Week 40: 30 september t/m 6 oktober

Gestart door syntric, sep 23, 2019, 12:29:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

watergatehopper

Citaat van: jdebruin96 op sep 25, 2019, 16:05:06
Het is toch logisch dat wanneer uitsupporters zich structureel misdragen geweerd worden? Scheelt een hoop kosten en is alleen maar veiliger.

Het is idd jammer dat het niet kan maar dat ligt toch echt aan de supporters zelf.
In de CL was er vorig seizoen ook nog genoeg ellende. Bewijs eerst maar eens dat het wel kan.

Nort zijn opmerking blijft dan nog wel overeind staan in mijn optiek. Als ze willen kunnen ze van de mensen die in het uitvak staan de tijd aflezen op hun horloge. Pak de gasten dan die niet met goede bedoelingen komen(dader gerichte aanpak) maar om dan maar geen uitsupporters toe te laten..... Lekker makkelijke beslissing en besparend ook nog maar logisch toch dat hier commentaar op komt?
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Semper Fidelis

Citaat van: jdebruin96 op sep 25, 2019, 16:05:06
Het is toch logisch dat wanneer uitsupporters zich structureel misdragen geweerd worden? Scheelt een hoop kosten en is alleen maar veiliger.

Het is idd jammer dat het niet kan maar dat ligt toch echt aan de supporters zelf.
In de CL was er vorig seizoen ook nog genoeg ellende. Bewijs eerst maar eens dat het wel kan.

Mocht Ajax naar Den Haag gaan, dan zal dat sowieso met een verplichte buscombi gebeuren. Vanaf daar worden ze in het uitvak gepropt, dus echt ruimte om wat te flikken hebben ze niet.Iedereen loopt te janken om normalisatie en dan gaat men dit verbod weer verdedigen. Tijd dat de burgemeester van Den Haag eens lef toont, dit is natuurlijk weer de makkelijke oplossing.

jdebruin96

Citaat van: watergatehopper op sep 25, 2019, 16:37:25
Nort zijn opmerking blijft dan nog wel overeind staan in mijn optiek. Als ze willen kunnen ze van de mensen die in het uitvak staan de tijd aflezen op hun horloge. Pak de gasten dan die niet met goede bedoelingen komen(dader gerichte aanpak) maar om dan maar geen uitsupporters toe te laten..... Lekker makkelijke beslissing en besparend ook nog maar logisch toch dat hier commentaar op komt?

Ik vind ook dat je de gerichte dader moet pakken maar zolang dat niet gebeurd blijft het tuig gewoon komen. In mijn ogen is het dan terecht dat je zegt van "geen uitsupporters".

jdebruin96

Citaat van: Semper Fidelis op sep 25, 2019, 17:26:49
Mocht Ajax naar Den Haag gaan, dan zal dat sowieso met een verplichte buscombi gebeuren. Vanaf daar worden ze in het uitvak gepropt, dus echt ruimte om wat te flikken hebben ze niet.Iedereen loopt te janken om normalisatie en dan gaat men dit verbod weer verdedigen. Tijd dat de burgemeester van Den Haag eens lef toont, dit is natuurlijk weer de makkelijke oplossing.

In die periode kan er van alles gebeuren, vanaf een uitvak zijn er zat dingen mogelijk. Als dan de pleuris uitbreekt en er raken mensen gewond krijgt 1 man de schuld; de burgemeester. Het lijkt mij niet dat je gewonde mensen oid op je geweten wilt hebben omdat er zonodig "lef getoond" moest worden.

Nort

Het is vooral heel makkelijk om de lokale driehoek de schuld te geven, terwijl er slechts één club betrokken is bij alle supportersverboden in Nederland.

Ik zou het juist een gedurfde stap van Eindhoven vinden om de Ajax fans ook tot nader order te weigeren.

Jehoentelaar

Citaat van: Mokum1900 op sep 25, 2019, 15:42:45

Omdat het een Licentie eis is van de knvb , om uitpubliek te ontvangen, volgens den Den Haag ( de club ) is er geen draagvlak , en volgend jaar zou er weer een andere reden zijn. als je geen uitpubliek kan ontvangen ben je simpel Betaald voetbal niet waard en moet je ballen tegen Nootdorp of Gravenzande

Piep piep hallo, het blijft ook de gemeente Den Haag die (terecht) dwars zit. Verder is het een eis om een uitvak te hebben maar is het geen eis om altijd uitfans te ontvangen, zelfs als de veiligheid in het geding is.

Laat de fans van Ajax eerst maar eens bewijzen dat ze een jaar zonder gesodemieter kunnen volhouden (ADO is overigens ook niet volledig gevrijwaard van incidenten). Burgemeester Krikke is geen topper qua evenementen maar zolang men vanuit de buitenwijken van Duivendrecht met het boze en verongelijkte vingertje blijft wijzen blijft het gezelschap lekker thuis. Je toon is typerend.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Mokum1900

Citaat van: Nort op sep 25, 2019, 19:26:33
Het is vooral heel makkelijk om de lokale driehoek de schuld te geven, terwijl er slechts één club betrokken is bij alle supportersverboden in Nederland.

Ik zou het juist een gedurfde stap van Eindhoven vinden om de Ajax fans ook tot nader order te weigeren.
Dus als PSV supporters een straatmuzikant lastig vallen in Madrid
Moeten alle PSV supporters er last van hebben ?

Ik zeg niet dat we heilig zijn , maar goed laatste PSV - Ajax niks gebeurd , maar jij stelt je op als een echte PSV'er  Calimero wij zijn klein en hun groot
Waar je ook gaat ik volg je overal

Nort

Citaat van: Mokum1900 op sep 25, 2019, 19:52:30
Dus als PSV supporters een straatmuzikant lastig vallen in Madrid
Moeten alle PSV supporters er last van hebben ?

