Stijgers & Dalers 2012/13

Gestart door Joost, apr 08, 2013, 15:51:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Er werd gisteren een klein eindrondeprogramma afgewerkt;

Cercle wist een 0-3 nederlaag te voorkomen en blijft in 1e klasse.

St. Job won de terugwedstrijd bij Wilrijk en is winnaar van de eindronde 1e provinciaal Antwerpen.

In de eindronde 1e provinciaal Brabant wonnen Eppegem en Pepingen ook hun thuiswedstrijd en plaatsen zich voor de finale.




3434

#211
Benieuwd hoe het KVO-verhaal afloopt. Nu zou de voorzitter liever degraderen (of in 2de blijven) dan zijn club te verraden.

De verdeling qua provincies zit wel scheef maar als een club sportief de promotie/behoud afdwingt is het terecht. Hoeveel andere clubs er op dat niveau ook moge zijn.

West-Vlaanderen (5): Club Brugge, Cercle Brugge, KV Oostende, KV Kortrijk en Zulte-Waregem
Oost-Vlaanderen (3): KAA Gent, Waasland-Beveren en Sporting Lokeren
Antwerpen (2): SK Lierse en KV Mechelen
Vlaams-Brabant (1): OH Leuven
Limburg (1): KRC Genk

Henegouwen (2): RAEC Mons en Sporting Charleroi
Luik (1): Standard de Liège
Namen (0)
Waals-Brabant (0)
Luxemburg (0)

Geen provincie: RSC Anderlecht (Brussel). In principe omringd door Vlaams Brabant maar BXL is een speciaal geval.


Enorme meerderheid in 'Vlaanderen'.  De helft, 8 van de 16 ploegen, komt uit West- of Oost-Vlaanderen.
Vlaanderen vs Wallonië: 12-3. Anderlecht niet meegerekend.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Ik zou eerder kijken naar grote steden dan naar provincies. In de hele provincie Luxemburg is geen enkele stad of groep van steden te vinden die enigszins groot genoeg is om een Eerste Klasser te huisvesten.

Als ik Anderlecht even bij Brussel zet dan komen de 16 clubs ook uit de 15 grootste steden met uitzondering van;
7. Namen
11. Aalst
12. La Louviere
14. Hasselt
15. Sint Niklaas

Daarvoor in de plaats zijn er;
18. Genk
23. Beveren
27. Lokeren
33. Waregem
36. Lier
En dat zijn dan allen weer steden die al zeer lange tijd op het hoogste toneel vertegenwoordigd zijn.





Joost

1e provinciaal Limburg wordt komend seizoen wel een heel erg Zuid-Limburgs feestje. Van de 16 clubs komen er 11 van plaatsjes ten zuiden van de E314. Dan zijn er ook nog Thes Sport en Beringen in het verre westen van de provincie. Alleen Lindelhoeven (bij Lommel), Beek (Bree) en Helson (Helchteren) (en dat is al een twijfelgeval) komen nog van wat noordelijker.

HRM1880

Citaat van: Joost op mei 24, 2013, 14:24:59
Ik zou eerder kijken naar grote steden dan naar provincies. In de hele provincie Luxemburg is geen enkele stad of groep van steden te vinden die enigszins groot genoeg is om een Eerste Klasser te huisvesten.

Als ik Anderlecht even bij Brussel zet dan komen de 16 clubs ook uit de 15 grootste steden met uitzondering van;
7. Namen
11. Aalst
12. La Louviere
14. Hasselt
15. Sint Niklaas

Daarvoor in de plaats zijn er;
18. Genk
23. Beveren
27. Lokeren
33. Waregem
36. Lier
En dat zijn dan allen weer steden die al zeer lange tijd op het hoogste toneel vertegenwoordigd zijn.
Ik denk dat je Antwerpen nog in je lijstje bent vergeten.

Joost

Citaat van: HRM1880 op mei 24, 2013, 18:45:45
Ik denk dat je Antwerpen nog in je lijstje bent vergeten.
Haha ja, jullie bakken er echt niets van.

HRM1880

Citaat van: Joost op mei 24, 2013, 19:00:25
Haha ja, jullie bakken er echt niets van.
Pas maar op, want er is weer een nieuw obscuur mannetje met veel geld opgestaan. De soap gaat rustig verder in het Antwerpse voetbal:

NIEUW PARTNERSHIP


Royal Antwerp F.C. is verheugd het tot stand komen van een nieuwe samenwerking te kunnen melden. Ze werd afgesloten tussen onze club, in de persoon van CEO Gunther Hofmans, en een onafhankelijk consortium dat geadviseerd wordt door internationaal voetbalmakelaar Saif Rubie. Onze club is er van overtuigd dat onze nieuwe partners een aanzienlijke sportieve en commerciële meerwaarde met zich brengen. Er staan zeer belangrijke zaken op stapel. De eerste daarvan, het aanstellen van een nieuwe hoofdtrainer, verwachten wij begin volgende week te kunnen bekend maken.

