Tips goedkope reismogelijkheden

Gestart door Jeje, mei 28, 2015, 15:38:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jeje

Hallo allemaal,

Ik ben al een beetje begonnen met groundhoppen. De kaarten halen en verblijf is het probleem niet maar de reiskosten zijn vaak relatief hoog. Iemand nog tips?

Joost

Op de fiets de lokale amateurclubs bezoeken is goedkoop qua vervoer en entree.

Maar waarschijnlijk is dat niet waar je naar op zoekt bent. Wat voor clubs, competities hebben je voorkeur, waar woon je, dat soort dingen zijn handig om te weten als je tips wilt geven.

geraldando

Voor dagtrips naar Londen is Eurolines of Megabus best oké aan prijs. Daarnaast ook beetje aanbiedingen in de gaten houden van de treinen als je daar afhankelijk van bent. En in eigen regio kan je vaak ook heel veel moois vinden.
Favoriete ground: Bosuilstadion

FC_Emmen

Kruidvat, HEMA enzovoort in de gaten houden voor goedkope treinkaarten.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Jeje

Ik woon in de buurt van Enkhuizen, dus boven in Noord-Holland. Dus ook lastig qua treinvervoer omdat dat buiten Noord-Holland normaal gesproken al richting de 25 euro enkeltje gaat.

Ik richt me nu vooral op de landen Nederland,Frankrijk,Belgie,Luxemburg,Engeland en Duitsland.

Thx voor de tips !

spons

De reiskosten zijn vaak goedkoper dan het kaartje

Ben nu een aantal dagen in Polen

Heenreis met Ryanair van Eindhoven naar Warschau € 17 trein Warschau - Krakau € 30 Ryanair Krakau - Eindhoven op zaterdag € 35
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Voetbalman

Reisgenoten zoeken en de kosten delen kan ook helpen. Voor de rest laat ik mij ook leiden door de goedkope vliegbestemmingen (Praag, Boedapest, Italië, Manchester, ...).

cafebac

En zorgen dat je met een droge tank in het buitenland aankomt. In Belgie en Duitsland betaal je vlot 20 ct per liter minder, in Luxemburg 30 cent. Scheelt op een volle tank aanzienlijk.

ALenstra

Frankrijk? Thalys heeft wel eens leuke tarieven naar Lille. Duitsland? Met de ICE naar Oberhausen, Duisburg, Düsseldorf en Keulen vanaf 19 euro enkele reis, wel tijdig boeken. Of kruidvatkaartje tot Enschede of Venlo en daarna NRW dagkaart. Voor Mönchengladbach kan je het toegangskaartje ook gebruiken voor de trein vanaf Venlo. Engeland? Vanaf 99 euro treinretoer met eurostar. Of dagtocht met Slangen Reizen vanaf 40 euro. Vliegen met lowcost airlines hoeft ook niet duur te zijn. Voor Belgie en Luxemburg kun je goedkope weekendretoers krijgen.

Jeje

Thanks voor alle mooi tips heb er zeker wat aan. Alleen die met de tank niet, ben namelijk 17 en mag dus nog niet rijden :P

hgrm

Als je pas begonnen bent, heb je nog niet zo heel veel stadions gezien (open deur). Dus overal is wel wat nieuws en interessants te zien (nog een open deur).
Je zou de keuze van je bestemming daarom (mede) kunnen laten bepalen door de goedkope reismogelijkheden die zich voordoen. Dus goed de aanbiedingen in de gaten houden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jehoentelaar

Ik reis in NL in weekenden gelukkig (nog een jaartje) op studenten-OV, maar voor met name Duitsland is reisgenoten optrommelen een idee om de reiskosten enigszins binnen de perken te houden. Wat wellicht scheelt is clubs nabij treinstations de voorkeur geven; het voor- en natransport rondom je treinreis is zo'n kostenpost waar ikzelf (te) weinig rekening mee houd maar die toch aardig kan oplopen.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

spons

Zwartrijden / liften

Heeft me vroeger vermogens gescheeld
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Jef400

Ik denk dat ik deze spons van je maar even in de prullenbak gooi ;) :P

Zonder dollen: Neem de vuistregel": met meer personen je reist, hoe minder de reis per persoon kost.
Ps Desnoods ben ik wel geneigd mee te gaan met een groepsretour. Ik wil volgend jaar eigenlijk ook wel eens serieus aanvangen met hoppen ipv 1 of 2 grounds per seizoen te vincken.

hgrm

En natuurlijk de agendatopics in de gaten houden en kijken of zich meereismogelijkheden voordoen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen