Mijn eerste trip naar Engeland

Gestart door wormonline, jul 11, 2012, 11:56:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FCT1980

Een verslaving is het zeker.
Mijn eerste Engelse wedstrijd wist ik eigenlijk niet eens hoe speciaal het was.
We gingen met school naar het Thames barrier om te kijken hoe de stad tegen het water zou worden beschemrd.
Mijn gedachten waren echter alleen nog maar bij The valley. Daar kwamen we langs en die avond zou CAFC tegen Spurs spelen tegen degradatie.

Aangezien het een London derby was konden we geen kaarten krijgen. Echter ging te laatste uitwedstrijd van Charlton die dag in de verkoop en hebben we een vriendelijke Engelse vrouw bereid gevonden om kaarten voor ons te halen.
We zaten dichtbij de Spurs fans en Hasselbaink maakte er helemaal niets van. Vanaf dat moment ga ik ieder jaar minimaal één keer naar het eiland.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

HRM1880

Citaat van: wormonline op jul 15, 2012, 15:47:00
Ik zie dat The Generator 25 pond (30+ euro) per persoon per nacht kost. Dat vind ik best wel duur.

Mijn reisgenoot kan misschien wel via-via een slaapplek regelen. Mocht dat niet lukken gaan we voor St Christopher's in Greenwich.
Dat is toch helemaal niet veel om in het centrum van Londen te zitten. Is ook altijd handiger om je te vervoeren, in plaats van dat je iedere keer weer naar Greenwich moet.

Verwijderd lid

Tel er bovendien de extra kosten voor het OV eens bij op om van net buiten Londen naar de binnenstad te moeten gaan ...

spons

Citaat van: wormonline op jul 15, 2012, 15:47:00
Ik zie dat The Generator 25 pond (30+ euro) per persoon per nacht kost. Dat vind ik best wel duur.

Mijn reisgenoot kan misschien wel via-via een slaapplek regelen. Mocht dat niet lukken gaan we voor St Christopher's in Greenwich.

25 pond voor een slaapplek in Londen is echt een koopje
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Voetbalhopper

Citaat van: spons op jul 16, 2012, 11:10:03
25 pond voor een slaapplek in Londen is echt een koopje

Is idd erg goedkoop

wormonline

Ja, goed, Londen is duur natuurlijk. Ik ben iets meer aan Oost(elijker)-Europa gewend qua prijzen.

Hostel in Greenwich is natuurlijk wel prima ivm onze eerste avond, waarbij The Valley dan niet zo ver weg is.

Joost

Als je de zaak nog niet geboekt hebt moet je eens kijken of je misschien al donderdags kunt gaan, die avond is namelijk ook nog Leyton Orient v Brentford.

Ik heb geen idee wat momenteel de vliegprijzen zijn naar Londen maar houd er rekening mee dat je bij al die maatschappijen op een vliegveld ver buiten de stad terecht komt. Wil je nog van Stansted naar Londen kost dat met de trein nog 30 pond op met de bus 15 pond.
Met NS Hispeed kun je vanaf station Utrecht tot Kings Cross St. Pancras en terug voor 140 euro pp. Utrecht heb ik slechts willekeurig gekozen maar je kunt er vanuit gaan dat de prijs voor een ander station in het midden van het land net zoveel is.

ALenstra

Die eurostar tarieven naar London St.Pancrass zijn geldig vanaf elk station in Nederland. Hoeveel je betaald is afhankelijk van wanneer je boekt. Het kan al vanaf 100 euro per persoon. Wel is het noodzaak om voor mooie tarieven vroeg te boeken. Kan 120 dagen voor vertrek.

wormonline

Dank Joost en ALenstra, maar we hebben de tickets al met EasyJet geboekt. Is voor ons qua reistijd ideaal aangezien we dichtbij Schiphol wonen.

Overigens is Arsenal al zodanig snel uitverkocht dat we er niet  meer bij pasten, helaas. Nu gaan we maar naar Fulham.

FCT1980

Fulham is ook veel toffer.
Veel plezier daar.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

ALenstra

Als je naar een Londense Premier League club gaat dan is Fulham eerste keus!

wormonline

Dat bedoelen jullie dan vanwege het stadion, neem ik aan? Ik begreep dat de sfeer bij Fulham vaak nogal... kalm is.

Dat zal bij Arsenal misschien niet veel beter zijn, maar qua voetbal/club/grootsheid van het stadion had dat toch wel mijn voorkeur gehad. Anyhow, Fulham is ook erg tof. De kaartjes zijn inmiddels besteld en betaald, dus we gaan echt!

Joost

Citaat van: wormonline op aug 23, 2012, 17:04:46
Dat bedoelen jullie dan vanwege het stadion, neem ik aan? Ik begreep dat de sfeer bij Fulham vaak nogal... kalm is.

Dat zal bij Arsenal misschien niet veel beter zijn, maar qua voetbal/club/grootsheid van het stadion had dat toch wel mijn voorkeur gehad. Anyhow, Fulham is ook erg tof. De kaartjes zijn inmiddels besteld en betaald, dus we gaan echt!
Als je voor sfeer gaat kun je beter een derby uitzoeken of een ander land bezoeken.

Han

Citaat van: wormonline op aug 23, 2012, 17:04:46
Dat bedoelen jullie dan vanwege het stadion, neem ik aan? Ik begreep dat de sfeer bij Fulham vaak nogal... kalm is.

Dat zal bij Arsenal misschien niet veel beter zijn, maar qua voetbal/club/grootsheid van het stadion had dat toch wel mijn voorkeur gehad. Anyhow, Fulham is ook erg tof. De kaartjes zijn inmiddels besteld en betaald, dus we gaan echt!

Ik heb Fulham vijf keer op Craven Cottage gezien, waaronder een volledige uitverkocht huis tegen Manchester United, en de sfeer was nimmer uitbundig. De magie gaat na elk bezoek echter nooit verloren vanwege de 'verpakking'.

De aanloop naar het stadion vanaf het metrostation omvat een touché met een kerkhof met mosgroene, scheefgezakte zerken op een letterlijk eeuwenoud kerkhof. De ingebeitelde opschriften zijn prachtig. Vervolgens wandel je door een rustiek park, met de Thames links van je. Bij mij draagt dat bij aan beleving. Na de aanblik van de beschermde facade van de Stevenage Road stand en de historische Cottage ben je al voldaan en is de wedstrijd slechts nog bijzaak.



Strangely Devoted or Mentally Disturbed