Standard-Anderlecht, zondag 7 oktober 2012

Gestart door Victor Charlie Hotel, okt 07, 2012, 22:56:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Victor Charlie Hotel

De Belgische Klassieker is natuurlijk een wedstrijd die je eens in je (groundhopping)leven gezien moet hebben. Op Sclessin kan het behoorlijk spoken en niet voor niets noemen ze het "L'enfer de Sclessin", oftewel "de Hel van Sclessin".

Op weg naar het stadion kwamen we alleen maar het rood-wit van Standard tegen (ook in België komt blijkbaar een soort combiregeling voor: de fans van Paars-wit kwamen gescheiden van de Standard-supporters het stadion binnen). Wie we ook tegenkwamen waren de charmante Jupiler-meiden, die reeds klaarstonden op de weg met een treetje bier, zes bekertjes voor €10,00 (ter vergelijking: één bekertje kostte €1,70). Dat is pas service!

Na het traditionele bezoek aan de fanshop betraden we de tribune, alwaar de stemming er goed inkwam. Beide ploegen begonnen de wedstrijd aftastend, maar na geklungel van Standard sloeg Anderlecht ijskoud toe (0-1 Jovanovic, ex-Standard en dus continu uitgefloten). De vlam sloeg toen letterlijk in de pan. De Ultras lieten luidkeels hun ongenoegen horen en gooiden allerlei vuurwerk op het veld, waardoor de scheids de match 2x stillegde. De sfeer werd behoorlijk grimmig en Anderlecht-keeper Proto (in wiens doelgebied het vuurwerk neerdaalde) weigerde verder te spelen. Maar nadat de stadionspeaker het publiek enigszins tot bedaren wist te brengen, kon de wedstrijd met ruime vertraging verdergaan. Standard moest iets doen om het tij te keren en wisselde al vroeg. De ploeg ging daardoor beter (lees: opportunistischer) spelen en kwam via sublieme doelpunten van Bulot nog voor de rust op 2-1.

Anderlecht raakte door de Sturm und Drang van Standard behoorlijk van de leg en konden ondanks een technisch overwicht de wedstrijd niet laten kantelen. Zelfs toen Standard met 10 man kwam te staan, konden ze de man-meer-situatie niet uitbuiten. De spelers van Standard daarentegen vochten als leeuwen en brachten de 2-1 voorsprong veilig over de streep, alhoewel Anderlecht in de slotfase op de kruising schoot en in de rebound net over.

Samenvattend: het was een onvergetelijke match met alles er op en er aan: gele kaarten en een rode, strijd, passie en sfeer. Precies datgene wat een Klassieker een Klassieker maakt.

voetbalfan

Heel leuk dat je van al je bezochte matchen een verslag schrijft en ik lees ze dan ook met plezier maar is het misschien niet makkelijker en overzichtelijker om al je verslagen te bundelen in één topic, dat maakt het wat makkelijker en zo blijven alle onderdelen duidelijk.

Victor Charlie Hotel

Voetbalfan, bedankt voor je reactie. Is een goed idee van je, de verslagen te bundelen in één topic. Ik kijk in het vervolg of de wedstrijd die ik bezoek onder een bestaande topic geplaatst kan worden. Dat maakt het voor iedereen (incl. mezelf) een stuk overzichtelijker. Trouwens, mijn verslag van RFC Serésien-RCS Beaufays van afgelopen zaterdag staat al onder een bestaande topic (België).

Sander11

Citaat van: Victor Charlie Hotel op okt 07, 2012, 22:56:27
De Belgische Klassieker is natuurlijk een wedstrijd die je eens in je (groundhopping)leven gezien moet hebben. Op Sclessin kan het behoorlijk spoken en niet voor niets noemen ze het "L'enfer de Sclessin", oftewel "de Hel van Sclessin".

Op weg naar het stadion kwamen we alleen maar het rood-wit van Standard tegen (ook in België komt blijkbaar een soort combiregeling voor: de fans van Paars-wit kwamen gescheiden van de Standard-supporters het stadion binnen). Wie we ook tegenkwamen waren de charmante Jupiler-meiden, die reeds klaarstonden op de weg met een treetje bier, zes bekertjes voor €10,00 (ter vergelijking: één bekertje kostte €1,70). Dat is pas service!

