Week 37: maandag 10 september tot en met zondag 16 september

Gestart door Arjen, aug 22, 2018, 21:55:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arjen


Sebastiaan_W


ALenstra

Voetbal en ijshockey double in Düsseldorf:
Za. 15 sept. Fortuna Düsseldorf-Hoffenheim
Zo. 16 sept. DEG-Roosters Iserlohn

wekke


De publiekswissel

Citaat van: wekke op aug 29, 2018, 19:29:56
15/09 Lyra Lierse - St Lenaarts

Ik begrijp dat de meeste supporters van het voormalige SK Lierse nu gewoon naar Lierse Kemperzonen gaan? Gewoon in het eigen stadion, zelfde kleuren en doet een was, een plas en alles bleef zoals het was.
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

syntric

Citaat van: De publiekswissel op aug 30, 2018, 11:05:47
Ik begrijp dat de meeste supporters van het voormalige SK Lierse nu gewoon naar Lierse Kemperzonen gaan? Gewoon in het eigen stadion, zelfde kleuren en doet een was, een plas en alles bleef zoals het was.

Een fenomeen dat wel vaker voorkomt in België: men zet er een andere club en doet gewoon of dat de club is van vroeger. Na een aantal jaar worden meestal alle verwijzingen naar de reddende hand (in dit geval Oosterzonen in geel-rood) verwijderd en klaar is kees. Binnenkort ga ik naar de derby in La Louviere, waar het nog sterker is, daar zijn er twee clubs die in hetzelfde stadion van het oude LL spelen, in dezelfde groen-witte kleuren en met een soortgelijk logo met de wolf erin. Beide claimen ze de opvolger te zijn van de oude club.
Groundhopper for life :-)

hgrm

Volgens mij is er een regel dat een clubnaam die verdwenen 10 jaar lang niet gebruikt mag worden. Dus over 10 jaar mag het weer Lierse SK worden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

wekke

#7
Citaat van: De publiekswissel op aug 30, 2018, 11:05:47
Ik begrijp dat de meeste supporters van het voormalige SK Lierse nu gewoon naar Lierse Kemperzonen gaan? Gewoon in het eigen stadion, zelfde kleuren en doet een was, een plas en alles bleef zoals het was.

Klopt. Het merendeel gaat naar Lierse Kempenzonen. In hun opinie is Lierse ook echt terug, met de kleuren, het stadion en het oude logo. Ik vind het beschamend hoe ze met de erfenis van Lierse omgaan, maar er valt niks aan te doen.

Het gebruik van de naam Lierse is trouwens toegestaan. Sportkring mag dan weer niet gebruikt worden voor enkele jaren. De voorzitter van Kempenzonen deed recent nog een uitspraak dat Kempenzonen zo snel moogelijk uit de naam zal verdwijnen. Het stamnummer kan pas na 10 jaar opgekocht worden.

Saltacampos

Citaat van: wekke op aug 30, 2018, 13:05:50
Klopt. Het merendeel gaat naar Lierse Kempenzonen. In hun opinie is Lierse ook echt terug, met de kleuren, het stadion en het oude logo. Ik vind het beschamend hoe ze met de erfenis van Lierse omgaan, maar er valt niks aan te doen.

Het gebruik van de naam Lierse is trouwens toegestaan. Sportkring mag dan weer niet gebruikt worden voor enkele jaren. De voorzitter van Kempenzonen deed recent nog een uitspraak dat Kempenzonen zo snel moogelijk uit de naam zal verdwijnen. Het stamnummer kan pas na 10 jaar opgekocht worden.
Het lot van de kleine club die zijn lot verbindt aan de restanten van een teloorgegane profclub. Jammer voor de echte supporters, maar gezien het (nationale) amateurvoetbal steeds irrelevanter wordt (en volgend jaar wordt nog nog erger met die "B"-elftallen erbij) en er -op een paar schaarse uitzonderingen na- geen hond meer komt kijken onder 1B, kan ik wel begrijpen dat men daar geen geld meer in wil steken.
De mooie tijden van traditieclubs met aardig gevulde tribunes in 3de en 4de Klasse komen nooit meer terug. Ik heb het bij onze Racing van dichtbij meegemaakt, kroniek van een aangekondigde dood. Het Bosman-arrest was de eerste stap, dan het overaanbod aan voetbal op tv om de put nog wat dieper te maken, vervolgens wordt het praktisch onmogelijk gemaakt dat een amateurclub nog hogerop raakt en als kers op de taart die B-elftallen...
Over land and sea

