Hoofdmenu

Servië

Gestart door Tmen, nov 04, 2013, 13:18:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gilles

Citaat van: John074 op feb 27, 2019, 11:12:27
Zijn er nog mensen hier dit weekend in Belgrado, en die zin hebben in een paar drankjes eventueel?
Stuur dan even een pm
Check pm.

Appie

Citaat van: FCT1980 op feb 22, 2019, 08:33:22
Bedankt voor het medeleven jongens haha.
Hoop die wedstrijd snel een keer te zien.

Wedstrijd staat nu op 2 maart om 18.00 uur Appie. Als dat lukt met vluchten zou ik dat zeker niet laten. Succes.
En bedankt voor het aanbod Olav. Volgend seizoen kom ik er bij je op terug ;)

Het is gelukt. Wat een ervaring zeg. Je komt letterlijk ogen tekort om te zien wat er allemaal om je heen gebeurt op de tribune.

FCT1980

Kreeg al foto's en filmpjes van jongens die wel zijn geweest.
Prachtig allemaal. Mooi dat het gelukt is.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Gilles

De wedstrijd was een hele beleving, maar ook de stad Belgrado heeft mij aangenaam verrast. Dit seizoen wordt er in de playoffs nog één derby gespeeld, alleen is het me niet echt duidelijk waar die gespeeld wordt. Wordt dit bepaald via loting, of is het thuisvoordeel afhankelijk van de stand na de competitie? In het geval dat Partizan thuis speelt, zou ik graag nog eens tot daar reizen, anders zal het voor volgend seizoen zijn.

John074

Met afstand de mooiste ervaring uit mijn leven. Ga nu jaarlijks naar deze wedstrijd. Iedere wedstrijd die je hierna bezoekt is saai, haha. En Belgrado is ook een geweldige stad met een geweldig uitgaansleven. En het vrouwelijk schoon is daar veruit het beste wat ik gezien heb

Nort

Citaat van: John074 op mrt 05, 2019, 23:24:17
Met afstand de mooiste ervaring uit mijn leven. Ga nu jaarlijks naar deze wedstrijd. Iedere wedstrijd die je hierna bezoekt is saai, haha. En Belgrado is ook een geweldige stad met een geweldig uitgaansleven. En het vrouwelijk schoon is daar veruit het beste wat ik gezien heb
Ik wil het plezier niet afdoen, maar zn pyroshow gaat toch ook vervelen?

spons

Citaat van: John074 op mrt 05, 2019, 23:24:17
Met afstand de mooiste ervaring uit mijn leven. Ga nu jaarlijks naar deze wedstrijd. Iedere wedstrijd die je hierna bezoekt is saai, haha. En Belgrado is ook een geweldige stad met een geweldig uitgaansleven. En het vrouwelijk schoon is daar veruit het beste wat ik gezien heb

Iedere wedstrijd hierna is saai ? Dan zou je toch echt eens naar Argentinië moeten
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

John074

Citaat van: spons op mrt 06, 2019, 00:12:30
Iedere wedstrijd hierna is saai ? Dan zou je toch echt eens naar Argentinië moeten
Bij wijze van

John074

Citaat van: Nort op mrt 05, 2019, 23:29:33
Ik wil het plezier niet afdoen, maar zn pyroshow gaat toch ook vervelen?
Heb ik het enkel over de pyroshow? 50.000 fanatieke oostblokkers die 90 minuten lang sfeer maken, springen, etc. Je voelde het stadion gewoon trillen. En enkel echte supporters op de tribune, zelfs op de hoofdtribune waar ik zat. Geen bobo's met pakken aan, niks. Maar goed ik zie jou hier enkel kritiek en geklaag leveren, Nort. Vertel mij nou eens waar jij nou van geniet? Ik ben benieuwd

Nort

Citaat van: John074 op mrt 06, 2019, 11:53:58
Maar goed ik zie jou hier enkel kritiek en geklaag leveren, Nort. Vertel mij nou eens waar jij nou van geniet? Ik ben benieuwd
Ik kan overal van genieten, zolang de support oprecht én ondersteunend aan het team is. Het liefst met een mooi terrein als decor.

Joost

#55
Citaat van: John074 op mrt 06, 2019, 11:53:58
Heb ik het enkel over de pyroshow? 50.000 fanatieke oostblokkers die 90 minuten lang sfeer maken, springen, etc. Je voelde het stadion gewoon trillen. En enkel echte supporters op de tribune, zelfs op de hoofdtribune waar ik zat. Geen bobo's met pakken aan, niks. Maar goed ik zie jou hier enkel kritiek en geklaag leveren, Nort. Vertel mij nou eens waar jij nou van geniet? Ik ben benieuwd

Maar het is toch ook vooral een rellen & pyroshow tussen twee teams waarbij de wedstrijd van totaal ondergeschikt belang is.