Het consortium bestaat uit enkele voetballiefhebbers die ten volle het potentieel van RAFC begrijpen. Het partnership heeft tot doel de sportieve curve van de club om te buigen door het aantrekken van een offensief ingestelde coach en gebruik te maken van een uitgebreid scouting netwerk. De eerste focus van onze partners zal zich richten op het binnen halen van toptalent. Zij weten dat onze supporters tot de beste van Europa behoren en hopen dat de blijvende steun van onze fans gecombineerd met hun nieuwe input de sportieve wederopstanding van onze club zal inluiden.

24/05/2013 - Royal Antwerp FC

3434

Deels akkoord Joost. Maar inwonersaantallen zeggen niet alles. Westerlo en Aarlen hebben +- evenveel inwoners. Westerlo deed het 15 jaar lang bijlange niet slecht maar in Aarlen zie ik het nog niet snel gebeuren.

Zowel in Limburg als Luik zouden er 2 tot 3 eerste klassers moeten/mogen zijn.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Citaat van: 3434 op mei 24, 2013, 20:47:04
Deels akkoord Joost. Maar inwonersaantallen zeggen niet alles. Westerlo en Aarlen hebben +- evenveel inwoners. Westerlo deed het 15 jaar lang bijlange niet slecht maar in Aarlen zie ik het nog niet snel gebeuren.

Zowel in Limburg als Luik zouden er 2 tot 3 eerste klassers moeten/mogen zijn.

Westerlo zit wel in een regio met veel bedrijvigheid en is voor speler uit grote steden dichtbij goed bereikbaar. Spelers naar Aarlen trekken lijkt me een zwaarder karwei.

Waar zou je in Limburg een extra 1e klasser willen neerzetten buiten STVV? Lommel trekt ook niet veel publiek en buren Neerpelt en Overpelt al helemaal niet. Hasselt en Tongeren zijn geen voetbalsteden. Patro kan wel groeien tot in 2e klasse maar ik denk wel dat daar het plafond zit. Hooguit rond Beringen heb je opties.

Joost

Citaat van: HRM1880 op mei 24, 2013, 19:36:49
Pas maar op, want er is weer een nieuw obscuur mannetje met veel geld opgestaan. De soap gaat rustig verder in het Antwerpse voetbal:

Zorg eerst maar eens te promoveren. Zoals je zelf weet is het te gek voor woorden dat een club als Antwerp al jarenlang op dat niveau meespeelt zonder echt in de buurt van promotie te komen.

Joost

IK heb ook maar alvast eens gekeken naar mogelijke indelingen voor volgend seizoen.

In 3e klasse zal er hoogstwaarschijnlijk weer een makkelijk scheiding te maken zijn. Van de 4 ploegen die de finale van de eindronde richting 3e speelt zullen er 3 promoveren. Vanuit Dender zullen ze extra supporteren tegen Izegem. Als de West-Vlamingen namelijk als enige niet promoveren dan zal Dender waarschijnlijk in 3A terechtkomen. Die bestaat dan uit de ploegen uit West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen en Antwerpen. De clubs uit Wallonie, Brabant en Limburg vormen samen 3B.

3A:
Oosterzonen
Oudenaarde
St. Wetteren
Izegem
Temse
Coxyde
Rupel-Boom
RC Mechelen of Geel-Meerhout
Turnhout
Brakel
Bornem
Deinze
Hamme
Torhout
Cappellen
Gent-Zeehaven
Berchem
St. Niklaas

3B
Charleroi-Heppignies
Dender
Londerzeel
FC Luik
Sprimont
Doornik
La Louviere
Ciney
Woluwe-Zaventem
Patro Eisden
Ath
Kelmis
Bocholt
Diegem
Grimbergen
Hoei
Union St. Gilles
Verviers
Hasselt

Uit de 4 Hasselt, Izegem, Union St. Gilles en FC Luik zal er 1 niet promoveren.

