Count-down to the 2008/2009-Season

Gestart door TeeZee, mei 11, 2008, 09:56:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pieros

1 januari en voetballen is toch een traditie in Engeland?

TeeZee

Klopt, maar niet als die dag op een vrijdag of zondag valt.

Edit: dit jaar is het op een donderdag. Ik kan het dus niet verklaren in het geval de informatie juist blijkt te zijn.

TeeZee

Wat al voor mijn eerste stappen in Engeland hoog op mijn verlanglijstje staat is het bezoeken van een wedstrijd op Boxing Day. Het liefst een bescheiden derby in Londen, Palace v Charlton o.i.d. Ik ga dit jaar wederom de fixture list uitpluizen om te kijken of er iets leuks is. Is er naast Han nog iemand die ooit het genoegen smaakte om op DE voetbaldag van het jaar een wedstrijd te bezoeken?

TeeZee

Over een ruim uur wordt er geloot voor de eerste ronde League Cup. In principe is dat een onbelangrijk toernooi en bij de meeste wedstrijden, zeker in de eerste paar rondes, komt er geen hond kijken. Toch vind ik het altijd leuk om een ronde mee te pikken, zo'n wedstrijd gaat namelijk wel ergens om en omdat er geen replay is in R1 komt er altijd een winnaar uit. De League Cup is ook een uitgelezen mogelijkheid om clubs te bezoeken waar je normaal moeilijk kaartjes voor kunt krijgen (op de legale manier).

Joost

Citaat van: TeeZee op jun 13, 2008, 09:55:13
Over een ruim uur wordt er geloot voor de eerste ronde League Cup. In principe is dat een onbelangrijk toernooi en bij de meeste wedstrijden, zeker in de eerste paar rondes, komt er geen hond kijken. Toch vind ik het altijd leuk om een ronde mee te pikken, zo'n wedstrijd gaat namelijk wel ergens om en omdat er geen replay is in R1 komt er altijd een winnaar uit. De League Cup is ook een uitgelezen mogelijkheid om clubs te bezoeken waar je normaal moeilijk kaartjes voor kunt krijgen (op de legale manier).

Inderdaad, zo heb ik Highbury ooit nog bezocht en Macclesfield vol kunnen zien.

Nog 6 minuten, best erg dat ik me zit te verheugen op een loting van toernooi dat we sowieso niet gaan winnen en waarvan de wedstrijden nog anderhalve maand weg zijn.

Joost


Joost

Preston v Chesterfield

Chester v Leeds

Leicester v Stockport

Sheffield United v Port Vale

Grimsby v Tranmere

Crewe v Barnsley

Hartlepool v Scunthorpe

Derby v Lincoln

Notts County v Doncaster

Sheffield Wednesday v Rotherham

Shrewsbury v Carlisle

Wolves v Accrington

Bury v Burnley

Rochdale v Oldham

Nottingham Forest v Morecambe

Huddersfield v Bradford

Macclesfield v Blackpool

Walsall v Darlington

Coventry v Aldershot

MK Dons v Norwich

Wycombe v Birmingham

Brighton v Barnet

Gillingham v Colchester

Southend v Cheltenham

Swansea v Brentford

Luton v Plymouth

Exeter v Southampton

Watford v Bristol Rovers

Bournemouth v Cardiff

Bristol City v Peterborough

Charlton v Yeovil

Millwall v Northampton

Swindon v QPR

Crystal Palace v Hereford

Dagenham & Redbridge v Reading

Ipswich v Leyton Orient

Batflyer

Voor mij zal het eventueel één (of misschien meerdere) van deze wedstrijden worden:

Charlton Athletic - Yeovil Town
Millwall - Northampton Town
Crystal Palace - Hereford United
Dagenham & Redbridge - Reading
Watford - Bristol Rovers

D & R - Reading spreekt mij het meest aan.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Hugo

Citaat van: Batflyer op jun 13, 2008, 11:18:44
Voor mij zal het eventueel één (of misschien meerdere) van deze wedstrijden worden:

Charlton Athletic - Yeovil Town
Millwall - Northampton Town
Crystal Palace - Hereford United
Dagenham & Redbridge - Reading
Watford - Bristol Rovers

D & R - Reading spreekt mij het meest aan.

