Ref on tour

Gestart door Nort, jan 12, 2016, 19:48:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mike_t

Citaat van: nort op feb 16, 2016, 16:05:03
Ik stuur vaak een e-mail naar de club of ik niet kan langskomen voor een echt kaartje. Zo mag ik a.s. zondag bij Zulte ook even langs de ticketing om een echt kaartje te bemachtigen :). Sinds 2012 ontbreken enkel kaartjes van Huddersfield Town en Tottenham Hotspur in mijn verzameling.

Thanks, zal het eens proberen in de nabije toekomst. Al moet ik zeggen dat het voor mij geen musthave is, maar wel een leuke tastbare  herinnering

spons

Citaat van: Bier und Bratwurst op feb 16, 2016, 12:19:27
Degene, die het fenomeen e-tickets heeft uitgevonden mag van mij een levenslang stadionverbod krijgen (om het netjes te houden).

Helemaal mee eens!! Ik haat die A-4tjes!

Ik vind het wel praktisch gewoon thuis je ticket uitprinten.

Vind het erger dat ze zoals bij bijvoorbeeld Ajax en Twente de programma's hebben afgeschaft of bij Roda bij bekerwedstrijden niet uitgeven
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Hugo

Ik begrijp niks van de waarde van een kaartje die een ander persoon heeft gebruikt.

Jeje

Ik vind een kaartje inderdaad altijd leuk om te hebben, maar alleen als ik hem zelf heb gekocht. Van de grond rapen doe ik dan ook niet, daar zie ik het nut niet echt van in. Net als het verzamelen van tickets van wedstrijden waar je helemaal niet bent geweest, vind ik ook niks.

Programmaboekjes zijn altijd leuk om te krijgen maar voor mij ook geen must, uiteindelijk gaat het erom hoe je de wedstrijd daar beleeft, foto's en herinneringen zijn voor mij genoeg. Een kaartje,vlaggetje of programmaboekje is mooi meegenomen.

Ik koop overigens wel van elke buitenlandse club waar ik ben geweest een vaantje, misschien vinden andere mensen dat weer raar ;)

Ieder zijn eigen ding!

spons

Citaat van: Hugo op feb 16, 2016, 21:09:00
Ik begrijp niks van de waarde van een kaartje die een ander persoon heeft gebruikt.

Ik hecht alleen waarde aan kaartjes van wedstrijden die nog gespeeld moeten worden.

Ik heb alleen als souvenir mijn eigen kaartjes bewaard van de UEFA en Supercup finale van Feyenoord tegen respectievelijk Borussia Dortmund en Real Madrid en de rest heb ik allemaal weggegeven
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

ALenstra

Je moet met de tijd meegaan, nietwaar? Voor de clubs is het een kostenbesparing als toeschouwers zelf hun kaarten uitprinten. En ook bij andere evenementen gebruiken ze die methode.

spons

Citaat van: ALenstra op feb 16, 2016, 21:26:43
Je moet met de tijd meegaan, nietwaar? Voor de clubs is het een kostenbesparing als toeschouwers zelf hun kaarten uitprinten. En ook bij andere evenementen gebruiken ze die methode.

Ze lopen wat dat betreft bij het voetbal nog achter. Ben volgens mij nog geen clubs tegengekomen waar je met een barcode of QR code op je telefoon naar binnen kunt
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Jehoentelaar

Ik heb wat recente e-tickets bewaard om te kijken of het met plastificeren nog wat wordt. Uiteraard niet het volledige A4'tje.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Hugo

Ik gooi de e-tickets opgevouwen bij de andere tickets in een oude schoenendoos.

Bier und Bratwurst

Citaat van: spons op feb 16, 2016, 21:03:27
Ik vind het wel praktisch gewoon thuis je ticket uitprinten.

