogal zware sigaren rookt, dat is geen pretje als je daar z'n 20 keer per jaar plaats moet nemen.

Jef400

Die is er dan ook nog niet Nort. Maar ik denk dat je mensen de keuze moet geven tussen rook en niet rooktribunes. Mensen die het niet kunnen hebben kunnen dan naar de voetbal en de 'vitamine-N' verslaafden kunnen dan hun stokkie lurken.

Hugo

Wie rookt er nou nog anno 2016? Dat is net zo iets als tabakpruimen 30 jaar terug, volkomen achterhaald.

Joost

Citaat van: Jampot op jan 28, 2016, 14:09:23
Ben ik niet per se met je eens Joost. Ik zie het als eigen keuze als je op een rooktribune plaats neemt. Als je daar gaat zitten kies je dan met het volle verstand voor.

Wat ik niet begrijp is dat roken anno 2016 uberhaupt nog getolereerd wordt op een openbare locatie als een stadion.

Nort

Citaat van: Joost op jan 28, 2016, 15:28:23
Wat ik niet begrijp is dat roken anno 2016 uberhaupt nog getolereerd wordt op een openbare locatie als een stadion.

De wetgeving loopt nu eenmaal achter de feiten aan. Tijdens de invoering van de wet, is men het stadion principe even 'vergeten'. Volgens de wet is het verboden om in dichte omgevingen te roken. Doordat de Arena en het Gelredome een dak hebben, mag je daar dus officieel niet roken. In alle andere stadions wel, al is het daar weer verboden om in de trappengangen te roken (aangezien dat dichte ruimtes zijn).

Joost

Citaat van: nort op jan 28, 2016, 15:39:17
De wetgeving loopt nu eenmaal achter de feiten aan. Tijdens de invoering van de wet, is men het stadion principe even 'vergeten'. Volgens de wet is het verboden om in dichte omgevingen te roken. Doordat de Arena en het Gelredome een dak hebben, mag je daar dus officieel niet roken. In alle andere stadions wel, al is het daar weer verboden om in de trappengangen te roken (aangezien dat dichte ruimtes zijn).
Het verbod geldt toch voor werkruimtes? Op een station mag je niet roken omdat daar conducteurs en machinisten lopen, dat is net zo open als een stadion in de meeste gevallen.

Nort

Citaat van: Joost op jan 28, 2016, 15:45:40
Het verbod geldt toch voor werkruimtes? Op een station mag je niet roken omdat daar conducteurs en machinisten lopen, dat is net zo open als een stadion in de meeste gevallen.

Daar heb je een punt. Bij PSV is het namelijk verboden om in de trappenhuizen te roken, maar kunnen ze het roken op de tribune niet verbieden. Wellicht dat ze bij de wetgeving wel de stations, etc. hebben meegenomen en stadions niet?

Jef400

Citaat van: Joost op jan 28, 2016, 15:45:40
Het verbod geldt toch voor werkruimtes? Op een station mag je niet roken omdat daar conducteurs en machinisten lopen, dat is net zo open als een stadion in de meeste gevallen.
Heb je ook rookzone's

Saltacampos

Citaat van: Hugo op jan 28, 2016, 15:21:21
Wie rookt er nou nog anno 2016? Dat is net zo iets als tabakpruimen 30 jaar terug, volkomen achterhaald.
Dat valt nog danig tegen, zeker bij laag opgeleide jongeren en in het arbeidersmilieu wordt nog stevig gepaft.
Over land and sea

jvdreumel2

Dan vallen sigaretten nog mee bij Groningen zat er schuin voor mij iemand een sigaar te roken. Om misselijk van te worden

watergatehopper

#1377
Roken hoorde ook in een café en daar is inmiddels ook (bijna)iedereen aan gewend. In een ruimte waar gesport wordt en waar ook kinderen komen hoor je wat mij betreft niet te roken ook al is het een open ruimte.
Toch snap ik de opmerking dat rook op een tribune net als piswalm en een bierlucht invloed heeft op je beleving in een stadion.

Als er niet zoveel accijns op zou zitten was het al lang verbannen uit de gehele maatschappij. Kwestie van tijd denk/ hoop ik.

ps Ik heb 10jaar gerookt. En heel soms steek ik nogeens 1 op.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

hgrm

Citaat van: rrcg1899 op jan 28, 2016, 20:44:40
Dat valt nog danig tegen, zeker bij laag opgeleide jongeren en in het arbeidersmilieu wordt nog stevig gepaft.

Niet alleen in het arbeidersmilieu. Als ik zie hoeveel jongeren er roken op de school waar ik werk, schrik ik elk jaar toch weer. Vooral ook omdat het wel zo lijkt dat er aan het einde van het schooljaar een stuk meer roken dan aan het begin.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Wesley10__

Weet iemand de exacte data waarop het resterende programma in Duitsland bekend worden gemaakt. Wordt het resterende gedeelte in een keer bekend of per speelronde?