De irrationele, nergens op gebaseerde, onverklaarbare sympathie

Gestart door hgrm, okt 28, 2008, 21:21:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TeeZee

Citaat van: Maroboduus op okt 30, 2008, 21:05:24En over Wales gesproken; ik ben ooit met de trein door het plaatsje met de langste plaatsnaam ter wereld gereden.
De ceremoniele naam van Bangkok is Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Ayuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit. Dit wordt alleen niet gehonoreerd door het Guinness Book of Records.

Het langste Engelstalige woord is trouwens "smiles". Tussen de eerste en de laatste s zit namelijk een mile.

hgrm

De rest van de avond ben ik dus bezig met het zoeken van een woord met "parsec" erin. Je wordt bedankt.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Citaat van: Han op okt 29, 2008, 23:39:40
Reikhalzende sprookjesnamen:

Petrolul Ploieşti
Llansantffraid
Ski Og Lynn
Markaz Shabab Wadi Degla Ibshawai
Preston North End
Famagusta
Gottwaldov
Lanerossi
Estudiantes de la Plata
Ton Pentre
Robur et Velocitas
Gainsborough Trinity
Bishop Auckland
New Brighton Tower
Rushden & Diamonds
Accrington Stanley

Mijn favoriet is echter
Kettering Town

Het is ook het beste voorbeeld dat ik kan geven in dit topic, want ik heb geen flauw idee waarom ik die club leuk vind. Toen ik een paar jaar geleden bij Barnsley aan de praat raakte met een steward over oude stadions, werd mij Kettering Town aangeraden. De naam vond ik al leuk, het stadion is afgaande op de foto's die ik daarna heb opgezocht redelijk te pruimen (maar ook niet vreselijk speciaal). Ik wil dat ooit wel eens met eigen ogen zien.

Gert

ik heb dat dus met Partick Thistle. Nooit bezocht, zelfs nooit in Schotland geweest, maar deze clubnaam klinkt me zo sympathiek in de oren dat een bezoek alleen maar tegen kan vallen. Voorlopig maar niet doen dus.

Rob_Mill

Citaat van: Gert op nov 02, 2008, 09:34:35
ik heb dat dus met Partick Thistle. Nooit bezocht, zelfs nooit in Schotland geweest, maar deze clubnaam klinkt me zo sympathiek in de oren dat een bezoek alleen maar tegen kan vallen. Voorlopig maar niet doen dus.

Rukclub met ditto bakje. Neem vooral niet de metro naar 'Partick' als je ze wil gaan bezoeken. Het ligt er totaal niet in de buurt.

HJanneman

Misschien is het omdat ik hier de op één na jongste ben en dus nog niet zo lang van de spannende voorleesverhaaltjes af ben, maar een club met de naam Racing Mol-Wezel kan toch alleen maar sympathiek zijn?
En als je weet dat ze ook nog eens, hoe toepasselijk, een mol en een wezel in het logo toegepast hebben kunnen ze helemaal niet meer stuk, natuurlijk.
Het mag dan een fusieclub zijn, maar in België vind ik dat niet meer zo erg, want dat is nu eenmaal typisch Belgisch en als je twee clubs met elkaar fuseert die beiden een dier in de naam hebben staan, waar zo'n sympathieke naam uit voortkomt, tja, dan vind ik het niet meer dan normaal dat de mannen van Mol en Wezel de klauwen..euh..de handen inééngeslagen hebben.

Pieros

Citaat van: HJanneman op nov 02, 2008, 20:51:49
Misschien is het omdat ik hier de op één na jongste ben en dus nog niet zo lang van de spannende voorleesverhaaltjes af ben, maar een club met de naam Racing Mol-Wezel kan toch alleen maar sympathiek zijn?
En als je weet dat ze ook nog eens, hoe toepasselijk, een mol en een wezel in het logo toegepast hebben kunnen ze helemaal niet meer stuk, natuurlijk.
Het mag dan een fusieclub zijn, maar in België vind ik dat niet meer zo erg, want dat is nu eenmaal typisch Belgisch en als je twee clubs met elkaar fuseert die beiden een dier in de naam hebben staan, waar zo'n sympathieke naam uit voortkomt, tja, dan vind ik het niet meer dan normaal dat de mannen van Mol en Wezel de klauwen..euh..de handen inééngeslagen hebben.