En waar zijn al die toeschouwers bij andere wedstrijden naartoe? Het gemiddeld aantal bij de andere 11 duels dit seizoen van Partizan is 2.805, tegen 22500 tegen Rode Ster.

Het zal best imponerend zijn hoor maar zodra het voetbal op het tweede plan komt haak ik meestal af.

John074

Citaat van: Nort op mrt 06, 2019, 12:06:03
Ik kan overal van genieten, zolang de support oprecht én ondersteunend aan het team is. Het liefst met een mooi terrein als decor.
Ben je zelf al wel eens bij Rode Ster geweest dan? Of baseer jij je mening op een paar foto's en een filmpje van een paar seconden?
Als ergens de sfeer oprecht is, is het daar wel. Zelfs op de lange zijde zaten er enkel schreeuwende Serviërs wat er op het veld gebeurde.

Nort

Citaat van: John074 op mrt 06, 2019, 19:26:01
Ben je zelf al wel eens bij Rode Ster geweest dan? Of baseer jij je mening op een paar foto's en een filmpje van een paar seconden?
Als ergens de sfeer oprecht is, is het daar wel. Zelfs op de lange zijde zaten er enkel schreeuwende Serviërs wat er op het veld gebeurde.
Het uitvak van Partizan bestaat uit 2 secties, die elkaar de kop willen inslaan. Dat is alles behalve ondersteunend aan het team.

Zoals Joost al vermeldde, nemen de toeschouwersaantallen met een factor 7 toe. Dat wil dus zeggen dat er minstens 25.000 dagjesmensen zijn, waaronder een ruwe schatting van zn 1.000 buitenlandse toeristen.

John074

Citaat van: Joost op mrt 06, 2019, 13:31:45
Maar het is toch ook vooral een rellen & pyroshow tussen twee teams waarbij de wedstrijd van totaal ondergeschikt belang is.

En waar zijn al die toeschouwers bij andere wedstrijden naartoe? Het gemiddeld aantal bij de andere 11 duels dit seizoen van Partizan is 2.805, tegen 22500 tegen Rode Ster.

Het zal best imponerend zijn hoor maar zodra het voetbal op het tweede plan komt haak ik meestal af.
Dat eerste is overal het geval in het Oostblok aangezien het daar legaal is ;)
De toeschouwersaantallen bij deze clubs zijn op de derby na idd erg laag, maar vergeet niet dat het in Servië economisch een stuk slechter is dan in West Europa, en dat je op deze twee clubs na ook geen enkele leuke tegenstander er tussen hebt zitten. Bij de Champions League dit jaar was het erg goed gevuld, zelfs uitverkocht dacht ik. En ben benieuwd of het bij andere willekeurige clubs ook vol zat zitten als je tegen kleine clubs speelt.
Bij Feyenoord was het dit weekend ook halfleeg tegen FC Emmen, bij Ajax zie je ook lege plekken tegen clubs uit het rechter rijtje.
Zonde eigenlijk dat die hele balkan uit elkaar is gevallen, stel je toch eens voor dat je clubs als Rode Ster, Partizan, Hajduk Split, Dinamo Zagreb, Sarajevo etc allemaal in één competitie hebt

John074

Citaat van: Nort op mrt 06, 2019, 19:30:26
Het uitvak van Partizan bestaat uit 2 secties, die elkaar de kop willen inslaan. Dat is alles behalve ondersteunend aan het team.

Zoals Joost al vermeldde, nemen de toeschouwersaantallen met een factor 7 toe. Dat wil dus zeggen dat er minstens 25.000 dagjesmensen zijn, waaronder een ruwe schatting van zn 1.000 buitenlandse toeristen.
4 zelfs!
Bij overige clubs zijn er ook wel problemen onderling, maar idd het is jammer dat ze daar onderling ruzie hebben en 4 verschillende groepen hebben bij Partizan. Bij Rode Ster is dat niet het geval en is het één geheel, wat er super uit zag.

En tja, dat de toeschouwersaantallen wat hoger zijn bij deze wedstrijd heeft als reden dat dit de enigste 'grote' tegenstander in de competitie is, en mij is verteld dat ze door de slechte economische situatie daar ook niet altijd kaarten kunnen veroorloven. En je hebt bij deze wedstrijden erg veel Russen en Grieken op de tribune doordat beide clubs bevriend zijn met clubs uit die landen