Hoofdmenu

MFC 'de Kazerne'

Gestart door AthleticHolanda, apr 26, 2012, 19:35:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

AthleticHolanda

#45
Citaat van: VVV officieelPlannen voor MFC in Venlo zijn niet van de baan

De plannen voor een multifunctioneel centrum op het Frederik Hendrik kazerneterrein in Venlo zijn niet van de baan. De komende maanden wil MFC De Kazerne BV, initiatiefnemer voor het MFC, de invulling met private partners in overleg met de gemeente Venlo verder uitwerken en vervolgens presenteren. Bij doorgang van deze plannen zal in principe voor de bouw geen beroep op gemeentelijke financiering hoeven te worden gedaan.

Dat zegt Hai Berden, directeur van MFC De Kazerne BV, in een reactie op de mediaberichten van de afgelopen dagen, waarin werd gesteld dat de bouw van het MFC in Venlo van de baan zou zijn.
"De afgelopen week hebben zowel de gemeente Venlo als MFC De Kazerne geconstateerd dat geen overeenstemming kon worden bereikt over het programma van eisen voor de bouw. Ook maakte de opschorting door de Raad van State het moeilijk om definitieve zakelijke afspraken te maken. Op grond daarvan is de betreffende overeenkomst per 15 november automatisch geëindigd, maar is de verwezenlijking niet ter discussie komen te staan", aldus Berden.

Volgens Berden is het "voorbarig" de conclusie te trekken dat het MFC van de baan is. "Gebleken is dat voor evenementen, congressen, concerten en sport in Venlo attractieve mogelijkheden bestaan. Daarom zijn partners ook enthousiast. We hopen dan ook in goede en constructieve samenwerking met de gemeente Venlo het vervolgproces te kunnen ingaan."

Hans Soentjens, algemeen directeur van VVV-Venlo: "VVV-Venlo volgt de ontwikkelingen rondom het MFC met grote belangstelling. Immers, ook voor VVV-Venlo is een dergelijke voorziening van toegevoegde waarde. VVV-Venlo zal in de toekomst bij het MFC capaciteit inhuren en wacht daarom, als toekomstig huurder, de verdere ontwikkelingen af."


AthleticHolanda

Citaat van: venlonaren.netNog voordat de bouw van het nieuwe stadion is hervat wil de gemeente Venlo vastleggen dat VVV de avondwedstrijden met een gesloten dak moet spelen. De plannen zijn een onderdeel van een pakket aan extra maatregelen om geluidshinder rond het kazerneterrein tegen te gaan.  Met deze extra maatregelen wordt tegemoet gekomen aan bezwaren van de Raad van State die het bestemmingsplan schorste. Hai Berden wil tegenover Omroep Venlo niet inhoudelijk ingaan op de plannen van de gemeente. Wel laat hij aan Omroep Venlo weten dat voetballen met een open dak indien mogelijk altijd de voorkeur heeft. VVV is nog altijd in gesprek met de gemeente over wat wel en niet mag.

Joost

Stond vanochtend in de krant inderdaad.

Er moet ook een demontabele bussluis voor uitfans komen.

hgrm

Bussluis?? Da's toch zo'n ding in de weg waar je met je auto niet overheen kunt rijden maar met de bus wel? Of bedoelen ze iets anders?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Nort

Ze bedoelen hierbij een gesloten parkeervak, waar bussen en auto's van de bezoekers in kunnen staan tijdens de wedstrijd. Het is niet mogelijk om de parkeerplaats zelf te verlaten (bij een combi).

AthleticHolanda

Nieuwe planning: 2015

Citaat van: L1Berden wil in 2015 voetballen in nieuw stadion

VVV-voorzitter Hai Berden wil in 2015 in een nieuw stadion voetballen. Het stadion moet 35 miljoen euro kosten en plaats bieden aan 15.000 toeschouwers.

Voor de realisatie van het stadion gaat VVV samenwerken met Frank Vaessen, die vooral actief is in de mediawereld. Berden gaat er nog steeds van uit dat het stadion gebouwd wordt op het Kazerneterrein in Blerick.

Het multifunctionele centrum wordt "een soort theater, waarin ook af en toe gevoetbald wordt", aldus Berden.

Zolang VVV geen nieuw stadion heeft, is de club gedoemd om te spelen tegen degradatie, zo voorspelt de VVV-voorzitter.

AthleticHolanda

Vervolg...

Citaat van: venlonaren.netHai Berden en Frank Vaessen hebben hun nieuwe plannen voor MFC De Kazerne ingediend bij de gemeente. De gemeente raad wordt begin april geïnformeerd over deze plannen.
In november kregen Berden en Vaessen drie maanden de tijd om een nieuw plan in te dienen bij de gemeente. Dit moet gefinancierd worden door private investeerders, zonder geld van de gemeente.

'We hebben nu een plan in hoofdlijnen liggen', reageert Berden tegenover Voetbal International. 'Een visie over hoe wij een mfc rendabel denken te kunnen maken. In vergelijking met het oorspronkelijke plan ligt de nadruk nu veel meer op niet-voetbal activiteiten.

Voetbal blijft een onzekere factor: speel je Eredivisie of Jupiler League. Door meer op de zakelijke evenementen te richten, wordt je businessplan veel steviger en is het voor andere partijen aantrekkelijker om financieel mee te doen.' Het bouwwerk zal een andere uitstraling krijgen dan in eerdere ontwerpen.'Veel industriëler. Het moet een gebouw worden dat snel aangepast kan worden aan allerhande evenementen, zoals het Olympisch Stadion in Londen. In onze visie hebben we ook vastgelegd dat we het voetbalpubliek meer moeten bieden dan wedstrijden alleen. De concurrentie van live-uitzendingen wordt steeds groter, mensen die naar een stadion komen willen entertainment. Daar gaan we voor zorgen.' De locatie is ongewijzigd, evenals de startcapaciteit (vijftienduizend plaatsen) en de geschatte bouwkosten 'Ongeveer veertig miljoen euro', aldus Berden in Voetbal International.

Berden wil samen met andere financiers gaan investeren in het MFC. De bouwactiviteiten zullen niet beginnen voor de Raad van State zich uitspreekt in een klachtenprocedure over het bestemmingsplan. Berden verwacht dat die uitsprak ergens in het derde kwartaal van dit jaar is.


Nort

Deze plannen zijn allerminst positief voor het supporters gilde. Voor dagjes mensen zal dit wel een grote verbetering zijn t.o.v. de huidige Koel.

Freekos79

Citaat van: nort op mrt 14, 2013, 12:03:58
Deze plannen zijn allerminst positief voor het supporters gilde. Voor dagjes mensen zal dit wel een grote verbetering zijn t.o.v. de huidige Koel.

Hier word ik als Venlonaar niet vrolijk van .....
Volgende wedstrijd: ?

Terranova

Ze hebben in Venlo helemaal niets geleerd van Fortuna Sittard. Beetje een vergelijkbaar verhaal.
Berden denkt nog altijd dat hij van VVV een stabiele Eredivisieclub kan maken, gebaseerd op supporters vanuit de grensregio, terwijl ze eigenlijk vissen uit een relatief kleine vijver. De keuze is reuze in Limburg en ook in Duitsland kan ik me niet voorstellen dat er veel supporters zijn die tweewekelijks de grens gaan oversteken.

RoelG

Precies. Als Duitser kiezen tussen Mönchengladbach en VVV is ook niet erg moeilijk natuurlijk...

Benieuwd of dit stadion er ooit nog komt, nu het al zo lang duurt en de politiek niet meewerkt. Als je die Berden nu ineens hoort, is dat voor de fanatieke supporters misschien maar goed ook.

Joost

Citaat van: Terranova op mrt 15, 2013, 08:58:43
Ze hebben in Venlo helemaal niets geleerd van Fortuna Sittard. Beetje een vergelijkbaar verhaal.
Berden denkt nog altijd dat hij van VVV een stabiele Eredivisieclub kan maken, gebaseerd op supporters vanuit de grensregio, terwijl ze eigenlijk vissen uit een relatief kleine vijver. De keuze is reuze in Limburg en ook in Duitsland kan ik me niet voorstellen dat er veel supporters zijn die tweewekelijks de grens gaan oversteken.

Maar VVV heeft wel in Nederland een behoorlijk achterland dat terug te winnen valt. Vroeger zaten er in de Koel 20.000 man als Ajax, Feyenoord of Roda op bezoek kwam, nu krijgen ze de tent nauwelijks vol met eigen supporters.

De slechte bereikbaarheid vanuit de gemeentes aan de overkant van de Maas is daar een van de oorzaken van denk ik.
Wanneer een stadion in Blerick op het Kazerneterrein goed bereikbaar is via de A73 dan maakt dat de drempel om te gaan lager. Daarnaast is het comfort in de Koel voor gezinnen dramatisch.