Vanuit Londen zijn Wycombe v Birmingham of Luton v Plymouth ook een overweging waard.



HJanneman

En hoelang duurt het ongeveer voor de definitieve(relatief begrip in het voetbal) speeldata bekend zijn?
Bournemouth-Cardiff city zou leuk zijn voor de vrijdag(15 augustus), en anders ga ik voor een zaterdagwedstrijd in de competitie.

Joost

Citaat van: HJanneman op jun 13, 2008, 12:38:57
En hoelang duurt het ongeveer voor de definitieve(relatief begrip in het voetbal) speeldata bekend zijn?
Bournemouth-Cardiff city zou leuk zijn voor de vrijdag(15 augustus), en anders ga ik voor een zaterdagwedstrijd in de competitie.

Bournemouth-Cardiff wordt zeker niet naar vrijdag gezet als ze zaterdag competitie spelen.

De wedstrijden in London zijn allesbehalve interessant. De boeiendste is dan nog Dagneham & Redbridge - Reading al is het stadion niet zo bijzonder en is Reading geen écht grote naam. Wycombe-Birmingham is veel leuker.

HJanneman

Nee, dat begrijp ik(2 wedstrijden in 2 dagen is zelfs in Engeland te gek), maar ik bedoelde dat wanneer Bournemouth niet op vrijdag speelt, maar op dinsdag of woensdag, bijv. dat er dan wel een wedstrijd in het weekend gepland kan worden.
En anders is er in de buurt vast ook nog genoeg competitievoetbal, maar wat betreft deze loting is het voor de regio Bournemouth allemaal minder gunstig geloot: Yeovil en Southampton spelen namelijk uit.

Joost

Southampton gaat verplaatst worden waarschijnlijk. Net als Dagenham-Reading.

TeeZee

De loting valt mij behoorlijk mee, voor mezelf zie ik wel een paar mooie opties:

Chester v Leeds
Het stadion staat niet hoog op het gemiddelde ranglijstje, maar als er dan zo'n club op bezoek komt die ook nog wel eens wat meeneemt wordt het al heel wat aantrekkelijker.

Sheffield Wednesday v Rotherham United
Vorig jaar werd deze wedstrijd in omgekeerde volgorde geloot in de eerste ronde! Vorig jaar was het een dijk van een wedstrijd op Millmoor.

Bury v Burnley
Leuk stadion, kleine club tegen een grotere club. Dat kan niet misgaan.

Rochdale v Oldham
Twee leuke clubs en een leuk stadion

Huddersfield v Bradford
Op papier erg aantrekkelijk, al lijkt mij dat het leuker is om dit stadion te bezoeken als het vol zit.

Macclesfield v Blackpool
Leuk stadion, leuke tegenstander

Coventry v Aldershot
Stadion is niks bijzonders, maar het is wel de eerste league cupwedstrijd van the shots sinds hun doorstart.

Exeter v Soton
Ik denk niet dat Joost een betere loting had kunnen krijgen. Een vrij grote club komt op bezoek in Exeter, precies zoals gewenst gok ik.

Bournemouth v Cardiff
Vanwege de uitsupport.

Dagenham v Reading
Het net gedegradeerde Reading op bezoek bij een miniclub als Dagenham, die wedstrijd gaat ergens uitgezonden worden. Kan niet anders.

Er is keuze genoeg voor de groundhoppers die die week in Engeland vertoeven.

TeeZee

Op de website van de Football League zou een artikel moeten staan over het maken van de fixture list, maar als ik op de link ernaar klik dan krijg ik een error. Het valt me de laatste tijd vaker op dat de kop van een artikel er al wel staat, maar het artikel zelf nog niet.

Nog even geduld dus, het lijkt me wel interessant om te lezen.