Na het traditionele bezoek aan de fanshop betraden we de tribune, alwaar de stemming er goed inkwam. Beide ploegen begonnen de wedstrijd aftastend, maar na geklungel van Standard sloeg Anderlecht ijskoud toe (0-1 Jovanovic, ex-Standard en dus continu uitgefloten). De vlam sloeg toen letterlijk in de pan. De Ultras lieten luidkeels hun ongenoegen horen en gooiden allerlei vuurwerk op het veld, waardoor de scheids de match 2x stillegde. De sfeer werd behoorlijk grimmig en Anderlecht-keeper Proto (in wiens doelgebied het vuurwerk neerdaalde) weigerde verder te spelen. Maar nadat de stadionspeaker het publiek enigszins tot bedaren wist te brengen, kon de wedstrijd met ruime vertraging verdergaan. Standard moest iets doen om het tij te keren en wisselde al vroeg. De ploeg ging daardoor beter (lees: opportunistischer) spelen en kwam via sublieme doelpunten van Bulot nog voor de rust op 2-1.

Anderlecht raakte door de Sturm und Drang van Standard behoorlijk van de leg en konden ondanks een technisch overwicht de wedstrijd niet laten kantelen. Zelfs toen Standard met 10 man kwam te staan, konden ze de man-meer-situatie niet uitbuiten. De spelers van Standard daarentegen vochten als leeuwen en brachten de 2-1 voorsprong veilig over de streep, alhoewel Anderlecht in de slotfase op de kruising schoot en in de rebound net over.

Samenvattend: het was een onvergetelijke match met alles er op en er aan: gele kaarten en een rode, strijd, passie en sfeer. Precies datgene wat een Klassieker een Klassieker maakt.

Mag ik vragen hoe je aan kaarten bent gekomen voor deze geweldige wedstrijd?!
HEYA DEN BOSCH!

LUFC

Was inderdaad een gepassioneerd sfeertje. In het Anderlecht was er toch ook iets aan de hand, of heb je daar niks van meegekregen?

Victor Charlie Hotel

Sander 11, op de website van Standard las ik dat er nog enkele kaarten beschikbaar waren, maar dan moest je ze wel zelf komen ophalen bij het stadion. Half september reisde ik met de trein van Nijmegen naar Luik, het retourtje kostte maar €28,40 (een soort weekendretour), dus je begrijpt dat ik toen niet lang hoefde na te denken ....

Je kunt natuurlijk naar de return in Brussel, die wedstrijd heb ik vorig seizoen gezien (nu ongeveer een jaar geleden, als ik me niet vergis), maar vergeleken met afgelopen zondag is de Clasico in Luik veel spectaculairder en sfeervoller!

Victor Charlie Hotel

LUFC, weet niet precies of en wat er in het Anderlecht-kamp precies speelde. De keeper, Proto, stond in de 1e helft in het doel vlak voor de fanatieke aanhang van Standard en werd vanaf de 0-1 bekogeld met vuurwerk. Eerlijk is eerlijk, het was voor hem geen pretje en ik kan me voorstellen dat hij snakte naar de 2e helft (aan die kant was het iets rustiger ...). Maar later begon hij zich over elke poep en scheet druk te maken, tot ergernis van de Standard-spelers, die hem aanspoorden vooral haast te maken met zijn doeltrappen. Proto (een Waal, wel te verstaan!) haalde zich na het laatste fluitsignaal de woede van het Standard-publiek op de hals door een hoop misbaar en bombarie richting het publiek te maken.

In de Belgische media wordt gesproken over evt. sancties tegen Standard. Vertegenwoordigers van Anderlecht spreken van een schande voor het Belgische voetbal en voetbal in het algemeen. Tsja, het is altijd hetzelfde liedje. Natuurlijk waren ze geïntimideerd, maar ze vergeten dat ze na de 0-1 gewoon niet goed hebben gevoetbald, werden afgebluft door de vechtlust van Standard en een nummeriek overwicht (na de rode kaart voor één van de Standard-spelers) niet goed hebben uitgespeeld. Anderlecht had wel pech dat ze in de slotminuten de kruising raakten en in de rebound net over schoten. Trouwens, die gemiste penalty van Mbokani ging natuurlijk ook schlemielig naast.

HRM1880

Citaat van: Victor Charlie Hotel op okt 08, 2012, 21:44:36
Voetbalfan, bedankt voor je reactie. Is een goed idee van je, de verslagen te bundelen in één topic. Ik kijk in het vervolg of de wedstrijd die ik bezoek onder een bestaande topic geplaatst kan worden. Dat maakt het voor iedereen (incl. mezelf) een stuk overzichtelijker. Trouwens, mijn verslag van RFC Serésien-RCS Beaufays van afgelopen zaterdag staat al onder een bestaande topic (België).
Ja kan natuurlijk ook een nieuw topic beginnen waarin je al je verslagen zet. Zo zijn er nog gebruikers hier op het forum.

