Hoofdmenu

Eerste divisie

Gestart door Sebastiaan_W, jan 08, 2013, 10:28:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nort

Citaat van: AthleticHolanda op aug 12, 2013, 22:44:43
Jong PSV - Excelsior


Je kunt ook jank foto's maken zeg!

1. Beide foto's zijn niet op dezelfde plek genomen, op de 2e foto heb je prima zicht op het veld. (dat het uitvak van PSV te wensen over laat weet heel Nederland al en is al 10 jaar zo)

2. Foto's van de tribune zijn nog tijdens warming up, tijdens de wedstrijd zat er wel degelijk meer man (1.300). (P.S. een excelsior fan die begint te janken om het aantal supporters..)

Volgens mij is deze supporter alleen naar de wedstrijd gegaan om te gaan janken, in de Eredivisie komt Excelsior doorgaans niet eens met 20 man opdagen. Excelsior mag de laatste club zijn die hierover beginnen te janken!


AthleticHolanda

Citaat van: nort op aug 13, 2013, 12:23:54
Je kunt ook jank foto's maken zeg!

1. Beide foto's zijn niet op dezelfde plek genomen, op de 2e foto heb je prima zicht op het veld. (dat het uitvak van PSV te wensen over laat weet heel Nederland al en is al 10 jaar zo)

2. Foto's van de tribune zijn nog tijdens warming up, tijdens de wedstrijd zat er wel degelijk meer man (1.300). (P.S. een excelsior fan die begint te janken om het aantal supporters..)

Volgens mij is deze supporter alleen naar de wedstrijd gegaan om te gaan janken, in de Eredivisie komt Excelsior doorgaans niet eens met 20 man opdagen. Excelsior mag de laatste club zijn die hierover beginnen te janken!

Sorry maar dit vind ik echt onzin.

Ongeacht of je nu supporter bent van Excelsior of welke club dan ook, het gaat om het feit dat je als uitsupporter in een nagenoeg leeg stadion totaal onnodig op de rotste plaats wordt gedumpt.
Verder heb je vanaf geen enkele plaats in het PSV-uitvak fatsoenlijk zicht op het veld.

Of het nu aan de gemeente Eindhoven of aan PSV ligt, als je op deze manier wedstrijden wil organiseren blijf dan lekker in de beloftencompetitie voetballen. Datzelfde geldt overigens voor Twente.

Bier und Bratwurst

Citaat van: AthleticHolanda op aug 13, 2013, 12:35:32
Sorry maar dit vind ik echt onzin.

Ongeacht of je nu supporter bent van Excelsior of welke club dan ook, het gaat om het feit dat je als uitsupporter in een nagenoeg leeg stadion totaal onnodig op de rotste plaats wordt gedumpt.
Verder heb je vanaf geen enkele plaats in het PSV-uitvak fatsoenlijk zicht op het veld.

Of het nu aan de gemeente Eindhoven of aan PSV ligt, als je op deze manier wedstrijden wil organiseren blijf dan lekker in de beloftencompetitie voetballen. Datzelfde geldt overigens voor Twente.


Ben het volledig met je eens als Twentefan. Ik vind ook dat die tweede teams lekker in de beloften moeten voetballen. Groot gelijk. Maar het is de KNVB die dit beslist en PSV,Ajax en Twente zal het een worst zijn, daar gaat het puur om het niveau van de spelers op te krikken en niet om de competitie. Kan me de reacties van de overige eerstedivisie fans en clubs goed voorstellen. Ik zal er niet gaan kijken.

En ja natuurlijk heeft de aanhang van Excelsior hier helemaal gelijk. Ze hadden die jongens ook op een normale plek in het stadion kunnen onderbrengen.  @ Nort... zakdoekje nodig?
Het ene stadion is het andere niet!

FCT1980

Bij Twente heb je overigens uitstekend zicht op het veld vanuit het uitvak. Vooral als je met 100 man komt.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nort

Qua aanpak van de beloftenteams ben ik het met Bier und Bratwurst helemaal eens.

Waar ik kritiek op heb is dat supporters het schijnbaar 'leuk' vinden om te huilen over hun wedstrijd bezoek. Bij aankoop van een kaartje wist je immers dat je in het uitvak moest plaatsnemen en daarbij dus het slechte zicht (waar ik het niet helemaal mee eens ben, wanneer er 200 man in het vak zijn hebben ze prima zicht).

Mijn punt van kritiek op Excelsior fans:
- Foto's maken op verschillende plekken om te kunnen 'janken'
- Foto's maken over aantal bezoekers tijdens warming-up
- Foto's versturen naar social-media tijdens een wedstrijd (Sites als Indehekken maken hier gretig gebruik van, zonder de feiten te checken.)

Bij Jong Ajax worden de uit supporters wel achter de goal geplaatst, maar daar mogen er maar maximaal 100 naar binnen..

De Grolsch Veste heeft daarentegen wel een prima uitvak, maar ik weet niet of deze ook open is voor wedstrijden van Jong Twente?




FC_Emmen

CiteerGROESBEEK - Achilles'29 zit in financieel zwaar weer. De Groesbeekse club stevent volgens meerdere bronnen van Omroep Gelderland zelfs af op een faillissement. Voorzitter Harrie Derks, die samen met voormalig hoofdsponsor Jan van Kesteren veel eigen geld in de club pompte, bestrijdt dat er acuut gevaar is, maar spreekt wel van 'hele zware tijden.'