Er is ook een tweede optie, en die zullen ze in Eisden wel fijn vinden. Dan zitten de teams uit Limburg, Brabant en Antwerpen samen met de drie Oost-Vlaamse teams net buiten de stad Antwerpen (Hamme, Temse & St. Niklaas). Voorwaarde is dat Union en Hasselt in 3e spelen. Maar die optie is redelijk asociaal ten opzichte van de overige clubs. Dan stuur je Coxyde, Torhout, Gent-Zeehaven en Wetteren richting het ver Luik voor Sprimont, Verviers en Kelmis v.v. Het is wel de optie die voor seizoen 2011/12 werd gebruikt

3434

#221
Citaat van: Joost op mei 24, 2013, 23:24:43

Waar zou je in Limburg een extra 1e klasser willen neerzetten buiten STVV? Lommel trekt ook niet veel publiek en buren Neerpelt en Overpelt al helemaal niet. Hasselt en Tongeren zijn geen voetbalsteden. Patro kan wel groeien tot in 2e klasse maar ik denk wel dat daar het plafond zit. Hooguit rond Beringen heb je opties.

Had het zeker niet over ons. Ik vind dat er in Noord-Limburg nog wel plaats is. Lommel trekt op dit moment niet veel maar in toppers (zoals thuis tegen OHL 2j terug) had het 6000 toeschouwers. Op zich zouden ze in 1ste kunnen uitgroeien tot een club met 7000man. Niet heel veel voor eerste maar dat is meer dan Bergen, Lokeren, WBeveren ...

Het is natuurlijk dat ik het als Limburger jammer vind dat er maar 1 club in de hoogste divisie speelt. In Luik gun ik het RFC Liège van harte, dat is werkelijk een slapende reus.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Izegem handhaaft zich in 3e en Hasselt promoveert;

Izegem v FC Liege 3-2
Union St. Gilles v Hasselt 0-5

Union en FC Liege mogen in de herkansing om de plek van Beerschot in te nemen. Plaats van handeling momenteel nog onbekend. Stiekem baal ik wel want ik had graag volgende zondag naar Hasselt v Liege gegaan.

De Interprovinciale Eindronde kende haar finales in;
Solieres v Vlijtingen 0-0 (6-7 na strafschoppen)
Gosselies v Couvin-Mariembourg 1-2

Couvin-Mariembourg en Vlijtingen zien we komend jaar terug in 4e, Solieres en Gosselies mogen op herkansing.

Dan ten slotte nog de Eindronde van de Brabanders; Pepingen v Eppegem werd 1-1. Zondag de return.

jona93

Citaat van: Joost op mei 25, 2013, 00:25:58
IK heb ook maar alvast eens gekeken naar mogelijke indelingen voor volgend seizoen.

In 3e klasse zal er hoogstwaarschijnlijk weer een makkelijk scheiding te maken zijn. Van de 4 ploegen die de finale van de eindronde richting 3e speelt zullen er 3 promoveren. Vanuit Dender zullen ze extra supporteren tegen Izegem. Als de West-Vlamingen namelijk als enige niet promoveren dan zal Dender waarschijnlijk in 3A terechtkomen. Die bestaat dan uit de ploegen uit West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen en Antwerpen. De clubs uit Wallonie, Brabant en Limburg vormen samen 3B.

3A:
Oosterzonen
Oudenaarde
St. Wetteren
Izegem
Temse
Coxyde
Rupel-Boom
RC Mechelen of Geel-Meerhout
Turnhout
Brakel
Bornem
Deinze
Hamme
Torhout
Cappellen
Gent-Zeehaven
Berchem
St. Niklaas

3B
Charleroi-Heppignies
Dender
Londerzeel
FC Luik
Sprimont
Doornik
La Louviere
Ciney
Woluwe-Zaventem
Patro Eisden
Ath
Kelmis
Bocholt
Diegem
Grimbergen
Hoei
Union St. Gilles
Verviers
Hasselt

Uit de 4 Hasselt, Izegem, Union St. Gilles en FC Luik zal er 1 niet promoveren.

Er is ook een tweede optie, en die zullen ze in Eisden wel fijn vinden. Dan zitten de teams uit Limburg, Brabant en Antwerpen samen met de drie Oost-Vlaamse teams net buiten de stad Antwerpen (Hamme, Temse & St. Niklaas). Voorwaarde is dat Union en Hasselt in 3e spelen. Maar die optie is redelijk asociaal ten opzichte van de overige clubs. Dan stuur je Coxyde, Torhout, Gent-Zeehaven en Wetteren richting het ver Luik voor Sprimont, Verviers en Kelmis v.v. Het is wel de optie die voor seizoen 2011/12 werd gebruikt

Ik hoop voor u dat dit niet klopt! als dender fan kunnen we weer in een minder aantrekkelijke reeks komen te zitten ploegen zoals la louvierie zien we liever niet komen.
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Joost

Wat klopt er niet aan dan? Dender zou weer pech kunnen hebben maar daar kan ik weinig aan doen.