Vind het erger dat ze zoals bij bijvoorbeeld Ajax en Twente de programma's hebben afgeschaft of bij Roda bij bekerwedstrijden niet uitgeven

Bij Twente hebben ze nog steeds een programma, gratis en evenveel info als in het boekje. Echter is dit nu een opgevouwen a-4tje beide zijden bedrukt. Dat is ook genoeg want de rest van het oude boekje bestond toch uit advertenties.
Het ene stadion is het andere niet!

spons

Citaat van: Bier und Bratwurst op feb 17, 2016, 08:20:53
Bij Twente hebben ze nog steeds een programma, gratis en evenveel info als in het boekje. Echter is dit nu een opgevouwen a-4tje beide zijden bedrukt. Dat is ook genoeg want de rest van het oude boekje bestond toch uit advertenties.

Ok dan ben ik verkeerd geïnformeerd. 

Maar ik heb toch liever dat oude boekje, ondanks dat ik daar voor moest betalen en er inderdaad ook niet veel informatie in stond, dan een opgevouwen A4-tje
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Nort

13-02-2016 Ards F.C. 0-3 Cliftonville F.C.
Solitude, North-Irish League cup final

Op zaterdag stond de Noord Ierse League cup final op het programma. In onderling overleg werd besloten om de wedstrijd in het stadion van Cliftonville, Solitude, te organiseren. Gezien de beperkte capaciteit en informatie rondom de wedstrijd, werd besloten om niet op de 'general sale' te wachten en een 'hospitality' package te kopen. Voor het bedrag van £30, - Pond kreeg je een drie gangen menu met gratis wijn en een toegangskaartje.

Cliftonville was voorafgaand aan de wedstrijd favoriet en kon tevens de beker voor de vierde keer op rij winnen, wat een nieuw record zou betekenen. Tegenstander Ards komt namelijk uit op het 2e niveau, al heeft het wel goede papieren om te promoveren naar de Premiership. Toch zullen enkele PSV fans de club wellicht kennen. Het is namelijk ooit de tegenstander van PSV in de Europacup II geweest ('74/'75). In Eindhoven werd Ards met liefst 10-0 verslagen en dat is tot heden de grootste nederlaag van een Noord-Ierse ploeg in Europa.

Voordat we van ons hospitality programma gingen genieten werd het stadion alvast bezocht en hadden genoeg tijd om een pint in social-club te pakken. Daar vroegen we of het mogelijk was om alvast wat foto's van het stadion te maken en voor we het wisten, kregen we een privé rondleiding. De Financial Director begeleidde ons langs de kleedkamer, persruimte, bestuurskamer en als klap stuk mochten we alvast met de Cup op de foto. We moesten wel beloven dat de foto's pas na afloop verspreid werden.

Na het diner, keerden we terug naar het stadion en hing er een bordje dat de wedstrijd uitverkocht was. We konden dus van een uitverkocht Solitude gaan genieten, beter gezegd van een volle Grandstand. Achter beide doelen staat een typische Lego tribune en tegenover de hoofdtribune zijn enkel dug-outs te vinden. Zonder de hoofdtribune is het niet van andere stadions te onderscheiden.

De Grandstand maakte veel goed en alleen hiervoor zou je eens bij Cliftonville moeten gaan kijken. Doe het wel snel, want ze willen de tribune nog voor de zomer van 2017 naar beneden halen. De economische levensduur van de tribune is dan ook al een aantal jaren verstreken. Zo is een deel van de tribune gesloten, is de zijgevel aan het afbrokkelen en zijn er binnen emmertjes nodig om de overlast van lekkage te beperken.

Hetzelfde lot staat ook het 'Whitehouse' langs de Grandstand te wachten. Het Whitehouse is vergelijkbaar met het paviljoen op Craven Cottage, al is deze zwaar verouderd. Tot 2009 deed het dienst al kleedkamer en kantoorruimte. Met de bouw van de nieuwe tribune is de accommodatie meeverhuisd en heeft het Whitehouse geen functie meer.

Bij opkomst werd op onze tribune nog een sfeeractie gehouden en na het maken van de team foto's kon de wedstrijd beginnen. Daarin was Cliftonville, zoals verwacht, de betere en het kwam dan ook terecht op voorsprong. In de 2e helft liep de club uit naar een 3-0 voorsprong en zo was de vierde League cup op rij een feit. Met 'Here you go, 4 in a row' wilden de fans dat ook aan iedereen duidelijk maken.