En je kunt er ook nog eens gaan kijken. Het stadionnetje is alleraardigst en het ligt maar net over de grens.

HJanneman

Wil het ook zeker gaan bekijken, want wat Hgrm in de opingspost beschreef, dat heb ik dus een beetje bij deze club, en daarom is het extra zuur dat Cercle de gastheer mag spelen in de cup(wat jij elders ook al hebt gemeld).
Ik had de krantenkoppen na deze wedstrijd al kunnen dromen: 'Mol-Wezel graaft zich in op eigen veld tegen Cercle', 'Cercle wint op Mol met 0-1 van een stel bange wezels', etc.etc.
Misschien moet ik sowieso maar een wedstrijd uitkiezen waarin Mol-Wezel tegen een veel sterkere ploeg moet aantreden, zodat dit droomscenario een grote slagingskans heeft.

hgrm

Met Blackadder als coach: "I have a gameplan that is so cunning that you could put a tail on it and call it a weasel"
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Ik heb Mol-Wezel een tijdje als favoriete club gehad in Belgie en heb ze regelmatig zien spelen. In die tijd promoveerden ze met het grootste gemak van 1. Provinciale naar derde klasse. Nu is het behoorlijke middelmaat al kijk ik nog wel iedere week met meer interesse naar de uitslagen. Het complex is zeer aardig voor derde klasse begrippen.

Pieros

Citaat van: Joost op nov 02, 2008, 21:57:31
Ik heb Mol-Wezel een tijdje als favoriete club gehad in Belgie en heb ze regelmatig zien spelen. In die tijd promoveerden ze met het grootste gemak van 1. Provinciale naar derde klasse. Nu is het behoorlijke middelmaat al kijk ik nog wel iedere week met meer interesse naar de uitslagen. Het complex is zeer aardig voor derde klasse begrippen.

Wij zijn daar nog geweest toen ze tegen Zwarte Leeuw moesten. Een van de mooiste 0-0 wedstrijden die ik gezien heb. En natuurlijk deed Pat Goots mee.

Maroboduus

Citaat van: Maroboduus op okt 29, 2008, 12:20:09
Queen of the South FC
Eisenhüttenstädter FC Stahl
SpVgg Eintracht Glas Chemie Wirges
Partick Thistle FC
Saint Patrick's Athletic FC
West Bromwich Albion FC

Vroeger had ik dat ook met SpVgg Unterhaching, maar dat verdween toen de ploeg een paar jaar in de 1. Bundesliga speelde. Als kind von ik Sampdoria en Fiorentina ook magisch klinken, evenals Newell's Old Boys trouwens. En clubs met de woorden "Lokomotive" of "Traktor" in de clubnaam. Van de eerste zijn er nog wat overgebleven (wat dat betreft vind ik het schitterend dat VfB Leipzig naar de verdoemenis is en de fans zelf weer Lokomotive Leipzig in het leven hebben geroepen), van de tweede niet meer. De meest tot de verbeelding sprekende (voor mij althans) was trouwens sowieso een ijshockeyclub genaamd Traktor Chelyabinsk en die bestaat nog altijd naar het schijnt.

In het weekeinde vielen mij nog drie namen te binnen die ik wonderwel bij mijn eerste post in dit topic had vergeten:

Leyton Orient FC
Raith Rovers FC
FK Alanija Vladikavkaz

In het geval van de Raith Rovers hebben de foto's (ik geloof van Joost) mij alleen maar nieuwsgieriger naar deze club gemaakt. Ik heb me voorgenomen deze club absoluut eens te bezoeken, maar dat kan nog wel even duren.