Victor Charlie Hotel

HRM1880, ook een goed idee. Ik denk er nog over na wat de beste optie is. Op zich vind ik de indeling in rubrieken op deze site erg handig en zijn er genoeg mogelijkheden om mijn bijdragen kwijt te kunnen. Daarnaast lijkt me een verdere onderverdeling erg handig, zodat we door de bomen het bos nog kunnen zien. Ms is dit iets om verder over te filosoferen. Nadeel van een topic waarin ik al mijn verslagen plaats is, dat het dan een ratjetoe dreigt te worden, al zeg ik het zelf.

Sander11

Citaat van: Victor Charlie Hotel op okt 08, 2012, 22:06:37
Sander 11, op de website van Standard las ik dat er nog enkele kaarten beschikbaar waren, maar dan moest je ze wel zelf komen ophalen bij het stadion. Half september reisde ik met de trein van Nijmegen naar Luik, het retourtje kostte maar €28,40 (een soort weekendretour), dus je begrijpt dat ik toen niet lang hoefde na te denken ....

Je kunt natuurlijk naar de return in Brussel, die wedstrijd heb ik vorig seizoen gezien (nu ongeveer een jaar geleden, als ik me niet vergis), maar vergeleken met afgelopen zondag is de Clasico in Luik veel spectaculairder en sfeervoller!

Mmm gaat me niet zo zeer om Anderlecht... Wil graag naar Standard als club "Zucht"maar weer contact zoeken met ze...Bedoel mailen.. Bellen ook al vaak zat gedaan maar dat heeft geen enkele zin met die waalen! Dan kunnen ze geen nederlands!
HEYA DEN BOSCH!

Bier und Bratwurst

Citaat van: Sander11 op okt 09, 2012, 08:58:20
Mmm gaat me niet zo zeer om Anderlecht... Wil graag naar Standard als club "Zucht"maar weer contact zoeken met ze...Bedoel mailen.. Bellen ook al vaak zat gedaan maar dat heeft geen enkele zin met die waalen! Dan kunnen ze geen nederlands!

Daar heb ik andere ervaringen mee. Ik heb Standard een mail gestuurd in het nederlands en werd na een paar dagen teruggebeld dat er 3 kaarten bij de kassa lagen om afgehaald te worden op de wedstrijddag. Vond het een superservice,zeker omdat ik netjes in het nederlands terug ben gebeld.Dit was met de wedstrijd tegen Zulte waregem dit seizoen.
Het ene stadion is het andere niet!

Sander11

Citaat van: Bier und Bratwurst op okt 09, 2012, 11:59:32
Daar heb ik andere ervaringen mee. Ik heb Standard een mail gestuurd in het nederlands en werd na een paar dagen teruggebeld dat er 3 kaarten bij de kassa lagen om afgehaald te worden op de wedstrijddag. Vond het een superservice,zeker omdat ik netjes in het nederlands terug ben gebeld.Dit was met de wedstrijd tegen Zulte waregem dit seizoen.

Had je dan van te voren wel betaald of ook aan de kassa?!
HEYA DEN BOSCH!

Bier und Bratwurst

Citaat van: Sander11 op okt 09, 2012, 12:07:37
Had je dan van te voren wel betaald of ook aan de kassa?!

Gewoon bij het afhalen aan de kassa.
Het ene stadion is het andere niet!

Sander11

Citaat van: Bier und Bratwurst op okt 09, 2012, 12:15:56
Gewoon bij het afhalen aan de kassa.

Dit mailtje kreeg ik:

Hallo,



Er zijn nog plaatsen beschikbaar voor deze wedstrijd.

Voor meer info over de tarieven, de beschikbaarheid en de te volgen procedure gelieve onze website (ticketing) te raadplegen.



Beste,

De Billetterie
HEYA DEN BOSCH!

Bier und Bratwurst

Vaag!! Ik werd gewoon gebeld dat ze klaarlagen. En wat staat er dan bij de "procedure"?Ik zou gewoon nog ff bellen,dat je de mail hebt gehad en dat je niet weet wat je nu moet doen! Misschien kun je dan ook vragen of ze bij de kassa achtergehouden worden en daar ook betalen.
Het ene stadion is het andere niet!