Ik zeg niet dat we heilig zijn , maar goed laatste PSV - Ajax niks gebeurd , maar jij stelt je op als een echte PSV'er  Calimero wij zijn klein en hun groot
Als secretaris van mijn account, heeft Mokum1900 ook nog een ingezonden brief gestuurd.

''Jij bent echt simpel ziel , PSV - Ajax toch niks gebeurt waarom dan verbieden ?
Maar goed je Facebook foto zegt al genoeg''

In het seizoen '17/'18 zijn er z'n tien/twintig fakkels doelbewust op PSV vakken onder het uitvak gegooid. Daarop kwam geen (sociale) reactie vanuit het uitvak of een publieke excuses van Ajax. Dan zou ik het fijn vinden als de burgemeester van Eindhoven maatregelen neemt om zijn (lees PSV supporters) te beschermen.

Mokum1900

Citaat van: Nort op sep 25, 2019, 20:33:01
Als secretaris van mijn account, heeft Mokum1900 ook nog een ingezonden brief gestuurd.

''Jij bent echt simpel ziel , PSV - Ajax toch niks gebeurt waarom dan verbieden ?
Maar goed je Facebook foto zegt al genoeg''

In het seizoen '17/'18 zijn er z'n tien/twintig fakkels doelbewust op PSV vakken onder het uitvak gegooid. Daarop kwam geen (sociale) reactie vanuit het uitvak of een publieke excuses van Ajax. Dan zou ik het fijn vinden als de burgemeester van Eindhoven maatregelen neemt om zijn (lees PSV supporters) te beschermen.

No pyro No party ouwe
Waar je ook gaat ik volg je overal

Nort

Citaat van: Mokum1900 op sep 25, 2019, 20:39:47
No pyro No party ouwe
Fijn dat je met dit bericht heel je argumentatie onderuit haalt.


Mokum1900

Jammer Nort dat je niet inhoudelijk er op ingaat en iedereen wilt straffen i.p.v. een dadergericht aanpak .

Oja als je echt Mn mening wil weten vuurwerk prima , maar hou het in je eigen vak.


Mooi om je afkeer tegen Ajax te zien , Hoge bomen vangen veel wind
Waar je ook gaat ik volg je overal

FC_Emmen

#27
Citaat van: Mokum1900 op sep 25, 2019, 22:16:25
Jammer Nort dat je niet inhoudelijk er op ingaat en iedereen wilt straffen i.p.v. een dadergericht aanpak .

Oja als je echt Mn mening wil weten vuurwerk prima , maar hou het in je eigen vak.


Mooi om je afkeer tegen Ajax te zien , Hoge bomen vangen veel wind
Ik erger mij er echt aan dat elke kritiek op Ajax wordt afgedaan als Calimero-gedrag. Dus omdat Ajax de meeste prijzen heeft mag je geen kritiek hebben op ze?

Daarbij ben ik uiteraard ook voor dadergerichte aanpak en zou er met een verplichte-buscombi toch niet gek veel mis kunnen gaan lijkt mij. Gewoon de eerste de beste die een fakkel gooit 15 jaar stadionverbod met meldplicht, dan is het snel afgelopen. Idem voor antisemitische spreekkoren en dergelijke.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Nort

Citaat van: Mokum1900 op sep 25, 2019, 22:16:25
Jammer Nort dat je niet inhoudelijk er op ingaat en iedereen wilt straffen i.p.v. een dadergericht aanpak .

Oja als je echt Mn mening wil weten vuurwerk prima , maar hou het in je eigen vak.


Mooi om je afkeer tegen Ajax te zien , Hoge bomen vangen veel wind
De enige die niet inhoudelijk op de discussie ingaat ben jij. Je zoekt me op via social media en maakt me uit voor nicht en "kenker boer".

Ik ben voor een dadergerichte aanpak, zowel in persoon als een club in zn geheel (als die haar maatschappelijke rol verwaarloosd). In deze kwestie kijkt de directie van Ajax al jaren weg en durven ze het blijkbaar niet aan om de eigen aanhang hard aan te pakken. Iets wat zowel Feyenoord, PSV en andere clubs wel hebben gedaan na Europese en nationale (mis)dragingen.

Dese reactie zal wel me wel weer 3 privé berichten met scheld- en spelfouten opleveren, maar dat hoort er schijnbaar bij.

watergatehopper

Citaat van: Nort op sep 25, 2019, 19:26:33
Het is vooral heel makkelijk om de lokale driehoek de schuld te geven, terwijl er slechts één club betrokken is bij alle supportersverboden in Nederland.

Ik zou het juist een gedurfde stap van Eindhoven vinden om de Ajax fans ook tot nader order te weigeren.

Er wordt een voetbalwedstrijd gespeeld waar veel publiek op af komt. De wedstrijd vind plaats bij de thuisspelende ploeg onder de vlag van de bond. Wie is er verantwoordelijk voor de veiligheid in het stadion? Wie buiten het stadion? Volgens mij is het logisch dat er gewezen wordt naar de lokale driehoek. Probleem is echter de straf. Zoals hierboven al gezegd wordt zouden ze een Voetbalwet naar Engels model in moeten voeren. Hoge boetes en lange gevangenisstraffen. Alleen dan komt men tot inkeer en weet zelfs een beperkte ziel dat het het niet waard is.

Om te zeggen dat alles bij Ajax vandaan komt is natuurlijk onzin. Alsof de andere 8 wedstrijden orderlijk verlopen en er geen politie inzet nodig is.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