wekke

Vandaar dat ik denk dat Lierse Kempenzonen zijn funderingen weer aan het bouwen is op luchtkastelen. Die mensen geloven echt dat ze dit seizoen al de promotie gaan afdwingen, een elite-jeugd kunnen maken én snel een vaste waarde kunnen zijn in 1B. Ik geloof er helemaal niets van en zie ze heel snel terug de afgrond in donderen. Bovendien hebben ze al hun eieren weer in dezelfde mand liggen: die van Van Thillo. Het stadion, logo en andere restanten van Lierse SK zijn zijn privé-eigendom en niet de eigendom van de club.

Dus laat ze maar doen daar op T Lisp met hun "we're back" en "we hebben 2.000 seizoenskaarten verkocht". Wij zullen met Lyra Lierse wel trachten om een gezonde basis te leggen. Het voordeel is wel dat niemand in onze achterban droomt van prof voetbal. De absolute droom is om een gezonde club (met supportersparticipatie) te zijn die elk jaar mee strijdt om de "amateurstitel". Meer moet dat niet zijn en de druk om dat niveau snel te bereiken is er niet.

De publiekswissel

Citaat van: wekke op aug 30, 2018, 17:00:01
Vandaar dat ik denk dat Lierse Kempenzonen zijn funderingen weer aan het bouwen is op luchtkastelen. Die mensen geloven echt dat ze dit seizoen al de promotie gaan afdwingen, een elite-jeugd kunnen maken én snel een vaste waarde kunnen zijn in 1B. Ik geloof er helemaal niets van en zie ze heel snel terug de afgrond in donderen. Bovendien hebben ze al hun eieren weer in dezelfde mand liggen: die van Van Thillo. Het stadion, logo en andere restanten van Lierse SK zijn zijn privé-eigendom en niet de eigendom van de club.

Dus laat ze maar doen daar op T Lisp met hun "we're back" en "we hebben 2.000 seizoenskaarten verkocht". Wij zullen met Lyra Lierse wel trachten om een gezonde basis te leggen. Het voordeel is wel dat niemand in onze achterban droomt van prof voetbal. De absolute droom is om een gezonde club (met supportersparticipatie) te zijn die elk jaar mee strijdt om de "amateurstitel". Meer moet dat niet zijn en de druk om dat niveau snel te bereiken is er niet.

Mooie insteek, maar hoeveel supporters van het oude Lierse SK zijn overgestapt naar Lyra Lierse?
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

wekke

Een minimum. Lyra Lierse heeft iets van een 800 seizoenskaarten, Lierse Kempenzonen zou op 2.200 zitten. Mooie aantallen voor dat niveau. Lierse Kempenzonen heeft een bepaald plafond gecreëerd voor ons. Dat is gewoon zo en daar zijn we ook realistisch in. Na de titel in tweede klasse waren er iets van een 6500 abonnees. Die 3.500 die nu niet terug zijn, gaan nooit voor Lyra Lierse kiezen he. Hoe mooi het project ook klinkt of zal worden.

Qua rivaliteit is dat ook zo. Wij hebben duidelijk voor dit project gekozen. Als ik de meningen zo hoor dan zal nagenoeg niemand van ons een wedstrijd van LK bijwonen, ook al is dat op T Lisp. Andersom is dat niet. Zij zijn bereid om LL te komen "bezoeken"'. Totaal andere visie langs beide zijden.

WATP

The Quintessential British club

FCT1980

14-09 vrijgezellenfeest in York waarbij ik sowieso Bootham Crescent wil zien
15-09 Blackburn Rovers - Aston Villa
16-09 Everton - West Ham United
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Jef400