Voetbal in de zomermaanden, de zomer van 2009

Gestart door Dennis-V, mei 21, 2009, 10:04:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

AthleticHolanda

Citaat van: Ici c est Paris op jul 13, 2009, 17:24:53
De openingswedstrijd van ons tegen Newcastle staat op losse schroeven.

Bron?

Als ik FC Utrecht was zou ik me eerlijk gezegd niet druk maken over dit soort randverschijnselen, al zullen de autoriteiten daar waarschijnlijk wel anders over denken...

TeeZee

Citaat van: Ici c est Paris op jul 13, 2009, 17:24:53
De openingswedstrijd van ons tegen Newcastle staat op losse schroeven.
Sterker nog, niemand minder dan de FA heeft Newcastle United een speelverbod opgelegd op 26 juli in Nederland!

AthleticHolanda

Citaat van: TeeZee op jul 13, 2009, 19:17:54
Sterker nog, niemand minder dan de FA heeft Newcastle United een speelverbod opgelegd op 26 juli in Nederland!

Wat hebben die nu te zeggen over een wedstrijd in Nederland?

Je bedoelt de Engelse FA neem ik aan...


TeeZee

Citaat van: AthleticHolanda op jul 13, 2009, 19:19:06
Wat hebben die nu te zeggen over een wedstrijd in Nederland?

Je bedoelt de Engelse FA neem ik aan...
Ja, de Engelse FA. Me dunkt dat die van alles te zeggen hebben over een van hun leden? De bron is trouwens nu.nl.

AthleticHolanda

Citaat van: TeeZee op jul 13, 2009, 19:53:22
Ja, de Engelse FA. Me dunkt dat die van alles te zeggen hebben over een van hun leden? De bron is trouwens nu.nl.

Las het zojuist ook...

Dat zou dus betekenen dat de KNVB een Nederlandse club kan verbieden waar ook ter wereld te spelen? Dat vind ik de wereld op z'n kop, de KNVB of in dit geval de FA is daar toch totaal niet verantwoordelijk voor? Verantwoordelijk voor een goed verloop is volgens mij alleen de thuisploeg / lokale autoriteiten... maar dat zal ik wel mis hebben dan.

Buiten dat vind ik het sowieso het toppunt van triestheid dat men toegeeft aan de grillen van een stel hooligans...

TeeZee

Citaat van: AthleticHolanda op jul 13, 2009, 20:09:07Buiten dat vind ik het sowieso het toppunt van triestheid dat men toegeeft aan de grillen van een stel hooligans...
Ik denk dat het er om gaat welk belang groter is, het voetbalbelang is dat is in ieder geval niet.

Joost

maar newcastle united is toch .geen lid meer van de fa?

TeeZee

Citaat van: Joost op jul 13, 2009, 21:21:36
maar newcastle united is toch .geen lid meer van de fa?
Zou het zo zijn dat omdat de Football League een zelfstandig orgaan is, Newcastle dan geen lid meer is van de FA? Dat lijkt me zo raar? Bovendien doet Newcastle mee aan de FA Cup, een FA competitie.


AthleticHolanda

Om eerlijk te zijn snap ik nog steeds niet waar de FA zich überhaupt mee bemoeit...

Citaat van: fcutrecht.nl"Wij waren al sinds 3 juni bezig met het organiseren van deze wedstrijd", zegt Van Dop. "De lokale driehoek was vanaf het begin betrokken bij de veiligheidsmaatregelen rond dit duel en had hierover goed contact met hun Engelse collega's. Op 30 juni ontvingen wij zelfs een fax waarin de FA, na overleg te hebben gevoerd met de KNVB, toestemming verleende aan Newcastle af te reizen naar Utrecht. Daarna is de gemeente Amsterdam in actie gekomen om die vergunning door de FA te laten intrekken. Volgens afspraak hebben wij geen kaarten verkocht aan fans van Newcastle.Terwijl de organisatie van het Amsterdam Tournament wel kaarten heeft verkocht aan Sunderland-supporters en dat nu als reden opvoert dat zij het niet meer terug kunnen draaien. Dat is erg krom. Wij houden hier dan ook een bijzonder vieze smaak aan over."

...

Hugo

Citaat van: AthleticHolanda op jul 13, 2009, 22:37:38
Om eerlijk te zijn snap ik nog steeds niet waar de FA zich überhaupt mee bemoeit...

...

FA is in ieder geval verstandig. Kat niet op het spek binden.

Ici c est Paris

Citaat van: AthleticHolanda op jul 13, 2009, 19:17:16
Bron?

Als ik FC Utrecht was zou ik me eerlijk gezegd niet druk maken over dit soort randverschijnselen, al zullen de autoriteiten daar waarschijnlijk wel anders over denken...

Ben tegenwoordig elke dag aanwezig bij de club, dus dan weet je weleens wat. Heel jammer dat het zo moet.

Rokerman

Citaat van: AthleticHolanda op jul 13, 2009, 22:37:38
Om eerlijk te zijn snap ik nog steeds niet waar de FA zich überhaupt mee bemoeit...

Het lijkt me dat de FA niet blij is met rellen tussen Engelse voetbalsupporters ergens in Europa. Daarom is de FA met dit besluit gekomen. Volgens mij een terecht besluit, maar dat kan ook door mijn rood/witte bril komen. Sunderland was nou eenmaal eerder bekend als deelnemer aan het Amsterdam tournament. Tevens zijn er al duizenden fans die vlieg/ferry tickets en hotels en matchtickets hebben gereserveerd. Bij Newcastle was nog niets bekend over voorverkoop. Een aantal Sunderland fans had zelfs anoniem e-mails gestuurd om dit te checken. Komt ook nog eens bij dat er op dezelfde dag als Utrecht-Newcastle een Bobby Robson tribute wedstrijd is in St. James' Park. Dus waarom deze friendly? Willen ze dat hun fans Newcastle volgen of willen ze een vol St. James' voor de tribute wedstrijd. Het lijkt echt een beetje op sarren. De week erna speelt Sunderland nog een uit-friendly tegen Celtic. En waar komt Newcastle een paar weken later mee? Een friendly uit tegen Dundee in hetzelfde weekend. Kortom hier zijn ook de nodige problemen te verwachten aangezien beide supportersgroepen hetzelfde trein-traject zullen volgen. Ik hoop dat ik niet zo klink als al die fans van Nederlandse clubs buiten Ajax die altijd afgeven op 020.......
FTM

Ici c est Paris


Hugo

Citaat van: Dennis-V op mei 21, 2009, 10:04:10
Zaterdag 18-07-2009
Swansea City - FC Twente (... - ... uur)

Wordt gespeeld in Swansea, Liberty Stadium