Joost

Citaat van: Maroboduus op nov 03, 2008, 17:32:23
In het weekeinde vielen mij nog drie namen te binnen die ik wonderwel bij mijn eerste post in dit topic had vergeten:

Leyton Orient FC
Raith Rovers FC
FK Alanija Vladikavkaz

In het geval van de Raith Rovers hebben de foto's (ik geloof van Joost) mij alleen maar nieuwsgieriger naar deze club gemaakt. Ik heb me voorgenomen deze club absoluut eens te bezoeken, maar dat kan nog wel even duren.

Momenteel staat Raith Rovers bovenaan in Division Two. Staan ze dat over 21 wedstrijden nog dan levert dat promotie op naar Division One waar smakelijk affiches tegen lokale clubs als Dunfermline Athletic, St. Johnstone en Dundee op het programma zouden kunnen komen te staan.

AthleticHolanda

#28
Citaat van: Maroboduus op nov 03, 2008, 17:32:23FK Alanija Vladikavkaz

Één van de dingen waar ik nog het meest spijt van heb tijdens mijn voetbaltrips is dat ik geen sjaaltjes geruild heb met een fan van FC Dnipro voor de thuiswedstrijd van FC Utrecht tegen FC Dnipro een paar jaar geleden in de UEFA Cup. In de bus zag ik er een zitten maar buiten was ik hem meteen kwijt, verder was alles afgeschermd...

Vooral de naam in het cyrillisch ziet er ontzettend interessant uit: ФК Днiпро Днiпропетровськ , zo zijn er nog veel meer clubs uit 'die hoek' waar ik razend benieuwd naar ben, zoals bv.
(vertaling in Oekraïens / cyrillisch)
- FC Kryvbas Kryvyi Rih - ФК «Кривбас» Кривий Ріг
- Illichivets Mariupul - Iллiчiвець Марiуполь
- FC Zakarpattia Uzhhorod - ФК «Закарпаття» Ужгород

Natuurlijk mag in Rusland 'FC Luch Energya Vladivostok (Футбольный клуб "Луч-Энергия" Владивосток) niet ontbreken, evenals o.a. de volgende;
- FC Krylia Sovetov Samara - Крылья Советов
- FC Anzhi Makhachkala - ФК "Анжи" Махачкала
- FC Kuban Krasnodar - "Кубань" Краснодар
en tot slot natuurlijk de dichts bijzijnde... ;-)
- FC Baltika Kaliningrad - «Балтика» Калининград

Maargoed draaf wat door... over het bezoeken van deze clubs zullen we het voorlopig (helaas) maar niet hebben... overigens is het oude 'Meteor' van Dnipro verlaten (en afgebroken) en speelt het momenteel in een gloednieuwe arena die ook voor het EK gebruikt gaat worden... dan is de magie toch alweer een beetje verdwenen.

EDIT: heb het overigens niet direct over sympathie, wel over interesse / pure benieuwdheid. Ken ze vooral van het spel Championship Manager dat tegenwoordig Football Manager is maar waar ik nu geen tijd meer voor heb.

Sebastiaan_W

Uit verveling keek ik even welke wedstrijden er in het seizoen 1977/78 er in de FA-cup en DFB-pokal werden gespeeld(ik ben geboren in '77) en daar kwam ik een paar mooie namen tegen:

Blyth Spartans
Boreham Wood
Spennymoor United

SV Chio Waldhof
VfR Oli Bürstadt
FSV Salmrohr
Olympia Kirrlach
Hummelsbütteler SV
Eintracht Glas-Chemie Wirges
SpVgg. Neckargemünd
Traber SC Berlin

De Engelse namen uit de FA-cup van dat seizoen zeggen me meer dan de namen die ik zie staan in hetzelfde seizoen van de DFB-pokal.