Stelling van de dag: Blatter oreert

Gestart door TeeZee, jun 06, 2010, 16:53:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Wat ik hier nog niet gelezen heb, is het effect op de lagere regionen van het voetbal.

Als de scheidsrechter in de top wordt neergezet als een monddood gemaakte slaaf, die als het er even toe doet niet meer is dan de sprekende interface van een computersysteem, dan heeft dat ernstige gevolgen voor de acceptatie van het gezag op het niveau Bal op het Dak 8.

Ook daar zal de scheidrechter niet meer serieus worden genomen; hij zal worden gezien als dezelfde monddood gemaakte slaaf en sprekende interface van een computersysteem als in de top, maar dan zonder het computersysteem erachter. Dat dit een toename aan geweld en molestaties zal gaan opleveren, hoeft geen betoog.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Dat is geen valide argument. Het is juist een uitstekende leerschool voor kinderen dat scheidsrechters in de lagere divisies niet dezelfde middelen tot hun beschikking hebben als in de top en dús meer foute beslissingen nemen. Bovendien is het nu al zo dat de beste scheidsrechters op het hoogste niveau fluiten. Ja, daar zit ook subjectiviteit en ambitie bij, maar gemiddeld genomen zal het waar zijn.

Peenvogel

En dan had de voetbalwereld het zonder deze eeuwige discussiepunten moeten doen....






TeeZee

De voetbalwereld zou beter kunnen discussiëren over de goal van Bergkamp tegen Argentinië.

spons

Citaat van: Peenvogel op jun 08, 2010, 10:21:00
En dan had de voetbalwereld het zonder deze eeuwige discussiepunten moeten doen....







ja, dat zou toch eeuwig zonde zijn geweest.

voetballers moeten niet zo zeuren over een foutje van de scheidsrechter zelf maken ze er veel meer
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

TeeZee

Citaat van: spons op jun 08, 2010, 11:10:43voetballers moeten niet zo zeuren over een foutje van de scheidsrechter zelf maken ze er veel meer
Kortom, er blijft nog meer dan genoeg discussiestof over die over het spelletje zelf gaat.

hgrm

Citaat van: TeeZee op jun 08, 2010, 10:57:30
De voetbalwereld zou beter kunnen discussiëren over de goal van Bergkamp tegen Argentinië.

Daar is niks over te discussiëren; de bal zat er in, het zag er aardig uit maar hij telt maar voor één. Klaar.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Citaat van: hgrm op jun 08, 2010, 13:29:44
Daar is niks over te discussiëren; de bal zat er in, het zag er aardig uit maar hij telt maar voor één. Klaar.
Maradona scoorde met de hand. Theo zei ik zeg ja. Foute beslissing van de scheids, maar hij telt maar voor één. Klaar.

Peenvogel

Bij het mini-voetbal van de NCRV telde kopballen toch voor 2? En kon je ook van achter het doel scoren. Dat zouden eens wijzigingen zijn ten goede van het spel.










;)

Han

Eén der volgende WK's dient toegewezen te worden aan Ecuador. Om vervolgens het land op supportersverzoek af te laten kalven en te 'landscapen' tot Amsterdams Peil omdat spelen op 4 kilometer boven de zeespiegel zogenaamd gezondheidsrisico's met zich mee zou brengen.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

De WK-loting is een verkiezing waarvan het resultaat niet overschaduwd mag worden door het slecht getimed overlijden van de invaller Mandela. Elle seconde stilt leidt slechts ongewenst de aandacht af.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Waar is de tijd gebleven dat de loting onder toezicht van de notaris plaatsvond ik een kantoortje op het bondsbureau.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ALenstra

Waar is de tijd gebleven dat kinderen de WK-loting deden.

Hugo

Waar is de tijd gebleven dat Sophia Loren sensueel in ballen aan het graaien was?

cafebac

Ik las woensdag in de VI per toeval welke landen Nederland zal ontmoeten. Dat feestje van Blatter kan me gestolen worden.