Bank zegt relatie met club op


Achilles mocht deze zomer promoveren naar de Jupiler League, maar lijkt als club nu gebukt te gaan onder een groot conflict tussen de Rabobank en Derks als prive-persoon. De bank heeft relaties met Derks en de voetbalclub opgezegd. Aanleiding zouden onder meer twee banktransacties zijn in 2009 die ook bij de Autoriteit Financiele Markten, de AFM, zijn gemeld. Bronnen spreken zelfs van 'illegale bankactiviteiten' die Derks gepleegd zou hebben, maar de Groesbekenaar bestrijdt dat met klem. 'Ik heb op geen enkele wijze iets gedaan wat niet mag.' 

Rabobank eist 1,5 ton terug


Derks erkent wel persoonlijk onder grote druk te staan. De problemen met de bank zijn zelfs zo groot, dat een veiling van zijn woning over drie weken op de rol staat. De voorzitter hoopt een gedwongen verkoop echter nog tegen te kunnen houden. 'Een veiling is zeker niet de insteek. Maar ik heb hier wel veel last van. We onderhandelen nog.' 


Daarnaast eist de bank dat per direct een lening aan Achilles'29 van bijna anderhalve ton terugbetaald moet worden. Derks donderdagavond laat: 'Die vordering lag er, maar het is geregeld. Dat hebben we vanavond met het bestuur opgelost. Er wordt mij nu extreem veel onheil aangedaan. De situatie bij de Rabobank is juist hachelijk. Maar het is vechten tegen windmolens.'


Debiteuren achter met betalen


De recessie helpt Achilles ook al niet. Sponsors zouden de Groesbeekse club nog een kleine twee ton schuldig zijn. Een aantal bedrijven kan het geld echter niet meer betalen door de economische malaise. 'Als de debiteuren niet betalen, hebben we inderdaad een groot probleem. Dit is niet waar we op zitten te wachten', bevestigt Derks de penibele situatie.

'Badkuip zonder stop'


Volgens goed ingevoerde bronnen was een faillissement dit voorjaar al onderwerp van gesprek bij Achilles. Promotie naar de Jupiler League bracht echter redding, mede vanwege een bedrag dat Achilles nu ontvangt aan tv-gelden van betaalzender FOX. De spelers krijgen over het algemeen echter minder betaald dan in de Topklasse. 'We hebben de begroting moeten bijstellen.' Insiders beschrijven Achilles echter als 'een badkuip zonder stop waar het ene gat met het andere wordt gedicht.' Een van de anonieme bronnen gaat zelfs nog een stap verder. 'Eigenlijk is de club al failliet. De schulden zijn enorm.'
http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2034498/achilles29-in-financieel-zwaar-weer.htm#.Uh_YrafCSP8
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Verwijderd lid

Citaat van: nort op aug 13, 2013, 17:31:18

Bij Jong Ajax worden de uit supporters wel achter de goal geplaatst, maar daar mogen er maar maximaal 100 naar binnen..


Dat was alleen toen er in het stadion werd gespeeld, afgelopen maandag, op Sportpark De Toekomst, was er een klein uitvak aan de lange zijde gemaakt. Een foto staat op http://denniz1974.blogspot.nl/2013/08/jong-ajax-fc-emmen-1-1.html

Joost

Citaat van: Meester op aug 30, 2013, 13:18:26
Dat was alleen toen er in het stadion werd gespeeld, afgelopen maandag, op Sportpark De Toekomst, was er een klein uitvak aan de lange zijde gemaakt. Een foto staat op http://denniz1974.blogspot.nl/2013/08/jong-ajax-fc-emmen-1-1.html
Geen GVVV meer?

Verwijderd lid

Citaat van: Joost op aug 30, 2013, 13:49:19
Geen GVVV meer?

Voorlopig in ieder geval niet. Heb lidmaatschap beëindigd.
Persoonlijke redenen liggen hieraan ten grondslag.
Alles wijst er momenteel op dat het een erg goede beslissing is geweest om het roer om te gooien.

Bier und Bratwurst

#264
Las ik net dat ze bij Achilles'29 nu al in de financiële problemen zitten..
Het ene stadion is het andere niet!

Terranova

Citaat van: Bier und Bratwurst op aug 31, 2013, 12:00:48
Las ik net dat ze bij Achilles'29 nu al in de financiële problemen zitten..

En dat zonder winstpremies te hebben moeten verdelen :D

ðe waan

Citaat van: Bier und Bratwurst op aug 31, 2013, 12:00:48
Las ik net dat ze bij Achilles'29 nu al in de financiële problemen zitten..

Dat was dit voorjaar al een publiek geheim. Het is niet voor niks dat een paar van de duurdere jongens naar Spakenburg zijn gegaan. De overstap naar de JL zal voor deel zeker ook vanwege financiële motieven geweest zijn.

Bossche Bol

Het seizoen is amper 2 maanden oud en bij mijn clubje (FC Den Bosch) zijn er al weer 2 spelers die er een klein jaar 'uit liggen' met een gescheurde kruisband.
Hiermee komt het aantal gescheurde kruisbanden in de afgelopen 3 jaar bij mijn club nu op 9 (NEGEN!).

Soms zit het mee, soms zit het tegen...
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

Jef400

Nou zit De Graafschap weer in de financiële penarie.