Na afloop van de wedstrijd liepen we social-club nog even binnen om als echte 'gloryhunters' de overwinning te vieren. Na een pintje vonden we het welletjes geweest. In de nabij gelegen supermarkt kwamen we nog Ards spelers tegen die wat voorraad voor de terugweg aan het inslaan waren. Voor degenen die niets hebben met de Premier League en haar vele geld, is Noord-Ierland een prima alternatief gebleken.

https://www.facebook.com/refontour/

Jeje


Robbie


Nort

21-02-2016 KV Oostende 5-2 AA Gent
Albertpark, Jupiler Pro League

Begin dit seizoen maakte Oostende bekend dat het Albertpark na afloop van het seizoen flink op de schop ging. Vanwege deadlines was besloten om de laatste competitie wedstrijd en de play-offs in Roeselare af te werken. De laatste thuiswedstrijd tegen AA Gent bleef als enige mogelijkheid voor een bezoek over. De tv mannetjes waren me gunstig gezind en plande dit niet samen met een wedstrijd van PSV en dus werd er voor €15,00 een kaartje gekocht.

Het eerste wat opvalt aan het stadion is de diversiteit van de tribunes. Het Albertpark kent liefst acht verschillende tribunes, 2x drie aan de lange zijdes en 2x één aan de korte zijde. Men begon ooit met een kleine hoofdtribune en in plaats er één grote van te maken, is er een steeds een stukje aangebouwd. Het levert een apart gezicht op, waarbij één tribune niets meer is dan een evenementen stellage met stoeltjes in de verkeerde kleuren.

Zelf had ik een kaartje op de staantribune aan de korte zijde en deze was te bereiken via een doolhof aan containers. De voorbereiding voor de bouw zijn al in volle gang en direct na afloop van de wedstrijd zou de sloop van de tribunes al beginnen. Een half uur voor de wedstrijd zocht ik een plekje aan de crush barrier en zorgden een aantal teletoeters, gehuld in carnavaleske kleding, voor het nodige entertainment. Ze werden uitgelachen door de supporters uit Gent en dat kon men niet waarderen.

Vlak voor de wedstrijd raakte het stadion vol en was iedereen klaar voor de 'afscheidsmatch' van het huidige Albertpark. Daarin probeerde de scheidsrechter een hoofdrol op te eisen, door na vijf minuten een belachelijke strafschop aan Gent toe te kennen. De bezoekers lieten het cadeau niet onbenut en zo leek de huidige kampioen het feestje van Oostende te gaan verstieren.

De thuisploeg kwam echter met de best denkbare reactie en na 15 minuten stond het via twee rake kopballen alweer 2-1. Op het halfuur werd het zelfs 3-1 na een prachtige goal van clubtopscoorder Musona. De koek was nog niet op, want Gent maakte op slag van rust de aansluitingstreffer, 3-2. Na vijf-en-veertig enerverende minuten konden we even bijkomen.

De mascotte, verkleed als piraat en doordeweeks werkend als clown, had daar andere ideeën over en voerde de ene na de andere act op. Ook tijdens de wedstrijd liet hij zich niet onbetuigd met wegwerp gebaren naar de scheidsrechter, vermeende blessurebehandelingen, het imiteren van C. Ronaldo juichen en het bidden bij een volgend doelpunt van Oostende.

In de 2e helft was Oostende geen zins van plan om het rustig aan te doen en liep het zelfs uit naar een 5-2 overwinning. Als de passing voorin wat scherper was geweest hadden ze er ook zo acht kunnen maken. De Gentse defensie had dan ook meer weg van een gatenkaas. Het Albertpark kreeg dankzij de doelpuntenregen en de overwinning van Oostende een waardig afscheid.

Scheidsrechter: Wim Smet
Floot een belabberde wedstrijd, was onduidelijk in zijn beslissingen en ging bij de strafschop opzichtig in de fout. Was bovendien zijn spuitbus vergeten, maar nadat hij er een van de vierde official had gekregen, weigerde hij deze te gebruiken.

Foto's: https://www.facebook.com/refontour/