AthleticHolanda

Citaat van: Terranova op mrt 15, 2013, 08:58:43
Berden denkt nog altijd dat hij van VVV een stabiele Eredivisieclub kan maken, gebaseerd op supporters vanuit de grensregio, terwijl ze eigenlijk vissen uit een relatief kleine vijver. De keuze is reuze in Limburg en ook in Duitsland kan ik me niet voorstellen dat er veel supporters zijn die tweewekelijks de grens gaan oversteken.

Weet niet of ik het al eens heb aangehaald, maar in het boek 'voetballen in de kleine ruimte' bleek wel degelijk dat VVV potentie heeft, zal het vanavond eens nazoeken.

Terranova

Citaat van: Joost op mrt 15, 2013, 11:22:58
Maar VVV heeft wel in Nederland een behoorlijk achterland dat terug te winnen valt. Vroeger zaten er in de Koel 20.000 man als Ajax, Feyenoord of Roda op bezoek kwam, nu krijgen ze de tent nauwelijks vol met eigen supporters.

De slechte bereikbaarheid vanuit de gemeentes aan de overkant van de Maas is daar een van de oorzaken van denk ik.
Wanneer een stadion in Blerick op het Kazerneterrein goed bereikbaar is via de A73 dan maakt dat de drempel om te gaan lager. Daarnaast is het comfort in de Koel voor gezinnen dramatisch.

Vroeger, over hoeveel jaar geleden spreken we dan ? Denk dat het qua achterland echt wel meevalt. Tijden veranderen. Kinderen kiezen toch eerder de succesvolle clubs, de oude garde zul je niet zo heel gemakkelijk meer terughalen naar het stadion op de wedstrijden tegen de topclubs na.

En qua bereikbaarheid en comfort ben ik het zeker met je eens, alhoewel het ook zijn charmes heeft. De mensen die wel eens naar VVV gaan die ik ken vinden het stadion krakkemikkig, maar toch ook wel heel erg mooi.
Kijk dat Berden toekomstplannen heeft, prima, maar ik ben ontzettend bang dat dit een doodsteek gaat zijn. Ik vergelijk het eigenlijk keer op keer met Fortuna. Was een club die eind jaren '90 ineens floreerde en door absurde keuzes nu al dik 10 jaar in de kelder speelt. VVV is een prachtige club, Berden een uitstekende voorzitter, maar ik vind dat hij gewoon teveel wil en de mogelijkheden in Noord-Limburg overschat......

Joost

Citaat van: Terranova op mrt 15, 2013, 13:12:20
Vroeger, over hoeveel jaar geleden spreken we dan ? Denk dat het qua achterland echt wel meevalt. Tijden veranderen. Kinderen kiezen toch eerder de succesvolle clubs, de oude garde zul je niet zo heel gemakkelijk meer terughalen naar het stadion op de wedstrijden tegen de topclubs na.

En qua bereikbaarheid en comfort ben ik het zeker met je eens, alhoewel het ook zijn charmes heeft. De mensen die wel eens naar VVV gaan die ik ken vinden het stadion krakkemikkig, maar toch ook wel heel erg mooi.
Kijk dat Berden toekomstplannen heeft, prima, maar ik ben ontzettend bang dat dit een doodsteek gaat zijn. Ik vergelijk het eigenlijk keer op keer met Fortuna. Was een club die eind jaren '90 ineens floreerde en door absurde keuzes nu al dik 10 jaar in de kelder speelt. VVV is een prachtige club, Berden een uitstekende voorzitter, maar ik vind dat hij gewoon teveel wil en de mogelijkheden in Noord-Limburg overschat......

Ik schaal die oude garde in bij de categorie mensen die nu vooral niet te moeilijk wil doen en graag verwend wordt en die lichte sympathie nog altijd heeft voor VVV. En dan heb ik het over het gebied van pakweg Roermond tot Venray en westelijk richting Panningen. Dan heb ik het over de gemeentes Peel en Maas, Venray en Horst aan de Maas. Alledrie goed voor ruim 40.000 inwoners.

Wanneer je een stadion neerzet in Blerick waar ze makkelijk heen kunnen gaan, droog zitten en meer comfort is dan ben ik er wel zeker van dat je uit die groep een hele kolonie voetballiefhebbers kan terugwinnen. Een bezoek aan een stadion heeft immers altijd meer dan alleen voor de TV zitten.

De vergelijking met Fortuna vind ik niet helemaal opgaan. Je kunt het beter vergelijken met Roda. Daar zaten in de toch uiterst succesvolle jaren 90 nog steeds maar 7500 man gemiddeld. De afgelopen 10 jaar zijn er eigenlijk geen opvallende uitschieters omhoog te melden maar zitten er in het stadion wel bijna twee keer zoveel toeschouwers. Een heel groot deel gewoon liefhebbers.